Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko alkoholisti, jos......

Vierailija
21.04.2019 |

Onko alkoholiongelma, jos ei voi juoda vain yhtä tai kahta annosta vaan jos ottaa muutaman, niin on saatava enemmän?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tee vielä alkoholistiksi mutta selvästi on aineksia sellaiseksi,  jollei pidä tiukasti kiinni kertamääristä, jolloin on saatava juoda itsensä vähintään hiprakkaan.

Vierailija
2/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa on alkkis..

En itsekään koskaa ota yhtä tai muutamaa, yhdestä jo yleensä alkaa suu napsumaan, ja silloin kun juodaan niin juodaan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on vasta siinä vaiheessa kun on käynyt AA-kerhon kokouksessa.

Vierailija
4/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Et hallitse omaa juomistasi.

Vierailija
5/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti on vasta siinä vaiheessa kun on käynyt AA-kerhon kokouksessa.

Iso osa alkoholisteista on työelämässä, vapaa-ajat kuluvat alkoholin kanssa. AA kokouksiin ei mennä, koska mitään ongelmaa ei tietenkään ole... mitä nyt perhe/läheiset valittaa turhasta... 

Vierailija
6/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan toimimaton mittari, joten unohda koko juttu ellet pakota itseäsi myös ottamaan vain yhtä karkkia/sipsiä illassa pussista, tai vain yhtä kupillista kahvia aamulla. Ei mieleisistä tuotteista tarvitse kieltäytyä niin kauan kun niistä ei aiheudu mitään oikeaa ja vakavaa ongelmaa.

Vierailija
7/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vähän riippuu siitäkin kuinka usein tuota tapahtuu.

Vierailija
8/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tätä tarjotaan usein alkoholistin määritelmäksi. Ja alkoholisteja on monien mielestä todella paljon. Se ei ole kuitenkaan noin yksiselitteistä. Ihminen voi vetää kerran vuodessa överikännit, esim. juhannuksena, muttei silti millään mittapuulla voida sellaista henkilöä pitää alkoholistina. Jos tekee testin alkoholiriippuvuudesta, kyse on moniulotteinen, siinä on paljon muitakin kysymyksiä kuin tuo juomiskontrolli. Tuo juhannusöverijuoja voi olla täysin ilman mitään ongelmaa juomatta taas vuoden. Kyllä riippuvuuden aste on alkoholistilla ihan toista luokkaa.

Vierailija
9/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tätä tarjotaan usein alkoholistin määritelmäksi. Ja alkoholisteja on monien mielestä todella paljon. Se ei ole kuitenkaan noin yksiselitteistä. Ihminen voi vetää kerran vuodessa överikännit, esim. juhannuksena, muttei silti millään mittapuulla voida sellaista henkilöä pitää alkoholistina. Jos tekee testin alkoholiriippuvuudesta, kyse on moniulotteinen, siinä on paljon muitakin kysymyksiä kuin tuo juomiskontrolli. Tuo juhannusöverijuoja voi olla täysin ilman mitään ongelmaa juomatta taas vuoden. Kyllä riippuvuuden aste on alkoholistilla ihan toista luokkaa.

Tällä palstalla ihmisillä onkin suorastaan joku himo määritellä enimmäkseen harmittomiakin asioita. Pääasia kun jostain saa elämäniloa eikä satuta ketään, niin siinä on hyvät ja riittävät rajat alkoholin käytölle, loput rajansa miettiköön jokainen itselleen sopivaksi jos siihen tuntee tarvetta.

Vierailija
10/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon 3 annosta alkoholia joka toinen päivä. En pidä itseäni alkkiksena, kun maksimissaan menee siis vaan 12 annosta viikossa, ja riskiraja huitelee 24 annoksessa :D

Vierailija
11/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän ehkä hälyttävää, jos ei voi halutessaan juoda vain vaikka yhtä viinilasillista. Minä juon muutaman kerran viikossa yhden lasillisen, ja pidän kiinni siitä, että yksi on yksi eikä kaksi tai neljä.

Viekö alko sinua, vai onko kontrollissasi? Et välttämättä ole (vielä) alkkis, mutta voit silti olla ongelmakäyttäjä, jos et pysty lopettamaan silloin kuin oikeasti haluat tai pitäisi.

Vierailija
12/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän ehkä hälyttävää, jos ei voi halutessaan juoda vain vaikka yhtä viinilasillista. Minä juon muutaman kerran viikossa yhden lasillisen, ja pidän kiinni siitä, että yksi on yksi eikä kaksi tai neljä.

Viekö alko sinua, vai onko kontrollissasi? Et välttämättä ole (vielä) alkkis, mutta voit silti olla ongelmakäyttäjä, jos et pysty lopettamaan silloin kuin oikeasti haluat tai pitäisi.

Alapeukuttaja, miksi alapeukutit? Defensiivisistä syistä?  Omatunto kolkuttaa, ehkä kuitenkin haluat vain uskotella itsellesi että alkoholi-ongelmaa ei ole?

Alapeukkusi ehkä paljasti sinut, ongelma taitaa ollakin, olen pahoillani :(

Vierailija
13/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla ihmisillä onkin suorastaan joku himo määritellä enimmäkseen harmittomiakin asioita. Pääasia kun jostain saa elämäniloa eikä satuta ketään, niin siinä on hyvät ja riittävät rajat alkoholin käytölle, loput rajansa miettiköön jokainen itselleen sopivaksi jos siihen tuntee tarvetta.

Aloholisti vie elämänilon läheisiltään ja ei kuitenkaan pidä itseään alkoholistina... voisin lopettaa, kun vain haluaisin, mutta en halua tyyppistä jargonia näkyy usein.

Vierailija
14/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon 3 annosta alkoholia joka toinen päivä. En pidä itseäni alkkiksena, kun maksimissaan menee siis vaan 12 annosta viikossa, ja riskiraja huitelee 24 annoksessa :D

Esim. viiniä 12 cl, 24 cl vain 24 cl vai 36 cl?

Viiniä yksi alkoholiannos on 12 cl, monet vetävät lasin piripintaan... 

Olutta yksi 33 cl tölkki on yksi annos ei 0,5 l tölkki.

Vierailija
15/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen, mutta en pidä itseäni alkoholistina, koska en juo usein. Tiedostan, että tästä on lyhyt matka ongelmiin, joten siksi käytän alkoholia harvoin.

Vierailija
16/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti ei välttämättä ole koskaa överkänneissä...

Vierailija
17/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttaja, miksi alapeukutit? Defensiivisistä syistä?  Omatunto kolkuttaa, ehkä kuitenkin haluat vain uskotella itsellesi että alkoholi-ongelmaa ei ole?

Ompa joku herkillä yhdestä alapeukusta :D taitaisi useampi lasillinen olla sulle ihan paikallaan.

Vierailija
18/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompa joku herkillä yhdestä alapeukusta :D taitaisi useampi lasillinen olla sulle ihan paikallaan.

Kyllä minä käytän alkoholia viikottain, se on elämän pikku iloja ja luxusta =) 

Miksi sitten alapeukku, ellei arvaamastani syystä?

Vierailija
19/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. viiniä 12 cl, 24 cl vain 24 cl vai 36 cl?

Viiniä yksi alkoholiannos on 12 cl, monet vetävät lasin piripintaan... 

Olutta yksi 33 cl tölkki on yksi annos ei 0,5 l tölkki.

Yleensä 4,7% oluttölkkejä (0,33l). Tarkistettu on.

Vierailija
20/26 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sovin mieheni kanssa, että saan juoda kaksi lasillista viiniä ja lasillisen likööriä joka päivä, jos en sitten juo yhtään enempää edes juhlatilanteissa. Sopimus on pitänyt eikä mitään riitoja ole tullut.

Salaisuus on siinä, että hankin kunnon lasit saman tien, kun päästiin sopuun käyttömääristä. Saan punaviinilasiin mahtumaan naftisti 75 senttilitraa. Liköörilasi on suunnilleen puolilitrainen. Hyvin on riittänyt, varsinkin arki-iltoina. Viikonloppuina olen joskus ottanut loppuillasta pari pientä huikkaa miehen konjakki- tai viskipulloista (mies on melkein raitis ja reissaa paljon ulkomaan työmatkoilla hänellä niitä riittää). Mies ei huomaa mitään.

Elämä on onnellista, kun ollaan yhtä mieltä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän