Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset käyttävät yli 10 kertaa enemmän rahaa veikkaukseen kuin sijoittamiseen.

Vierailija
19.04.2019 |

Mikä ihme suomalaisia vaivaa. Ompa kumma että täällä jatkuvasti halutaan kasvattaa tukia ja kiristää veroja, kun kukaan ei ole valmis ottamaan vastuuta omasta toimeentulostaan. Tälläkin palstalla jatkuvasti unelmoidaan veikkausvoitoista ja vastaavasti mollataan sijoittajia. Kyllä asenneilmapiirin pitäisi kääntyä päinvastoin. Sijoittamisesta pitäisi puhua positiivisesti ja veikkauksen peleihin rahoja syytäviä tulisi paheksua.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on joku ap naama norsunvitulla siitä, kun muut eivät elä elämäänsä sillä tavalla kuin ap:n mielestä pitäisi. :D

Vierailija
2/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on joku ap naama norsunvitulla siitä, kun muut eivät elä elämäänsä sillä tavalla kuin ap:n mielestä pitäisi. :D

Ap:n närkästys johtunee siitä, että meidän maassa maksetaan mittavasti sosiaalitukia toisten ihmisten työn hedelmistä. Jos kaikkien pitäisi tulla toimeen omillaan, tuskin häntä kiinnostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin jos osaisin, en vaan ymmärrä siitä mitään. Minusta raha-asioiden hoitoa pitäisi opettaa koulussa. Veikkauksen pelien pelaaminen on kaikille helppoa...

Vierailija
4/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka nämä tukia nostavat ihmiset sijoittaisivat sen 570 euroa sen sijaa että käyttäisivät veikkauksen pelejä, tukia voisi pienentää, koska ihmiset saisivat tuottoja sijoituksistaan. Ja jo sillä perusteella että noin paljon veikkaukseen tungetaan rahaa, on indikaatio että tuet ovat liian isot. Veikkauksen palveluiden käyttäjistä suuri osa on juurikin tukien saajia ja pienituloisia.

Vierailija
5/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaisin jos osaisin, en vaan ymmärrä siitä mitään. Minusta raha-asioiden hoitoa pitäisi opettaa koulussa. Veikkauksen pelien pelaaminen on kaikille helppoa...

Selvästikin sinulla on nettiyhteys, joten miksi et käytä sitä tiedon etsimiseen?

Vierailija
6/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt ei kuvasta muuta kuin apn ymmärtämättömyyttä. Palautusprosentti vaihtelee 40-90 % välillä eli itseasiassa muissa peleissä kuin lotossa ja arvoissa sama raha kiertää edestakaisin.

Vierailija
7/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten elämäntilanteet vaihtelee. Mulla on tällä hetkellä töitä mutta sopimus on vaan muutamaksi kuukaudeksi. Jos mulla olisi sijoituksia enkä löytäisi uutta työtä, kuinka ne sijoitukset sitten vaikuttaa siihen saako toimeentulotukea, asumistukea yms. jos on sijoituksia? Köyhien raha-asiat menee helposti sekaisin tuollaisista, luulen. 

Vierailija
8/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamalla vitonen ei voi muuttua miljooniksi. Siinä yksi syy vaikka tilastollisesti mahdollisuus voittaa on pieni.

Vierailija
9/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt ei kuvasta muuta kuin apn ymmärtämättömyyttä. Palautusprosentti vaihtelee 40-90 % välillä eli itseasiassa muissa peleissä kuin lotossa ja arvoissa sama raha kiertää edestakaisin.

Omakohtainen kokemukseni veikkaamisesta ei kyllä tue tätä väitettä.

Vierailija
10/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin laitan noin 30-50 euroa vuodessa porukka-Eurojackpottiin. Eli vajaan euron viikossa. Kyllä niin kannattais sekin sijoittaa!

Vierailija
11/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se että suomalaiset ovat pikavoittojen perään. Sen näkee kun menestyviä yrityksiä myydään ulkomaille miljoonat silmissä kiiluen, käsittämättä sitä, että kohta ne tulevat miljoonat jotka pankkitilille tulisivat, saattaisivatkin olla satojen miljoonien arvoisia.

Tietenkin joskus kyse on myös pääoman puutteesta. Noin tiivistettynä suomalaisia vaivaa pääoman puute.

Vierailija
12/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämäntilanteet vaihtelee. Mulla on tällä hetkellä töitä mutta sopimus on vaan muutamaksi kuukaudeksi. Jos mulla olisi sijoituksia enkä löytäisi uutta työtä, kuinka ne sijoitukset sitten vaikuttaa siihen saako toimeentulotukea, asumistukea yms. jos on sijoituksia? Köyhien raha-asiat menee helposti sekaisin tuollaisista, luulen. 

Tää juuri systeemissä on vikana.

Kannustaa olemaan huolehtimasta omasta taloudesta, kun yhteisestä kakusta voi varastaa.

Vierailija
13/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin sinulla on nettiyhteys, joten miksi et käytä sitä tiedon etsimiseen?

Olen etsinytkin. Ei se nyt niin yksinkertaista ole kuitenkaan, olen myös kysellyt neuvoja ihmisiltä jotka sijoittavat. Yksi neuvoo yhtä ja toinen toista... joku suosittelee jotain ja toinen sanoo että älä missään tapauksessa tee niin. 

Vierailija
14/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakohtainen kokemukseni veikkaamisesta ei kyllä tue tätä väitettä.

Maailmassa on tuhansia ihmisiä, jotka elättävät itsensä asiantuntijapelien avulla. Myös Suomessa on näin ollut, joskin freelanseeraus esimerkiksi lehdille on yleistä. Ja seitsemän prosenttiin pitkän ajan tuottoon ei oikeasti mitään poikkeuksellista älykkyyttä tarvita. Työtä ja kurinalaisuutta kyllä. Lisäksi tietysti asiantuntijapelejä harrastavilta löytyy huomattavasti todennäköisemmin muitakin sijoituksia kuin tavalliselta lottokansalta.

Vierailija
15/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen etsinytkin. Ei se nyt niin yksinkertaista ole kuitenkaan, olen myös kysellyt neuvoja ihmisiltä jotka sijoittavat. Yksi neuvoo yhtä ja toinen toista... joku suosittelee jotain ja toinen sanoo että älä missään tapauksessa tee niin. 

Avaa vähän.

Vierailija
16/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukeen sijoitukset eivät sinällään vaikuta, toimeentulotukeen tietenkin vaikuttaa. Ja sijoittamalla voi sitä tulovirtaa parantaa niin että ei juurikaan tarvitse tukiin turvautua vaan voi ITSE huolehtia omasta elannostaan.

Vierailija
17/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama pyrämidihuijaus kysessä molemmissa.

Lisäksi täysin epäeettistä edes yrittää haalia lisää rahaa koska ilmastonmuutos etenee rahasta

Vierailija
18/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole seppä syntyessään. Vaikka olisi mikä sijoittajaguru niin nollasta jokainen on lähtenyt liikkeelle. Asiat on täytynyt opetella ihan perusteista lähtien jokaisen.

Vierailija
19/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole seppä syntyessään. Vaikka olisi mikä sijoittajaguru niin nollasta jokainen on lähtenyt liikkeelle. Asiat on täytynyt opetella ihan perusteista lähtien jokaisen.

Kyllä meillä ainakin kotona puhuttiin osakemarkkinoiden toiminnoista jnkv ja äiti harrasti sijoittamista. Isällä taas oli perintösalkku. Kuvitteletko ääliö tosiaan, että kikilla olisi sellainen koti? Tai muutenkaan älyllisesti lasta tukeva?

Vierailija
20/87 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi monilla sijoittajilla on ihan harhaisia käsityksiä hyvistä strategoioista. Ovat tietonsa ihan itse opetelleet ja etsineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi