Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko oikeassa: kokoomuksen kannattajat elävät pääomatuloilla, eli sijoituksilla?

Vierailija
22.04.2019 |

Raha tulee rahan luokse, vai mitä? Ei haittaa, vaikka käytäisiin vähän raapaisemassa veronmaksajien taskuista rahaa firmojen maksamiin osinkoihin. Yritystuet ja mamubisnes. Siinähän sitä on.. pienet firmat kun eivät maksa useinkaan osinkoja, niin kannattaako edes pienyrittäjän tukea kokoomusta? Meinaan isot kalat ja rahat ovat veroparatiisifirmoissa ja isoissa yrityksissä, joissa voi istua hallituksessa ja keräillä myös rahaa, jos on tarpeeksi iso perse ja vaikutusvaltaa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain teidän vassareiden kateuteen vetoavaa ja perustuvaa mielikuvamarkkinointia. Pääomatuloista tulee noin yhden nettopalkan verran vuodessa ja niihinkin on pääomat hankittu ihan vaan työtä tekemällä. Joku saa ehkä enemmän, mutta eipä ole se minulta pois.

Tilastollisesti suurin osa rahoista on peritty.

Eli mitään työtä nämä ihmiset eivät itse ole rahan eteen tehneet.

...no voi voi, oliskohan isäpappa sitten ollut ahkera ja tienannut omaisuuden. Kyllä se vaan niin on että tilastollisesti ne keillä on älyä ja rahaa kerryttävät sitä lisää ja antavat lapsilleen suuremman oerinnön kuin mitä itse saivat. Köyhät ja ne joilla ei ole minkäänlaisia taloudellisia taitoja edes yrittää säästää ja kerryttää pääomatuloja pysyvät köyhinä ja useimmiten myös heidän lapsensa. Omalla isälläni oli 100mk rahaa kun muutti kotoaan. Kuitenkin sain häneltä perinnöksi liki miljoona omaisuuden, teki kolmea työtä "parhaillaan / pahimkillaan". Hän ei siis perinyt mitään.

Kaikki eivät arvosta rahaa ykköseksi.

Hankala uskoa että ihmisellä jolle peruskoulun oppimäärä oli näköjään turhan haastava olisi rahkeita tienata omia rahojaan.

Vierailija
22/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain teidän vassareiden kateuteen vetoavaa ja perustuvaa mielikuvamarkkinointia. Pääomatuloista tulee noin yhden nettopalkan verran vuodessa ja niihinkin on pääomat hankittu ihan vaan työtä tekemällä. Joku saa ehkä enemmän, mutta eipä ole se minulta pois.

Hyvänä esimerkkinä pk-seudulta asuntoja omistavat tai vaikka herlinit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoituksilla elääkseen pitää mun mielestä olla kuusinumeroinen summa sijoitettuna. En usko, että 17% suomalaisista on.

Ei taida 6 numeroa välttämättä riittää mihinkään, elleivät ole 999 999. Korothan ovat niin matalalla, että korkorahastojen tuotot ovat aika alhaisia, ja osakesijoittamisessa on myös riskinsä, vaikka kohtuullisiin osinkoihin saattaa päästäkkin kiinni.

Vierailija
24/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se periaatteessa olisi hyvä asia jos kukaan varakkaampi ihminen ei kävisi töissä. Riittäisi töitä ja menestymisen mahdollisuuksia enemmän niille muille. Ei se minulta ole pois, vaikka jollakin olisi rahaa. Sitäpaitsi jos joku elää osinkotuloilla, niin niistä kuitenkin maksetaan pääomaveroa.

Vierailija
25/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän kokoomusta, koska ajattelen niin, että ihmisen tulee itse elättää itsensä ilman tulonsiirtoja. Aina löytyy työtä, kun on ensin ahkerasti opiskellut jonkin hyvän tutkinnon. Revi siitä!

Vierailija
26/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä AP niin kuutamolla, kuin vaan voit. Itse teen noin 50-60 tunnin työviikkoa yritusjohdossa. Toki on vuosien saatossa kertynyt tuottavaa omistustakin mutta tili tehdään kovalla duunilla.

Mitäs aidosti tuottavaa yritysjohto tekee?

Paitsi että kuorii kermat työntekijöiden selkänahasta.

Niinpä :D. Siinä kermankuorimisessa riittää duunia 60 h viikossa. Aika ohuet on sun tietosi yritysmaailmasta.

Vierailija
27/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain....itselläni on jo 110 000 säästössä rahastoissa ja osakkeissa. Osinkoa tulee reilu 5000 vuodessa eli 400€/ kk, lisäksi minulla on kaksi asuntoa vuokrattuna joista tuloa noin 1000 kuussa (verot ja vastikkeet poistettuna). Eli rakentelen tässä kuviota, jolloin ei tarvitse enää olla "oikeissa" töissä ollenkaan.

Eli juuri todistat ap:n kantaa.

Asuntojen korkeat vuokra/ostohinnat ovat keinotekoisia ja asumistuella ylläpidettyjä.

Eli olet tuista hyötyjä, oli sitten sijoitusasunnoissasi varsinaisesti asumistukea saavia tai ei.

Ei mun vuokralainen mitään tukia saa, lääkärismies. Ja jos en saa tätä tuotto, niin aina voin myydä asuntoini pois vuokramarkkinoilta. Vasuri häviää aina.

Vierailija
28/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä AP niin kuutamolla, kuin vaan voit. Itse teen noin 50-60 tunnin työviikkoa yritusjohdossa. Toki on vuosien saatossa kertynyt tuottavaa omistustakin mutta tili tehdään kovalla duunilla.

Niinpä :D. Siinä kermankuorimisessa riittää duunia 60 h viikossa. Aika ohuet on sun tietosi yritysmaailmasta.

No kyllä se osin on totta, että ihmisillä on tapana loisia itselleen etuisuuksia, jos siihen avautuu mahdollisuus. Ihmiset vaan ovat rottia, jotka haluavat aina enemmän rahaa. Yritysjohdossa rottailu vaan onnistuu helpommin, kun toiset jouituu vaan pihistämään jotain toimistotarvikkeita.

Vierailija
29/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän kokoomusta, koska ajattelen niin, että ihmisen tulee itse elättää itsensä ilman tulonsiirtoja. Aina löytyy työtä, kun on ensin ahkerasti opiskellut jonkin hyvän tutkinnon. Revi siitä!

Miksi kokoomus sitten haluaa antaa rahaa ilman mitään vastinetta esim. kansanedustajien "sopeuttamiseläkkeinä"?

Vierailija
30/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korulauseet on halpoja.

Kukaan johtaja ei ole edes  5-10x-> rivityöläistä arvokkaampi.

Suuremmista kertoimista nyt sitten puhumattakaan.

Olet talouskasvun esteenä jos haluat voodoo-taloutta.

Vierailija
31/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole oikeassa. T. keskituloinen kokoomuksen äänestäjä

Aika moni keskituloinen (mitä se tässä kontekstissa tarkoittaakaan) kokoomuksen miesäänestäjä pyörittää omaa pientä osakepörssiään ihan "harrastuksena", ja vielä useampi laskee, mitä tekee 100 000 - 400 000 asunto-omaisuudellaan, kun aika jättää vanhemmista. Laittaisiko rahat vaikka poikimaan sijoitusasuntoon? 10 000 euroa vuodessa on ihan "peanuts".

Kumpikaan edellisistä ei muuten edusta palkkatuloa. En ylipäätään ymmärrä, miksi aina veroista puhuttaessa (naristaessa) puhutaan ansaitusta rahasta (eli siitä palkkatulosta). Rahojen siirtäminen osakeita myymällä ja ostamalla ei ole koskaan työtä nähnytkään, kun se ei vaadi muuta kuin pari hiiren klikkausta. Kosvasti kuitenkin naristaan niistä "kovalla työllä ansaituista" rahoista.

Ranskalainen ekonomisti, Piketty, kuvaa loistavasti tätä palkkojen inflatoitumista suhteessa pääomaan kirjassaan Pääoma 2000-luvulla. Ansaitsematonta rahaa pitäisi verottaa oikein olan takaa. Suomessa pääomatulojen suhde palkkatuloihin keikahti ympäri jo 90-luvulla, eli siinäkin olemme edelläkävijöitä.

Vierailija
32/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain....itselläni on jo 110 000 säästössä rahastoissa ja osakkeissa. Osinkoa tulee reilu 5000 vuodessa eli 400€/ kk, lisäksi minulla on kaksi asuntoa vuokrattuna joista tuloa noin 1000 kuussa (verot ja vastikkeet poistettuna). Eli rakentelen tässä kuviota, jolloin ei tarvitse enää olla "oikeissa" töissä ollenkaan.

Asuntojen korkeat vuokra/ostohinnat ovat keinotekoisia ja asumistuella ylläpidettyjä.

