Tekosyysi ettet ole käynyt luonnon helmassa poimimassa pajunkissakimppua pääsiäispöytään?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppä niin pieni ettei mahdu pöytää.
M36
Miehen logiikkaa, huomaan. Kai sinulla tiskipöytä edes on? Ja moni ahtaasti asuva perinnekoristelee pääsiäisenä wc-istuimensa kannen. Se sinulla ainakin ihan varmasti on. Eli pelkkää mielikuvituksen ja tahtotilan puutetta ja huono tekosyy.
Aloituksessa puhuttiin pöydästä. Äläpä vaihda aihetta. Kuva perinnekoristellusta pöntöstä kyllä kiinnostaa
M36
Taas miehen logiikkaa. Annapa kun arvaan, että olet koulutukseltasi insinööri? No niin, oikeinpa taas meni, en yleensä erehdy näissä asioissa.
Pöydätön tietysti käyttää pöytänä sitä mikä on saatavilla, mitä tahansa tasoa. Pöytä voi minimissään olla jopa vain henkinen käsite.
Esimerkiksi jos sinä poikamiehenä ja eräjormana telttailet pääsiäisen, niin kuin toki teetkin, eikä niissä fasiliteeteissa ihan oikeastikaan ole pöytää, pidät tietysti pajunkissamaljakkoa käsissäsi. Ja nautit siten ihanasta pääsiäistunnelmasta!
Odotan edelleen kuvaa perinnekoristellusta pöntöstä
M36
Kultaseni, minulla on sellainen, mutta tänne ei saa liitettyä kuvaa.
Enkä muutenkaan haluaisi laittaa tänne kuvaa wc-istuimestani, sillä siitä voisi tunnistaa kotini ja minut. En tohdi ottaa sellaista riskiä, sillä jotkut täällä selvästikin suhtautuvat minuun vihamielisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäis?
Koska perinne velvoittaa, senkin tonttu!
Vierailija kirjoitti:
Vieressä kasvaa jotain 2000 neliötä pajupuskaa. Ei kiinnosta tuoda sisälle.
Ihan sama täällä, plus oon allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnon ystävä ov. kirjoitti:
En halua vahingoittaa kasveja enkä puita. Siksi en halua repiä pajuista oksia irti. Minulle esimerkiksi kotini lähistöllä kasvavat puut ovat ystäviä eikä ystäviä saa vahingoittaa.
Paju rakastaa häntä joka sen oksia leikkaa. Näin paju pääsee lisääntymään ja täyttämään pikku hiljaa maailman. Jokainen, jonka ympäristössä on pajuja, tietää tämän.
Pajua sattuu, kun sitä leikellään!
Sinulla on ihana ja empaaattinen luonne, jota arvostan <3 Mutta olet onneksi väärässä.
Pajua ei satu, sillä ei ole tuntoaistia. Se päinvastoin rakastaa sinua, kun karsit sen oksia jolloin se pääsee tekemään lukuisia uusia versoja. Pajun mieli on kasvaa ja tuuheutua ja täyttää pikkuhiljaa koko maailma.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin ei kasva niitä, en asu Suomessa.
Pajuja kasvaa kaikkilla, myös siellä missä sinä asut! Eli tekosyy, huono sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieressä kasvaa jotain 2000 neliötä pajupuskaa. Ei kiinnosta tuoda sisälle.
Ihan sama täällä, plus oon allerginen.
Molemmat tekosyyt käsitelty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkös "Mikä on tekosyysi..." ja "Olen xxxxx, kysy minulta..." ole saman trullin näppikseltä? Voisin kuvitella myös nämä "Nyt käsi sydämelle"... saman trullin aloituksiksi.
Sama ihminen on, inhottaa hänen aloituksensa pilaa koko palstan. Minkäs teet`?
Tämän tyypin aloituksiin ei ehkä kannattaisi vastata?
Hän vie porukkaa kuin pässiä narussa. Eivätkä ne ole edes hyviä aloituksia, jotkut ovat vähän nokkelia, mutta useimmat vain tylsiä. Itse en vaivaudu.
" - Olen hävittäjälentäjä, olen edustusvaimo, olen 17-vuotias nuori tyttö joka unnuttaa päivät läpeensä, kysy mitä vaan? "
- Hoh hoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pajunkissojen aika oli pari-kolme viikkoa sitten. Turha niitä nyt enää on sisälle rahdata.
Ai turha? NYTHÄN se pääsiäinen on! Ja NYT pitää olla ne pajunkissat. Senkin tonttu!
No sun olisi varmaan kannattanut kertoa se niille pajuille, että älkää nyt vielä maaliskuun lopulla alkako työntää kissoja esiin kun pääsiäiseen on vielä viikkoja. Nyt pajunkissakausi on jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkös "Mikä on tekosyysi..." ja "Olen xxxxx, kysy minulta..." ole saman trullin näppikseltä? Voisin kuvitella myös nämä "Nyt käsi sydämelle"... saman trullin aloituksiksi.
Hän vie porukkaa kuin pässiä narussa. Eivätkä ne ole edes hyviä aloituksia, jotkut ovat vähän nokkelia, mutta useimmat vain tylsiä. Itse en vaivaudu.
" - Olen hävittäjälentäjä, olen edustusvaimo, olen 17-vuotias nuori tyttö joka unnuttaa päivät läpeensä, kysy mitä vaan? "
- Hoh hoijaa.
Musta nää pääsiäisavaukset on tosi hyviä, sekä eilen että tänään! Miksi sä notkut tässä ketjussa jos et tykkää lukee? Hus hus sit täältä, mee johkin semmoseen ketjuun mikä sua kiinnostaa!
En tiennyt, että pitäisi enkä tiedä mistä niitä kerätään.
En juhli pääsiäistä millään tavalla, enkä ennen tätä keskustelua edes tiennyt että pääsiäiskattaus pajunkissakimppuineen on jokin yleinen perinne. Aina oppii uutta!
Pajunkissat kuuluu sinne luonnonhelmaan, eikä mun pöytää koristamaan. Kivempi katsoa kevään etenemistä lenkkipolulla, kun raahata niitä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin koko pääsiäisen. Ei paljon kiinnosta jotkut pajunkissakattaukset.
Pajunkissat pääsiäisenä ilahduttavat erityisesti yksinäistä vanhusta. Ja muutenkin ne kuuluvat pääsiäiseen, joten et voi noin vain luistaa perinteestä.
Vattuakon se sulle kuuluu millaisia perinteitä ihmisillä on? Mun pääsiäisperinne on nautiskella munaa ja paljon.
Oletpa sinä karkea vanhus. Onneksi et (tietääkseni) vaikuta lähipiirissäni.
Eipä onneksi ole vanhuutta minussa vielä.
Ai niin, tahdotte nykyisin, että teitä kutsutaan senioreiksi. Mutta ei karkea luonne pue kyllä senioriakaan.
Mitä sinä pajunvitsa horiset? Olen 28 v. Jos se on vanhus tai seniori, niin ok.
Hienoa jos karkeuteni häiritsee sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Hoh hoijaa.
Musta nää pääsiäisavaukset on tosi hyviä, sekä eilen että tänään! Miksi sä notkut tässä ketjussa jos et tykkää lukee? Hus hus sit täältä, mee johkin semmoseen ketjuun mikä sua kiinnostaa!
Nämä on huonoimpia mitä tällä palstalla näkee. Sääliksi käy aloittajaa. Ei ole kaikki pajunkissat korissa selvästikkään :D
En halua tuhota luontoa. Saavat olla siellä missä ovat. Se tuo hyvää mieltä enemmän.
Auto kuraantuu kun tuonne pusikkoon menee!
Meillä päin ei kasva niitä, en asu Suomessa.