Miten selviätte siitä, että pitäessänne puolianne tai tehdessänne asioita niin kuin itse haluatte
Jokin läheisenne kärsii ja vastuuttaa teitä omasta pahasta mielestään?
Kommentit (70)
Ihme vastauksia. Jos vaikka lähisuvussa on näitä marttyyrityyppejä, se kuluttaa. Toki näihin ei ole helppoja vastauksia, että vedä vain rajasi ja pidä niistä kiinni. Itse olen potenut syyllisyyden tunteita lapsesta asti, ja nyt aikuisena vasta alkaa hahmottamaan, että en ole vastuussa toisten tunteista kun kyseessä on oma elämäni ja itseäni koskevat päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Oho, useampi kommentti kivipissalta eikä vieläkään Äitiä mainittu!
Ja mikä oudompaa, vielä ei ole alkanut kiroilu ja (raju) toisten haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyn rauhallisena. Yritän muistaa, että minun ei tarvitse lähteä toisen tunteisiin mukaan.
No, se on varmaan suht helppoa, jos kohtaat tällaisen tilanteen ensi kertaa aikuisena.
Ap
En kohtaa vasta aikuisena. Tämä on vaatinut aikaa ja opettelua ja vieläkin saatan syyllistyä toisen tunteista. Sitten taas yritän muistuttaa itseäni, että ei tarvitse lähteä toisen tunteisiin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyn rauhallisena. Yritän muistaa, että minun ei tarvitse lähteä toisen tunteisiin mukaan.
No, se on varmaan suht helppoa, jos kohtaat tällaisen tilanteen ensi kertaa aikuisena.
ApEn kohtaa vasta aikuisena. Tämä on vaatinut aikaa ja opettelua ja vieläkin saatan syyllistyä toisen tunteista. Sitten taas yritän muistuttaa itseäni, että ei tarvitse lähteä toisen tunteisiin mukaan.
No moni ei edes havaitse, että se olisi sellaista, sen verran heiltä ei ole heidän omaa tahtoaan kunnioitettu saati kyselty.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihme vastauksia. Jos vaikka lähisuvussa on näitä marttyyrityyppejä, se kuluttaa. Toki näihin ei ole helppoja vastauksia, että vedä vain rajasi ja pidä niistä kiinni. Itse olen potenut syyllisyyden tunteita lapsesta asti, ja nyt aikuisena vasta alkaa hahmottamaan, että en ole vastuussa toisten tunteista kun kyseessä on oma elämäni ja itseäni koskevat päätökset.
Minimissään kuluttaa, aika lievää, jos niin on. Pikemminkin se vie oikeuden itseltä elää kuten haluaa, koska pitää huomioida sen suuttujan tunteita, koska niille on aina hyvät syyt. Paljon paremmat kuin omat tarpeesi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet kun joku alkaa syyllistää sinua?
Ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, tajusin itsekin että kuulostan ihan "kivipissalta" mutta usko tai älä: en ole "kivipissa" :D
t. 16
Et niin. Olet ennemminkin niin kuin hänen äitinsä. Yhyy, muut ei tee kuten haluan nyt suutun nynnynnyy.
Ap
Muiden määräily ei ole mitään puoliensa pitämistä 👿
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, tajusin itsekin että kuulostan ihan "kivipissalta" mutta usko tai älä: en ole "kivipissa" :D
t. 16
Et niin. Olet ennemminkin niin kuin hänen äitinsä. Yhyy, muut ei tee kuten haluan nyt suutun nynnynnyy.
Ap
Voi ei, menin ansaan. Täähän olikin taas kivipissan aloitus. Luulin jo hetken että täällä voisi käydä asiallista keskustelua omista ja toisen rajoista ja oikeuksista mutta ei sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 16
ApVoi ei, menin ansaan. Täähän olikin taas kivipissan aloitus. Luulin jo hetken että täällä voisi käydä asiallista keskustelua omista ja toisen rajoista ja oikeuksista mutta ei sittenkään.
Olit jo hakoteillä selittäessäsi, että "pidät puoliasi" vaatimalla mieheltäsi sitä taikka tätä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 16
ApVoi ei, menin ansaan. Täähän olikin taas kivipissan aloitus. Luulin jo hetken että täällä voisi käydä asiallista keskustelua omista ja toisen rajoista ja oikeuksista mutta ei sittenkään.
Eli voi käydä kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet kun joku alkaa syyllistää sinua?
Ei-ap
Vastasin tuossa 1. sivulla, olen tuo viesti nro 6.
Eikö kukaan selviä siitä, vai missä kaikki itsestään ja omasta elämästään vastuussa olijat ovat?
Ap
Oliko tää oikeasti joku kivikissa-aloitus? Itse olin siis ihan tosissani liikenteessä noilla vastauksillani :D Luulin, että monellakin voisi olla tällaisia kokemuksia ja olisi ollut kiva nähdä keskustelua, mutta joo, lankaan näköjään menin T. Nro 6 & 33
Vierailija kirjoitti:
Oliko tää oikeasti joku kivikissa-aloitus? Itse olin siis ihan tosissani liikenteessä noilla vastauksillani :D Luulin, että monellakin voisi olla tällaisia kokemuksia ja olisi ollut kiva nähdä keskustelua, mutta joo, lankaan näköjään menin T. Nro 6 & 33
No mäkin vain odptan niitä kokemuksia. Olen todella yllättynyt, ettei kukaan kerro. Mutta ilmeisesti eivät olekaan sinut sen kanssa, miten loukkaavat muita. En siis sano, että siitä pitäisi omia valintojaan muuttaa, mutta eihän se nyt kivalle tunnut, niin miten selviävät siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millälailla siis koit menneesi lankaan? Ei tämä keskustelunaihe mitenkään siitä muutu, että minä ihmettelen samaa kuin sinä.
Ap
Mitä sellaista sä sitten teet, mikä niin kamalasti loukkaa muita? En mä ole koskaan omilla valinnoillani ketään loukannut. Mun elämä, mun valinnat. En edes keksi mitä niin kamalaa voisin valita, että joku siitä loukkaantuisi.
Kun lakkaat miellyttämästä muita, kyllä sataa paskaa niskaan. Tärkeintä on kuitenkin olla rehellinen itselleen.
Minusta ei jos siinä tavallaan menettää itsensä. Jos toisen meno ei miellytä sinua, niin eroa.
Ap