Suomalaiset käyttävät yli 10 kertaa enemmän rahaa veikkaukseen kuin sijoittamiseen.
Mikä ihme suomalaisia vaivaa. Ompa kumma että täällä jatkuvasti halutaan kasvattaa tukia ja kiristää veroja, kun kukaan ei ole valmis ottamaan vastuuta omasta toimeentulostaan. Tälläkin palstalla jatkuvasti unelmoidaan veikkausvoitoista ja vastaavasti mollataan sijoittajia. Kyllä asenneilmapiirin pitäisi kääntyä päinvastoin. Sijoittamisesta pitäisi puhua positiivisesti ja veikkauksen peleihin rahoja syytäviä tulisi paheksua.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt ei kuvasta muuta kuin apn ymmärtämättömyyttä. Palautusprosentti vaihtelee 40-90 % välillä eli itseasiassa muissa peleissä kuin lotossa ja arvoissa sama raha kiertää edestakaisin.
Eli tappiot vaihtelevat 10:n ja 60:n prosentin välillä. Kyllä ap ei nyt tässä ole se ymmärtämätön.
kyllä tukiloisimista nimenomaan pitäisi pitää hiukan paheksuttavana ja välttämisen arvoisena.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama pyrämidihuijaus kysessä molemmissa.
Lisäksi täysin epäeettistä edes yrittää haalia lisää rahaa koska ilmastonmuutos etenee rahasta
Viikon tietämättömin kommentti lienee tässä. Sinulla ei ole hajuakaan siitä, mitä raha on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt ei kuvasta muuta kuin apn ymmärtämättömyyttä. Palautusprosentti vaihtelee 40-90 % välillä eli itseasiassa muissa peleissä kuin lotossa ja arvoissa sama raha kiertää edestakaisin.
Eli tappiot vaihtelevat 10:n ja 60:n prosentin välillä. Kyllä ap ei nyt tässä ole se ymmärtämätön.
Ja sitä pelaamista yleensä jatketaan kunnes ne palautuksetkin on syöty. eli todellinen tappio kyllä lähenee 100% per pelaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaisin jos osaisin, en vaan ymmärrä siitä mitään. Minusta raha-asioiden hoitoa pitäisi opettaa koulussa. Veikkauksen pelien pelaaminen on kaikille helppoa...
Selvästikin sinulla on nettiyhteys, joten miksi et käytä sitä tiedon etsimiseen?
Olen etsinytkin. Ei se nyt niin yksinkertaista ole kuitenkaan, olen myös kysellyt neuvoja ihmisiltä jotka sijoittavat. Yksi neuvoo yhtä ja toinen toista... joku suosittelee jotain ja toinen sanoo että älä missään tapauksessa tee niin.
Ihan luonnollista. Jos kaikki olisivat esim osakkeista ja niiden oikeasta arvosta samaa mieltä, koko jälkimarkkinaa ei olisi. Kukaan ei haluaisi ostaa tai myydä, koska heillähän olisi jo oikean hintaisina ne osakkeet jotka he haluavat.
Jatka perehtymistä, muodostat kyllä oman käsityksesi asioista, jolloin olet valmis laittamaan rahaa ”sisään”. Toisaalta voit aloittaa vaikka heti tiistainakin ostamalla indeksiä.
Taikaseinä; saat nollasijoituksella ilmaista rahaa joka kuukausi! Ei huono!
Me laitettiin jo 30 vuotta sitten pankin ohjeiden mukaan ja nyt rahoista 40 % jäljellä. Aina joku ottaa omansa, viimeistää yrityksen miehet oven takana pyytämässä lisää rahaa kun konkurssi uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Taikaseinä; saat nollasijoituksella ilmaista rahaa joka kuukausi! Ei huono!
jonka voi tunkea veikkaukselle jotta saisi valtavan kasan rahaa....
Vierailija kirjoitti:
Me laitettiin jo 30 vuotta sitten pankin ohjeiden mukaan ja nyt rahoista 40 % jäljellä. Aina joku ottaa omansa, viimeistää yrityksen miehet oven takana pyytämässä lisää rahaa kun konkurssi uhkaa.
Ei sitten tullut kertaakaan katsottua salkun kehitystä tänä aikana, ja verrattua sitä esim indeksin kehitykseen?
Minä ainakin olen reilusti voitolla ja vaurastunut samalla aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten tullut kertaakaan katsottua salkun kehitystä tänä aikana, ja verrattua sitä esim indeksin kehitykseen?
Samaa tässä ohiksena mietin. Kyllähän sijoituksiaan pitää seurata, jotta ne toimivat. Ihme ajattelua ihmisillä, että painan kerran napista ja sitten kaikki rullaa itsekseen minun hyväkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tässä ohiksena mietin. Kyllähän sijoituksiaan pitää seurata, jotta ne toimivat. Ihme ajattelua ihmisillä, että painan kerran napista ja sitten kaikki rullaa itsekseen minun hyväkseni.
Noinhan se menee kun tuilla aikansa elää, oma aktiivisuus ja kiinnostus oman talouden seuraamiseen ja varsinkin parantamiseen nollassa. Samalla halveksitaan niitä jotka viitsivät, ja onnistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ensin säästetään "pesämunaa" 30 vuotta. Syklin huipulla sitten kaikki säästöt "pankin ohjeiden mukaan" yhteen kohteeseen ja "unohdetaan" ja sitten syklin pohjalla vilkastaan ja paniikissa myydään kaikki pois. Sen jälkeen voikin märistä pitkin nettiä että "ei sijoittaminen kannata".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitä pelaamista yleensä jatketaan kunnes ne palautuksetkin on syöty. eli todellinen tappio kyllä lähenee 100% per pelaaja.
Juuri näin. Väite että suomalaiset ovat koulutettua kansaa vaikuttaa tässä asiayhteydessä myytiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se menee kun tuilla aikansa elää, oma aktiivisuus ja kiinnostus oman talouden seuraamiseen ja varsinkin parantamiseen nollassa. Samalla halveksitaan niitä jotka viitsivät, ja onnistuvat.
Näinpä, ja varsinkin se että sille että itse hankkii elantonsa ei nähdä mitään arvoa. Tukipummailu on "ihan yhtä ok". Tämä näkyy mm siitä että "ei kannata sijoittaa kun saa vain pari hullua euroa, ja tää tulo pienentää tukia". No ainakin minulle jokainen lisäeuro kuussa on lisäeuro kuussa. Ja ensi kuussa taas lisää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Väite että suomalaiset ovat koulutettua kansaa vaikuttaa tässä asiayhteydessä myytiltä.
Samaa mieltä. Kumma että jo Ruotsissa sijoittaminen reilusti suositumpaa. Ehkä he ovat parempia laskemaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos saat toistuvasti 90 % takaisin siitä mitä annat pois on sinulta pian rahat loppu. 40 % puhumattakaan.
En nyt ihan usko tuota avausviestiä. Eiköhän tämän maan varallisuus ja sen kasvu ole aika paljon enemmän kuin veikkauksen liikevaihto.
No mä käytän pari euroa viikossa veikkaukseen. Käytän mä sitä rahaa muuhunkin turhaan, käyn joskus kahvilassa tai ulkona syömässä tai ostan suklaata. Voisin sijoittaa nekin rahat. Mutta en viitsi, matalan riskin rahastoon menee pieni summa ja muuten tuhlaan. Se on nyt vaan hupia suurimmalle osalle, muutama on sitten niitä, jotka veikkaa liian tosissaan ja on peliriippuvaisia.
Laitan yleensä kympin viikossa Eurojackpotiin. Tuo sama summa tuskin tuottaisi yhtään mitään sijoitettuna. Tiedän että voittomahdollisuus on pieni, mutta jollekulle se aina välillä osuu ja silloin puhutaan eri mittakaavan rahoista kuin mitä kympin sijoitustuotoilla saisi.
Sitä suuremmalla syyllä jos on omia lapsia kannattaa ottaa raha-asiat haltuun!
Arvokas lahja omille jälkipolville.