Miksi olette pääsiäispyhät vapaalla vaikka ette arvosta uskontoa?
Eikö olisi loogista mennä pyhinä töihin jos suhtautuu negatiivisesti kirkkoon? Samoin pyhälisät oikeastaan kuuluisivat vain uskonnollisille koska ovat korvaus pyhän menetyksestä. Miten voi menettää pyhän, jos ei ole uskonnollinen?
Kommentit (107)
Kyllä minä kouluun voin mennä, muttan viikonloppuisin ei siellä tuppaa ketään olemaan
Ap, sinulle on esitetty useita kysymyksiä.
Päiväkoti on kiinni ja hälytykset päällä. Hyvä niin, koska lapsetkin kaipaavat välillä pientä lomaa.
Pääsiäinenkin on pakanajuhla, johon liittyy ihan eri jumalia kuin lähi-idän.
Kevään ja hedelmällisyyden juhla. Ei liity taas Jeesukseen mitenkään tämäkään, jos totuudessa pysytään.
Olisi aika vaikea työnantajalle perustella, että miksi minulla pitää maksaa tuntipalkkaa arkipyhiltä.
Itse teen vuorotyötä sairaalassa ja olen miettinyt tätä monta kertaa. Minä haluaisin viettää pääsiäisen juhlaa perheeni kanssa. Taas jouduin työvuoroon ja pääsiäisen sai vapaaksi ateisti, joka aikoo ryypätä monta päivää. Harmittaa.
Mielelläni suon hänellekin saman määrän vapaita, kuin muillakin on. Hän voi ryypätä milloin vaan, ottaisi vaikka vappuun useamman päivän vapaan sitä varten. Minä en voi käydä pääsiäisen messuissa ja juhlia sitä seurakunnan kanssa muuta kuin pääsiäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kevään ja hedelmällisyyden juhla. Ei liity taas Jeesukseen mitenkään tämäkään, jos totuudessa pysytään.
Miten aiot erityisesti juhlistaa kevättä ja hedelmällisyyttä nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevään ja hedelmällisyyden juhla. Ei liity taas Jeesukseen mitenkään tämäkään, jos totuudessa pysytään.Miten aiot erityisesti juhlistaa kevättä ja hedelmällisyyttä nyt?
En ole se jota lainasit, mutta ihastelemalla rairuohoa (kevään symboli) ja lasten tekemiä pupukoristeita (hedelmällisyyden symboli), lisäksi syömme myös pääsiäismunia (hedelmällisyyden ja uuden elämän symboli). Kävimme tänä aamuna (yönä) isomman lapsen kanssa katsomassa auringonnousua ja illalla menemme pyöräretkelle bongaamaan kevään merkkejä. Vaihdetaan talvivermeitä kevätvarusteisiin ja mietitään mitä laitetaan kasvimaalle kunhan sää sallii.
Miten sinä juhlit Jeesusta? Pupuilla, munilla ja rairuoholla, kauniista säästä ja heräävästä luonnosta nauttien? But why?
Kirkkopyhät vain uskontoa arvostaville vapaaksi.
Meillä moottorisaha laulaa joka päivä, en siis ole vapaalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kirkkoa pilkataan mutta pitkät kirkkopyhät kelpaa.
Minä vietän muinaissuomalaista valon lisääntymisen juhlaa.
Kysymys kuuluukin, miksi kristityt luulevat voivansa omia pakanalliset juhlat? Kristityt voisivat painua töihin jouluna, pääsiäisenä ja juhannuksena, sillä mikään noista ei ole alkujaan kristittyjen juhla.
Kristityt eivät tunne näköjään edes omaa muilta varasteluun pohjautuvaa historiaansa.
Ruuhkavuosiporukoilla ei ole mitään pyhää eikä arkea, sitä samaa NovaSkodaArkimaitoPrismaPutousta päivästä toiseen.
Koska lutkulahkolla on ollut valta päättää kansalliset kirkolliset juhlapyhät.
Mutta miski sinä teet viisipäiväistä työpäivää, vaikka raamatussa luvataan vain yksi vapaaäivä?
Koska muut arvostavat ja pääsiäisenä palkat ja myynnit on aina aika +-0, joten isoin pomo pisti meidän liikkeen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Joku tentti kirkkohistoriasta ja pyhäpäivistä voisi olla edellytys vapaille ja pyhälisille. Jos ei tiedä mitä viettää niin peruspalkalla töihin.
Sopii. Olen huomannut, että minä ateistina tunnen mm. kristinuskoa paljon paremmin kuin tapauskovaiset työkaverit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tentti kirkkohistoriasta ja pyhäpäivistä voisi olla edellytys vapaille ja pyhälisille. Jos ei tiedä mitä viettää niin peruspalkalla töihin.
Suurin osa ateisteista tietää paljon kirkosta ja pyhistä, koska me haluamme ymmärtää historiaamme ja ihmismieltä. Eri asia on kuitenkin se, että mihin ihminen uskoo. Täällä on samanlaisia aloituksia myös jouluna, mutta jos ihmiset viitsisivät perehtyä historiaan, niin he tietäisivät, että joulukin on alunperin ollut saturnalia juhla.
Kyllä siinä jää tapalutku toiseksi jo heti alkumetreillä, kun alkaa kiistellä uskostaan ateistin kanssa. Kuten kävi tässäkin hyväntahtoisen kristityn aloittamassa riidanhaastoketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Koko pääsiäinen la lukuunottamatta kaupat kiinni.
Ainakin meidän lähikauppa on pääsiäisen aikana kaikki päivät auki.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkavuosiporukoilla ei ole mitään pyhää eikä arkea, sitä samaa NovaSkodaArkimaitoPrismaPutousta päivästä toiseen.
Juuri näin!
Ei uskonnolla tienata yhtään vapaapäivää. Vasemmisto meille on kaikki palkalliset vapaat hankkinut.
Miksi ap tekee viisipäiväistä työviikkoa vaikka, raamattu lupaa viikkoon vain yhden vapaan?
Sairaala ei ole koskaan kiinni. Nytkin siellä päivystää monta kollegaa. Onneksi itselle ei sattunut nyt päivystystä, monia pyhäpäiviä kyllä omallekin kohdalle on tullut ja tulee eteen vielä monta kertaa.
Menetkö sinä AP pakanajuhlina vappuna ja juhannuksena töihin? Entä jouluna, sekin kun on kristittyjen varastamaan pakanajuhla? Jeesushan syntyi syyskuussa, ei talvipäivänseisauksen aikoihin.