Aviomiehen ihastuminen
... Mielipidettä kaipaan...
Kuulin juuri tappelun yhteydessä, että mieheni oli aikoinaan ihastunut toiseen naiseen, siis parisuhteemme aikana.
Ymmärrän toki, että tällaista saattaa parisuhteissaKIN tapahtua.
Tämä vain tapahtui sinä kesänä kun menimme naimisiin!! Mitään ei heidän välillään KUULEMMA tapahtunut.. Tuleva siippani vaan haikaili toisen perään samalla kun minä suunnittelin kesähäitä.
Tästä nyt aikaa useampi vuosi...
Olenko pikkumainen (kuten mieheni väittää). Tuntuu kuin minua olisi kustu täydellisesti silmään. Kesähäät, umpirakastunut morsian ja aviomiehen ketku joka olikin ihastunut toiseen.
Nillitänkö turhasta??
Mies on minua kerran pettänyt, mutta tämä tuntuu jopa pahemmalta.
Lähdenkö? Jäänkö? Nielenkö kiukkuni?? Nillitänkö turhasta ja onko reaktioni täysin ylimitoitettu?
Olen sen verran pihalla että en nyt osaa tätä itsekseni pähkäillä... Sillä häiriköin teitä....
AP
Kommentit (32)
Voi kun osaisin antaa viisaita neuvoja mutta en osaa. Itse kipuilen täällä vastaavan tilanteen takia ja takki on nyt melko tyhjä. Tsemppiä sulle.
Tappelun yhteydessä mies möläytti, halusi loukata oikein kunnolla.
Ja kun tiedän että hän on pettänyt "rankimman kaavan mukaan" niin aloin pohtimaan josko tuo ihastuminenkin olisi ajanut äijiän suoraan toimintaan...
Mitä niuhotan, joo, näinhän se on, jotenkin vain herkällä tuulella niin tuntuu ihan h****vetin pahalta.
Sitä mä teille just avauduin, että mikä muassa nyt mättää.
Ap
Itse olen ihastunut toiseen mieheen avioliittoni aikana. Vastustin kiusausta, enkä alkanut pettää. Luulin toimineeni oikein. Minusta ap:n mieskin teki oilein, jos päätti järjellä sivuuttaa "vääriä" tunteitaan. Ap on nyt vähän ajatuspoliisi mieledtäni.
Ja tosiasia on, että jos olisin ennen häitä tuosta ihastumisesta tiennyt, niin enhän minä olisi naimisiin tuon miehen kanssa mennyt...
Vaikea uskoa että kukaan menisi...
Ap
Voi olla että miestä pelotti uusi tilanne, siis naimisiin meno jne. Minäkin ihastuin joskus vuosia sitten, kun ensimmäinen lapsemme oli syntynyt ja uusi tilanne pelotti ja olin hieman hukassa itseni kanssa. Ihastus kesti pari kuukautta ja kun tajusin etten ollut siihen ihmiseen oikeasti ihastunut, siis se ihminen oli täysin vääränlainen minulle ja tajusin että ihastus johtui vain omasta henkisestä kriisistä se loppui kuin seinään. Nykyään ihmettelen mitä ihmettä luulin siinä miehessä näkeväni. Minä kerroin tästä puolisolleni kun asia vaivasi, vaikka ihastuminen ei johtanut mihinkään enkä todellakaan edes ihastukselleni tästä kertonut. Mieheni ei reagoinut asiaan kovin hyvin, vaan olemme nyt tapelleet tästä vuosien takaisesta ihastumisesta lähes pari vuotta. Itseäni vituttaa kun kyseessä oli täysin yksipuolinen ihastuminen jossa ei ollut mitään järkeä eikä ihastimisella ollut mitään tekemistä ihastuksen kohteen kanssa, vaan se johtui täysin siitä että minulla oli kriisi itseni kanssa. Kertoessani tästä kuvittelin olevani mieheni kanssa suhteessa, jossa vaikeatkin asiat voidaan jakaa. Kun kerroin ihastumisestani, mieheni paljasti vuosien takaisen syrjähyppynsä. Nyt kuitenkin minä olen hänen silmissään täysin paska ihminen, joka pilasi hänen elämänsä. Minua vituttaa että joku yhdentekevä ja täysin merkityksetön ihastuminen, joka ei johtanut mihinkään muuhun kuin siihen, että olen entistä varmempi siitä että mieheni on minun elämäni rakkaus, saattaa lopulta koitua avioliittoni kynnyskysymykseksi. Ja siinä sitten menee elämäni rakkaus ja lasten perhe. Mielestäni kohtuutonta. Anna miehellesi armoa, hän on valinnut sinut ja sitoutunut sinuun, jos hän olisi halunnut sen toisen, hän olisi valinnut sen toisen.
Ei se ihastuminen ole mikään ongelma. Niitä tapahtuu monelle, ja ne menee ohi. Se sen sijaan on ongelma, että miehesi haluaa riidellessä loukata sinua tuolla tavalla.
vaikea asia, ja ymmärrän miten loukattu olo sulla on kumppanina tuosta. elämä on kummallista, kun ei ketään voi kieltää tapaamasta ihmisiä ja joskus voi ihastuakin kovasti johonkuhun vaikka on itse ihan varattu ja onnellinenkin. parasta olisi selvittää tuo miehesi kanssa ja jos päätätte jatkaa niin sitten yrittää käsitellä asia jotenkin ja yrittää antaa anteeksi ja ymmärtää omaa rakkautta kumppania kohtaan että se on voinut muuttaa muotoaan. ehkä silti syventää tunteita sekin on mahdollista! onnea paljon teille!
No ihastuminen itsessään ei ehkä ole niin suuri ongelma, mutta jos hän on tosiaan muulloin sinua pettänyt, sekä ihastumisesta avautuminen loukkaamistarkoituksessa antavat kuvan, ettei hän ehkä sinua arvosta niinkuin puolisoa tulee kunnioittaa ja rakastaa.
mites jos kuulet koko ajan jäktystä ja mäkätystä ja tuntuu kuin olisit kävelevä lompakko
ei suikkareita, ei peräloosteria ei mitään
sitten joku vinkkaa silmää, sitten perssilmää, kuka ei mene ajamaan sitä kysyn vaan
Kyllä mä olen sen verran elänyt ja ollut, että ymmärrän sikäli noita ihastumisia.
Tuossa tuo ajoitus vain tuntuu niin pahalta ja se, että jokunen tovi taaksepäin näin sivusta kun mies etsi Facessa tätä tuttua nimeä... Etsi kuulema vanhoja luokkakavereita, eikä siinä nyt mitään olisikaan.
(älkääkä säikähtäkö, en stalkkaa, en kyttää, en vakoile puhelimia tai some-tilejä.) Vahingossa vain sivusta huomasin... Eli taitaa myös ns. vanha suola edelleenkin janottaa.
Miksi kertoa jostain ihastumisesta ja etenkin yksipuolisesta toiselle, ja vielä vuosien jälkeen? Niitä tulee ja menee pitkässä liitossa. Tärkein on oma suhtautuminen eli jos ei tee mitään ja ihastuskin on asiasta onnellisen tietämätön, niin pidä ajatuksesi omanasi.
Itselläni on ainakin niin vilkas ja rikas ajatusmaailma ja mielikuvitus, että sinne mahtuu kaikenlaisia ajatuksia. Ja hyvä niin. Eipä tule aika pitkäksi itsekseenkään ollessa.
Eri asia, jos on tehnyt jotain ja pettää toista. Ajattelu ei ole pettämistä, ei kaikkia ajatuksia ja tuntemuksia tarvitse jakaa toisen kanssa.
Ja juu, olen ollut mieheni kanssa lähes 20 vuotta. Hänellä saa olla omia kuvitelmia niin kuin minullakin.
Mitä tästä opimme? Viattomia ihastuksen tunteita tulee ja menee, niistä ei kannattaisi kertoa.
Tunteillensa kun ei ihminen mitään voi, ainoa mitä tuossa tilanteessa on mahdollista tehdä on päättää miten niihin reagoi. Miehesi on toiminut mielestäni oikein sinua kohtaan, hän on ihastunut, mutta ei ole lähtenyt tekemään asialle mitään vaan on valinnut sinut. Ihastumisella ei ole välttämättä mitään tekemistä sinun kanssa tai edes sen ihastuksen kohteen kanssa. Pitkissä suhteissa ihastumisia nyt vaan voi tulla. Siinä ei ole mitään väärää, sen sijaan siinä olisi jos mies olisi lähtenyt virittelemään sivusuhdetta selkäsi takana. Nyt näin ei kuitenkaan ole, vaan miehesi on ollut sitoutunut sinuun ja halunnut sinut puolisoksesi. Ei sitä toista. Ymmärrän loukkaantumisesi, mutta mitä muutakaan mies olisi voinut tehdä? Kun miehesi selvästi halusi sinut ihastuksestaan huolimatta, koska meni kanssasi naimisiin. Sinä olit siis se kenelle mies oli uskollinen ja jonka mies halusi. Jos miehellä ei ollut aikomustakaan ihastuksen kanssa viritellä mitään, vaan hän halusi sinun kanssasi jakaa elämänsä, miksi olisi pilannut jäät jotka halusi? Miksi olisi jonkun satunnaisen ihastuksen vuoksi halunnut riskeerata elämän jonka halusi sinun kanssasi? Miehesi teki valinnan ja se olit sinä, ei se ihastus. Eri asia olisi jos mies olisi selkäsi takana järjestellyt jotain kaksoiselämä kun olette menossa naimisiin, mutta hän ei ilmeisesti tehnyt ihastukselle mitään muuta kuin antoi mennä ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihastuminen ole mikään ongelma. Niitä tapahtuu monelle, ja ne menee ohi. Se sen sijaan on ongelma, että miehesi haluaa riidellessä loukata sinua tuolla tavalla.
Kyllä se on kuule hitonmoinen ongelma. Järkyttävä loukkaus puolisoa kohtaan ja vie sekä luottamuksen, että pohjan koko parisuhteelta. T:3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kuule hitonmoinen ongelma. Järkyttävä loukkaus puolisoa kohtaan ja vie sekä luottamuksen, että pohjan koko parisuhteelta. T:3
Miten se vie luottamuksen ja pohjan? Pettäminen on puolisoa kohtaan loukkaus, siinä tehdään tietoinen valinta loukata ja se kertoo ettei puolisoa arvosta. Se että ihastuu johonkin syystä tai toisesta on ihan normaalia ja jos sen ihastumisen antaa mennä vain ohi, on se mielestäni nimenomaan sen oman puolison kunnioittamista ja arvostamista. Kukaan ei valitse ihastua kehenkään, mutta jokainen valitsee sen mitä sille Ihastumiselle tekee.
Sulla on nyt tiedossa tuo häiden alla ihastuminen (joka toki yksinään ei iso juttu) ja sitten vielä kunnon pettäminen. Veikkaanpa, että lisää näitä tapauksia tulee ilmi, kun aikaa kuluu. Näin kävi mulle. Suurimman osan miehen lukuisista ihadtuksista ja kaksoiselämän vietosta sain tietää vasta eron yhteydessä.
Ja minusta toi on oireellista, että juuri häiden alla on ihastunut toiseen. Mietin omaa eksääni, niin olisi pitänyt tajuta, että jo seurustelun alkuvaiheessa toiseen ihastuminen oli vaaran merkki.
MrsSmith kirjoitti:
Tappelun yhteydessä mies möläytti, halusi loukata oikein kunnolla.
Ja kun tiedän että hän on pettänyt "rankimman kaavan mukaan" niin aloin pohtimaan josko tuo ihastuminenkin olisi ajanut äijiän suoraan toimintaan...
Mitä niuhotan, joo, näinhän se on, jotenkin vain herkällä tuulella niin tuntuu ihan h****vetin pahalta.
Sitä mä teille just avauduin, että mikä muassa nyt mättää.
Ap
No ei se, että on ihastunut toiseen, mutta jos sen tuolla tavalla tuo ilmi...
Mitä niuhotat? Mies oli ihastunut, mutta ei tehnyt mitään pahaa selkäsi takana ja meni jopa naimisiin kanssasi.
Oma kihlattuni ihastui myös, mutta se ihastus johti salasuhteeseen. Salasuhdetta jatkui vuoden päivät ja tapaamisia oli ympäri kaupungin puistoja ja ravintoloita. Salarakas lauloi suhteen julki ja nyt ollaan erottu.