Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotisiivoojat! Kauanko 125m^2 asunnon siivoamiseen kuluu aikaa? (palvelupaketti viestissä)

työllistänItseni
22.04.2019 |

Hei!

Olen aloittamassa yritystoimintaa ja koitan arvioida minkä verran ja minkä kokoisia asuntoja ehdin yhden päivän aikana siivoamaan. Pakettiin kuuluu seuraavaa:

- keittiö: tasojen pyyhintä, kaappien ovien pyyhintä, mikron puhdistus, hanan&tiskialtaan jynssäys, roskiksen siivous(lian pyyhintä, kaapin imurointi), yms. perusjutut
-vessat: pinnat, peilit, pönttö yms. tavallinen
- kylppäri: suihkutilan seinien &lasien puhdistus, lattian jynssäys, suihkujen kiillotus, lattian pesu harjalla, saunan oven pesu
- pölyjen pyyhintä (myös lattialistat, taulut yms.)
- peilit
- perusteellinen imurointi
- moppaus (nihkeäpyyhintä)
-valonkatkaisijoiden ja ovien tahrojen pyyhintä (ei joka kerta)

Voi olla että unohdin nyt jotain tärkeää, kuumeessa koitan runnoa suunnitelmia eteenpäin... Perus kotisiivous siis, melko tarkasti tosin. :) Jos osaatte heittää jonkinlaisia arvioida eri kokoisille asunnoille, olisin todella kiitollinen! Olen aiemmin ollut pitkään kotisiivoojana isommassa yrityksessä, mutta en tiedä siivoamieni asuntojen pinta-aloja ja olen todella surkea arvioimaan niitä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivousfirman siivoojat (2 kpl) siivoaa 180 m2 kotimme kahdessa tunnissa eli 4h laskutettavaa työtä. Meillä on paljon avaraa tilaa ja vain vähän siivousta hidastavaa tilpehööriä. Muutoin siivoavat AP:n listaamat asiat paitsi kylpyhuoneiden lattioita ei jynssätä harjalla, ihan peruspesu riittää kun siivous on säännöllistä.

Vierailija
42/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä että paljonko asunnossa on pikkutavaraa ja montako kertaa olet käynyt siellä siivoamassa aiemmin. Siinä menee siis 2.5-6 tuntia. 2.5 tunnin asunnossa ei ollut kuin maljakko pöydällä. 6 tunnin asunnossa oli koriste-esineitä siellä sun täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan antanut asiakkaille mitään aika-arvioita puhelimessa. Kysyin onko joku maksimi aika mikä siihen saa mennä. Kerroin että ekalla kerralla menee aina paljon aikaa ja siitä pikku hiljaa alkaa nopeutumaan. Yhden sellaisen paikan muistan jossa meni ekalla kerralla 5 tuntia mutta muutaman kerran jälkeen meni jo 2.5 tunnissa. Ekalla kerralla joutuu usein jynssäämään sellaisia pintoja joita ei ole pyyhitty moneen vuoteen.

Vierailija
44/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaiset tekee siivoustyön mitoitukset siihen tarkoitetulla ohjelmalla. "Testisiivous" anna mun kaikki kestää :D

Vierailija
45/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tsekkaa Kiffelin sivut! Ja onnea yrittäjyyteen :)

Vierailija
46/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työllistänItseni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei hei hei... Et ole ilmeisesti käynyt yhtään mitään koulutusta? Tekisit siis ylläpito- ja perussiivousta sekaisin? Miksi? Miksi ihmeessä tekisit kalliimpaa työtä halvemman hinnalla? Ja oikeastiko meinaat, että pystyisit noin hatarilla tiedoilla hinnoittelemaan aikasi? Mikä ihme on yritysideasi takana?

125m2 kokoisia asuntoja on niin erilaisia, että olisi typeryyttä antaa tässä mitään aikaa. Erilaiset pinnat, tavaroiden määrä, eläimet, vessojen kunto ja määrä, keittiön alkuperäinen siisteys ja ihan kaikki vaikuttavat aikaan. Oletko tehnyt siivoustyötä yhtään?

Onko sinulla edes ammattivälineitä ja -aineita itselläsi vai veteletkö jollakin asiakkaan karmeilla dysoneilla, sinipiioilla ja kakkaisilla räteillä?

Mene nyt hyvä tyttö harjoittelemaan johonkin siivous firmaan vuodeksi pariksi ja mieti asiaa uudelleen. Käy koulutus ja tee työharjoitteluita jollakin itseään arvostalla tekijällä. Rikot itsesi ja pilaat asiakkaiden kodit noin ammattitaidottomalla tekemisellä! Ota edes hyvä vastuuvakuutus...

Hmm, mikä tässä on perus- ja ylläpitosiivouksen sotkemista? Kuten mainitsen jo aloitusviestissä, kotisiivousta olen tehnyt jo pidemmän aikaa ja lisäksi olen ollut siivoamassa myös toimisto- ja majoitustiloja. Ammattivälineet löytyy myös jo valmiiksi. :) Vakuutus- ja veroasiatkin on jo hanskassa ja lisäksi niihin löytyy myös tarvittaessa apua. Taustalla on kesken jääneet tilastotieteen opinnot yliopistossa, joten enköhän saa tästä ihan toimivan yrityksen leivottua. 

Etkö sä sitten tiedä kuinka kauan olet aikaisemmin siivonnut minkäkin kokoisia asuntoja? Kun sulla kerran sitä kokemusta on.

Kuten mainitsin jo aloitusviestissä, kysyn koska en tiedä siivoamieni asuntojen kokoja, enkä osaa arvioida niitä. En ole koskaan osannut. 

Sääntö on, että ei pysty arviomaan. Asuntoja on niin paljon erilaisia. Paras on, että teet sopimuksen aina ennen, sanot, että ekalla kerralla menee ainakin +1-2 h normaaliin ylläpitosiivousaikaan nähden, kun kuuraat mm. hanat ja kaikki siihen kuntoon että siitä on hyvä jatkaa. Jos siivous on joka toinen viikko, niin työ vie periaatteessa vähemmän aikaa kuin vaikka joka neljäs viikko. Jos siis työ tehdään joka neljäs viikko, on puuhaa aina enemmän kuin useammin käytynä.

Teen sopimukset aina väljälle ajalle ja asiakas voi määrittää maksimiajan halutessaan. Olkoon se vaikka kolme tuntia. Jos asiakas toivoo perussiivoustehtäviä, niin ne ovat kaikki lisää aikaa vaativia kalliimpia tunteja. Minimiaika on minulla kaksi tuntia/käynti, siitä en jousta sillä jo matkat ja välinehuolto vievät aikansa. Jos asiakas on työajalla kotona, niin laskutat kaiken ajan mitä siellä menee, et vähentele mitään. Se on asiakkaan oma valinta, jos hän haluaa jutella kanssasi.

Työpäivän aikana 2-3 paikkaa riittää, sen jälkeen loppuu huumori ja homma alkaa tympiä. Liikaa ei kannata rohmuta, vaan homman pitää pysyä balanssissa kaiken kanssa.

Ylläpitosiivouksessa ei hypitä jakkaroille ja käytetä erikoisvälineitä. Pystypinnoissa yletyskorkeus on maksimi esim. peileissä ja keittiönkaapeissa, korkealla olevissa vaakapinnoissa suurinpiirtein katsekorkeus. Kaappeihin ei mennä siivoamaan muuten kuin ehkä roskiskaappiin ja leivänmurut leikkuulaudalta. Eteiskaappi voi imirouda kenkähyllyn kohdalta, mutta mitään ei aleta järjestelemään.

Ylläpidossa ei siirrellä huonekaluja muuten kuin keveitä tuoleja. Jos asiakas haluaa jonkun olohuoneen maton ulos, niin mitään hankalia pöytiä tai arkkuja et ala siirtelemään yksin.

Vierailija
47/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis vie mattoja ja petivaatteita ulos? Se säästää aikaa. Yleensä ajat on ollut yksiö tunnissa, kaksio kahdessa. Siinä on viety matot ulos. Mutta niiden rullailu ja syrjään kantelu taas vie aikaa jos moppaat koko lattian.

Aikoja ei voi sanoa tarkasti etukäteen. Hyvä jos sovit jokaisen asiakkaan kanssa sopparia tehdessä että tarvittaessa siivooja viipyy asunnossa pitempään, josta tulee lisämaksu. Tämä tietysti vain tarvittaessa. Asiakas voi sopia kiinteän hinnan ja ajan. Silloin hän hyväksyy että joskus jotain jää tekemättä. Et joudu pulaan jos yritetään siivotuttaa juhlien tms. jäljet samaan hintaan.

Tässä ideoita yhdeltä kotisiivoojalta! :) Onnea yrityksellesi.

Kiitos viestistä! Näitä muita lukiessa ei ihmetytä enää miksi siivoojien ajatellaan olevan elämäänsä pettyneitä vittumaisia akkoja :D Suunnitelmissa on sopia mahdollisimman tarkasti kaikki, koitan saada aikaan pienen varan itselleni jotta ehdin tehdä kaiken vaikka jossain odottaisi pieni yllätyskin. :) 

Jos meinasit tehdä työtä ammattimaisesti, niin unohdat yllätykset alkuunsa ja toimit ammattimaisesti alusta loppuun. Vain ja ainoastaan ammattimaisella otteella saat luottamuksen itseesi ja firmaasi.

Ymmärrän hyvin, että sinulla on täysin hakusessa kaikki asiat, mutta kävisit nyt vaikka iltakouluna alan opinnot. Olen nähnyt niin monenlaista "siivoojaa", että en todellakaan pysty kuin pyörittämään silmiäni epäammattimaiselle käytökselle.

Täällä saa kysyä apua, mutta ihan ensin asioista pitäisi tietää jotakin itsekin. Väitä, että tiedät, mutta huomaan ettet tiedä yhtään mitään. Arvostan ammattiani todella paljon ja minua ärsyttää ihan suunnattomasti alalle tulevat täysin tunarit. Voisin auttaa hyvinkin paljon erilaisissa asioissa, mutta auttaminen ei taida sopia sinulle.

Ammattimaisesti voi tehdä muullakin tavalla kuin sinun tavallasi. Tavoitteeni on nimenomaan varata aikaa pienille yllätyksille, koska haluan tarjota hieman enemmän ja myös laskuttaa hieman enemmän. Tähän mennessä ei pienet yllätykset ole kaataneet kuppia nurin. En ole koskaan tavannut asiakasta jonka kanssa emme olisi päässeet asioista yhteisymmärrykseen, vaikka näitä yllätyksiä on vastaan tullut. Edelleen, toimin yksin ja aion käyttää runsaasti aikaa asiakashankintaan. En aio tehdä siivousta tai edes koko toiminimihommaa läheskään täysipäiväisesti todennäköisesti missään vaiheessa. 

Olet selkeästi päättänyt että vain sinun tapasi on oikea, enkä minä osaa mitään. Minulla ei kuitenkaan ole pienintäkään epäilystä etten osaisi siivota tai perustaa yritystä ja hoitaa asioita ammattimaisesti. Mainitsin jo useammin tehneeni useamman vuoden siivoustyötä, mutta lisäksi olen tehnyt paljon muutakin. Kukaan ei ole koskaan ollut tyytymätön työhöni, päinvastoin. Se, että sait sellaisen käsityksen tämän keskustelun kautta on täysin merkityksetöntä työni kannalta. 

Selvä. Suosittelen kuitenkin alan koulutusta.

Itseasiassa se miten minä teen työni, ei ole vain minun tapani tehdä sitä, vaan koulutuksen, lisäkoulutuksen ja vuosien ammattitaidon kautta tullutta tietoa. Kuulun alan yrittäjien yhdistykseen ja kaikilla meillä itseään arvostavilla yrittäjillä on samat periaatteet ja alan vankka osaaminen työssään. Voit ehkä ylenkatsoa sitä, mutta ehkä joskus sinäkin opit huomaamaan, että räkänokkana työ ei ole aina helppoa ja yllätyksiä saattaa tulla.

Vierailija
48/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 130 m2 asunnossa 3 tuntia, mutta ei ole ihan noin perinpohjaista siivousta. Eikä meillä siivoojan tarvitse järjestellä tavaroita vaan pääsee heti hommiin suht väljällä asunnossa.

Vierailija
49/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alueella toimitsit?

Täällä todella kiireinen pariskunta Turun talousalueelta (20500 -alue) ja haetaan reilun sadan neliön siivoukseen vähän yksityiskohtaisempaa ylläpitosiivousta. Taloudessa kaksi kissaa, joten karvaa riittää. Sopimuksen mukaan olisi hyvä siivota "perusteellisemmin" jokainen huone vaikka kiertävästi, esimerkiksi roskakaapit tai kylppärin kalkinpoistoa yms vähän enemmän aikaa vievää. Asiakkuuden ehtona kotitalousvähennysmahdollisuus.

Ollaan valmiita maksamaan vähän extraa tuntihintaan, jos kiertävä painotus onnistuu ja siivooja tuo vaikka tullessaan esim. kukkakimpun (viikkokimppu) yms "pientä luksusta", joka nousee ihanasti esille puhtaassa kodissa.

Vierailija
50/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri nuo neliöt ja kymmenen vuoden aikana ollut kolme siivousfirmaa tekemässä viikkosiivousta. Siivousaika kahdessa oli 4 h ja yhdessä 2,5 h / kaksi tekijää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi