Alkoholitonta viiniä lapsille ja nuorille?
Juhlaruualla aikuisilla on ruokajuomana punaviini ja valkoviini. Olisiko hyvä idea ostaa alaikäisille myös samat juhlajuomat, tietenkin alkoholittomia? 🤔
Kommentit (23)
Jokainen tavallaan ja tyylillään.
Ymmärrän kyllä, että lapsia kasvatetaan kohtuulliseen alkoholin käyttöön ja että monille viini on (juhla)ruokajuoma ja vain ruokajuoma.
-
Itse en koskaan juo viiniä ruuan kanssa, koska mielestäni mikään viini ei ole niin hyvää, että pilaisin sillä ruokailun nautinnon.
Juon aina vettä tai kuplavettä syömisen yhteydessä.
Minua huvittavat ja myös ihmetyttävät nämä "Tämä valkkari sopii kalalle ja punkku tuo lihalle!" -kirjoitukset esim. lehdissä.
Kuka haluaa tuhota hyvän ruuan maun viineillä???
No, moni, sen tiedän, ja sehän on ihan klisee, että otetaan muka vain ruuan kanssa korkeintaan kaksi lasillista. ; )
-
Minusta viini on vain seurustelujuoma, kun istutaan iltaa ja jutellaan (sen ruuan jälkeen).
Ei sitä tarvitse kuitenkaan litroittain eikä myöskään kaksin käsin kurkusta alas kaataa.
-
Meillä oli eilen illanistujaiset ruokineen ja sama tilanne on huomenna.
Jos "vieraat" haluavat viiniä ruuan kanssa, totta kai sitä tarjoan.
En ostaisi. Alkoholiton viini maistuu kamalalta, ei mitään tekemistä aidon viinin kanssa.
Minun mielestäni vanhemmiltakin on syytä kysyä haluavatko viiniä vai jotain oikeaa ruokajuomaa.