Eli olet tuista hyötyjä, oli sitten sijoitusasunnoissasi varsinaisesti asumistukea saavia tai ei.

Ei mun vuokralainen mitään tukia saa, lääkärismies. Ja jos en saa tätä tuotto, niin aina voin myydä asuntoini pois vuokramarkkinoilta. Vasuri häviää aina.

Onko lukemisen ymmäräminen hankalaa?

Asumistukien avulla asuntojen hinnat pidetään yllä, ei sijoittajat voi niitä kovinkaan pitkään tyhjillään pitää.

Jos kerran porukalla ei olisi varaa, hintoja pitäisi laskea.

Vierailija
33/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ainakin itse teen. Pääoma on peritty ja nyt elän osingoilla tekemättä mitään.

Vierailija
34/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukien avulla asuntojen hinnat pidetään yllä, ei sijoittajat voi niitä kovinkaan pitkään tyhjillään pitää.

Ymmärrätkö, että asuntoja on vuokralla koska on maksukykyisiä vuokralaisia. Jos näin ei ole, ei ole asuntojakaan vuokralle laitettuina. Vähemmän maksukykyisiä vuokralaisia merkitsee vähemmän vuokrattavia asuntoja. Halvoiksi vuokra-asunnot eivät tule koskaan, siitä voit olla varma.

Vierailija
35/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo ja päivää. Olette oikeassa siinä että eivät kaikki kokoomuksen kannattajat ole niin rikkaita että voisivat elää pääomatuloilla. Ja siis heille tiedoksi: siirtykää perussuomalaisten kannattajiksi!

Kokoomuksesta hyötyvät vain pääomasijoittajat, koska kokoomus käy myös veronmaksajien kukkarolla kun haluavat lisää fyrkkaa osinkoihinsa, niin se käy teille kalliiksi, jos elätte vain työllänne.

Kokoomus kannattaa tietysti ilmastomuutoshömppää ja mamubisnestä, koska tarvitsevat lisää investoitavaa firmoilleen, ja siinähän käydään taas veronmaksajien kukkarolla. Yhteistä kokoomuksen poliitikalle on että yrittävät vedättää valtiolta rahaa omiin hankkeisiinsa, tai myydä pois valtion omaisuutta että saavat lisää rahaa millä rällätä. Yksityistämisellä kokoomus saa lisää massia osinkoihin.

Vierailija
36/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti työtä ei aina löydy:

https://www.akava.fi/tyoelama/akavalaiset_tyoelamassa/tyottomyystilasto…

Vierailija
37/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että asuntoja on vuokralla koska on maksukykyisiä vuokralaisia. Jos näin ei ole, ei ole asuntojakaan vuokralle laitettuina. Vähemmän maksukykyisiä vuokralaisia merkitsee vähemmän vuokrattavia asuntoja. Halvoiksi vuokra-asunnot eivät tule koskaan, siitä voit olla varma.

Miksi niitä olisi varaa pitää tyhjillään?

Tajuatko että jos köyhillä ei olisi varaa keskihintaisiin/halpoihin kämppiin, keskituloiset muuttais niihin?

Eli kuka niissä kalliissa asunnoissa asuisi?

Pyramiidi sortuisi.

Vierailija
38/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korulauseet on halpoja.

Kukaan johtaja ei ole edes  5-10x-> rivityöläistä arvokkaampi.

Suuremmista kertoimista nyt sitten puhumattakaan.

Olet talouskasvun esteenä jos haluat voodoo-taloutta.

Hyvä visionääri johtajana on kymmeniä kertoja yksittäistä rivitekijää arvokkaampi yritykselle. Se arvo mitataan usein 4 kertaa vuodessa. Rivitekijöitä on 10 tusinassa ja niiden tarkoitus on tehdä vain laskutettavaa työtä, jonka joku toinen on saanut firmalle.

Vierailija
39/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta äänesti viime vaaleissa noin joka kuudes äänestäjä. Pelkillä pääomatuloilla eläviä ei Suomesta kovin paljoa löydy. Moni keskituloinen ei silti halua maksaa enempää veroja, joten äänestävät Kokoomusta.

Vierailija
40/57 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, just tämä ärsyttää kun köyhät/laiskat ihmiset ei ymmärrä politiikasta tai markkinataloudesta mitään!

Onko oikein että olen kovalla työllä päässyt tilanteeseen jossa palkkani on yli 5K ja maksan siitä huomattavan osuuden veroja, jotta se sukankuluttaja voi jatkaa elämäänsä loisena?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä