Tyttäreni kertoi että poikaystävä painostaa aborttiin
Tyttäreni on 16 ja poika on kaksi vuotta vanhempi. Ehkäisystä huolimatta tyttö tuli raskaaksi ja tänään kertoi itkien, että poikaystävä painostaa aborttiin. Kannattaako pojan mielipidettä yrittää muuttaa?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Aborttia katuu lopun elämänsä. En suosittele minkään ikäiselle.
Tutkimuksien mukaan abortin katuminen on todella harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Aborttiin ilman muuta- vai onko teilläkin tämä teiniäitiys ihan suvussa kulkeva perinne
Ei ole teiniäitejä suvussa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu poikaystävä. Lapsena ei tehdä lapsia.
Fiksu ei olisi joutunut tuohon tilanteeseen.
Ja tuo kommentti oli...
Ei ole erityinen fiksuuden osoitus, jos 18 v ei osaa ehkäistä seurustellessaan 16 v:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro tyttärellesi, että kukaan ei saa häntä painostaa. Hän saa ihan itse päättää. Kerro, että autat ja tuet. Voit myös kertoa, että lukuisat samanikäiset ovat saaneet lapsia ja pärjänneet hyvin. Ei mitään kauhukuvia. Kyllä tuon ikäinen tietää, ettei lapsi ole nukke.
Kannattaa kertoa myös sitä toista puoltakin. Ettei se lapsen saaminen nuorena ole yhtä onnea ja autuutta. Äitiys 16v ja 30v on kaksi ihan eri asiaa. Itse en kadu omaa teiniäitiyttä, mutta toisen lapsen saaminen aikuisena ja vakaassa parisuhteessa oli ihan erilaista ja paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.Kaksi aborttia läpikäyneenä en ole katunut kumpaakaan hetkeäkään.Maailmassa on kaksi kaltoinkohdeltua,traumatisoitunutta ihmistä vähemmän .
Siitä poikakaverista ja sen mielipiteistä en piittaisi tippaakaan.
Mitä tyttäresi halua?
Eikö tuo ole rikosilmoituksen paikka, kun täysi-ikäinen äijä pamauttaa alle suojaikärajan olevan tytön paksuksi?
Trollauksesta 0/5
käsket tyttöä jättämään pojan ja sitten omilla rahoillasi autat tytärtä raha-asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.Kaksi aborttia läpikäyneenä en ole katunut kumpaakaan hetkeäkään.Maailmassa on kaksi kaltoinkohdeltua,traumatisoitunutta ihmistä vähemmän .
Minä tunnen ihmisiä, jotka katuvat aborttejaan vielä vanhoina.
"Pariskunnan" molemmille osapuolille voisi asiallisesti muistuttaa: "Olisiko kannattanut miettiä näitä juttuja jo ennen kuin panitte ilman kumia?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Jos tällaisen tutkimuksen esität niin olisi kyllä ihan kiva, jos samalla voisit kertoa tarkemmin, että mistä tällaisen tutkimuksen olet kohdannut ja löytänyt. - Niin tai näin abortti ei missään niessä ole helppoa ja yksinkertainen asia päättää tai valita. - Ja vielä haastavampi e on päätettäväksi, jos kokee tai tuntee, että on painostuksen allla suuntaan tai toiseen.
Poikaystävällähän tähän ei ole oikeutta puuttua vaan se on tytön päätös, mutta hyvä jos on rehellinen. Eli yh-äitiys edessä jos pitää vauvan. Yleensä äidiksi ryhtyminen 16-vuotiaana ei ole järkevä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu poikaystävä. Lapsena ei tehdä lapsia.
Fiksu ei olisi joutunut tuohon tilanteeseen.
Ja tuo kommentti oli...
Ei ole erityinen fiksuuden osoitus, jos 18 v ei osaa ehkäistä seurustellessaan 16 v:n kanssa.
Miksi lyötyä ja heikossa kunnossa olevaa on niin kiva ja mukava kiusata. Kyllä hän tai he varmasti itsekin tieätänevät kertomasi; ikäänkuin yleisemmin olsi jokin ikä jolloin olisi kaikkien mielestä varauksettomasti ja ehdottomast parasta saada lapsi(a). Ei ole maailman loppu, jos 16 vuotias synnyttää ja saa lapsen. Mutta paljon helpompi hänen on elää lapsen kanssa, jos hänen valntaansa tulla äidiksi osataan arvotaa ilman ulkopuolisten nälvintää ja halveksintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun sinä et tee jotain, ei muutkaan tee.
Ja sinä olisit kaltoinkohdellut heitä, joten ymmärrän kyllä sen, miksi et kadu.
Mä ihmettelen kyllä, miksi viihdyt vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävällähän tähän ei ole oikeutta puuttua vaan se on tytön päätös, mutta hyvä jos on rehellinen. Eli yh-äitiys edessä jos pitää vauvan. Yleensä äidiksi ryhtyminen 16-vuotiaana ei ole järkevä ratkaisu.
niinhän se toki on että helpompi on mies pakottaa isäksi kuin naien äidiksi. - Vaan mikä saa sinut ajattelemaan, ettei miehellä, ta tässä tytön poikaystävällä ei olisi mitään osuutta ja/ tai oikeutta siihen mitä tuleman pitää. - Painsotaminen suuntaan tai toiseen on tietysti väärin. Mutta on minusta tylsää, jos koko asia vieritetään vain ja ainoastaan "tytön" niskoille; olkoonkin, että hän joutuu isoimman päätösen teemään lopulta tse.
Minä tiedän joukon ylenviisaita ja kaikki tietäviä abortti tietäjiä. - Yhteistä kaikille heille on, että kukaan heistä ei ole omakohtaisesti koskaan joutunut itse kokemaan ja (/tai) tekemään päätöstä abortista itse.
Tyttöresi menettää lapsen ja katuu sitä katkerasti lopum elämän.
Abortti saattaa myös altistaa lapsettomuudelle.
Mies joka tapauksessa lähtisi tuolla asenteella joskus. Kenenkään miehen takia ei pidä aborttia tehdä tai kuvitella että mies ei abortin teon jälkeen jättäisi joka tapauksessa.
Onhan adoptiokin aina mahdollinen vaihtoehto?
Päätös on täysin tyttäresi. Kummankaan teistä ei tule painostaa mihinkään suuntaan, ei sinun eikä poikaystävän. Hän voi katua päätöstä, joka ei tunnu omalta. Hänen on saatava itse päättää. Poikaystävän ei tarvitse osallistua lapsen elämään.
Sen mitä voit tehdä, on kysellä, mitä hän itse haluaa ja millaisia kysymyksiä hän miettii. Tai järjestää jonkun ammattilaisen puhumaan hänen kanssaan neutraalisti.