Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotisiivoojat! Kauanko 125m^2 asunnon siivoamiseen kuluu aikaa? (palvelupaketti viestissä)

työllistänItseni
22.04.2019 |

Hei!

Olen aloittamassa yritystoimintaa ja koitan arvioida minkä verran ja minkä kokoisia asuntoja ehdin yhden päivän aikana siivoamaan. Pakettiin kuuluu seuraavaa:

- keittiö: tasojen pyyhintä, kaappien ovien pyyhintä, mikron puhdistus, hanan&tiskialtaan jynssäys, roskiksen siivous(lian pyyhintä, kaapin imurointi), yms. perusjutut
-vessat: pinnat, peilit, pönttö yms. tavallinen
- kylppäri: suihkutilan seinien &lasien puhdistus, lattian jynssäys, suihkujen kiillotus, lattian pesu harjalla, saunan oven pesu
- pölyjen pyyhintä (myös lattialistat, taulut yms.)
- peilit
- perusteellinen imurointi
- moppaus (nihkeäpyyhintä)
-valonkatkaisijoiden ja ovien tahrojen pyyhintä (ei joka kerta)

Voi olla että unohdin nyt jotain tärkeää, kuumeessa koitan runnoa suunnitelmia eteenpäin... Perus kotisiivous siis, melko tarkasti tosin. :) Jos osaatte heittää jonkinlaisia arvioida eri kokoisille asunnoille, olisin todella kiitollinen! Olen aiemmin ollut pitkään kotisiivoojana isommassa yrityksessä, mutta en tiedä siivoamieni asuntojen pinta-aloja ja olen todella surkea arvioimaan niitä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kotisiivous firmassa töissä ja muistaakseni tuon kokoinen kämppä siivottiin kahdestaab 2-2,5 tunnissa.

Siivoukseen sisältyi aika pitkälti samat asiat kuin sinullakin.

Aika vähän aikaa. Ja täällä palstalla maristaan kun ei kotitöitä jaksa tehdä vaikka talon perussiivoukseen menee yhdeltä noin 4 tuntia 😂

Vierailija
22/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin kotisiivousta n. joka toiselle viikolle. Ongelma on, ettei kertasiivouksia tai edes 5-10 kerran paketteja ole juuri tarjolla. Kun olen nähnyt miten siivousfirma tekee työnsä ja olen siihen tyytyväinen, niin pidempikin sopimus onnistuu. En todellakaan ota ketään kotiimme pitkällä sopimuksella, kun ei tiedä, onko tekijä oikeasti hyvä, luotettava ja sopiva juuri meidän tarpeisiimme. Eli kertasiivouksen tarjoaminen olisi hieno palvelu. Tuntihinta voi olla enemmän kuin sopimusasiakkailla. Sopimusasiakkaita on vaikea saada tyhjästä.

Olen samaa mieltä kanssasi. Sopimuksesta tulee päästä irti jos ei siivouksen taso miellytä. En ole vielä miettinyt yksityiskohtia tästäkään, mutta olen pyöritellyt mielessäni erilaisia vaihtoehtoja. En muutenkaan halua tyytymättömiä asiakkaita, toimin yksin ja haluan tehdä hyvää työtä. Kenenkään kotiin en halua tunkea vain koska asiakas on laittanut nimensä sopimukseen. Todennäköisesti ensikäynti on tarjottava kertasiivouksena, tai sitten peruminen toisen siivouksen jälkeen. Saa nähdä, paljon vielä suunniteltavaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työllistänItseni kirjoitti:

Lisään vielä, etten todellakaan aio hinnoitella itseäni halvaksi. Aikaa, intoa ja kokemusta asiakashankinnasta löytyy, en odota asiakkaiden tulvivan ovista ja ikkunoista heti ensimmäisestä mainoksesta. Tarkoitus on nimenomaan tarjota vähän enemmän, ja vähän kalliimmalla. Tietenkin saman kokoiset asunnot vievät hyvinkin erilaisia aikoja, mutta jonkinlaista keskimääräistä arviota tässä haen ihan suunnitelmien kannalta, tottakai jokaisen kodin kanssa käydään ensin homma läpi ja testisiivouksen perusteella sitten katsotaan aikataulutusta. 

Siis täh? Testisiivous? Mikä se on? Minkä hintaista työtä meinasit tehdä? Mikä tuon testisiivouksen hinta olisi?

Oikeasti, et vakuuta minua millään tavoin.

Testisiivous on huono termi. Mutta ensimmäiseen siivoukseen varaan hieman enemmän aikaa ja tarjoan todennäköisesti jonkinlaisen alennuksen. Laskutan kuitenkin. Jos et tiennyt niin tämä on ihan normaali käytäntö ainakin ulkomailla. :) Mutta joka tapauksessa, mulla ei ole mitään tarvetta todistella sulle mitään siivoustaidoistani, vaikka kieltämättä tämä on ihan hyvää viihdettä. Edelleen tiedän itse osaavani hommani, etsin vain arvioita eri kokoisten asuntojen siivousajoista. 

Vierailija
24/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei hei hei... Et ole ilmeisesti käynyt yhtään mitään koulutusta? Tekisit siis ylläpito- ja perussiivousta sekaisin? Miksi? Miksi ihmeessä tekisit kalliimpaa työtä halvemman hinnalla? Ja oikeastiko meinaat, että pystyisit noin hatarilla tiedoilla hinnoittelemaan aikasi? Mikä ihme on yritysideasi takana?

125m2 kokoisia asuntoja on niin erilaisia, että olisi typeryyttä antaa tässä mitään aikaa. Erilaiset pinnat, tavaroiden määrä, eläimet, vessojen kunto ja määrä, keittiön alkuperäinen siisteys ja ihan kaikki vaikuttavat aikaan. Oletko tehnyt siivoustyötä yhtään?

Onko sinulla edes ammattivälineitä ja -aineita itselläsi vai veteletkö jollakin asiakkaan karmeilla dysoneilla, sinipiioilla ja kakkaisilla räteillä?

Mene nyt hyvä tyttö harjoittelemaan johonkin siivous firmaan vuodeksi pariksi ja mieti asiaa uudelleen. Käy koulutus ja tee työharjoitteluita jollakin itseään arvostalla tekijällä. Rikot itsesi ja pilaat asiakkaiden kodit noin ammattitaidottomalla tekemisellä! Ota edes hyvä vastuuvakuutus...

Hmm, mikä tässä on perus- ja ylläpitosiivouksen sotkemista? Kuten mainitsen jo aloitusviestissä, kotisiivousta olen tehnyt jo pidemmän aikaa ja lisäksi olen ollut siivoamassa myös toimisto- ja majoitustiloja. Ammattivälineet löytyy myös jo valmiiksi. :) Vakuutus- ja veroasiatkin on jo hanskassa ja lisäksi niihin löytyy myös tarvittaessa apua. Taustalla on kesken jääneet tilastotieteen opinnot yliopistossa, joten enköhän saa tästä ihan toimivan yrityksen leivottua. 

Ai että mitkä kohdat? Koko tekstisi huusi kauas ammattitaidottomuutta. Olen tehnyt kotisiivouksia kauan ja työni ohessa olen ollut alaa opiskelevien työharjoittelun työnantajana ja tehnyt useita näyttöjen arviointeja. Jos minulle olisi tullut joku tuolla lailla höpöttämään, niin hylätty olisi pamahtanut heti.

Taloustieteen opinnot voit unohtaa tässä heti tai sitten jatkaa sitä koulutusta ja unohtaa tämän firmasi. Vakuutus- ja veroasiat ovat hyvä hanskata, mutta ne eivät sinusta tee ammattilaista tällä alalla ja asiakkaat eivät sillä tiedolla tee yhtään mitään, kun olet pilannut parketin. Toimistosiivous on hyvä, mutta kotisiivous on kyllä täysin erilaista.

Kerropa mitä välinettä käytät esimerkiksi moppamisessa? Mites ammattitermit muuten jos et kerran niitä helpoimpiakaan osaa? Miten vakuutat asiakkaat?

Nyt alkaa jo naurattaa tämä homma. Mikä ihme pätemisen tarve sinulla on? Olen saanut asiakkailtani erinomaista palautetta urani alusta loppuun, monet ovat ottaneet asiakseen olla yhteydessä entiseen työnantajaani kiittääkseen ja halunneet ehdottomasti minut vakituiseksi siivoojakseen. Mitään en ole kenenkään luona pilannut, osaan valita aineet ja työvälineet oikein. Kenenkään parkettia en ole pilannut enkä pilaa jatkossakaan. Mistä oikein päättelit etten osaa lainkaan siivota? Siitä että käytin vääriä termejä aloitusviestissä? Vai siitä että haluan tarjota tällaista pakettia joka sinun mielestäsi ei ole käypä kotisiivouspaketti? Älä turhaan huoli miten hankin asiakkaat, osaan kyllä myydä palveluni ja hoitaa asiat ammattimaisesti, vaikka jokainen termi ei mielessäni tule ammattisanastosta. 

Tämän topicin tarkoitus on edelleen, tehdä laskelmia. Kirjasin palvelukuvauksen pääpiirteitä nopeasti jotta lukija saisi jonkinlaisen käsityksen siitä mitä siivous tulee pitämään sisällään, jotta osaa paremmin antaa arviota. 

Ihan sama minulle, ystäväiseni, ihan sama! :D Eli koska et osaa vastata edes helppoihin kysymyksiini, niin tee miten haluat. Omapa on asiasi tyttöriepu.

Vierailija
25/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs haukutaan jos joku uskaltautuu kysymään apuja yrityksen perustamiseen. Tämä on AV! Tuskin aloittaja kertoi kaikkea osaamista itsestään. Ideoita, mielipiteitä, toivomuksia. Niitä kannattaa ottaa vastaan jokaisen joka omaa yritystä suunnittelee.

Vierailija
26/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kotisiivous firmassa töissä ja muistaakseni tuon kokoinen kämppä siivottiin kahdestaab 2-2,5 tunnissa.

Aika vähän aikaa. Ja täällä palstalla maristaan kun ei kotitöitä jaksa tehdä vaikka talon perussiivoukseen menee yhdeltä noin 4 tuntia 😂

Ylläpitosiivousta varmaan tarkoitit?

Vierailija
27/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis vie mattoja ja petivaatteita ulos? Se säästää aikaa. Yleensä ajat on ollut yksiö tunnissa, kaksio kahdessa. Siinä on viety matot ulos. Mutta niiden rullailu ja syrjään kantelu taas vie aikaa jos moppaat koko lattian.

Aikoja ei voi sanoa tarkasti etukäteen. Hyvä jos sovit jokaisen asiakkaan kanssa sopparia tehdessä että tarvittaessa siivooja viipyy asunnossa pitempään, josta tulee lisämaksu. Tämä tietysti vain tarvittaessa. Asiakas voi sopia kiinteän hinnan ja ajan. Silloin hän hyväksyy että joskus jotain jää tekemättä. Et joudu pulaan jos yritetään siivotuttaa juhlien tms. jäljet samaan hintaan.

Tässä ideoita yhdeltä kotisiivoojalta! :) Onnea yrityksellesi.

Kiitos viestistä! Näitä muita lukiessa ei ihmetytä enää miksi siivoojien ajatellaan olevan elämäänsä pettyneitä vittumaisia akkoja :D Suunnitelmissa on sopia mahdollisimman tarkasti kaikki, koitan saada aikaan pienen varan itselleni jotta ehdin tehdä kaiken vaikka jossain odottaisi pieni yllätyskin. :) 

Vierailija
28/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on sekaisin perussiivousta ja normaalia ylläpitosiivousta.

Ja katkaisijat ja ovitahrat kuulu putsata joka kerta. Menee useampi tunti jos meinaat keretä kaikki tehdä.

Vierailija
29/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin kotisiivousta n. joka toiselle viikolle. Ongelma on, ettei kertasiivouksia tai edes 5-10 kerran paketteja ole juuri tarjolla. Kun olen nähnyt miten siivousfirma tekee työnsä ja olen siihen tyytyväinen, niin pidempikin sopimus onnistuu. En todellakaan ota ketään kotiimme pitkällä sopimuksella, kun ei tiedä, onko tekijä oikeasti hyvä, luotettava ja sopiva juuri meidän tarpeisiimme. Eli kertasiivouksen tarjoaminen olisi hieno palvelu. Tuntihinta voi olla enemmän kuin sopimusasiakkailla. Sopimusasiakkaita on vaikea saada tyhjästä.

Olen samaa mieltä kanssasi. Sopimuksesta tulee päästä irti jos ei siivouksen taso miellytä. En ole vielä miettinyt yksityiskohtia tästäkään, mutta olen pyöritellyt mielessäni erilaisia vaihtoehtoja. En muutenkaan halua tyytymättömiä asiakkaita, toimin yksin ja haluan tehdä hyvää työtä. Kenenkään kotiin en halua tunkea vain koska asiakas on laittanut nimensä sopimukseen. Todennäköisesti ensikäynti on tarjottava kertasiivouksena, tai sitten peruminen toisen siivouksen jälkeen. Saa nähdä, paljon vielä suunniteltavaa. :)

Ei ei ei. Sopimus tehdään aina toistaiseksi molemminpuolin.

Mieti lisää vielä, sinulla on paljon opittavaa. Todella paljon.

Vierailija
30/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tksikään ammattisiivooja ei tee "testisiivousta". Käy laitoshuoltajan koulutus edes että osaat hommasi. Se että olet ollut töissä kotisiivoojana, ei tee susta ammattilaista.

Vierailija
31/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussiivouksessa siivotaan kirjaimellisesti KAIKKI lattian ja katon välillä, ja siihen ei neljä tuntia todellakaan riitä.

Vierailija
32/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hei hei... Et ole ilmeisesti käynyt yhtään mitään koulutusta? Tekisit siis ylläpito- ja perussiivousta sekaisin? Miksi? Miksi ihmeessä tekisit kalliimpaa työtä halvemman hinnalla? Ja oikeastiko meinaat, että pystyisit noin hatarilla tiedoilla hinnoittelemaan aikasi? Mikä ihme on yritysideasi takana?

125m2 kokoisia asuntoja on niin erilaisia, että olisi typeryyttä antaa tässä mitään aikaa. Erilaiset pinnat, tavaroiden määrä, eläimet, vessojen kunto ja määrä, keittiön alkuperäinen siisteys ja ihan kaikki vaikuttavat aikaan. Oletko tehnyt siivoustyötä yhtään?

Onko sinulla edes ammattivälineitä ja -aineita itselläsi vai veteletkö jollakin asiakkaan karmeilla dysoneilla, sinipiioilla ja kakkaisilla räteillä?

Mene nyt hyvä tyttö harjoittelemaan johonkin siivous firmaan vuodeksi pariksi ja mieti asiaa uudelleen. Käy koulutus ja tee työharjoitteluita jollakin itseään arvostalla tekijällä. Rikot itsesi ja pilaat asiakkaiden kodit noin ammattitaidottomalla tekemisellä! Ota edes hyvä vastuuvakuutus...

Hmm, mikä tässä on perus- ja ylläpitosiivouksen sotkemista? Kuten mainitsen jo aloitusviestissä, kotisiivousta olen tehnyt jo pidemmän aikaa ja lisäksi olen ollut siivoamassa myös toimisto- ja majoitustiloja. Ammattivälineet löytyy myös jo valmiiksi. :) Vakuutus- ja veroasiatkin on jo hanskassa ja lisäksi niihin löytyy myös tarvittaessa apua. Taustalla on kesken jääneet tilastotieteen opinnot yliopistossa, joten enköhän saa tästä ihan toimivan yrityksen leivottua. 

Etkö sä sitten tiedä kuinka kauan olet aikaisemmin siivonnut minkäkin kokoisia asuntoja? Kun sulla kerran sitä kokemusta on.

Vierailija
33/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis vie mattoja ja petivaatteita ulos? Se säästää aikaa. Yleensä ajat on ollut yksiö tunnissa, kaksio kahdessa. Siinä on viety matot ulos. Mutta niiden rullailu ja syrjään kantelu taas vie aikaa jos moppaat koko lattian.

Aikoja ei voi sanoa tarkasti etukäteen. Hyvä jos sovit jokaisen asiakkaan kanssa sopparia tehdessä että tarvittaessa siivooja viipyy asunnossa pitempään, josta tulee lisämaksu. Tämä tietysti vain tarvittaessa. Asiakas voi sopia kiinteän hinnan ja ajan. Silloin hän hyväksyy että joskus jotain jää tekemättä. Et joudu pulaan jos yritetään siivotuttaa juhlien tms. jäljet samaan hintaan.

Kiitos viestistä! Näitä muita lukiessa ei ihmetytä enää miksi siivoojien ajatellaan olevan elämäänsä pettyneitä vittumaisia akkoja :D Suunnitelmissa on sopia mahdollisimman tarkasti kaikki, koitan saada aikaan pienen varan itselleni jotta ehdin tehdä kaiken vaikka jossain odottaisi pieni yllätyskin. :) 

Jos meinasit tehdä työtä ammattimaisesti, niin unohdat yllätykset alkuunsa ja toimit ammattimaisesti alusta loppuun. Vain ja ainoastaan ammattimaisella otteella saat luottamuksen itseesi ja firmaasi.

Ymmärrän hyvin, että sinulla on täysin hakusessa kaikki asiat, mutta kävisit nyt vaikka iltakouluna alan opinnot. Olen nähnyt niin monenlaista "siivoojaa", että en todellakaan pysty kuin pyörittämään silmiäni epäammattimaiselle käytökselle.

Täällä saa kysyä apua, mutta ihan ensin asioista pitäisi tietää jotakin itsekin. Väitä, että tiedät, mutta huomaan ettet tiedä yhtään mitään. Arvostan ammattiani todella paljon ja minua ärsyttää ihan suunnattomasti alalle tulevat täysin tunarit. Voisin auttaa hyvinkin paljon erilaisissa asioissa, mutta auttaminen ei taida sopia sinulle.

Vierailija
34/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en ole lainkaan huolissani ammattitaidoistani, suunnitelmat eivät ole valmiit mutta olen täysin varma siitä, että tästä tulee ihan toimiva yritys. :) Mistä kumpuaa tämä asenne, ettei kannata edes yrittää kun samana päivänä kun alkaa yritystoimintaa suunnittelemaan, ei ole vielä kaikki asiat VALMIINA? 

Mulla on ympärilläni erinomainen tukiverkosto tähän hommaan, isäni on pyörittänyt useampaa menestyvää yritystä, äitini on kirjanpitäjä. Siivousalankin yrittäjiä löytyy lähipiiristä, kaikki valmiina auttamaan. Miksi ihmeessä jatkaa toisen palkkalistoilla, kun on mahdollisuus työllistää itsensä ja ansaita huomattavasti paremmin?

Vierailija
35/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä sitten tiedä kuinka kauan olet aikaisemmin siivonnut minkäkin kokoisia asuntoja? Kun sulla kerran sitä kokemusta on.

Kuten mainitsin jo aloitusviestissä, kysyn koska en tiedä siivoamieni asuntojen kokoja, enkä osaa arvioida niitä. En ole koskaan osannut. 

Vierailija
36/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tksikään ammattisiivooja ei tee "testisiivousta". Käy laitoshuoltajan koulutus edes että osaat hommasi. Se että olet ollut töissä kotisiivoojana, ei tee susta ammattilaista.

Ihana järjen ääni! Laitoshuoltajan tai kodinhuoltajan ammattitutkinto on hyvä astinlauta ammattiin.

Vierailija
37/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa oli perussiivousta?

Vierailija
38/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan et noin 3h saat tuhraantumaan, mutta heitä asiakkaalle arvio n. 4h ekasta kerrasta. T. Entinen siivousyrittäjä

Vierailija
39/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meinasit tehdä työtä ammattimaisesti, niin unohdat yllätykset alkuunsa ja toimit ammattimaisesti alusta loppuun. Vain ja ainoastaan ammattimaisella otteella saat luottamuksen itseesi ja firmaasi.

Ymmärrän hyvin, että sinulla on täysin hakusessa kaikki asiat, mutta kävisit nyt vaikka iltakouluna alan opinnot. Olen nähnyt niin monenlaista "siivoojaa", että en todellakaan pysty kuin pyörittämään silmiäni epäammattimaiselle käytökselle.

Täällä saa kysyä apua, mutta ihan ensin asioista pitäisi tietää jotakin itsekin. Väitä, että tiedät, mutta huomaan ettet tiedä yhtään mitään. Arvostan ammattiani todella paljon ja minua ärsyttää ihan suunnattomasti alalle tulevat täysin tunarit. Voisin auttaa hyvinkin paljon erilaisissa asioissa, mutta auttaminen ei taida sopia sinulle.

Ammattimaisesti voi tehdä muullakin tavalla kuin sinun tavallasi. Tavoitteeni on nimenomaan varata aikaa pienille yllätyksille, koska haluan tarjota hieman enemmän ja myös laskuttaa hieman enemmän. Tähän mennessä ei pienet yllätykset ole kaataneet kuppia nurin. En ole koskaan tavannut asiakasta jonka kanssa emme olisi päässeet asioista yhteisymmärrykseen, vaikka näitä yllätyksiä on vastaan tullut. Edelleen, toimin yksin ja aion käyttää runsaasti aikaa asiakashankintaan. En aio tehdä siivousta tai edes koko toiminimihommaa läheskään täysipäiväisesti todennäköisesti missään vaiheessa. 

Olet selkeästi päättänyt että vain sinun tapasi on oikea, enkä minä osaa mitään. Minulla ei kuitenkaan ole pienintäkään epäilystä etten osaisi siivota tai perustaa yritystä ja hoitaa asioita ammattimaisesti. Mainitsin jo useammin tehneeni useamman vuoden siivoustyötä, mutta lisäksi olen tehnyt paljon muutakin. Kukaan ei ole koskaan ollut tyytymätön työhöni, päinvastoin. Se, että sait sellaisen käsityksen tämän keskustelun kautta on täysin merkityksetöntä työni kannalta. 

Vierailija
40/50 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, helpostihan nuo hommat tekee kun on valmis areena (ts. tavarat kerätty) ja työrauha. Ei kai pölyjen pyyhintä ylhäisessä yksinäisyydessä kenestäkään ole se rankka kotityö? Ongelma on, että siihen asti ei pääse tiskien, pyykkihuollon, ruuanlaiton, tavarajärjestyksen ylläpidon ja lasten tarpeiden ansiosta. Sillä välin kun keräät pikkuautot, toisessa huoneessa on levitetty kolme palapeliä, ja lisää välin kun ohjaat/autat sitä lasta siivoamaan ne palapelit, toisessa huoneessa on kaatunut hamahelmet lattialle, ja kun olet keräämässä niitä, pitää mennä pyyhkimään pyllyä, ja kun pääset sieltä ja olet jo unohtanut että yritit päästä sen ekan huoneen imurointiin, ja jollain on jo nälkä. Laitat ruuan, syödään, tyhjennät ja täytät tiskarin. Sitten pyykkikone onkin valmis, ripustat ne, lasten leikit alkaa käydä kierroksilla, pakko lähteä käymään pihalla, pihalla yrität raivata kuistilta talvikamoja pois, mutta se jää kesken kun yksi on juuttunut puuhun, yhden saappaassa on lunta ja kolmatta pissattaa. Kun menette sisälle, laitat välipalan, ja ajattelet että nyt ehdit hetken imuroida. Imuroit huoneen vain muutamalla keskeytyksellä kun lapsille tulee erimielisyyttä lautapelin säännöistä. Tadaa, on kulunut 5 tuntia ja olet imuroinut yhden huoneen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän