Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ratkaisuksi, kun yksin lasten kanssa kotona on paljon helpompaa??

Vierailija
20.04.2019 |

Mies tekee matkatyötä ja muutenkin pitkiä työpäiviä eli hän on hyvin vähän kotona, monesti työmatkat on viikonlopun yli matkoja jonnekin ulkomaille. Olen nyt itse kahden lapsen kanssa kotona, toinen on kolme ja toinen 5 kk vauva. Nyt pääsiäisenä mies on kuitenkin poikkeuksellisesti ollut useamman päivän kotona ja tämä on ihan kamalaa. Yhtäkkiä arki ei suju ollenkaan lasten kanssa, mies hankaloittaa kaikkea arkista kuten aamupalan syömistä, ulos lähtemistä, ruokakauppa-asioita, jopa iltapesuja, ja täällä on paljon sotkuisempaa ja mies on jotenkin tiellä koko ajan. Hermostun häneen jatkuvasti ja yritän vain olla tiuskimatta. Yksin lasten kanssa kun mies on työmatkoillaan meidän arki sujuu hyvin ja ei ole edes kovin rankkaa vaikka lapsia on kaksi. Mikä tällaiseen ratkaisuksi? Mies itsekin selvästi hermostuu tästä ja on koko aamupäivän valittanut että miksi täällä on kaikki niin hankalaa ja sekaista. Se valitus rasittaa minua sitten lisää.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero?

Tai sitten annat miehen hoitaa tavallaan asiat etkä puutu niihin? Vai miten siis hankaloittaa?

Kaiken ei tarvitse olla niin kellon tarkkaa aina. Toki lapset hermostuu muutoksista jos aina noudatetaan tiettyä kaavaa. Jos yhdessä meinaatte pysyä niin pelisäännöt täytyy sopia.

Esim. mies haluaa nukkua myöhempään ja minä nousen lasten kanssa. Lapsen ollessa aamupalalla mies nousee ja laahustaa keittiöön ja ottaa itselleen suklaamuroja ja istuu pöytään syömään niitä. Kolmevuotiaan kanssa on sovittu, että ensin pitää syödä ns. oikeaa aamupalaa (saa valita voileipää tai puuroa tms) ja sitten vasta saa aamupalan jälkkäriksi viikonloppuisin suklaamuroja. No eihän siitä voileivän syömisestä tulee mitään kun isä lappaa suuhunsa siinä lapsen nenän edessä niitä suklaamuroja, kun lapsi haluaa tietenkin niitä kun isäkin saa eikä isäkään joudu syömään ensin leipää. 

Tai jos sanon miehelle, että laita lapselle iltapala menen imettämään vauvaa niin kuulen makuuhuoneeseen lapsen kitinää keittiöstä ja mies huutaa minulle makuuhuoneeseen, että "ei tästä tule mitään tämä ei syö". Joudun keskeyttämään imetyksen ja menemään katsomaan keittiöön mikä on ja mies ei ole antanut lapselle mitään juotavaa, ei edes jugurttia vaan pelkkää melko kuivaa leipää iltapalaksi. Kun sanon että pitää antaa maitoa leivän kanssa niin mies kiukustuu että hän ei osaa näköjään mitään ja häipyy koneelle vaikka vauva itkee siellä makuuhuoneessa kun imetys jäi kesken (yksin ollessa imetän ensin ja sitten vasta laitan kolmevuotiaalle iltapalan ja noin se sujuu ihan hyvin). 

Tai esim. lapsi oli eilen illalla nukkumaanmenoaikaan kanssani hampaidenpesulla kylpyhuoneessa ja mies tuli sinne kesken kaiken saunomaan ja lapsi alkoi kitisemään, että hänkin haluaa saunaan kun isikin menee. Ja itkuhan siitä tuli kun kello oli niin paljon, että piti mennä nukkumaan eikä saunaan. Mies ei voinut yhtään ajatella, että odottaisi sen lapsen hampaidenpesun ennen kuin tulee saunomaan.

Ap

Mies syö suklaamuroja aamulla ja ei osaa edes lasta syöttää. O__o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi