Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin nousevat asuinalueet?

Vierailija
23.04.2019 |

Av:n asuntoshoppailijat! Minkä nyt edullisemman alueen arviotte Helsingissä nostavan arvoaan lähivuosina/max. 10 vuoden aikana?

Harkitsin viitisen vuotta sitten asunnon hommaamista Länsi-Herttoniemestä, mutta asia jäi. Nyt kävin katselemassa kämppien hintoja ja jösses, kun olivat nousseet! 200 tonnilla ei saa enää mitään.

Onko Helsingissä enää mitään kivoja, aliarvostettuja alueita, jotka voisivat olla sellaisia, että lapsiperheet löytävät ne lähivuosina?

Kommentit (1932)

Vierailija
1021/1932 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1022/1932 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalovaltaisilla Espoon asuinalueilla neliöhinnat tulevat nousemaan seuraavan kymmenen vuoden aikana eniten Länsimetron jatkeen asuinalueilla, siis Suur-Espoonlahdessa; Soukka, Espoonlahti, Kivenlahti.

Junaradan varresta myös Kilo saattaa olla nosteessa.

Itse jaksan ihmetellä, miksi nuoret ja etenkin lapselliset perheet ostavat omistusasunnon jostakin itä-tai pohjois helsingin rauhattomasta lähiöstä.

Espoon kaikkia lähiöitä (ehkä espoon keskusta/suvelaa lukuunottamatta) voi pitää melkoisina lintukotoina itä/pohjois helsingin tai vantaan lähiöihin verrattuna ja niitä suosittelen etenkin lapsiperheille lämpimästi.

Eikös siitä juuri uutisoitu että Espoon vetovoima on laskenut ja kansa pakenee Espoosta? Olen asunut 40v Helsingin keskustassa ja ikinä ei ole tullut mieleenkään miettiä Espooseen muuttamista, muita lähialueita kyllä olen pohtinut. Espoosta todellakin puuttuu kaikki vetovoima mitä minuun tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Helsinki on jatkossa ainoa joka porskuttaa.

Vierailija
1024/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Leppävaaran ympäristö? Nouseeko Vermonniitty raide-jokerin valmistuessa vielä nykyisistä hinnoista, vai alkaako se houkutella vääränlaisia vuokralaisia?

Vierailija
1025/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Leppävaaran ympäristö? Nouseeko Vermonniitty raide-jokerin valmistuessa vielä nykyisistä hinnoista, vai alkaako se houkutella vääränlaisia vuokralaisia?

Leppävaara on jo menetetty. Raidejokeri ei vie Tapiolaan ostoksille, joten se ei tuo lisäarvoa. 

Vierailija
1026/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne nousevat mitkä nousee nyt ja ne laskee, mitkä laskevat nyt. 

Näin juuri. Kalliit asunnot lähellä Helsingin keskustaa nousee vaan entisestään. Turha kuvitella että jossain kaikille tuntemattomassa lähiössä hinnat hyppää ylös. Keskustaan kaupunki satsaa puistoihin ja hyviin palveluihin. Lähiöiden riskinä on rapistuminen.

Vierailija
1027/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalovaltaisilla Espoon asuinalueilla neliöhinnat tulevat nousemaan seuraavan kymmenen vuoden aikana eniten Länsimetron jatkeen asuinalueilla, siis Suur-Espoonlahdessa; Soukka, Espoonlahti, Kivenlahti.

Itse jaksan ihmetellä, miksi nuoret ja etenkin lapselliset perheet ostavat omistusasunnon jostakin itä-tai pohjois helsingin rauhattomasta lähiöstä.

Espoon kaikkia lähiöitä (ehkä espoon keskusta/suvelaa lukuunottamatta) voi pitää melkoisina lintukotoina itä/pohjois helsingin tai vantaan lähiöihin verrattuna ja niitä suosittelen etenkin lapsiperheille lämpimästi.

Enpä usko, että rauhattomasta lähiöstä ostetaankaan, mutta Itä- ja Pohjois-Helsinki ovat täynnä erinomaisia rauhallisia, luonnonläheisiä asuinalueita. Itse olen aina ihmetellyt miksi joku päätyy Espooseen, joka on todellinen anti-kaupunki höystettyinä kroonisen surkeilla liikenneyhteyksillä. Mutta olen tajunnut, että tuntemistani Espoolaisista 90% on muualta Suomesta muuttaneita ja he ovat kasvaneet omassa pienemmässä kotikunnassaan autolla liikkumiseen ja siihen, että julkista liikennettä ei ole. Joten he eivät sitä osaa kaivata. Yllätyksenä vain tulee, että Jyväskylän ruuhkat ja etäisyydet on hieman eri asia kuin Pääkaupunkiseudun ruuhkat ja etäisyydet.

Länsimetron linjaus ei palvele olemassa olevia alueita, vaan niiden ympärille rakennettavia masentavia, historiattomia bulkkialueita (vrt. esim. Niittykumpu), joten ruuhkat Espoossa tulevat jatkamaan pahenemistaan. Siinä pitää sitten punnita, että onko se uudehko paritalon puolikas riittävän kiva, kun vastapainona istutaan kahdella autolla ruuhkissa päivästä toiseen.

Vierailija
1028/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että rauhattomasta lähiöstä ostetaankaan, mutta Itä- ja Pohjois-Helsinki ovat täynnä erinomaisia rauhallisia, luonnonläheisiä asuinalueita. Itse olen aina ihmetellyt miksi joku päätyy Espooseen, joka on todellinen anti-kaupunki höystettyinä kroonisen surkeilla liikenneyhteyksillä. Mutta olen tajunnut, että tuntemistani Espoolaisista 90% on muualta Suomesta muuttaneita ja he ovat kasvaneet omassa pienemmässä kotikunnassaan autolla liikkumiseen ja siihen, että julkista liikennettä ei ole. Joten he eivät sitä osaa kaivata. Yllätyksenä vain tulee, että Jyväskylän ruuhkat ja etäisyydet on hieman eri asia kuin Pääkaupunkiseudun ruuhkat ja etäisyydet.

Länsimetron linjaus ei palvele olemassa olevia alueita, vaan niiden ympärille rakennettavia masentavia, historiattomia bulkkialueita (vrt. esim. Niittykumpu), joten ruuhkat Espoossa tulevat jatkamaan pahenemistaan. Siinä pitää sitten punnita, että onko se uudehko paritalon puolikas riittävän kiva, kun vastapainona istutaan kahdella autolla ruuhkissa päivästä toiseen.

Leppävaarasta 12 minuuttia junalla Helsingin asemalle. Onpa todella surkeet nää yhteydet joo.

Vierailija
1029/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kehuu Vartiokylää. Rauhallinen ja luonnonläheinen mutta itiksen tsi vuosaaren palvelut kivenheiton päässä, myös puotilan kartanon jne.

Vierailija
1030/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leppävaarasta 12 minuuttia junalla Helsingin asemalle. Onpa todella surkeet nää yhteydet joo.

Ja odotusaika kylmällä laiturilla on kuinka paljon molemmissa päissä? Juna on hyvä kulkuväline pidemmille matkoille, mutta metro ja juna eivät kaupunkiliikenteessä paini edes etäisesti samassa sarjassa.

Vierailija
1031/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini kehuu Vartiokylää. Rauhallinen ja luonnonläheinen mutta itiksen tsi vuosaaren palvelut kivenheiton päässä, myös puotilan kartanon jne.

Itis ja Vuosaari ovat kovin epämiellyttäviä asiointipaikkoja. Monet Vartsikassa asuvat käyvät Viikin prismassa, mutta tähän vaaditaan auto.

Vierailija
1032/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Espoo on omasta mielestäni oikein hyvä kaupunki. Rauhallinen, palvelut kuitenkin löytyy, kivoja asuinalueita. Itse asun tällä hetkellä Helsingissä, mutta seuraava asunto tulee olemaan Espoossa. Helsingin keskustaan en muuttaisi ikinä.

Vierailija
1033/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en pidä mitään Helsingin aluetta nousevana. Enemmänkin uskon, että Helsingistä muutetaan pois. Lähikunnista saa hienon omakotitalon huomattavasti edullisemmin ja Helsinkiin ajaa hetkessä. Puhumattakaan lisääntyvästä etätöiden määrästä. Itse kuulun tähän samaan porukkaan, asun Helsingissä hyvien kulkuyhteyksien päässä vuokralla, mutta omistusasuntoa en ostaisi Helsingistä vaikka voisinkin. Miksi ihmeessä en autollisena ihmisenä menisi hieman Helsingin ulkopuolelle, josta saa isomman ja kivemman asunnon rauhallisemmalta alueelta.

Vierailija
1034/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itis ja Vuosaari ovat kovin epämiellyttäviä asiointipaikkoja. Monet Vartsikassa asuvat käyvät Viikin prismassa, mutta tähän vaaditaan auto.

Itse olen siirtänyt ostoksia Itiksestä Viikin Prismaan, myös Hertsikassa nykyään Prisma, jossa tulee myös käytyä, vaikka siellä suppeampi valikoima onkin. Näin korona-aikaan varsinkin ei huvita pyöriä paikoissa, missä vastaan tulee "laumoja", joita ei maskin käyttö, turvavälit ym. ohjeistukset paljon kiinnosta.

Vierailija
1035/1932 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion asuntojen arvo noussut q3’20 aikana 11,49% ja noussut Suomen 11. Kalleimmaksi alueeksi. Taitaa Kallio olla Helsingin parhaiten nouseva asuinalue.

Vierailija
1036/1932 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula on mennyt parempaan suuntaan halvoista alueista. Kalliimmat alueet ovat monelle jo saavuttamattomissa.

Vierailija
1037/1932 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luoteishelsingissä maannousu on hieman suurempaa kuin kaakkoishelsingissä

Vierailija
1038/1932 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu ja hinta eivät todellakaan kohtaa Helsingissä yhtään missään.

Vierailija
1039/1932 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MALMI!

Vierailija
1040/1932 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusula

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi