Vierailija
Poiminta

Meillä on ihan kamala tilanne. Minulla ja miehellä molemmilla uudet työt ja kesälomaa ei ole kertynyt kuin muutama päivä (miehellä) ja minulla pyöreät nolla, koska aloitan työt vasta toukokuussa uudessa paikassa.

Meillä on kaksi lasta; päiväkoti-ikäinen ja tokaluokalle syksyllä menevä. Pienempi voi olla kesän päiväkodissa mutta isommalle ei ole enäö hoitopaikkaa. Joku kesäkerho ilmeisesti on paikkakunnallamme, mutta olen kuullut että siellä tilanne aivan hirvittävä. Lauma lapsia juoksee salissa kuin päättömät kanat ja iltapäivästä ulos juoksemaan. Kukaan ystävistäni ei halua lastaan sinne viedä.

Isovanhemmat eivät voi lapsia katsoa kuin ehkä viikon maks. Asuvat toisella puolella suomea ja ovat työelämässä. Eivät myöskään ole kiinnostuneita hoitamaan. Mies ei saa palkatonta ja minä sain myös sellaisen käsityksen jo alustavasti että kesä on kiireinen...ja palkatonta ei ole oikein mahdollista antaa..

Apua :(

Sivut

Kommentit (237)

Vierailija

Mites olisi joku teini-ikäinen. Moni nuori on kesätöitä vaille. Palkan voitte vähentää kotitalousvähennyksenä verotuksessa.

Näin lapset ennen hoidettiin, kun kunnallista päivähoito-oikeutta ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onko mitään leirejä? Meillä päin on kaupungin ja järjestöjen päiväleirejä eri teemoilla. Sitten on urheiluseurojen, tanssikoulujen ja kuvataidekoulujen kursseja. En yhtään tiedä missä asut...

Voisit myös palkata osaksi aikaa hoitajan? Esim. Joku yläkoululainen reipas hlö.

Vierailija

Millaisia leirejä on tarjolla?
Onko jotain muita tuttavia tai sukulaisia, luokkakavereita joiden kanssa voisi viettää edes osan päivästä? Olisiko mahdollista palkata vaikka hoitajaa, nuoret etsivät kovasti kesätöitä nyt ja varmasti ne nuoremmat, jotka eivät vielä virallisesti voi töitä hakea olisivat apuna pientä korvausta vastaan on ihan nuoresta kiinni miten vastuullinen hän on uskoisin että esim. 13vuotias osaisi hyvin olla päivisin seurana ja huolehtia että päivänaika tulee syötyä (kunhan teet ruuan valmiiksi).
Joillakin paikkakunnilla on jotain "kesä jälkkäreitä" ehkä tämäkin on parempi kuin aivan yksin kotona..

Vierailija

Tää olikin yllättävää, että uudessa työpaikassa ei kerry vielä lomaa. Päivähoitopaikkaa ei ole tarjolla koululaiselle.
Kannattaisiko miettiä etukäteen?

Vierailija

Nyt kaikki kanavat käyttöön. Olisiko lapsen luokalla joku perhe, jossa toinen vanhemmista on kotona ja voisi ottaa lapsesi hoitoon? Naapurin täti? Lukiolainen?
Itse laittaisin paikallislehteen ilmoituksen ja paikkakunnan Facebook-ryhmään.
Asioilla on taipumus järjestyä.

Vierailija

Sinne leikkikenttätoimintaan meillä menivät. Kovasti tlapset ykkäsivät. Ja siellä sai olla esim vain osan päivästä, jos näin halusi.

Meillä ei ollut varaa maksaa palkkaa ulkopuoliselle hoitajalle kotiin. Eikä niistäkään aina tiedä millaisia ovat. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tää olikin yllättävää, että uudessa työpaikassa ei kerry vielä lomaa. Päivähoitopaikkaa ei ole tarjolla koululaiselle.

Olin kotona pienemmän kanssa. Hain töitä. Sain töitä. Tilanteet muuttui yhtäkkiä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Me olemme olleet vakipaikoissa jo vuosikaudet, kiertävät lomat touko-syyskuu. Minulla syyskuu, ei voi vaihtaa, koska olisi muille työnteljöille epäreilua( ymmärrän kyllä kyllä, mutta silti pännii).

Olisi niin ihana ollut olla edes hetki lasten ( 7 ja 10v.) kanssa yhtäaikaa lomalla. Pärjäävät kyllä, mutta ei ole heillekään kivaa olla koko kesää kaksistaan.

Vierailija

Kuinka itsenäinen teidän koululainen on? Kyllä ton ikäinen jo melkein pärjää ihan yksinkin. Kysykää ja keskustelkaa hänen kanssa, pärjääkö hän jos on yksin päivät kotona.  Jos teidän työpaikat ei ole hirveän kaukana kotoa, niin jompi kumpi voi vaikka käydä lounastauolla piipahtamassa kotona. Tai sitten palkkaatte mll:n hoitajan pariksi tunniksi päivässä.

Vierailija

Kaikkialla Suomessa on päiväleirejä. Niitä järjestävät urheiluseurat, yksityiset toimijat, kuvataidekoulut, kunnat jne. Kerro paikkakuntasi nimi niin minä kerron, mistä löytyy lisätietoa leireistä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat