Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olette pääsiäispyhät vapaalla vaikka ette arvosta uskontoa?

Vierailija
20.04.2019 |

Eikö olisi loogista mennä pyhinä töihin jos suhtautuu negatiivisesti kirkkoon? Samoin pyhälisät oikeastaan kuuluisivat vain uskonnollisille koska ovat korvaus pyhän menetyksestä. Miten voi menettää pyhän, jos ei ole uskonnollinen?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma kiinni pyhät. Töissä olisin voinutkin olla mutta ei ole mun päätettävissä se.

Vierailija
82/107 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä viitsi hengailla tyhjässä toimistossa yksinäni. Aivan sama miksi vapaapäiviä annetaan, minä kiitän ja otan vastaan, vaikka en mitään höpönlöpöä usko. Uskovaiset voivat viettää pääsiäistä ihan miten lystäävät, minä syön lammasta ja pääsiäismunia ihan rauhassa enkä suo ajatustakaan millekään hokkuspokkukselle.

Vierailija
84/107 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala on mennä näin työttömänä. :D

Vierailija
85/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskonnolla tienata yhtään vapaapäivää. Vasemmisto meille on kaikki palkalliset vapaat hankkinut.

Miksi ap tekee viisipäiväistä työviikkoa vaikka, raamattu lupaa viikkoon vain yhden vapaan?

Oikeistolainen yrittäjä ne sun löhöilyvapaat tienaa, että saat mässyttää suklaamunia työnantajan laskuun.

Vierailija
86/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin mielelläni tehnyt pääsiäispyhät töitä ja nostanut niistä pyhäkorvaukset. Mutta meillä oli liikaa halukkaita pääsiäistöihin ja  arpa ei suosinut minua. Näin hoitoalalla. 

Vierailija
87/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on kiinni. Mutta olen arvostellut kotona nyt 80 koetta ja esseetä. Saan ne heti pääsiäisen jälkeen takaisin oppilaille.

Vierailija
88/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en voi mennä työpaikalleni vapaapäivinä.

Vierailija
89/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaatkin ovat lomalla, joten niin olen minäkin.

Vierailija
90/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kirkko se instanssi, joka meillä Suomessa työajat ja korvaukset määrää. Ihan mielelläni tekisin nyt töitä, jos työnantaja sen sallisi, ja ottaisin saldovapaana toukokuussa. Se ei kuitenkaan ole sallittua eikä esim. vakuutukset ole voimassa tänään.

Lisää tyhmiä kysymyksiä?

Tuommoista ei ole olemassakaan etteikö vakuutukset ole voimassa!

"Hei sitten vakuutus ei ole voimassa pitkäperjantaina eikä juhannusaattona eikä jouluna eikä ramadanina eikä pesahina eikä jom kippurina" Eihän siitä tulis yhtään mitään koko vakuutuksesta,ei voi rajata :D HEh.

Vierailija
91/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on kaikki pyhät kiinni niin ei voi tehdä töitä. Ei kyllä haittaa kun saa levätä ja olla kotona

Vierailija
92/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin hyvin mielelläni tehnyt pääsiäispyhät töitä ja nostanut niistä pyhäkorvaukset. Mutta meillä oli liikaa halukkaita pääsiäistöihin ja  arpa ei suosinut minua. Näin hoitoalalla. 

Miksi pyhäkorvaukset, jos ei arvosta uskonnollisesti pyhää?

Vierailija
93/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on pääsiäispyhät kiinni ja kuukausipalkka juoksee, mutta ei hätää - tein koko pääsiäisen töitä (pimeitä keikkatöitä) eli olen hyvä kristitty ja tyytyväinen itseeni.

Vierailija
94/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kirkko se instanssi, joka meillä Suomessa työajat ja korvaukset määrää. Ihan mielelläni tekisin nyt töitä, jos työnantaja sen sallisi, ja ottaisin saldovapaana toukokuussa. Se ei kuitenkaan ole sallittua eikä esim. vakuutukset ole voimassa tänään.

Lisää tyhmiä kysymyksiä?

Ot mutta kyllä ne vakuutukset on ihan voimassa.

Ohis, ei kyllä todellakaan ole. Ne päättyvät työmatkan jälkeen, eivätkä ole voimassa vapaa-aikana. Näitä varten ihmisen täytyy ottaa ihan oma vakuutus.

Pitänee vääntää rautalangasta: "Ryhmähenkivakuutus on voimassa työntekijäsi työ- ja vapaa-aikana. Jos ryhmähenkivakuutettu työntekijäsi kuolee, Työntekijäin ryhmähenkivakuutuspooli maksaa korvauksen hänen puolisolleen ja lapsilleen."

Vierailija
95/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päätä työvuoroista, pomo päättää. Nyt olin pe-la töissä ja su-ma vapaalla. Jouluna voisin hyvin olla koko joulun töissä, mutta pomo päättää siitäkin. Yleensä kaikki saavat olla jouluaattona vapaalla, minä olen siitä sitten joulupäivästä eteen päin töissä. En myöskään päätä pyhäkorvauksista, vaan ne on niitä ammattiliitto juttuja.

Mun mielestä on ihan ok saada palkanlisää illasta, yöstä, viikonlopusta sekä pyhistä. Vasta kun ihan kaikilla aloilla ihan kaikissa työpaikoissa otetaan käyttöön ilta- ja yövuorot, viikonloput ja muut pyhät, voidaan luopua lisistä. Eikä näissä lisissä ole kyse kirkollisista asioista, ei niitä kirkko neuvottele vaan liitot.

Vierailija
96/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyhäkorvaukset, jos ei arvosta uskonnollisesti pyhää?

Ei niitä pyhälisiä ole kirkko neuvotellut, vaan ammattiliitot.

Vierailija
97/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, mutta työpaikka on kiinni ja oppilaat lomalla. Jos yhtään lohduttaa, niin on minulla tuossa muutama koepino, jotka ajattelin tänään korjata

Vierailija
98/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto ei ole synonyymi uskolle.

Vierailija
99/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä koko pääsiäise. Ja krtistinusko on korvannut vaan pakanalliset riitit. Trullit kulkivat ennen jeesustelijoiden saapumista. Joka kansalla on vuodenaikoihin liittyvät juhlat.

Pian on persuillakin omansa. Pyhät kirjoitukset, hurmos ja hallalallan pyhä soppa on höynöille hyvä alku.

Vierailija
100/107 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntilaajan käskystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi