Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni kertoi että poikaystävä painostaa aborttiin

Vierailija
22.04.2019 |

Tyttäreni on 16 ja poika on kaksi vuotta vanhempi. Ehkäisystä huolimatta tyttö tuli raskaaksi ja tänään kertoi itkien, että poikaystävä painostaa aborttiin. Kannattaako pojan mielipidettä yrittää muuttaa?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nuoti on kyllä äidiksi. Oletko valmis mummoksi? Eli sinun harteilla on paljon myös hoitamista ja tytöllä ei oo ammattia. Kurja tilanne. Itsellä ei oo tyttöä mutta kertoisin että tee abortti. 

Että ihan kertoisit? Onneksi sellaista asiaa ei kukaan saa toiselle kertoa. Ei edes äiti tyttärelleen. Onneksi sinulla ei ole tytärtä.

Vierailija
62/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävällähän tähän ei ole oikeutta puuttua vaan se on tytön päätös, mutta hyvä jos on rehellinen. Eli yh-äitiys edessä jos pitää vauvan. Yleensä äidiksi ryhtyminen 16-vuotiaana ei ole järkevä ratkaisu.

niinhän se toki on että helpompi on mies pakottaa isäksi kuin naien äidiksi. - Vaan mikä saa sinut ajattelemaan, ettei miehellä, ta tässä tytön poikaystävällä ei olisi mitään osuutta ja/ tai oikeutta siihen mitä tuleman pitää. - Painsotaminen suuntaan tai toiseen on tietysti väärin. Mutta on minusta tylsää, jos koko asia vieritetään vain ja ainoastaan "tytön" niskoille; olkoonkin, että hän joutuu isoimman päätösen teemään lopulta tse.  

Naisen keho on hänen omansa, eikä sille tehtävistä toimenpiteistä voi määrätä yksikään toinen ihminen. Ei edes lapsen isä. Miehet pääsevät kuin koirat veräjästä, mutta samalla heidän pitää näissä tilanteissa hyväksyä, että valitusoikeutta ei ole. Ainahan voi häipyä kuvioista, mutta siinä ne oikeudet sitten olivatkin. Itse se mieskin on tehnyt päätöksen seksin harrastamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa iässä kannattaa abortti tehdä eikä kusta pilalle omaa elämää. Hän on vasta lapsi!

Kohdussakin on lapsi.

Vierailija
64/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-v ei ole vielä valmis äidiksi eikä 18-v isäksi. Harmi, että ehkäisy petti. Abortti on hyvä vaihtoehto. Tytön pitää punnita vaihtoehdot ja päättää niistä. Vanhempana sinun tehtäväsi on tukea häntä siinä päätöksessä, jonka hän tekee.

Poikaa en (pojan äitinä) syyllistäisi muusta kuin ehkäisyn pettämisestä (olisi kannattanut käyttää kondomia lisänä). Pojallakin täytyy olla oikeus sanoa, jos ei ole valmis isäksi. Isäksi ei voi eikä saa pakottaa. Toki elatusmaksut ym talous- ja perintöasiat joutuu hoitamaan.

Vierailija
65/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa iässä kannattaa abortti tehdä eikä kusta pilalle omaa elämää. Hän on vasta lapsi!

Kohdussakin on lapsi.

Eiköhän siellä kohdussa ole sikiö, joka voi olla ihan mitä tahansa lähtien erikoistumattomasta solurykelmästä. Ihan turhaa mielikuvavaikuttamista nimetä sitä vauvaksi tai vielä yliampuvammin "lapseksi".

Abortista keuhkoaville tahoille. Olettekos katsoneet, kuinka moni raskaus päättyy keskenmenoon? Suurin osa keskenmenoista on huomaamattomia, vähän rajumpia menkkoja. Harva tietää edes olleensa raskaana.

Vierailija
66/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu poikaystävä. Lapsena ei tehdä lapsia.

Fiksu ei olisi joutunut tuohon tilanteeseen.

Ja tuo kommentti oli... 

Ei ole erityinen fiksuuden osoitus, jos 18 v ei osaa ehkäistä seurustellessaan 16 v:n kanssa.

Miksi lyötyä ja heikossa kunnossa olevaa on niin kiva ja mukava kiusata. Kyllä hän tai he varmasti itsekin tieätänevät kertomasi; ikäänkuin yleisemmin olsi jokin ikä jolloin olisi kaikkien mielestä varauksettomasti ja ehdottomast parasta saada lapsi(a).  Ei ole maailman loppu, jos 16 vuotias synnyttää ja saa lapsen. Mutta paljon helpompi hänen on elää lapsen kanssa, jos hänen valntaansa tulla äidiksi osataan arvotaa ilman ulkopuolisten nälvintää ja halveksintaa.     

Joo, en arvostele muuta kuin sitä, että ei huolehdita ehkäisystä, jos seurauksilla kuitenkin on väliä. Koska olen tällaisesta "suhteesta" syntynyt lapsi, minulla on ko. pariskunnan tilanteeseen tietynlainen, hieman kyyninen näkökulma. Totta ihmeessä olen iloinen siitä, että olen olemassa, mutta biologisista vanhemmistani ei valitettavasti ollut huoltajikseni.

No nyt ymmärrän paremmin yskän... Epäilen kuitenkin, että kaikki tällä voimallisesti aborttia puollustavat omaa samanlaista kokemusta kuin sinulla. - Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta abortista, mutta en osaa pitää sitä helppona ja kivuttomana toimena. - Tai luulen ainakin, että tekisin kummin tahansa, niin päätökseni eläisi osana minua lopun ikääni hyvässä ja pahassa.     

Itse en voisi tehdä myöskään aborttia, ja jos lapseni olisi ollut sellaisessa tilanteessa, asia olisi ollut vaikea, joshän  olisi halunnut abortin. Lapsenlapset ovat äärimmäisen tervetulleita ja rakkaita.

Taustastani johtuen olen ollut aina herkkä lasteni tarpeille. Olen myös omien lasten syntyessä tavallaan kokenut uudelleen oman hylkäämiskokemuksen ja joutunut työstämään "suhdetta" vanhempiin, joita ei ollut - ja hyväksymään heidän ratkaisunsa, nuoruuden virheensä sekä antanut anteeksi.

Vierailija
67/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-v ei ole vielä valmis äidiksi eikä 18-v isäksi. Harmi, että ehkäisy petti. Abortti on hyvä vaihtoehto. Tytön pitää punnita vaihtoehdot ja päättää niistä. Vanhempana sinun tehtäväsi on tukea häntä siinä päätöksessä, jonka hän tekee.

Poikaa en (pojan äitinä) syyllistäisi muusta kuin ehkäisyn pettämisestä (olisi kannattanut käyttää kondomia lisänä). Pojallakin täytyy olla oikeus sanoa, jos ei ole valmis isäksi. Isäksi ei voi eikä saa pakottaa. Toki elatusmaksut ym talous- ja perintöasiat joutuu hoitamaan.

Pojan ja tytön äitinä komppaan sinua.

Jos meillä tulisi tytön kanssa tämä vastaan harkitsisin myös vakavasti sitä, olenko itse valmis kasvattamaan lapsenlasta kuin omaa lastani niin että oma lapseni pystyisi laittamaan elämänsä järjestykseen (=hankkimaan kelvollisen koulutuksen).

Pojalle varmaan ohjeistaisin, että yrittäisi olla ’tukena’ jos tyttö päättää lapsen pitää, mutta toimimaan riittävän itsekkäästi. Jos ei ole vielä valmis isäksi, ei siksi voida pakottaa vain koska tytön äiti ei halua oman lapsensa olevan mikään yh-äiti. (AP oikeesti, ei ole sinun asiasi yrittää velvoittaa poikaa isäksi - laki määrittelee tietyt velvollisuudet sen jälkeen kun isyys on ensin varmistettu dna-kokeella, mutta muuten - sinun tyttäresi on se jolla on ainoa valta varmistaa ettei sinun tarvitse hävetä yh-lastasi, se on se abortti).

Vierailija
68/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minä en painostaisi, koska kyse on tyttäresi päätöksestä, mutta kyllä nyt pitää myös realiteetit ottaa huomioon. 16-vuotias on lapsi ja tuleva isäkään ei aio pysyä kuvioissa, joten.... Ei sitä voi ääneen tyttärelle suoraan sanoa, mutta ehdottomasti abortti. Ei se nyt niin iso asia ole tuossa iässä, äkkiä vaan, niin sikiökin on vielä pieni ja pääsee helpommalla. Tunnen monta, jolle on tehty abortti ja yksikään ei ole siitä traumatisoitunut.

Vierailija
69/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niinkään fiksu, koska teki kuitenkin. Ehkäisy on keksitty, miehille jopa ihan semmoinen hormoniton kumituppilo, jota saa joka kaupasta vaikka minkä värisenä ja makuisena.

Eikö kukaan huomaa, että tämä on typerä trolli, jossa aikuinen mies nussii alaikäistä tyttöä? 

Vierailija
70/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niinkään fiksu, koska teki kuitenkin. Ehkäisy on keksitty, miehille jopa ihan semmoinen hormoniton kumituppilo, jota saa joka kaupasta vaikka minkä värisenä ja makuisena.

Eikö kukaan huomaa, että tämä on typerä trolli, jossa aikuinen mies nussii alaikäistä tyttöä? 

18v ei todella ole mikään ”aikuinen mies”.

T. Keskenkasvuisen 18v toopen äiti

Ja 16v on ’alaikäinen’ vaan ei ’lapsi’

Vierailija
71/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöresi menettää lapsen ja katuu sitä katkerasti lopum elämän.

Abortti saattaa myös altistaa lapsettomuudelle.

Mies joka tapauksessa lähtisi tuolla asenteella joskus. Kenenkään miehen takia ei pidä aborttia tehdä tai kuvitella että mies ei abortin teon jälkeen jättäisi joka tapauksessa.

Höpsis, aika moni äiti täällä on katunut sitä, että hankki lapsia. Abortti tehdään nykyään lääkkeillä eikä rautalankahenkarilla, joten lapsettomuuden riski on olematon. Miehistä en sano mitään, niitä on niin joka lähtöön ja mikä ensin näyttää roistolta, voikin jalostua puhtaaksi kullaksi ja päinvastoin.

Vierailija
72/72 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdussa ei siis ole lasta, mutta kuitenkin puhutaan lapsen pitämisestä. Ihminen siellä kohdussa on ja jos ei mitään hengenvaaraa ole äidillä tai lapsi todeĺla vaikeasti sairas, on aina paras antaa lapsen syntyä. Ei nyt mikään tavaton asia ole, jos 16 v on raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän