Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitsitko väärän koirarodun?

Vierailija
21.04.2019 |

Olemme hankkimassa koiraa. Rodun valinta on kuitenkin osoittautunut hirmuisen hankalaksi. Minulla ei ole aikuisiällä ollut koiraa. Lapsuudessani meillä oli sekarotuinen ja ajokoiria. Nämä eivät nyt tule kyseeseen, vaan pitäisi "keksiä" ihan muu rotu. En kysy nyt suosituksia (niitä olen saanut jo kymmenittäin) vaan pieleen menneitä valintoja. Mikä oli sinulle "väärä " rotu ja miksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin valinnut jonkin niistä roduista joita aluksi mietin ja pariin kasvattajaankin otin yhteyttä, niin pieleen olisi mennyt. Olisivat olleet aivan liian aktiivisia. Onneksi tajusin ottaa huomioon oman elämäntilanteeni ja sen, että itse en ole mikään maailman reippain tyyppi. Niinpä hankin suhteellisen helpon seurakoiran, joka ei vaadi tuntien aktivointia päivittäin.

2/5 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä just sopiva koirarotu, mutta varoituksen sananen: bordercolliet on sellaisia että ne tarvitsevat paljon aktivointia. Ovat ihmisläheisiä mutta ei se pelkkä seura riitä. Multa on usein tultu kysymään onko bordercollie helppohoitoinen kun on mietitty ottaa, niin olen ihan rehellisesti sanonut että tavallaan helppo joo mutta sitä aikaa pitää riittää joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko rotuvalinta mennyt oikein (ehkä?), mutta en oikeesti haluaisi omistaa tällä hetkellä koiraa. Lapsi, vuorotyö, oma aika lähes olematonta... ja sitten on toi koira :( Yritän parhaani, mutta koko aika on huono omatunto, että pitäis olla "parempi koiranomistaja". Plääh.  En ottais koiraa enää ollenkaan enkä tämän jälkeen otakaan!

Vierailija
4/5 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pieleen meni. Saksanpaimenkoiran ja huskyn risteytys. Todella ihana hyväluontoinen ihmisrakas koira mutta koulutus ollut ihan hirveetä, mitään ei tottele jos ei halua tai jollain lahjoi. . Onneksi asutaan omakotitalossa niin saa juosta pihalla irti niin paljo ku haluaa kun lenkityskin on yhtä piinaa.

Vierailija
5/5 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo pieleen meni. Saksanpaimenkoiran ja huskyn risteytys. Todella ihana hyväluontoinen ihmisrakas koira mutta koulutus ollut ihan hirveetä, mitään ei tottele jos ei halua tai jollain lahjoi. . Onneksi asutaan omakotitalossa niin saa juosta pihalla irti niin paljo ku haluaa kun lenkityskin on yhtä piinaa.

No herranjestas!

Miten edes ajattelit koiraa kouluttavasi niin ettei se halua tehdä kuten sinä haluat? 

Koira on opportunisti, se tekee juuri niin kuin sille itselleen on hyödyllisintä. Jos se kokee että sille on hyödyllistä totella(riittävä palkka), se tottelee. Tietenkin olettaen että se ymmärtää mitä yrität sille kouluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi