Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka valtavasti te syötte leipää ja pullaa?

Pikkusisko
22.04.2019 |

Maaseudun Tulevaisuus otsikoi: Tilastot kertovat: Suomalainen söi viime vuonna neljä palaa leipää päivässä ja pullan joka kolmas päivä.
Täh? Minä syön normaalioloissa 1 leipäviipaleen paahtoleipää päivässä ja pullaa ehkä kerran viikossa tai kahdessa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä syön aika paljon leipää. Rakastan leipää, etenkin aamupalaksi kahvin kanssa. Lisäksi töissä keiton kanssa.

Pullaa syön välillä, en kovin usein. Vanhempani taas syövät päivittäin iltapäiväkahvin kanssa, varmaan sen ikäpolven juttu.

Vierailija
2/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ? Eikö jutussa kirjoitettukaan sinusta? 

Hätkähdyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Syötkö sä joka päivä leipää, ja pullaakin monta kertaa kuussa?

En mä vaan.

Vierailija
4/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön jouluna ja juhannuksena muutaman siivun saaristolaisleipää, pullaa en koskaan. Vatsa toimii loistavasti ilmankin viljakuituja :)

Vierailija
5/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä syön leipää aika usein, lähes päivittäin. Pullaa ehkä kahdesti vuodessa, en oikein välitä siitä.

Vierailija
6/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yhden gluteenittoman sämpylän päivässä. Pullia ja kakkuja en lainkaan.

Vierailija
7/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas sattui, kun liki kaikki leivättömät/pullattomat löytyivät heti vastaamaan. ;)

Ap

Vierailija
8/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin olisin viimeksi syönyt leipää tai pullaa. Tänä vuonna kyllä, mut joskus alkuvuodesta.

Vierailija
9/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tuo myynnin mukaan? Paljon menee roskiinkin.

Vierailija
10/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan syön ton 4 palaa päivässä. Saattaa mennä aamu- ja iltapalaks leipäpala tai kaks ja lounaalla salaatin tai keiton kaa. Sillon en syö leipää jos syön puuroa tai lämmintä ruokaa, joka sisältää pastaa/perunaa/riisiä tms. Muuten kyllä leipä maistuu!

Pullaa taas menee ehkä pari kertaa vuodessa. Rakastan pullaa, mutta en jaksa sitä koskaan tehdä, enkä tykkää leipomoiden pullasta. Korvapuustin kuuluu olla vielä hieman taikinaista sisältä ja kauttaaltaan pehmeää, eikä kuivaa ja läpikypsää.

Vierailija
11/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin 2 palaa leipää(ei väliä onko tummaa vai vaaleaa) ja illalla 2 palaa leipää (ei väliä lajilla) joskus saatan syödä "ruuaksikin" leipää. Pullaa harvemmin, ehkä kerran kuussa? Tosin kohta meinasin leipoa sitäkin 😅

Vierailija
12/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää syön päivässä monta siivua. Pullaa ehkä pari kertaa vuodessa.

Vierailija
13/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullasta en tykkää joten sitä en syö. Näkkileipää menee 2-4 palaa päivässä, ruisleipää välillä. Aika usein tehdään myös lämpöisiä voileipiä jälkiuunipalasta. Vaaleaa leipää emme syö.

Vierailija
14/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syö minunkin pullat ja leivät. En ole leipää (siten kuin sen käsitämme) syönyt moneen vuoteen. Leivon itse leiväkkeitä tarpeen mukaan mantelijauheesta, kookosjauhosta ja muista sen sellaisista vähähiilihydraattisista aineksista. Tai syön tattarinäkkäriä.

Meillä mies kyllä puputtaa leipää. Aamupalalla ruispala, lounaalla joku leipä ruoan kanssa, päivällisellä samoin ja vielä iltapalaksi pari palaa ruisleipää. Pullaa syö huonosti, mutta kun kylässä käydään ja siellä on kahvin kanssa jotain kahvileipää niin syö kyllä kohteliaisuudesta sen pakkopullan. Minä en syö sitäkään vaan ihan vaan kahvia otan.

Lapset syö jonkin verran leipää, muttei läheskään miehen veroisesti. He ehkä pari palaa päivässä, joskus ei sitäkään. Pulla kyllä maistuis, mutta en viitsi vain heitä varten moista moskaa ostaa, syökööt mummolassa sitä.

Vierailija
15/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan syön ton 4 palaa päivässä. Saattaa mennä aamu- ja iltapalaks leipäpala tai kaks ja lounaalla salaatin tai keiton kaa. Sillon en syö leipää jos syön puuroa tai lämmintä ruokaa, joka sisältää pastaa/perunaa/riisiä tms. Muuten kyllä leipä maistuu!

Pullaa taas menee ehkä pari kertaa vuodessa. Rakastan pullaa, mutta en jaksa sitä koskaan tehdä, enkä tykkää leipomoiden pullasta. Korvapuustin kuuluu olla vielä hieman taikinaista sisältä ja kauttaaltaan pehmeää, eikä kuivaa ja läpikypsää.

Ja miehellä saattaa mennä jopa 10 palaa leipää päivässä. Jokaisella aterialla kaks palaa, joten me ainakin nostetaan noita tilastoja. Mun mielestä suomalaiset pelkäävät leipää ja hiilareita ihan turhaan. Etenkin kauraleipä tekee omalla vatsalle hyvää.

Vierailija
16/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipää syön päivässä monta siivua. Pullaa ehkä pari kertaa vuodessa.

Pierettääkö turvottaako?

Vierailija
17/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö leipää ja pullaa ollenkaan. Joskus teen siemenleipää, mutta täysin viljattomana.

Vierailija
18/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehellä saattaa mennä jopa 10 palaa leipää päivässä. Jokaisella aterialla kaks palaa, joten me ainakin nostetaan noita tilastoja. Mun mielestä suomalaiset pelkäävät leipää ja hiilareita ihan turhaan. Etenkin kauraleipä tekee omalla vatsalle hyvää.

Mä en pelkää leipää tai hiilareita. Ne vaan ei sovi mulle. Ei se ole pelkoa, jos välttelee näitä kyseisiä asioita ruokavaliossaan oman terveytensä takia.

Vierailija
19/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää joskus mutta pullaa ja kakkua monta kertaa päivässä.

Vierailija
20/41 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä varmaan suurinpiirtein syön sen neljä palaa runsaskuituista leipää päivässä. Pullaa en syö joka viikko. Itse en sitä tee, enkä osta kotiin. Juhlissa syön jos on tarjolla ja joskus kaupungilla välipalaksi. Söisin vaikka joka päivä, jos terveys kestäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi