Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä mykkäkoulua vai mitä ihmettä? Miten toimisit tässä tilanteessa?

Vierailija
22.04.2019 |

Pahoittelut etukäteen pitkästä selostuksesta..

Mies on työkomennuksella toisessa maassa vielä muutaman kuukauden, niin kaukana että emme näe toisiamme ennen kuin hän palaa Suomeen. Hänellä on siellä todella haastava tilanne, ja hän on puhunut minulle aiheesta 1-4 tunnin puheluita päivittäin + chattailut päälle. Olen paljon omaa aikaa tarvitseva ihminen, ja tuntuu todella raskaalta kuunnella yksityiskohtaisia selostuksia miehen tilanteesta, yrittää pysyä kärryillä ja kommentoida niihin jotain. Emme ole samalla alalla, joten kärryillä pysyminen on minulle aika haastavaa ja tuntuu ihan rehellisesti sanottuna työltä. Jo ilman näitä vaikeuksiakin on ollut hankaluuksia siinä, että mies haluaisi olla paljon useammin yhteydessä kuin itse. Luottamusongelmia meillä ei ole, mies vain tarvitsisi paljon enemmän kommunikaatiota kuin minä. Asiasta on keskusteltu ja se on siis miehellä tiedossa.

Noin kuukausi sitten miehellä alkoi tämä todella vaikea tilanne ja hän sanoi, että ei tiedä miten selviää siitä jos en ole tukena. Sen piti kestää 10 päivää. Päätin, että olen sitten käytettävissä juuri niin paljon ja usein kuin mies tarvitsee. Tilanne ei kuitenkaan loppunut tuohon, vaan jatkuu edelleen. Ei tietoa milloin helpottaisi.

Eilen meillä oli tarkoitus juhlistaa vuosipäiväämme videotreffeillä. Mies tiesi minun olevan uupunut ja olimme etukäteen suunnitelleet, mitä treffeillä tehtäisiin. Kysyin vielä erikseen etukäteen, onko mies varma että vuosipäivän viettäminen juuri nyt on hyvä idea ja kerroin, ettei minua haittaa jos siirrämme sen johonkin tulevaisuuden ajankohtaan, kun miehellä on parempi tilanne. Mies sanoi että päivä on hänelle todella tärkeä, ja hän ei siitä tingi vaikka tilanne onkin tiukka. Minulla oli siis odotukset korkealla ja toivoin saavani hetken hengähtää tästä kaikesta, ja että meillä olisi ihana, romanttinen ilta kahdestaan. Sen verran kuin nyt netin ylitse on mahdollista.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies odottaa vain sinun tukevan yksipuolisesti häntä, mutta ei ole valmis tulemaan lainkaan sinua, vaikka sinäkin olen uupunut. Parempi antaa ukon möllöttää mykkäkoulussaan ihan itsekseen. Keskity sinä omaan hyvinvointiisi. Kuulosta täysin kohtuuttomalta tuollainen, mitä olet joutunut kestämään. Ihan kuin ukko haluaisi pitää sinut valvonnassaan vapaa-aikasi, ettet vain vahingossakaan pääse yksiksesi rentoutumaan.

Vierailija
22/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko kuuntelet tuntikausia miehen valittelua työasioistaan? Mä en pidä tuota normaalina suhteena, ja kaiken lisäksi puhelimessa pitäisi jaksata jauhaa tuollaista? Onko muiden mielestä toi normaalia? Huh huh. En jaksaisi hetkeäkään. Ja jos mies ei muka pysty hoitamaan työtään ilman sun apua, niin sittenhän se ei ole pätevä omaan työhönsä. Sun pitäis saada tuntipalkkaa sun neuvoistasi. Jos ystäväsi käyttäisi sua noin hyväkseen, hyväksyisitkö? Minä en ainakaan. Onko narsistinen mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottava parisuhde! Miten ihmeessä kukaan voi kuvitella, että voi kaataa toisen niskaan tuntitolkulla omia asioitaan jatkuvasti? Ei tuo ole normaalia. Parisuhde on ihan muita asioita varten.

Jos työ on noin vaikeaa, on väärässä työssä tai tarvitsee apua kollegoilta ja esimieheltä tai työnohjaajalta. Sinun pitäisi vetää raja.

Epäilen kyllä, ettei tämä ole suhteenne ainoa ongelma, koska sinä olet rajaton kynnysmatto ja miehesi epäempaattinen m*lkku.

Vierailija
24/24 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan pitää mykkäkoulua, ei sun tarvitse sitä tukea yhtään enempää, varsinkin jos ei tukea halua. Lapsellinen mies. Antaisin kenkää.