Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain naisilla on tarve ilmoittaa

Vierailija
19.04.2019 |

olevansa korkeasti koulutettuja ja akateemisia ikäänkuin se olisi heidän toinen nimensä?
Ihmettelen vaan miksi siitä tehdään nykyään niin iso asia? Ainakin oon saanut sellaisen vaikutelman.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän (korkea)koulutus aina kertoo jotain ihmisen kyvyistä. Jos ei muuten niin ainakin sillä omalla alueella.

Todella kertoo, jos AV-palstalla pitää mainostaa.

Vierailija
62/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä(kin) kommentteja kun lukee, alkaa vaikuttaa siltä, että kohta ei enää kehtaa oikein mistään puhua. Kaikki voidaan nähdä jonkinlaisena itsensä korostamisena tai muuten negatiivisessa valossa. Perinteinen sääkeskustelu on ehkä ainut, mikä on kaikille kohtalaisen neutraali.

Enpä usko, että koskaan on ”saanut” korostaa itseään niin paljon kuin nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko niin päin, että akateemisuus on aloittajalle malka silmässä? Sitä kadehditaan ja ottaa päähän, kun itse ei päässyt opiskelemaan akateemiselle alalle. Koulutus on samanlainen perustieto kuin vaikka hiusten väri tai pituus ja paino. Hyvä mainita esimerkiksi seuranhakuilmoituksessa. Koulutus on aina positiivinen asia, ei korkeasta koulutuksesta saa negatiivista, ellei ole kateellinen naiselle. Miksi miehet kadehtivat naisia tai kilpailevat heidän kanssaan?

Vierailija
64/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan koulutetun miehen, joka ei kavahda koulutettuja naisia. Tähän mennessä liikaa huonoja kokemuksia kouluttautumattomista. En halua epävarmaa miestä, jolle akateeminen nainen on jokin uhka, joka pitää nujertaa. En halua, että he lähestyvät minua. Arvostan itse kouluttautuneita miehiä, ja viihdyn heidän seurassaan paljon paremmin kuin amisten, eivätkä he säiky kouluja käyneitä naisia saati koe tarpeelliseksi vinoilla jostain niinkin yleisestä asiasta kuin yliopistokoulutus. Kokemusteni perusteella vain amikset alkavat hyppiä silmille kuullessaan jonkun olevan kouluttautuneempi kuin he itse ovat - kaikki omat opintonsa kunnialla suorittaneet suhtautuvat asiaan ihan rennosti.

Vierailija
65/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko niin päin, että akateemisuus on aloittajalle malka silmässä? Sitä kadehditaan ja ottaa päähän, kun itse ei päässyt opiskelemaan akateemiselle alalle. Koulutus on samanlainen perustieto kuin vaikka hiusten väri tai pituus ja paino. Hyvä mainita esimerkiksi seuranhakuilmoituksessa. Koulutus on aina positiivinen asia, ei korkeasta koulutuksesta saa negatiivista, ellei ole kateellinen naiselle. Miksi miehet kadehtivat naisia tai kilpailevat heidän kanssaan?

Olen akateeminen mies :) kuulostaapa hassulta. En usko että kyse on tuosta, koska tunnistan hyvin kyseisen ilmiön ja valitettavasti tuo ilmoitus on keino yrittää erottautua edukseen muista naisista.

Vierailija
66/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi monista tavoista joilla nainen korostaa itseään. En väitä että ei miesten joukossa ole näitä idiootteja, mutta olen huomannut tämän koskevan huomattavasti useimmin naisia. Miehet kilpailevat keskenään erilaisten pelien ja lajien muodossa, kun taas naiset kilpailevat useammin statuksella, äitiydellä, tai vaikka omalla ravintotietämyksellään. En ymmärrä miks näin, vaikka olenkin akateeminen nainen.

Tuo äitiydellä päteminen on sietämätöntä. Eläinkin osaa lisääntyä.

Ainahan politikotkin korostaa että on lapsia.

Se kirjoitetaan poliitikko, ja sen kertominen, että on lapsia, ei ole pätemistä äitiydellä tai isyydellä. Se on vain perhetilanteen kertomista.

Jokin syyhän sille perhetilanteen mainostamiselle on.

Vierailija
67/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen mies :) kuulostaapa hassulta. En usko että kyse on tuosta, koska tunnistan hyvin kyseisen ilmiön ja valitettavasti tuo ilmoitus on keino yrittää erottautua edukseen muista naisista.

Toki näin, mutta toisaalta varsin iso osa ihmisten tekemisistä on edukseen erottautumisen yrittämistä. Vaikkapa meikkaaminen...

Vierailija
68/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä tapahdu tilanteissa, joissa oletetaan sillä olevan jotain lisäarvoa. Esim kun palstamies haukkuu naisia tyhmiksi ja osaamattomiksi bimboiksi, jotka vain loisivat miehen kukkarolla, silloin varmasti on aiheellista kertoa, että on korkeasti koulutettu ja itsekseen toimeen tuleva. Tai jos puhutaan jostain wt-väen ominaisuuksista, niin silloinhan koulutustaustalla pyritään todistamaan, että ei ole nyt elämämkoululainen kommentoimassa. Tai jos joku puhuu työttömyydestä tai pienituloisuudestaan ja joku pilkkaa, miksei koulunpenkki maistunut, voi sanoa, että kyllä siellä on aikaa vietetty. 

Eli ihan paikallaanhan tuon asian kertominen joissakin yhteyksissä on. En ole kyllä havainnut, että tätä ilman mitään vastaavaa kontekstia noin vain mainittaisiiin. 

Ehkä tässäkin, mutta enemmän sitä tapahtuu kun nainen koittaa tehdä vaikutuksen. Olen ihan komea mies ja törmään näihin aketeemisiin naisiin tupn tuosta. Melkein jo kätellessä kuulutetaan omaa akateemisuutta, luullen että tuo olisi tae jostakin. Yleensä kun ilmoitus kajahtaa ilmoille treffit ovat siinä, sillä tuo juuri todistaa että kyseinen nainen ei ole kovin välkky, koska hänen pitää jo tässä vaiheessa pönkittää omaa itseään. Poikkeuksiakin varmasti löytyy, mutta useinmiten näin.

Ai tässä puhutaankin nyt treffeistä. Luulin, että puhutaan yleisellä tasolla. Minusta on ihan luonnollista, että treffeillä kerrotaan itsestä tuollaisia asioita, koska tutustumaanhan sinne mennään. Samalla tavalla kerrotaan esim ikä, asuinpaikka, onko sisaruksia, millaisia lomasuunnitelmia jne. 

Minä luulin, että kun menet sukulaisen syntymäpäiville, siellä on aina joku vieraampi sukulaisnainen, joka tulee kertomaan koulutuksensa. Tai kun menet naishammashoitajalle, hän kertoo, että olen muuten korkeasti koulutettu. Treffithän ovat ihan eri asia. 

Vierailija
69/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki näin, mutta toisaalta varsin iso osa ihmisten tekemisistä on edukseen erottautumisen yrittämistä. Vaikkapa meikkaaminen...

Meikkaamiseenkin on monta eri syytä. Yksi on varmasti tuo erottautuminen mutta uskon, että joku voi myös oikeasti esim. tykätä meikkaamisesta ja tehdä sitä omaksi ilokseen.

Vierailija
70/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaamiseenkin on monta eri syytä. Yksi on varmasti tuo erottautuminen mutta uskon, että joku voi myös oikeasti esim. tykätä meikkaamisesta ja tehdä sitä omaksi ilokseen.

En nyt ihan usko, että porukka omaksi ilokseen käyttää kiireisestä arkiaamusta vartin meikkaamiseen...

Vierailija
71/73 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritykset kasautuvat hämmentävästi toiselle sukupuolelle.

Vierailija
72/73 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla treffit-ilmoituksissa suuri tarve tuoda määrällisesti esille korkeaa koulutusta ja/tai akateemistä taustaa. Taustalla voi olla tarve erottautua tai yhtälailla kiinnostus saman koulutustason omaavista kumppani ehdokkaista. Koulutus ei ole olennainen osa ihmistä tai parisuhdetta, mutta kertoo ammatillisista taustoista paljon. Sydämen sivistyksen eli tunne älykkyyden näkökulmasta "On juntteja koulutettuja ja sivistyneitä kouluttamattomia". Yleistämistä pitäisi pyrkiä välttämään.

Vierailija
73/73 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen luulee olevansa haluttu kun on korkeasti koulutettu, sama kun mies laittaa kuvan peniksestään. Asia kiinnostaa yhtä suurta prosenttia vastakkaisen sukupuolen ihmisistä ja kertoo yhtä paljon naisen kyvystä ymmärtää mikä miestä kiinnostaa naisessa. Yritän välttää näitä naisia, harvoin ovat kovin kiinnostavia parisuhdemielessä. M45

1. Suomessa pariudutaan harvinaisen uskollisesti oman sosiaaliluokan sisällä.

2. Yhä suurempi osa naisista ei etsi mitään miestä elämäänsä. Edes paria hakiessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän