Tekosyysi ettet ole käynyt luonnon helmassa poimimassa pajunkissakimppua pääsiäispöytään?
Kommentit (137)
Sekä minä että mieheni olemme niille allergisia. Virpojat lahjottiin suklaalla, että vie ne pois meidän ovelta ;)
Lisäksi laitetaan pääsiäinen venettä joten mitään pääsiäiskattausta ei ole tulossa vaan ihan nopeaa arkiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan puiden kasvaa ja olla rauhassa. Ihaillaan niitä siellä luonnossa.
Velttoilijoiden tekosyitä, ei tähän muuta voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Liian monet täälläpäin repivät niitä oksia, ettei niitä näe enää edes luonnossa. Mikä on mielestäni surullista.
Luonnonsuojelu on huono tekosyy. Sinäkin tiedät, että kun pajunoksan katkaisee, siitä katkaisukohdasta kasvaa satoja uusia oksanversoja.
Kämppä niin pieni ettei mahdu pöytää.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieressä kasvaa jotain 2000 neliötä pajupuskaa. Ei kiinnosta tuoda sisälle.
Tiesitkö, että kun puhutaan hyväosaisista, tarkoitetaan sinua? Sinulla tulisi olla jokaisella pöydälläsi suuri kimppu pajunoksia kauniine kissoineen. Juuri kaltaisiasi velttoja hyväosaisia varten oltaisiin tarvittu aktiivimalli.
Minulla ei ole kuin yksi pöytä, eikä sillä ole tilaa, just ja just lautaseni ja mukini tuolle parvekepöydälle mahtuu.
Onneksi vielä aktiivimallit eivät ole koskeneet sairaseläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun pääsiäispöytä on työpaikan taukotilassa.
Siellä on siis myös itse poimimasi pajunkissakimpun paikka. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
En halua turmella luontoa.
Luonnonsuojelu-tekosyy on jo käsitelty. Pajun oksien katkominen on pikemminkin hoitotoimenpide, joka vain kiihdyttää pajun kasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pääsiäispöytä on työpaikan taukotilassa.
Siellä on siis myös itse poimimasi pajunkissakimpun paikka. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Ei ole tilaa sellaiselle. Siellä on pöytä täynnä työvaatelaatikoita ja ohjekansioita sun muuta sälää, mitä näin keväällä jaetaan. Ja sinne sekaan pitää jotenkin mahtua syömäänkin 😆
Vierailija kirjoitti:
Pajunkissat saavat meidät aivastamaan. Virpojien tuomat vitsatkin täytyy meillä pitää ulkona.
Allergia-tekosyy on jo moneen kertaan käsitelty.
Siedättäisit itsesi ja jälkeisesi. Ellei elintärkeä siedätyshoitoikäkautesi ole jo mennyt ohitse, sinun haahuillessa kaikkea epäoleellista. Arvaankin itse asiassa, että olet menetetty tapaus. Siedätä edes jälkeisesi.
Luontoon on pitkä matka. Mökillä kyllä ihailin pajunkissoja, mutta saivat kasvaa vapaasti. Pääsiäispöytää ei ole. Syön sohvalla valmissalaattia.
2/4 perheestä on pajuallergisia, minä niistä toinen.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ruokkiko trollia. Eilen se vänkäsi samaa rairuohotipuasetelmasta.
Minusta on inhottava tapa tonkia esiin kirjoittajien henkilöyksiä anonyymilla keskustelupalstalla. Jos olisin pahansuopa, voisin sanoa, että et edes ansaitse oikeata pääsiäistunnelmaa kotiisi. Mutta en ole.
Mene siis nyt viimeistään poimimaan ne oksat äläkä istu häiriköimässä keskustelupalstalla!
Enkä ole trolli, enkä trulli, vaan olen pääsiäisihminen, joka on huolissaan teidän pääsiäisestä. Se huoli jopa heittää tumman varjonsa oman pääsiäiseni ylle.
Vierailija kirjoitti:
2/4 perheestä on pajuallergisia, minä niistä toinen.
Vakavasti puhuen, pajuallergiset, älkää laittako oksia veteen vaan kuivana maljakkoon, eivät ala siitepölyämään eikä tule oireita. Kestävät vaikka vuosikausia kuivina. Itsekin allerginen kaikenlaisille siitepölyille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaana ja koko kämppä on kuin pommin jäljiltä muutenkin, kun en ole jaksanut siivota.
Sairaus on yksi yleisempiä tekosyitä. Anna kun arvaan, että tautisi on miesflunssa? NONNIIN, oikeinpa arvasin.
Ylös sieltä petistä ja sassiin. Sinulla on huomattavasti tavallista pitempi perjantai aikaa raivata se mörskä. Illalla sitten kipaiset somat pajunkissat pöydälle. Ei pääsiäisesi on vielä pelastettavissa.
Oon nainen, mutta varmaan tää on miesflunssa. Olen kuolemankielissä, juuri ja juuri viimeisillä voimillani pystyn osallistumaan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Pajunkissojen aika oli pari-kolme viikkoa sitten. Turha niitä nyt enää on sisälle rahdata.
Ai turha? NYTHÄN se pääsiäinen on! Ja NYT pitää olla ne pajunkissat. Senkin tonttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua turmella luontoa.
Luonnonsuojelu-tekosyy on jo käsitelty. Pajun oksien katkominen on pikemminkin hoitotoimenpide, joka vain kiihdyttää pajun kasvua.
No länkytilänkyti, kuka jaksaa provoilla pääsiäisenäkin. Jos haluat lisää syitä, ei mitään tekosyitä, niin meillä on kissa, joka pian kaataa pajunkissamaljakon ja en jaksa siivota niistä varisevia siitepölyjä, ym. roskia. Yksi suurin syy kuitenkin on, että en vaan nyt just halua mitään pajunkissakimppuja pöydille roskaamaan!
Mua surettaa tämä vuosittainen pajupuu-raukkojen repiminen. Pitäisi ihmisillä olla jotain kunnioitusta luontoa kohtaan, ottaa vaikka nätisti puukolla varsia sieltä täältä eikä nyhdä rumasti koko pajupuuta pilalle. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ruokkiko trollia. Eilen se vänkäsi samaa rairuohotipuasetelmasta.
Sehän on just hauska katsoa, mitä sontaa se suoltaa vastaukseksi 😆 Kaikki tietää, että tämä jankkaja on trolle.
Voi voi. Onpa surullista luettavaa. Todella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai pensaasta saa repiä oksia ilman maanomistajan lupaa??
Tämä tekosyy on käsitelty jo useaan kertaan. Et sitten ole lukenut?
Toistan vielä: sinun tulee kysyä lupa pajujen keräämiseen jonkun toisen tontilta. Hän antaa kyllä luvan, kunhan sitten kutsut hänet perheineen pääsiäisenviettoon luoksesi!
Ei kyse ole sinun pitämisistäsi, anteeksi vaan. Mistä edes olet saanut päähäsi noin kummallisen ajatuksen?
Kyse on pääsiäisperinteestä ja siihen kuuluvat pajunkissat. Samoin kuin lipeäkala nyt vaan kuuluu joulupöytään. Sinun ei tarvitse huolehtia muusta, kuin että noudatat perinteitä.
Nykyajan ihmiset ovat kyllä oudon sentimentaalisia ja itsekeskeisiä.