Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholitonta viiniä lapsille ja nuorille?

Vierailija
20.04.2019 |

Juhlaruualla aikuisilla on ruokajuomana punaviini ja valkoviini. Olisiko hyvä idea ostaa alaikäisille myös samat juhlajuomat, tietenkin alkoholittomia? 🤔

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä lapsilta haluavatko alkoholitonta viiniä vai esim. limukkaa? Omat on saaneet maistaa tai ottaa vähän viiniä ruuan kanssa. Tarkoitan että joskus kuten joulu tai pääsiäinen. Tähän mennessä kaikilla on jäänyt maistamiseen. Hyi pahaa ja ihmettelyä miten voitte juoda tuolaista? 

Kaikista kenen tiedän toimineen samoin olen kuullut vain yhden lapsen tykänneen viinistä. Oli ottanunut omin luvin lisää. Kyse oli 10 tai 11 vuotiaasta pojasta ja eihän sellainen paljon tarvinut että kihahti päähän. 

Silti olen varma että suurin osa vanhemmista osaa toimia vastuullisesti vaikka antavat lapsenkin maistaa.

Minun mielestäni vanhemmiltakin on syytä kysyä haluavatko viiniä vai jotain oikeaa ruokajuomaa.

Vierailija
22/23 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan ja tyylillään.

Ymmärrän kyllä, että lapsia kasvatetaan kohtuulliseen alkoholin käyttöön ja että monille viini on (juhla)ruokajuoma ja vain ruokajuoma.

-

Itse en koskaan juo viiniä ruuan kanssa, koska mielestäni mikään viini ei ole niin hyvää, että pilaisin sillä ruokailun nautinnon.

Juon aina vettä tai kuplavettä syömisen yhteydessä.

Minua huvittavat ja myös ihmetyttävät nämä "Tämä valkkari sopii kalalle ja punkku tuo lihalle!" -kirjoitukset esim. lehdissä.

Kuka haluaa tuhota hyvän ruuan maun viineillä???

No, moni, sen tiedän, ja sehän on ihan klisee, että otetaan muka vain ruuan kanssa korkeintaan kaksi lasillista. ; )

-

Minusta viini on vain seurustelujuoma, kun istutaan iltaa ja jutellaan (sen ruuan jälkeen).

Ei sitä tarvitse kuitenkaan litroittain eikä myöskään kaksin käsin kurkusta alas kaataa.

-

Meillä oli eilen illanistujaiset ruokineen ja sama tilanne on huomenna.

Jos "vieraat" haluavat viiniä ruuan kanssa, totta kai sitä tarjoan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Alkoholiton viini maistuu kamalalta, ei mitään tekemistä aidon viinin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan