YLE: ihmiset jotka vastustavat ilmastonmuutosta vastustavat myös tasa-arvoa
https://yle.fi/uutiset/3-10748651
Kuulutko ilmastonmuutoksen vastustajiin vaiko kannattajiin?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vielä vuonna 2019 pitää Yleä vastuullisena ja puolueettomana mediana?
Ja jos jopa lukee jutun, huomaa, että Ylellä ei ole mitään osallisuutta tuohon tutkimukseen.
"Ruotsissa asuva Jylhä tutkii, miten poliittinen ideologia vaikuttaa ilmastoasenteisiin. Tutkimusta toteutetaan parhaillaan Isossa-Britanniassa, Uudessa-Seelannissa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa. Jylhä on osa kansainvälistä, psykologian alan tutkimusverkostoa."
Yle on valinnut uutisoida juuri tuosta tutkimuksesta. Eikä esimerkiksi tästä:
https://www.mdpi.com/2072-4292/10/3/424/htm
"In the tropical zone, evergreen forests and grasslands are rapidly greening (see Table 4), which seems to be related to rising CO2 in the atmosphere."
Eli lisääntyvä hiilidioksidi on maapallolle hyväksi eikä mikään paniikin aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo nyt on muutenkin elämälle vieras ajatuskyhäelmä. Luonto nauraa semmoiselle. On voittajia ja häviäjiä. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan!
Voittajia ovat vain vain ne, jotka tuottavat hyviä jälkeläisiä.
Entäpäs sitten vallankumoukset, jotka tuhoavat lapsensakin?
Jep, oikeastaan suurin luuseri on aina yhteiskunnasta toiseen se mies, jonka kanssa kukaan nainen ei halua jälkeläisiä. Ei ihme että katkeroituvat ja elämä on yhtä aggressiota milloin ketäkin kohtaa.
Otsikko on vähän erilainen kuin ylen otsikko. Yle puhui maahan.muutosta, eikä tasa-arvosta. Persuilla homma menee karkeasti niin, että yritetään ajaa ensisijaisesti oman maan ja sen kansalaisten asiaa. Siihen kuuluu sitten aika luonnollisesti se, että ei kannata lähteä pyrkimään ainakaan miksikään kärkimaaksi ilmastoasioissa, koska monelle kansalaiselle halpa polttoaine on tärkeää. Ympäristöverot nostaisivat myös ruuan hintaa. Sama maahanmu.utossa, että ei haluta kustannuksia ja mahdollisia muita haittoja. Tässä mielessä sama meno kuin Amerikka ensin tyypeillä.
Ilmasto on muuttunut koko maailman olemassa olon ajan, sitä on vaikea vastustaa vaikka YLE niin haluaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä maahanmuuttajavastaisuus liittyy juuri siihen omaan tilanteeseen, naisettomat ja lapsettomat miehet on hierarkiassa se alin ryhmä, todellinen häviäjä, jonka geenistö katoaa pois.
Ehei. Kyllä minun vastaisuuteni liittyy nimenomaan siihen, että olen siirtänyt geenejäni eteenpäin ja näen mitä nuo vieras_taistelijat tekevät tyttölapsille.
Minua on ahdistellut kolme eri miestä, kun olin alaikäinen, kaikki kantasuomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä maahanmuuttajavastaisuus liittyy juuri siihen omaan tilanteeseen, naisettomat ja lapsettomat miehet on hierarkiassa se alin ryhmä, todellinen häviäjä, jonka geenistö katoaa pois.
Minä olen yliopistokoulutettu yrittäjä, jolla on naisia riittänyt ja jälkeläisiäkin tullut (avioliitossa). Silti olen äärimmäisen maa han muutto- ja isla mvastainen.
Tässä perheessä nainen sanelee askelmerkit, mutta minä päätän lentoyhtiöt sekä autot. Menikö tämä nyt AP:n fantasian mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Suomi aikoo olla edelläkävijä ilmastotaistelussa. Suomi tuottaa 7% kivihiilellä, Saksa ja Tanska molemmat noin 45%. Aikovatko nuo lopettaa kivihiilivoimalat Suomen esimerkistä? Epäilen todella vahvasti.
Itseäni hieman ihmetyttää, kun kaikki sähköyhtiöt myyvät minulle aina pelkkää vihreää sähköä. Mistähän sitä kivihiilisähköä saisi?
"Eriarvoisuuden hyväksyjät jakavat maailmankuvan, joka ennakoi kielteistä ilmasto- ja ympäristöasennetta kenties kaikkein varmimmin.
Jylhä puhuu sosiaalisen dominanssin orientaatiosta.
Termi tarkoittaa valtarakenteiden ja hierarkioiden hyväksymistä; sitä, miten halukas ihminen on ylläpitämään ihmisryhmien välisiä eroja tai jopa kasvattamaan niitä.
– Heille on ok, jos esimerkiksi naiset tai maah an muuttajat ovat huonommassa asemassa. Heidän näkemyksensä mukaan hierarkiat ovat luonnollisia eikä niistä pidä pyrkiä eroon. Jotkut ovat vain ansainneet heikomman aseman, Jylhä kuvaa.
Ilmastonmuutoksen kieltäminen on yhdistetty myös rasistisiin ja maahanmuuttovastaisiin asenteisiin."
Oikeastaan tuohon liittyy myös se, että moni suomalainen nainen ei pidä suomalaista miestä hierarkiassa niin korkealla kuin suomalainen mies itse itsensä ajattelee. Kova kolaus tiettyjen valkoisten sovinismiesten itsetunnolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehei. Kyllä minun vastaisuuteni liittyy nimenomaan siihen, että olen siirtänyt geenejäni eteenpäin ja näen mitä nuo vieras_taistelijat tekevät tyttölapsille.
Minua on ahdistellut kolme eri miestä, kun olin alaikäinen, kaikki kantasuomalaisia.
Kiitä vasemmistoaatteen kannattajia, jotka ovat Suomeen lievät rangaistukset lobanneet.
Ei vaan päinvastoin, vasemmistolaiset ovat vaatineet kovempia rangaistuksia ihmisiin kohdistuviin rikoksiin (väkivalta- ja seksuaalirikokset). Oikeistolaiset ovat pitäneet tärkeämpänä kovia rangaistuksia omaisuusrikoksista. Tutustupa vähän tarkemmin historiaan tältä osin.
Hihhuleita on monenlaisia ja keisarilla ei ole vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on vähän erilainen kuin ylen otsikko. Yle puhui maahan.muutosta, eikä tasa-arvosta. Persuilla homma menee karkeasti niin, että yritetään ajaa ensisijaisesti oman maan ja sen kansalaisten asiaa. Siihen kuuluu sitten aika luonnollisesti se, että ei kannata lähteä pyrkimään ainakaan miksikään kärkimaaksi ilmastoasioissa, koska monelle kansalaiselle halpa polttoaine on tärkeää. Ympäristöverot nostaisivat myös ruuan hintaa. Sama maahanmu.utossa, että ei haluta kustannuksia ja mahdollisia muita haittoja. Tässä mielessä sama meno kuin Amerikka ensin tyypeillä.
Kerro ihan omin sanoin, mitä paheksuttavaa on siinä että valtio ajattelisi ensisijaisesti omia kansalaisiaan?
Kaikkien valtioiden tulisi tehdä niin.
Yksilötasolla niin tehdään jatkuvasti. Ihmiset ajattelevat ensisijaisesti itseään ja perhettään, työnantajat etsivät itselleen parasta työvoimaa.
Luonnossa lauma tappaa ulkopuoliset.
Lisää vielä tarinaasi esimerkki yhdestäkin lähi-idän tai Afrikan maasta, jonka mukaan rajat on auki ja jossa paikallinen sossu maksaa elatuksen.
Jokainen rationaalinen ihminen vastustaa kehitysmaalaisten tuloa tänne. Ei siinä ole pariutumisella tai sen puutteella mitään merkitystä.
Jos heidän omat maansa ovat armon vuonna 2019 sellaisia kuin ovat, on väkisin tehtävä johtopäätöksiä, että vika on niissä ihmisissä siellä. Huomautan että Suomikin on ollut sorrettu ja köyhä siirtomaa. Viro oli vielä pidempään ikeen alla, mutta ei ne nyt siellä toisiaan tapa hullun lailla tai hyökkäile entisen sortajansa kimppuun. Ne menee eteenpäin. Kuten rationaaliset ihmiset. Miksi ihmeessä sama ei onnistu tuolla tietyissä paikoissa? Ja miksi ihmeessä haluaisimme sellaisia ihmisiä tänne?
Matalasti koulutetut miehet: feminismin vastustajat, maahanmuuttovastaisuus, perheettömyys...
Vierailija kirjoitti:
"Siihen liittyy lisäksi hyväksymistä, että joku muu kärsii sen vuoksi, että me täällä elämme näin."
Totta munassa! En kiistä ilmastonmuutosta, mutta en usko siitä olevan Suomelle isompaa haittaa, päinvastoin. Ja muu maailma saa mun puolestani kärsiäkin. Kuolkoon vaikka kaikki!
Juuri näin.
Nautin suunnattomasti kun muu maailma kärsii kun ajan autolla ja syön lihaa. Tämän takia nautin autolla kruisailusta kun muun maailman ihmiset kärsii ja pieree verta minun takiani:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihan omin sanoin, mitä paheksuttavaa on siinä että valtio ajattelisi ensisijaisesti omia kansalaisiaan?
Kaikkien valtioiden tulisi tehdä niin.
Yksilötasolla niin tehdään jatkuvasti. Ihmiset ajattelevat ensisijaisesti itseään ja perhettään, työnantajat etsivät itselleen parasta työvoimaa.
Luonnossa lauma tappaa ulkopuoliset.
Lisää vielä tarinaasi esimerkki yhdestäkin lähi-idän tai Afrikan maasta, jonka mukaan rajat on auki ja jossa paikallinen sossu maksaa elatuksen.
Höpöhöpö, sukusiitos tappaa populaation ennenpitkää. Vieraat geenit ovat elintärkeitä lauman jatkuvuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Matalasti koulutetut miehet: feminismin vastustajat, maahanmuuttovastaisuus, perheettömyys...
Naulan kantaan. En usko ilmaston muuutokseen koska olen typerys ja sadisti mutta ei haittaa minua heh heh..
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin vaikkapa Trump ja Halla-aho :D