Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset käyttävät yli 10 kertaa enemmän rahaa veikkaukseen kuin sijoittamiseen.

Vierailija
19.04.2019 |

Mikä ihme suomalaisia vaivaa. Ompa kumma että täällä jatkuvasti halutaan kasvattaa tukia ja kiristää veroja, kun kukaan ei ole valmis ottamaan vastuuta omasta toimeentulostaan. Tälläkin palstalla jatkuvasti unelmoidaan veikkausvoitoista ja vastaavasti mollataan sijoittajia. Kyllä asenneilmapiirin pitäisi kääntyä päinvastoin. Sijoittamisesta pitäisi puhua positiivisesti ja veikkauksen peleihin rahoja syytäviä tulisi paheksua.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ei ole perintöveroa ja muutenkin löytyy vanhaa rahaa. Sijoittaminen on pitkän aikavälin toimintaa. Suomessa lähes jokainen aloittaa omaisuuden keräämisen nollasta, mikä on vaikeaa varsinkin, jos elää nykyisessä sakkaavassa taloudessa. Asenne on se että lapsille ei tarvitse jättää mitään. Silloin seuraavat sukupolvet pystyvät sijoittamaan korkeintaan asuntoon ja lottoon.

Vierailija
82/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava ketju, kyllähän se fakta on niin että sijoittaminen ei kannata ellet ole niin iso kala, että olet markkinariski kaatuessasi. Muuten et voi voittaa, ja tavallisella ihmisellähän ei ikinä ole edes teoreettisia mahdollisuuksia seurata markkinoita tai saada tietoa niistä kuin instituutioilla ja ammattimaisilla sijoittajilla. Lisäksi kulut syö pienetkin voitot, vie ne jopa tappiolle, palkansaaja kun on siellä markkinoilla ainoastaan putsattavina.

Jos nyt kuitenkin joku haluaa ”sijoitusvinkkejä” niin ostakaa valtioiden velkakirjoja (Yhdysvallat, Japani, Saksa) ja nostakaa käteistä rahaa. Kaikki puheet, joilla joku suosittelee inflaatiota suurempaa tuottoa kannattaa nauraa suohon, sillä ihmisellä on ainoastaan oma lehmä ojassa (vrt bitcoinin pakottajat pari vuotta sitten).

Tänä päivänä globaali finanssitalous on vivutettu niin helvetín kireälle, että kaikista rahastoista sun muista johdannaisista varsinkin tulee pysyä kaukana. Ja mitä tulee ketjun aiheeseen liittyvään uutiseen, se on ihan vaan perus kokoomuksen propagandaa, samaa sarjaa kuin jutut miten ”suomalaisten tileillä makaa miljardeja”. Ne teidän rahat halutaan teiltä pois, mieluiten ulkomaille, KUKAAN ei ole tässä asiassa teidän puolellanne.

Mä aloitin 100 markalla 20 vuotta sitten. Olen sijoittanut osingot vuosien varrella ja sen lisäksi jos on ollut ylimääräistä ostanut osakkeita, mutta ei mitään yletöntä. Osakesalkku on nyt 50 000 ja osinkoja verojen jälkeen vuodessa n. 1200. Joten kyllä tavallinen talliainenkin VOI onnistua ainakin joten kuten. Mä en tätä rahaa edes ajattele, että on olemassa, on vain lukuja jotka pyörivät välillä ylös ja välillä alas. Tämän rahan menetys ei vie minua maalta merelle tai vice versa. Onpahan hauska kuriositeetti.

Paljonko on tullut tappiota? Vai onnistuitko hajauttamaan täydellisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien nyt ei vaan kannata sijoittaa. Pitäisi olla hieman enemmän sijoituksia että se ylittäisi toimeentulotuen antaman hyödyn.

Vierailija
84/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien nyt ei vaan kannata sijoittaa. Pitäisi olla hieman enemmän sijoituksia että se ylittäisi toimeentulotuen antaman hyödyn.

Jo se että ansaitsee edes osan toimeentulosta pitäisi olla palkitsevaa ja tavoittelemisen arvoista.

Vierailija
85/87 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo se että ansaitsee edes osan toimeentulosta pitäisi olla palkitsevaa ja tavoittelemisen arvoista.

Niillä muutamilla euroilla ja senteillä ei makseta laskuja tai osteta ruokaa.

Vierailija
86/87 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämäntilanteet vaihtelee. Mulla on tällä hetkellä töitä mutta sopimus on vaan muutamaksi kuukaudeksi. Jos mulla olisi sijoituksia enkä löytäisi uutta työtä, kuinka ne sijoitukset sitten vaikuttaa siihen saako toimeentulotukea, asumistukea yms. jos on sijoituksia? Köyhien raha-asiat menee helposti sekaisin tuollaisista, luulen. 

Raha-asiat menee sekaisin jos on omaa rahaa jota käyttää elämiseen? Okei.

Viimeksi eilen pätkätyöläisen raha-asiat meni sekaisin kun ei ollut puskuria odottaa tukipäätöstä... Että kummin se nyt onkaan...

Vierailija
87/87 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämäntilanteet vaihtelee. Mulla on tällä hetkellä töitä mutta sopimus on vaan muutamaksi kuukaudeksi. Jos mulla olisi sijoituksia enkä löytäisi uutta työtä, kuinka ne sijoitukset sitten vaikuttaa siihen saako toimeentulotukea, asumistukea yms. jos on sijoituksia? Köyhien raha-asiat menee helposti sekaisin tuollaisista, luulen. 

Tää juuri systeemissä on vikana.

Kannustaa olemaan huolehtimasta omasta taloudesta, kun yhteisestä kakusta voi varastaa.

Miksi sijoittaisin? Kun olen vanha kropso, ne rahat käytettäisiin Attendon hyväksi. Menen köyhänä hoivakotiin ja saan kaiken ilmaiseksi. Tadaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi