Mitä mietitte, jos näette alakouluikäisen lapsen vanhemman kanssa juoksulenkillä?
Otsikossa kysymys.
Lapsi siis normaalipainoinen, tavallinen lapsi ja hölkkää lenkkiä vanhemman kanssa. Lapsi näyttää ihan iloiselta, ei itke tai näyttäisivastahakoiselta.
Mietittekö, että vanhempi pakottanut lapsen treenaamaan, vai että lapsi hölkkää omasta tahdostaan?
Tekisittekö lasun?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapset saa juosta?
Oletko ikinä nähnyt lapsen juoksevan? Jos olet, tiedät millä tavalla lapset juoksevat. Se ei ole aikuisten hölkkää, vaan sellaista spurttailua, hyppelyä ja kaartelua. Sellaisella lapselle kasvaa vahva luusto. Yksitoikkoisesta hölköttelystä voi tulla rasitusmurtumia.
- Ei ap.
Kyllä, pikkusiskoni oli alakouluikäisenä huippu-urheilija, ja kävi usein juoksulenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen Ap.
Laitoin kysymyksen siksi, että olin itse lapseni kanssa lenkillä, hölkkäsin lapsen tahtiin, lapsi itse halusi mukaan. Meidät pysäytti pyöräilevä mies, joka moitti minua "lapsen juoksuttamisesta". Itse en nähnyt lenkkeilyssä mitään vikaa. Meillä oli lapsen kanssa mukavaa ja leppoisaa.
Itse en asfaltilla pikkukoululaista juoksuttaisi. Juuri uutisoitiin, miten rasitusmurtumat ovat yleistyneet lapsilla. Mutta toki jokainen lapsensa tuntee.
T. Se jonka 5-vuotias lapsi pyöräilee lenkeillä mukana. (ja joka käy suunnistamassa alakouluikäisen lapsensa kanssa)
No tuskin kiinnittäisin välttämättä huomiota, mutta tuli mieleen, että lapsi ehkä harrastaa jotain muutakin urheilua ja lenkkeily on osa harjoittelua ja kunnon ylläpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapset saa juosta?
Oletko ikinä nähnyt lapsen juoksevan? Jos olet, tiedät millä tavalla lapset juoksevat. Se ei ole aikuisten hölkkää, vaan sellaista spurttailua, hyppelyä ja kaartelua. Sellaisella lapselle kasvaa vahva luusto. Yksitoikkoisesta hölköttelystä voi tulla rasitusmurtumia.
- Ei ap.
Kyllä, pikkusiskoni oli alakouluikäisenä huippu-urheilija, ja kävi usein juoksulenkillä.
Alakouluikäisenä huippu-urheilija! Ainoastaan av:lla ;)
Tuollahan nuo eri lajien harrastajalapset juoksevat ympäri ämpäri treenaten ja lämmitellen ja usein vielä valmentajat pistämässä touhuun vauhtia joten hyvinkin normaalia ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapset saa juosta?
- Ei ap.
Lapsillakin on isojakin urheilukisoja ja siskoni oli omassa ikäluokassaan aina kolmen parhaan joukossa. Yleensä ensimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapset saa juosta?
- Ei ap.
Lapsillakin on isojakin urheilukisoja ja siskoni oli omassa ikäluokassaan aina kolmen parhaan joukossa. Yleensä ensimmäinen.
Mutta yleensä ikäluokkiensa parhaista ei tavata puhua esim. 8-vuotiaina huippu-urheilijoina.
Miten supermarjo ja sen lapset? Eikö ne käynyt lenkillä yhdessä? TVssä?
Olen Ap.
Laitoin kysymyksen siksi, että olin itse lapseni kanssa lenkillä, hölkkäsin lapsen tahtiin, lapsi itse halusi mukaan. Meidät pysäytti pyöräilevä mies, joka moitti minua "lapsen juoksuttamisesta". Itse en nähnyt lenkkeilyssä mitään vikaa. Meillä oli lapsen kanssa mukavaa ja leppoisaa.