Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lotta Näkyvä aikoo huiputtaa kaikki maailman yli 8 kilometriä korkeat vuoret

Vierailija
22.04.2019 |

Onko tällä asiasta jotain kokemusta vai onko tämä näitä netistä luettuja kivoja juttuja joista innostunut?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8599db9d-c1d9-4177-bab9-759b9e…

Kilimanjaro ei ole sama asia kuin Everest tai K2. On itseasiassa aika todennäköistä, että menehtyy yrittäessä.

Kommentit (6087)

Vierailija
4901/6087 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en pidä siitä, kuinka Lotta dissaa muita kiipeilijöitä. Toteaisin kuitenkin siihen, kun täällä on monesti todettu, että hän ei ole vielä saavuttanut yhtään mitään: Käsittääkseni on kiistatonta, että oli Broad Peakillä yli 7900 metrin korkeudessa. Ei se nyt ihan mitätön saavutus ole, vaikka vuorikiipeilyssä lasketaankin yleensä huiput.

Täällä kirjoittavista hyvin hyvin hyvin pieni prosentti on koskaan käynyt tai tulee koskaan käymään 7900 metrin korkeudessa.

Alkaa pikku hiljaa kyllästyttää tämä v-uilu, onko täällä kirjoittavista kukakin käynyt missä. 

Sillä ei ole mitään väliä. Sillä on väliä, että Lotta Hintsa on nyt jo aika monta vuotta kehunut, miten "huiputtaa" kaikki maailman yli 8000 m vuoret, tyylillä x, ilman konsteja y ja z, mutta laskuri näyttää usean vuoden yrittämisen jälkeen nolla. Sillä välin suomalaisia naisia oikeasti on kiivennyt niille pitämättä isompaa melua itsestään.

Lähden seuraavaksi pissittämään koiria.

En kirjoittanut tuota aikaisempaa kommenttia, MUTTA totta kai sillä on merkitystä kommentin uskottavuudelle onko kommentin antaja itse käynyt yhdelläkään vuorella. 7900 metriä on ihan kelpo suositus. Tehkää perässä ja nillittäkää vasta sitten.

Minäkin rakastan sinua <3 MUTTA tässä ketjussa on vieläkin aiheena Lotan tekemiset ja saavutukset. Ei mammojen tekemiset ja saavutukset. Montako kertaa se sinulle pitää kertoa, että ymmärrät? 

Minulle sanot kyllä ensimmäistä kertaa, mutta saat huoletta kertoa niin monta kertaa kuin haluat = Ei mitään merkitystä. 

Sillä taas on paljonkin merkitystä onko nillittäjä itse käynyt koskaan yhdelläkään vuorella. Jos se, että Lotta on ex. Miss Suomi ottaa kupoliin noin pahasti, niin sen kanssa on vaan opittava elämään. Kultsibuubeli

Tähän sopii sanonta, että tietää keskusteltavasta asiasta yhtä paljon kuin sika tähtitieteestä

Niin, eikös sen Lotan nykyinen sukunimikin ole Hintsa, eikä ole vuosiin enää ollut Näkyvä kuten aloittaja väittää.

Monet palstailijat eivät edes tiedä että Hintsa todella tekee vuorikiipeilyä ns. työkseen eli saa siitä tulonsa ja on jo kiivennyt usealle huipulle viimeisten n. 5 vuoden aikana.

Tämä ketju on aloitettu vuonna 2019, jos et huomannut. Silloin Lotta oli Näkyvä. Sitten voitkin listata ne kaikki kasitonniset, joille Lotta on n. 5 vuoden aikana kiivennyt. Ketjussahan puhutaan kasitonnisista, ei esim. Kilimanjarosta. 

En ole lukenut ketjua alusta, mutta sehän itse asiassa kertookin mielenkiintoisesti että niinä vuosina kun palstalla on häntä väheksytty ja haukuttu, hän on viitannut vihaajille kintaalla ja kiipeillyt yhä korkeammille vuorille yksi toisensa jälkeen ja nyt laittanut tavoitteekseen kasitonniset, joille on tehnyt hyviä yrityksiä.

Palstavihaajat 0 - Lotta 6.

Minäkin olen vuorikiipeilyn ammattilainen, kun kuitenkin olen tehnyt hyvän yrityksen Ruka-tunturin huiputukseen ja käynyt Alpeillakin vähän kävelemässä. Kyllä tuosta vähintään 1 piste pitää sarakkeeseen saada, jos Lotta saa 6 hyvästä yrityksestä korkeammalle vuorelle. 

Ei vaan hänellähän on jo vyön alla Kilimandjaro, Aconcagua, Mont Blanc ja pari muuta. SEKÄ useampi 7 000 m nousu jonka keskeytti toisen kiipeilyparinsa sairastuttua ja toisen koska lähti pelastamaan vaarassa ollutta kiipeilijää.

Ja 0 kpl kasitonnisia huiputettuna niin kuin minullakin. Eli kyllä minä vähintään yhden pisteen ansaitsen siitä Ruka-tunturista. 

Vierailija
4902/6087 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa joillekin olla ihan kestämätöntä että nätti blondi on ollut sekä Miss Suomi ja nyt vuorikiipeilijä 😁🗻

Kun oma naama on kuin petolinnun perse eikä aviomiehestä /poikaystävästä ole tietoakaan puhumattakaan että olisi päässyt töihin, niin pistäähän vi   tutta maan jos missit vaan vuorikiipeilee 

Joku on nyt kyllä onnistunut luomaan tarkan kuvauksen minusta. Mt-ongelmia, naama kuin petolinnut perseellä, työtön, ei miestä, vanha kurppa, leveä perse, joka ei irtoa sohvalta ja kateellinen luonne, eikä edes Paloheinää ole huiputettu.

Alkaa ihan pelottamaan josko joku tutuista alkaa tunnistamaan.

Taisit vähän lisätä listaan itse lisää. Vanhasta kurpasta tai leveästä perseestä ei ole ollut mitään puhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4903/6087 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa joillekin olla ihan kestämätöntä että nätti blondi on ollut sekä Miss Suomi ja nyt vuorikiipeilijä 😁🗻

Kun oma naama on kuin petolinnun perse eikä aviomiehestä /poikaystävästä ole tietoakaan puhumattakaan että olisi päässyt töihin, niin pistäähän vi   tutta maan jos missit vaan vuorikiipeilee 

Lue ensin mitä itse kirjoitat ja vertaa niitä mitä Lotasta kirjoitetaan. Jollain on nyt mennyt kuppi nurin, eikä se ole nämä Lotan reissua ja tavoitteita analysoivat.

Analysoivat? Kultsi buubeli, sä et osaa analysoida vuorikiipeilyssä yhtään mitään. Sua vaan v*tut**aa mun missit vuorikiipeilee. Myönnä tämä nyt edes itsellesi vaikka et sitä täällä kehtaa sanoakkaan.

Nyt oli kyllä niin syväluotaava analyysi vuorikiipeilystä, että jopa kasitonniset kumartavat tuolle! Katsokaapa mammat mallia, miten oikeaoppinen analyysi hoidetaan niin osaatte tekin jatkossa!

Vierailija
4904/6087 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilimanjaro, Aconcagua ja Mont Blanc eivät ole mitään. 8-tonniset ilman lisähappea ja köysiä on jotain.

Sinne vaan kokeilemaan

Miten niin? Minun tavoitteeni on huiputtaa kaikki 8-tonniset ilman lisähappea ja köysiä. Etkö kestä sitä, koska olen hottis?

Vierailija
4905/6087 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en pidä siitä, kuinka Lotta dissaa muita kiipeilijöitä. Toteaisin kuitenkin siihen, kun täällä on monesti todettu, että hän ei ole vielä saavuttanut yhtään mitään: Käsittääkseni on kiistatonta, että oli Broad Peakillä yli 7900 metrin korkeudessa. Ei se nyt ihan mitätön saavutus ole, vaikka vuorikiipeilyssä lasketaankin yleensä huiput.

Täällä kirjoittavista hyvin hyvin hyvin pieni prosentti on koskaan käynyt tai tulee koskaan käymään 7900 metrin korkeudessa.

Alkaa pikku hiljaa kyllästyttää tämä v-uilu, onko täällä kirjoittavista kukakin käynyt missä. 

Sillä ei ole mitään väliä. Sillä on väliä, että Lotta Hintsa on nyt jo aika monta vuotta kehunut, miten "huiputtaa" kaikki maailman yli 8000 m vuoret, tyylillä x, ilman konsteja y ja z, mutta laskuri näyttää usean vuoden yrittämisen jälkeen nolla. Sillä välin suomalaisia naisia oikeasti on kiivennyt niille pitämättä isompaa melua itsestään.

En kirjoittanut tuota aikaisempaa kommenttia, MUTTA totta kai sillä on merkitystä kommentin uskottavuudelle onko kommentin antaja itse käynyt yhdelläkään vuorella. 7900 metriä on ihan kelpo suositus. Tehkää perässä ja nillittäkää vasta sitten.

Minäkin rakastan sinua <3 MUTTA tässä ketjussa on vieläkin aiheena Lotan tekemiset ja saavutukset. Ei mammojen tekemiset ja saavutukset. Montako kertaa se sinulle pitää kertoa, että ymmärrät? 

Minulle sanot kyllä ensimmäistä kertaa, mutta saat huoletta kertoa niin monta kertaa kuin haluat = Ei mitään merkitystä. 

Sillä taas on paljonkin merkitystä onko nillittäjä itse käynyt koskaan yhdelläkään vuorella. Jos se, että Lotta on ex. Miss Suomi ottaa kupoliin noin pahasti, niin sen kanssa on vaan opittava elämään. Kultsibuubeli

Onko nillittäjä koskaan käynyt yhdelläkään vuorella -> Ei mitään merkitystä

Tämä on Aihe vapaa ja täällä saa kirjoittaa millä tahansa taustoilla. Jos sinua ottaa kupoliin, että mamma vailla vuorikiipeilykokemusta arvostelee ihannoimaasi Lotta "vuorten kuningatar" Hintsaa, niin sen kanssa on vain opittava elämään. Sori siitä, pupunen <3

Sitten meidän kummankin on vaan opittava elämään asian kanssa. 

Olen jo oppinut elämään sen asian kanssa, että sinä olet niin rakastunut mammoihin, ettet millään pysty kirjoittamaan muusta kuin meistä. Milloin sinä opit, että mammojen kiipeilytaustalla ei ole mitään merkitystä?

Kirjoittamaan muista kuin teistä? En tiedä, ehkä mä olen rakastunut näiden kirjoittamani 10 viestin aikana, mutta lähdetäänåä selvittämään asiaa ihan perusteista. Mikä sun BMI on?  

Jos haluat jonkun BMI:stä puhua, se henkilö on ketjun aiheena oleva Lotta Hintsa. Tiedot löytynevät googlella. Jos taasen haluat puhua juuri minun painostani, sinun pitää ikävä kyllä perustaa sitä varten ihan oma ketju. Älä kuitenkaan pety, jos sinne ei tule yleisöryntäystä. Veikkaan, että olet ainut ihminen maailmassa, jota tuo aihe oikeasti kiinnostaa. 

Miten mä voin muuten selvittää olenko mä rakastunut suhun vai en? Onko se paljon yli 30?

Tulen vastaamaan sinne ketjuun, jonka perustat. Tämä on vieläkin Lottaa käsittelevä ketju. 

Tämä on oikeasti TODELLA sairas ketju ja kertoo paljon kirjoittajista. En ihmettele enää yhtään mistä ne Suomen suuret mielenterveysongelmaluvut ovat peräisin. Jos joku yrittää toteuttaa unelmiaan, niin se on vaan liikaa omaa oravanpyörää eläville. Ei ymmärrä

Vieläkään se unelmien toteuttaminen tai sen yrittäminen ei ole se ongelma. Kertoo paljon sinusta, että et sen vertaa ymmärrä, mikä ero on sillä, että tekee toisen unelmista ongelman ja sillä että keskustelee niiden unelmien realistisuudesta. Jos asettaa JULKISESTI itselleen kirjaimellisesti pilviä hipovat tavoitteet, ei voi välttyä myös kriittisiltä kommenteilta. 

Herranjestas sentään. Lotta kertoi tavoitteensa julkisesti ja se on syy tähän paskamyrskyyn? Todellakin kaikki pointsit Lotalle. Vaatii isot pallit (vaikka nainen onkin) elää ja yrittää jos noin pienestä menee monilta kuppi nurin.

-- +20 vuotta kiipeilyä harrastanut 

No herranjestas sentään, kun elämä ei ole yhtä pumpulia ja hattaraa, vaan välillä tulee paskaakin niskaan. Näppärästi muuten leikkasit viestistäni sen osan pois, jossa sanoin, että tämä "paskamyrsky" tuskin hetkauttaa Lottaa mihinkään suuntaan, vaan se on ongelma vain muiden puolesta mielensäpahoittaville, joille on mahdotonta käsittää sitä, että kaikki eivät ole kaikesta samaa mieltä. Sinäkin näköjään yksi heistä. 

Sun pitää hankkia todellakin oma elämä ja keskittyä ihan muuhun kuin olemaan eri meiltä muiden unelmista. 

-- Edelleen se +20 vuotta kiipeilyä harrastanut

Jokainen täällä huolehtikoon ihan omasta elämästään ja sen sisällöstä. Myös sinä. Vaikka olisit harrastanut +100 vuotta kiipeilyä, se ei tee sinusta Ylijumalaa, joka voi päättää muiden elämistä. 

Se oli ystävällinen neuvo. Oma elämä on muualla kuin muiden haaveissa. Ja jos näin ei ole, niin kannattaa tehdä jotain  

-- Edelleen se +20 vuotta kiipeilyä harrastanut

Miksi et jaellut näitä ystävällisiä neuvoja EM-jalkapalloa käsittelevissä ketjuissa? Tai jääkiekon MM-kisoja käsittelevässä ketjussa? Niissäkin arvioitiin muiden tavoitteita ja unelmia kriittisesti ja annetiin myös sitä kuuluisaa paskaa niskaan. Mikä juuri Lotan arvostelussa/kritisoimisessa saa sinulla vastahapot nousemaan kurkkuun?

Mä en harrasta jalkapalloa enkä jääkiekkoa vaan vuorikiipeilyä enkä edes lue niitä ketjuja. Ja mikä vika mun ystävällisessä neuvossa on? Se on parasta minkä voit tehdä itsellesi.

- Edelleen se +20 vuotta kiipeilyä harrastanut

No mites sitten Don Bowie? Häntäkin täällä kritisoitu ja paskaakin tullut niskaan. Hän on myös vuorikiipeilijä. Miksi et anna niitä neuvojasi häntä kritisoiville? Ja miksi et vastannut, mikä juuri Lotan arvostelussa närästää? 

Vastaus sinun kysymykseesi: Niissä oli se vika, että ne olivat hyödyttömiä eikä kukaan niitä täällä kaipaa. 

Vierailija
4906/6087 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha kehua harrastaneensa kiipeilyä 20 vuotta, jos on 8-tonniset huiputtamatta ilman lisähappea ja köysiä. It's nothing.

Hyvä esimerkki Lotan asenteesta muihin. Tämänkaltaisen mielipiteen Lotta esitti käytyään vaan perusleirillä Donin seurana kuvaamassa itseään iltapuvuissa.

Kaikki ketjussa ei varmasti tiedäkään, että Lotta keksi tuon ajatuksen huiputtaa maailman kaikki korkeimmat vuoret sen jälkeen kun kävi häämatkalla Kilimanjarolla, jossa hänen silloinen miehensä kärsi vuoristotaudin oireista, mutta Lotta ei.

Lotta siis tajusi olevansa ainutlaatuisen hyvä sopeutumaan korkeaan ilmanalaan ja ajatteli pääsevänsä historiankirjoihin käymällä kaikkien korkeimpien vuorten huipulla.

Suunnitelmissa oli matka Everestille jonkun ryhmän mukana.

Seuraavaksi hän tutustui Doniin ja vielä naimisissa ollessaan lähti tämän seuraksi perusleirille kuvaamaan itseään.

Parin kuukauden leirielämän jälkeen hän jo tiesi asiantuntevasti kertoa mm. että hapen käyttö on huijausta ja suurin osa on vaan vuorituristeja, toisin kuin hän.

Vierailija
4907/6087 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Aihe vapaa ja täällä saa kirjoittaa millä tahansa taustoilla. Jos sinua ottaa kupoliin, että mamma vailla vuorikiipeilykokemusta arvostelee ihannoimaasi Lotta "vuorten kuningatar" Hintsaa, niin sen kanssa on vain opittava elämään. Sori siitä, pupunen <3

Olen jo oppinut elämään sen asian kanssa, että sinä olet niin rakastunut mammoihin, ettet millään pysty kirjoittamaan muusta kuin meistä. Milloin sinä opit, että mammojen kiipeilytaustalla ei ole mitään merkitystä?

Kirjoittamaan muista kuin teistä? En tiedä, ehkä mä olen rakastunut näiden kirjoittamani 10 viestin aikana, mutta lähdetäänåä selvittämään asiaa ihan perusteista. Mikä sun BMI on?  

Jos haluat jonkun BMI:stä puhua, se henkilö on ketjun aiheena oleva Lotta Hintsa. Tiedot löytynevät googlella. Jos taasen haluat puhua juuri minun painostani, sinun pitää ikävä kyllä perustaa sitä varten ihan oma ketju. Älä kuitenkaan pety, jos sinne ei tule yleisöryntäystä. Veikkaan, että olet ainut ihminen maailmassa, jota tuo aihe oikeasti kiinnostaa. 

Miten mä voin muuten selvittää olenko mä rakastunut suhun vai en? Onko se paljon yli 30?

Tulen vastaamaan sinne ketjuun, jonka perustat. Tämä on vieläkin Lottaa käsittelevä ketju. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4240776/kultsibuubeli-mika-sun-bmi

No kävitkö jo kertomassa? 

Kultsibuubeli, joku oli kirjoittanut, että 40 ja tosi läski. Olitko se sinä?

Vierailija
4908/6087 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4240776/kultsibuubeli-mika-sun-bmi

No kävitkö jo kertomassa? 

Kultsibuubeli, joku oli kirjoittanut, että 40 ja tosi läski. Olitko se sinä?

😆😁😅

Vierailija
4909/6087 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on nyt kyllä onnistunut luomaan tarkan kuvauksen minusta. Mt-ongelmia, naama kuin petolinnut perseellä, työtön, ei miestä, vanha kurppa, leveä perse, joka ei irtoa sohvalta ja kateellinen luonne, eikä edes Paloheinää ole huiputettu.

Alkaa ihan pelottamaan josko joku tutuista alkaa tunnistamaan.

Oletko Malminkartanolla käynyt? Jos et, luulen että sinut on tunnistettu 😬

Vierailija
4910/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Lotta noussut jo vaikka kuinka monelle vuorelle ja tekee sitä nyt työkseen eli hänellä on sponssori.

Aiemmat vuoret olivat hieman matalempia, koska pitäähän sitä harjoitella ennen kuin kasitonnisille lähtee. Eli noussut yli 4:lle 5000 - 7000 metriselle vuorelle.

Se kaikkien kasitonnisten huiputtaminen on hyvä tavoite, kannattaa puhua siitä, se osoittaa että on motivaatiota -- siksi häntä sponssataankin. Nyt oli hyvä yritys nousta kasitonniselle, mutta toisen kiipeilijän hengen pelastaminen meni edelle.

Minusta hän on hieno tyyppi, en ymmärrä yhtään miksi jotkut kateelliseet täällä jaksavat itkeä päivästä toiseen.

Eikö täällä nyt kertakaikkiaan mene siis perille se, että Lotta on tehnyt vain kahdella (siis k.a.h.d.e.l.l.a.) kasitonnisella vuorella huiputusyrityksen  eli Gasherbrum II:lla ja Broad Peakilla. Muut vuoret olleet matalampia.

Vierailija
4911/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä varmaan enää kiipeilijät jaksa lukea tai vastata, mutta minua jäi noissa kerrotuissa vaivaamaan yksi juttu ihan kamalasti.

Sanottiin, että pelastajilla, jotka lähtivät naista ja miestä pelastamaan, ei ollut tarpeeksi köysiä. Miten voi olla? Eikö köydet nyt olisi helpoin pelastusväline ottaa mukaan ja varmistaa, että riittää? Ymmärrän, että köyden on ehkä oltava pitkä, mutta eikö nykyään kestävätkin köydet (= ihmispainon kestävä) ole aika kevyitä?

Muutoinkin köysien kanssa "pelaaminen" vähän hämmästyttää, kun niistä kuitenkin tuolla aika paljon tuntuu henki olevan kyseessä. Tarkoitan, että jos nähdään vaiva fiksata köysiä sinne, eikö samalla vaivalla irrotettaisi vanhoja pois? Vai onko tuo todella niin raadollista, että nyt fiksataan vain meidän retkikunnan köydet, muusta viis? Ja jos, miten ne erotetaan, värikoodillako kuten katiskat vedestä:-)?

Ketjussa on moneen kertaan selitetty, miksi meno vaikuttaa raadolliselta, eikä mitään ylimääräistä tehdä.

Noissa korkeuksissa olet koko ajan väsynyt ja huonovointinen. Nukkuminen on huonoa ja koko ajan on kylmä. Veikka on todennut, että kovin jätkä on se, joka pystyy syömään vaikka oksettaa. Pakko on syödä, että jaksaa, mutta ruokahalu häviää korkeuksissa.

Ihminen toimii ihmisen sietokyvyn äärimmäisellä rajalla, koska hapen osapaine on niin pieni. Kuolemanvyöhykkeellä sen rajan toisella puolella, tehdään kirjaimellisesti kuolemaa joka sekunti, koska solut eivät enää uusiudu. Jokainen askel on suunnaton ponnistus, keskittymiskyky on heikko kun pitäisi keskittyä kovemmin kuin koskaan. Ja hyvässä lykyssä saat hapenpuutteesta hallusinaatioita ja petollista euforiaa, eli myös arvostelukyky heikkenee merkittävästi.

Kukaan ei kanna tuonne grammaakaan ylimääräistä tavaraa, eikä todellakaan piittaa pätkääkään toisten retkikuntien tavaroista.

Jotenkin tuntuu, että tässä ketjussa kommentoi tosi moni, joka ei ole ikinä astunut asfaltilta pois. Kun ei tunnu mielikuvitus riittävän sen kuvittelemiseen, millaista on kun fyysinen rasitus on niin suurta, että et yksinkertaisesti millään tahdonvoimalla pysty enempään.

Palaan nyt tähän vielä, kieltämättä kesäpäivien jälkeen, mutta.

Siis joo joo joo. Mutta kun nämä kaverit lähtivät varta vasiten pelastamaan, niin eikö silloin kannattaisi kantaa muutama gramma, jotta jotta pelastustehtävällä olisi jotain mahdollisuutta onnistua?

Olen astunut vähän asfaltilta poiskin, olenhan ihan tavan suomalainen. Jotenkin nämä kiipeilijöiden hommat vaan, mitä enemmän niistä kerrotaan, alkaa kuulostamaan kolmivuotiaiden taaperoiden ADHD-hommilta, jossa ei kovin paljon harkintaa käytetä. 

Itsellä on kokemusta sukelluksesta, jossa on kyllä samaa meininkiä. Suoritus on päällimmäinen juttu, se, mitä siitä voidaan kirjata tehdyksi. Onneksi oma mies ymmärsi lopettaa kohdassa, jossa oltiin jo  menossa tyystin älyttömyyksiin. Surullista se kumminkin on, että hyvästä harrastuksesta tulee suorituskeskeinen tappoloukku.

Vierailija
4912/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

monta kertaa olen ollut ja tarjoilu pelaa, leffaa voi katsoa tai vaikka vetää nokoset lentoemon tuoman viltin alla.

Vierailija
4913/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.... muuten kuin lentokoneella 

t-sama

pahoitteluni, korjasitkin jo itseäsi, edellinen

Vierailija
4914/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tavoiteenani on huiputtaa Olympos Mons, Marsin korkein vuori, ilman lisähappea,

Se on todellista kiipeilyä, näiden samojen kasitonnisten huiputtaminen toisten jalanjäljissä on feikkaamista.

Kateelliset vain huutelevat sivusta kun eivät kestä sitä että nuori mies alkaa ammattikiipeilijäksi ja valloittelee vuoria.

Tässä sitä on jo Kilimajnaro, Mont Blanc ja Matterhorn valloitettuna että toiset sitä vaan saavuttaa tavoitteitaan kun toiset kadehtii.

Vierailija
4915/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Minun tavoiteenani on huiputtaa Olympos Mons, Marsin korkein vuori, ilman lisähappea,

Se on todellista kiipeilyä, näiden samojen kasitonnisten huiputtaminen toisten jalanjäljissä on feikkaamista.

Kateelliset vain huutelevat sivusta kun eivät kestä sitä että nuori mies alkaa ammattikiipeilijäksi ja valloittelee vuoria.

Tässä sitä on jo Kilimajnaro, Mont Blanc ja Matterhorn valloitettuna että toiset sitä vaan saavuttaa tavoitteitaan kun toiset kadehtii.

Kaikki respectit jos kiipeät olosuhteissa, jossa on 95% hiilidioksidia ja 0,13% happea, ilman lisähappea edes sadan metrin nyppylän 👍🙂

Vierailija
4916/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Kaikki respectit jos kiipeät olosuhteissa, jossa on 95% hiilidioksidia ja 0,13% happea, ilman lisähappea edes sadan metrin nyppylän 👍🙂

Tässä sitä taas yritetään kotisohvalta hiekottaa toisten unelmia :/

Vierailija
4917/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välissä suoritti KTM

Vierailija
4918/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Tässä sitä taas yritetään kotisohvalta hiekottaa toisten unelmia :/

Päinvastoin. Pelkkää respectiä tarjolla.

Vierailija
4919/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Hienoa. Ei muuta kuin instasivut pystyyn, niin päästään peukuttamaan.

Vierailija
4920/6087 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Hienoa. Ei muuta kuin instasivut pystyyn, niin päästään peukuttamaan.

Täytyy käydä ostamassa pari uutta pukua ensin, niin pääsen poseeraamaan jonkun kasitonnisen perusleiriin.

Ketju on lukittu.