Mummi antoi lasten maistaa valkoviiniä pääsiäisenä?!
10-vuotiaiden pikkuserkusten. En ole mitään lupaa antanut alaikäisen maistaa.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Ei se pieni tilkka tapa, hyvä antaa maistaa ruuan kanssa kunhan ei humalaan juo. Lasten pitäminen pumpulissa ei toimi vaan saa lapsen vian kiinnostuneemmaksi asioista.
Kai olit kaksinaismoralistina kanakeittoketjussa kitisemässä kun Halla-ahon tytär piti viinipulloa kädessään?
Ei ne lapset olleet sitä juoneet kun oli ollut pahaa. Itse olen aina sanonut että saat maistaa kun olet 18. On maistanut lapsi alkoholitonta kaljaa joskus ainoastaan. Ap
Ja pappa tarjos pontikkaa jouluna?
Olisiko parempi hoitaa ne lapset itse kuin kiikuttaa höperöille vanhuksille hoidettavaksi.
Nyt jotain rotia siihen terassilla kaljoitteluun.
En näe tuossa mitään outoa, jos kyse oli maistamisesta, ei kulauksista.
Yleensä siihen kielen kastamiseen loppuu lasten mielenkiinto eikä alkoholi myöhemminkään ole mikään iso tai salainen juttu, jos siihen suhtaudutaan perheessä terveesti.
Tämä kauhistelu on taas tätä suomalaisuutta, huoh.
Ja p.s. perheessämme juodaan harvoin alkoholia ja jos juodaan, niin kyseessä on annos tai kaksi (1annos=12cl) viiniä.
Tuskin on vaarallista, jos vähän maistaa. Simasta saa varmaan enemmän alkoholia kuin valkoviinitipasta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kysy mummolta.
Samaa mietin, että miksi ap kysyy meiltä, eihän me voida tietää.
En pidä kovin pahana asiana. Tilkka ei ole vaaraksi ja nyt pian teiniytyvät lapset tietää, että pahaa on, ei kannata.
Onko tämä kaikkien mielestä ihan ok tosiaan? Omasta mielestäni ei ole ja asiaan liittyy sekin, että kuulostaa aika omituiselta jos lapsi jossain koulussa alkaa selittämään, että on maisteltu viiniä. Nyky-yhteiskunnasaa toi on jo huolen eli lasun paikka. Onhan niitä 10-vuotiaita jotka oikeastikin alkaa juomaan. Ap
Hyi mummoa, punkku toimii paremmin lampaan kanssa.
No voi kauhistus, kyllä nyt tulee varmasti maailmanloppu!
PS: Otsikossa on kysymysmerkki, mutta jäin hieman epäselväksi mikä se kysymys oli...
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapset olleet sitä juoneet kun oli ollut pahaa. Itse olen aina sanonut että saat maistaa kun olet 18. On maistanut lapsi alkoholitonta kaljaa joskus ainoastaan. Ap
18? Jestas. Mitä jos et demonisoisi sitä alkoholia ja maistaa saisi nuorempanakin? Siis maistaa, ei juoda. Jos siis kiinnostaa. Maistamisessa käy juuri noin: yök pahaa, ei kiinnosta. Silloin ei teininäkään välttämättä tarvitse maistaa, kun tietää jo, miltä maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pieni tilkka tapa, hyvä antaa maistaa ruuan kanssa kunhan ei humalaan juo. Lasten pitäminen pumpulissa ei toimi vaan saa lapsen vian kiinnostuneemmaksi asioista.
Oletko samaa mieltä, jos pappa olisi tarjonnut esim. amfetamiinia?
Oi noita muistoja, pienet päiväkännit mummin kanssa. Jää kivoja muistoja lapsille miten kivaa mummon kansssa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18? Jestas. Mitä jos et demonisoisi sitä alkoholia ja maistaa saisi nuorempanakin? Siis maistaa, ei juoda. Jos siis kiinnostaa. Maistamisessa käy juuri noin: yök pahaa, ei kiinnosta. Silloin ei teininäkään välttämättä tarvitse maistaa, kun tietää jo, miltä maistuu.
Sen takia, että kantani alkoholiin tulee selväksi: se kuuluu täysi-ikäisille, ei alaikäisille. Ja sen takia, että tosiaan lapsi ei leveile koulussa juoneensa viiniä ja saa jännittää, jos wilma-viestiä pukkaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä kaikkien mielestä ihan ok tosiaan? Omasta mielestäni ei ole ja asiaan liittyy sekin, että kuulostaa aika omituiselta jos lapsi jossain koulussa alkaa selittämään, että on maisteltu viiniä. Nyky-yhteiskunnasaa toi on jo huolen eli lasun paikka. Onhan niitä 10-vuotiaita jotka oikeastikin alkaa juomaan. Ap
Mun mielestä ei. Karsean kuuloinen mummo, joka ei kunnioita lakia saati lasten vanhempia!
Ja mun mielestä olisi ollut hyvä tarkistaa vanhemman kanta ennen tällaisia kasvatuksellisia kokeiluja. Kun en todellakaan ole asiasta samaa mieltä. Ap