Jos teini jää kiinni jonkun haudalle kusemisesta, saako siitä rangaistuksen ja millaisen? Mies vähättelee ja
lähinnä naureskelee prinsessansa (känni-)touhuille, mutta minä olen järkyttynyt. Onko hautausmailla valvontakameroita? Tytön äitiä asialla turha vaivata, häntä ei kiinnosta.
Kommentit (20)
Vainaja ei kuseksimisesta piittaa. Anna tytön kusta rakko tyhjäksi.
Törkeää käytöstä on. Ei naurattaisi. Kenelle edes tulee mieleen.
Niin arvelinkin että sakot vähintään. Oli myös tuhonnut hautoja muuten. Haimme angstisen känniteinin yöllä kotiin kaverinsa vihjeestä.
Osaako joku tuohon sanoa, jääkö kiinni jonkun valvontavideon perusteella? Kyseessä ei iso kaupunki. Tytön isä raivostuu jos puutun asiaan, mutta minusta hänen kuuluu jo jotain vastuuta ottaa tekemisistään. Joten toivon, että jää kiinni muuta kautta, enkä joudu ilmoittajaksi. ap
Tyttö on k*sipää. Tuskin kovin isoja oikeudellisia seurauksia tulee, mutta seuratkoon häntä kuolleiden kirot kunnes ymmärtää hävetä.
WT heissä wahwana on. Tyttäressä, isässään ja äidissään.
Vierailija kirjoitti:
Teet rikosilmoituksen.
Ei kai sitä voi ulkopuolinen tehdä?
Rikosnimikkeenä lienee "haudan häpäisy."
Kyllä siitä jonkinlainen seuraamus tulee, jos tällainen havaitaan. Surullista, että tavat on noin kateissa. En sinuna menisi mitään ilmoittamaan mihinkään, mutta tytön kanssa on puhuttava asiasta. Teiniangstikaan ei oikeuta mihin tahansa.
Riippuu siitä, onko hautausmaalla kameroita. Jos on pieni paikkakunta, niin tuskinpa on. Aikoinaan meillä oli tällainen "saatananpalvojajengi," joka kokoontui hautausmaalla ja kellotapulin seinustalla ja tekivät kaikenlaista tuhoa, ihan silkkaa typeryyttään ja pahantekemisen haluaan. Tuskinpa heillä mitään varsinaista ideaa mistään paholaisen palvonnastakaan edes oli, kunhan keksivät vain olevansa muka sellaisia. Siis silkkaa ilkityön tekemistä vain. Silloin mietittiin valvontakameroita, mutta luovuttiin niistä kuitenkin ja annettiin vartijafirmalle toimeksianto käydä muutaman kerran yössä kiertämässä nuo paikat. Se riitti näille jengiläisille, eivät tulleet enää kun saivat muutaman kerran kunnon lähdöt ja nimet poliisin kirjoihin.
Kerro tytölle, että on olemassa asioita, joita oikeasti kannattaa kunnioittaa. Hulinoinnin voi tehdä muuallakin. Eikä tuo mitään hauskaa ole, jos oikeasti ajattelee. Kyllä se tyttökin siitä vielä aikuistuu ja järkevöityy. Muttta jos jää kiinni jostain tuommoisesta, niin voihan se sen verran säikäyttää, että ainakin nuo lapsellisuudet jää pois. Noloahan tuollainen on itse asiassa useimpien nuortenkin mielestä. Olen minä nähnyt hautausmaalla kuljetettavan koiriakin, ja eihän se ole kuin sekunti kun ne kinttunsa nostaa ja sirauttaa. Koira kuitenkaan ei tee sitä häpäisymielessä.
Jos minun mieheni naureskelisi tuollaisille touhuille, niin saisi jäädä kikattamaan ihan yksikseen.
Miten vajaa voi kakara olla? Ja mies?
Kyseeseen voi tulla hautarauhan rikkominen. Sakkoa - 1v. vankeutta.
Vierailija kirjoitti:
Niin arvelinkin että sakot vähintään. Oli myös tuhonnut hautoja muuten. Haimme angstisen känniteinin yöllä kotiin kaverinsa vihjeestä.
Osaako joku tuohon sanoa, jääkö kiinni jonkun valvontavideon perusteella? Kyseessä ei iso kaupunki. Tytön isä raivostuu jos puutun asiaan, mutta minusta hänen kuuluu jo jotain vastuuta ottaa tekemisistään. Joten toivon, että jää kiinni muuta kautta, enkä joudu ilmoittajaksi. ap
No jos kerran on hautoja tuhonnut niin sakkojen lisäksi tuleekin sitten korvausvelvollisuus.Voi olla myös ehdollista vankeutta seuraamuksena ja sen myötä merkintä rikosrekisteriin.
Eipä kannata jäädä tuo teinin isän kanssa suhteeseen.
Pahempaa on tulossa.
Sakot siitä kuseskelusta saa.