Onko oikein, että Finnair pyytää laittamaan reput ja käsilaukut edessä olevan istuimen alle, jotta isommille käsimatkatavaroille eli matkalaukuille jäisi tilaa ylöhyllyille?
Minä haistatan pitkät tuollaiselle pyynnölle! Sijoitan jalkani edessä olevan istuimen alle ja muuta sinne ei mahdukaan! Ongelmanahan on juuri siinä, että ylisuuria käsimatkatavaroita annetaan ylipäätään ottaa matkustamoon. Vaikka enimmäismitat on tiedossa, niiden noudattamista ei valvota. Tällaisilla kuulutuksilla kannustetaan ohjeiden rikkomiseen ja pannaan ohjeita noudattavat maksumiehiksi.
Kommentit (169)
Yksi ärsyttävä ja itsekäs tapa tähän liittyen on sulkea se ylähyllyn luukku heti sen jälkeen kun on saanut omat tavaransa sinne laitettua ja omasta mielestä sinne ei mahdu enää muiden tavaroita. Se on lentoemäntien tehtävä sulkea ne luukut!
Minua ei ole koskaan pyydetty.
Meidän perheessä on 3. Lapsen laukku on jaloissa kuten myös minun käsilaukkuni.
Meillä on 2 isohkoa reppua. Laitan ne poikittain ja vievät alle puolet meille tarkoitetun tilan.
Joku matkustaja on joskus urputtanut. Olen näyttänyt katso meidän perhe ja tähän tilaan mahtuu meidän laukut.
Ei ongelmaa.
Amerikassa tämä on ihan villin lännen meininkiä ja siellä emot eivät piittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Me, nuori pariskunta, pärjättiin 2 viikon Japanin-reissulla yhdellä lentolaukulla ja kahdella repulla. Matkamuistotkin (joita ostettiin vain muutama) mahtuivat minun reppuun. Mitä tuota roudaa turhaa painolastia mukanaan?
Ostitte ilmeisesti (alus)vaatteet kohteesta ja heititte ne ennen paluumatkaa riskiin?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole koskaan pyydetty.
Meidän perheessä on 3. Lapsen laukku on jaloissa kuten myös minun käsilaukkuni.
Meillä on 2 isohkoa reppua. Laitan ne poikittain ja vievät alle puolet meille tarkoitetun tilan.
Joku matkustaja on joskus urputtanut. Olen näyttänyt katso meidän perhe ja tähän tilaan mahtuu meidän laukut.
Ei ongelmaa.
Amerikassa tämä on ihan villin lännen meininkiä ja siellä emot eivät piittaa yhtään.
Miksi poikittain? Tarkoitatko, että ne mahtuvat peräkkäin hyllylle ja vievät niin ollen vain yhden lentolaukun tilan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies luuli, että joka penkin yläpuolella oleva luukku on varattu juuri sille penkille? Yritti laittaa laukkuaan sinne ja oli aivan närkästynyt ”täällähän on joku vienyt meidän paikan”?!
Ei niitä kuule ole korvamerkitty millekään paikalle. Se on niin että jokainen huolehtii omasta laukustaan. Ihan sama missä kohtaa konetta se on.Olisikohan sellainen järjestelmä toimiva, että kaikille paikoille todellakin olisi vain se korvamerkitty paikka matkatavaralle?
Tällainen järjestelmä paljastaisi armotta sen, kuinka pieni yhden ihmisen osuus on ylähyllyn tilasta. Tämän jälkeen yhdenkään lentolaukku ei mahtuisi enää ylähyllylle, häden tuskin pieni reppukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies luuli, että joka penkin yläpuolella oleva luukku on varattu juuri sille penkille? Yritti laittaa laukkuaan sinne ja oli aivan närkästynyt ”täällähän on joku vienyt meidän paikan”?!
Ei niitä kuule ole korvamerkitty millekään paikalle. Se on niin että jokainen huolehtii omasta laukustaan. Ihan sama missä kohtaa konetta se on.Olisikohan sellainen järjestelmä toimiva, että kaikille paikoille todellakin olisi vain se korvamerkitty paikka matkatavaralle?
Tällainen järjestelmä paljastaisi armotta sen, kuinka pieni yhden ihmisen osuus on ylähyllyn tilasta. Tämän jälkeen yhdenkään lentolaukku ei mahtuisi enää ylähyllylle, häden tuskin pieni reppukaan.
Miten se tila pienenisi siitä, että se jaettaisiin oikeudenmukaisesti tasan?
Taidat olla näitä ylisuuren laukun, repun ja ostoskassien kanssa matkustavia?
Miksi lennät kun se on sinulle vaikeaa?
Miksi lennät Finnarilla? Sinulle sopisi paremmin African air.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se tila pienenisi siitä, että se jaettaisiin oikeudenmukaisesti tasan?
Taidat olla näitä ylisuuren laukun, repun ja ostoskassien kanssa matkustavia?
Et taida oikein tajuta, ettei sitä tilaa ole alunperin edes sille että kaikilla olisi maksimimittainen lentolaukku, ylisuurista puhumattakaan!
Laskekaapa huveksenne mielessänne joskus lähtöä odotellessa, kuinka paljon sitä tilaa on matkustajaa kohden! Kapearunkoisessa Airbussissa yksi ylöhyllyn luukku on tarkoitettu noin KUUDEN matkustajan käsimatkatavaroille! Jos yksi tulee ylisuuren laukun kanssa ja laittaa sen ylähyllylle poikittain, siinä meni jo puolet hyllyn tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneissa pitäisi ylipäätään olla isommat tilat, sillä ihmisetkin ovat pidempiä kuin ennen. Naurettavaa, että pitää istua useampi tunti polvet suussa, takki sylissä ja tuolin aluset täynnä kasseja.
Laihduta. Pitkä menee helposti nivelten kohdalta linkkuun, kun ei ole 30 kilon läskiröllykkää mahassa.
Minkäs puolueen väki se täällä ökysti lenteleekään? Kuulostaa niin "älykkäältä" että veikkaan persuja.
Lensin vuonna 1992. Olen vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Minkäs puolueen väki se täällä ökysti lenteleekään? Kuulostaa niin "älykkäältä" että veikkaan persuja.
Lensin vuonna 1992. Olen vihreä.
Punavihreät ovat kovimpia lomalentelijöitä, kun tulee kuulemma hullux ellei pääse pari kertaa vuodessa lentelemään ympäri maapalloa.
Ainoa järkevä paikka repulle/pienelle laukulle on edessä olevan penkin alla. Ap ja ilmeisesti tosi moni muukin palstalainen ovat niitä matkustajia jotka koko lennon häiritsevät vieressä istuvia kun koko ajan pitää pomppia ylös etsimään sieltä lokerossa olevasta repusta sitä sun tätä. Ota reppu/laukku lähelle, penkin alle niin kaikki tarvitsemasi on käden ulottuvilla etkä häiritse muita. Mutta ei, kun minä, minä, minä ja minulla on oikeus.
Olenkin aina ihmetellyt, miksi jotkut viitsivät jonottaa lentokoneeseen ensimmäisten joukossa. Nämä ovat siis niitä, joilla on ylisuuret laukut.
Pakettimatkoillahan laukun saa ruumaan maksutta. Kertokaa miksi joku siitä huolimatta tarvitsee viikon reissulle vielä erikseen pienemmän matkalaukun lentokoneeseen? Tätä on sitten noustava kaivelemaan puolen tunnin välein. Reppu tai muu pienempi kassi olisi niin paljon kätevämpi :)
Minulla on aina mukana vain pieni reppu. Siis paljon sallittuja mittoja pienempi. Siellä on passi ja lompakko, puhelin, laturi, kuulokkeet, meikit ja vaihtopaita ja sukat. Niin ja kirja ja pari vesipulloa.
Muutaman kerran koneen ollessa täynnä, minulta on kysytty laittaisinko reppuni ruumaan. Ja samalla vasemmalta ja oikealta menee ohi ihmisiä joilla on ne maksimikokoiset lentolaulut ja pari nyssäkkää päälle. Viimeksi kysyin suoraan että miksi minä, miksi ei nuo tuolla? Sain vastaukseksi mulkaisun.
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Eräällä lennolla vitu*ti, kun penkkien yläpuolella yhdessä "luukussa" oli 2 ylisuurta laukkua, kun sinne olisi mahtunut 3 sallitun kokoista. Omani meni sitten muualle, ei onneksi ihan toiselle puolelle konetta. Kun tätä suurta laukkua yritti lentoemäntä siirtää, alkoi laukun omistaja hokea "no, no".
Kovin vähällä olet päässyt jos laukun siirtäminen muualle kuin oman istuimen yläpuolelle on jäänyt vaivaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa Heathrowlla on hyvä ratkaisu. Sellainen malliloota, mihin käsimatkaravaroiden pitää mahtua. Jokainen voi sitten mittailla laukkujensa koon siinä itse ennen lennolle lähtöä.
Niitä on ihan joka kentällä.
Höpsis. Tietenkin ostetaan oma kone.