Miksi joillain naisilla on tarve ilmoittaa
olevansa korkeasti koulutettuja ja akateemisia ikäänkuin se olisi heidän toinen nimensä?
Ihmettelen vaan miksi siitä tehdään nykyään niin iso asia? Ainakin oon saanut sellaisen vaikutelman.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap korkeakoulutettu?
Mitäpä lottoot? 😂
On tietysti!
Lisäksi muutaman minuutin keskustelun jälkeen on pakko mainita siviilisäädystä toteamalla "Minun mieheni...".
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen luulee olevansa haluttu kun on korkeasti koulutettu, sama kun mies laittaa kuvan peniksestään. Asia kiinnostaa yhtä suurta prosenttia vastakkaisen sukupuolen ihmisistä ja kertoo yhtä paljon naisen kyvystä ymmärtää mikä miestä kiinnostaa naisessa. Yritän välttää näitä naisia, harvoin ovat kovin kiinnostavia parisuhdemielessä. M45
Ikävä että et saanut korkeasti koulutettua naista.
Sillä koulutuksella on todellakin väliä. Harva yliopistotutkinnon suorittanut mies ottaa matalammin koulutettua vaimoa.
Lisäksi nimenomaan lapsen äidin koulutusasteella on merkittävästi vaikutusta lapsen pärjåämiseen omassa elämässään ja ei pelkästään lapsena vaan koko elämänsä aikana. Outo mies joka ei halua lapselleen parasta.
Vierailija kirjoitti:
Missä tällaista ilmoittelua olet ennen kaikkea kokenut?
Treffeillä, tinderissä, kahvilassa, kirjastossa. Täälläkin ilmiö on tunnistettavissa, hassua että et ole huomannut, vai suljetko tältä silmäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän (korkea)koulutus aina kertoo jotain ihmisen kyvyistä. Jos ei muuten niin ainakin sillä omalla alueella.
Mutta miksi se pitää ilmoittaa esim. pyytämättä? Ihankuin pitäisi todistella jotain.
Minusta nykyään muutenkin koulutus liitetään jotenkin liikaa ihmisen identiteettiin.Monella se koulutus liittyykin vahvasti identiteettiin, esimerkiksi jos valtaosa omista kiinnostuksen kohteista on juuri sieltä omalta alalta. Näitäkin on. Silloin sen koulutuksen esille tuominen on ihan ok, kertoohan se siitä ihmisestä aika paljon sitten.
Jos noin on, silloinhan olisi vaikeaa seurustella muun kuin saman koulutustaustan omaavan kanssa. Jos kasvatustieteilijän suurin mielenkiinnon kohde on kasvatustiede ja psykologia, miten sellaisen kanssa pystyisi oikeustieteilijä keskustelemaan? Minusta parisuhteessa keskustellaan aivan muista asioista.
Viimeisestä lauseesta olen samaa mieltä. Mutta kai sinä parisuhteessa haluat tietää, mitkä kumppanisi kiinnostuksen kohteet ovat, vaikkei niistä keskusteltaisikaan? Minä ainakin haluan.
Totta kai. Minä olen kiinnostunut vaimostani, hänen kiinnostuksenkohteistaan ja mielipiteistään. Mutta ei meillä silti juuri keskustella taidehistoriasta eikä rakenteiden kestävyydestä. Koulutus kun on aivan yhdentekevä asia kemian rinnalla. Ellei siten satu olemaan kemisti. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällaista ilmoittelua olet ennen kaikkea kokenut?
Treffeillä, tinderissä, kahvilassa, kirjastossa. Täälläkin ilmiö on tunnistettavissa, hassua että et ole huomannut, vai suljetko tältä silmäsi?
Tuli myös mieleen että instagramissa oon huomannut että tää lukee biossa todella usein.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vähän ylimalkainen aloitus. Tarkoitatko koulutuksen korostusta itseisarvona (onhan sitä joillekin) vai yritystä keskustella kummankin kiinnostuksen kohteista? Onhan se aika hyvä jakaja sille odotukselle pystyykö vastapuolen kanssa keskustelemaan muustakin kuin salkkareista tai maisan silareista, ei toki aina. On juntteja koulutettuja ja sivistyneitä kouluttamattomia. Melkoista yleistystä taas.
Ei se ole välttämättä pätemistä. Itsellä oli vuosien varrelta sellainen kokemus, että monelle miehelle koulutus oli niin turn off, että oli parempi sanoa heti rehellisesti kuin 10 tapaamisen jälkeen, että Hmmm olen muuten tohtori. Jotkut vähemmän koulutetuista miehistä eivät sitä kestäneet, ottivat jalat alleen heti. Jos sanoo vasta myöhemmin, on ehkä jo itse ehtinyt ihastua - sydän särkyy siinä. Eli itsesuojelua voi olla myös.
Naisen korkeampi koulutus on miehille usein turn offien kärjessä! Saa olla yh jolla lapsia viidelle miehelle, saa olla rikollinen, wt tai muu, kunhan ei ole koulua käynyt ja tiedä jotain!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä tapahdu tilanteissa, joissa oletetaan sillä olevan jotain lisäarvoa. Esim kun palstamies haukkuu naisia tyhmiksi ja osaamattomiksi bimboiksi, jotka vain loisivat miehen kukkarolla, silloin varmasti on aiheellista kertoa, että on korkeasti koulutettu ja itsekseen toimeen tuleva. Tai jos puhutaan jostain wt-väen ominaisuuksista, niin silloinhan koulutustaustalla pyritään todistamaan, että ei ole nyt elämämkoululainen kommentoimassa. Tai jos joku puhuu työttömyydestä tai pienituloisuudestaan ja joku pilkkaa, miksei koulunpenkki maistunut, voi sanoa, että kyllä siellä on aikaa vietetty.
Eli ihan paikallaanhan tuon asian kertominen joissakin yhteyksissä on. En ole kyllä havainnut, että tätä ilman mitään vastaavaa kontekstia noin vain mainittaisiiin.
Ehkä tässäkin, mutta enemmän sitä tapahtuu kun nainen koittaa tehdä vaikutuksen. Olen ihan komea mies ja törmään näihin aketeemisiin naisiin tupn tuosta. Melkein jo kätellessä kuulutetaan omaa akateemisuutta, luullen että tuo olisi tae jostakin. Yleensä kun ilmoitus kajahtaa ilmoille treffit ovat siinä, sillä tuo juuri todistaa että kyseinen nainen ei ole kovin välkky, koska hänen pitää jo tässä vaiheessa pönkittää omaa itseään. Poikkeuksiakin varmasti löytyy, mutta useinmiten näin.
”Olen 35-vuotias akateeminen nainen” alkaa varsin usein niin deitti-ilmoitukset, mielipidekirjoitukset kuin nettikeskustelut tilanteissa, joissa esittäytyminen on luontevaa. Ilmeisesti koulutus on monille isompi osa identiteettiä kuin minulle, mutta eipä se kummempia reaktioita itsessäni herätä.
Tuo on yksi monista tavoista joilla nainen korostaa itseään. En väitä että ei miesten joukossa ole näitä idiootteja, mutta olen huomannut tämän koskevan huomattavasti useimmin naisia. Miehet kilpailevat keskenään erilaisten pelien ja lajien muodossa, kun taas naiset kilpailevat useammin statuksella, äitiydellä, tai vaikka omalla ravintotietämyksellään. En ymmärrä miks näin, vaikka olenkin akateeminen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi monista tavoista joilla nainen korostaa itseään. En väitä että ei miesten joukossa ole näitä idiootteja, mutta olen huomannut tämän koskevan huomattavasti useimmin naisia. Miehet kilpailevat keskenään erilaisten pelien ja lajien muodossa, kun taas naiset kilpailevat useammin statuksella, äitiydellä, tai vaikka omalla ravintotietämyksellään. En ymmärrä miks näin, vaikka olenkin akateeminen nainen.
Tuo äitiydellä päteminen on sietämätöntä. Eläinkin osaa lisääntyä.
Mielenkiintoista. No, jos vastaan tulee joskus tällainen ilmoittelija, käännän ilmoituksen mielessäni muotoon "minun kanssani on vaikeaa tulla toimeen". Tuskin menee pahasti pieleen.
Vierailija kirjoitti:
joo must tuntuu et korkeekoulutuksesta kehuskellaan ja sitä mainostetaan tyylii kaikista eniten... :DD
vaikka on monia muitaki juttuja jotka on kehumisen arvosia. Vaikka moni korkeekoulutettu ei hyväksy jos joku kehuu muita saavutuksia, ku korkeeta koulutusta... itse tylsistyisin jos mun täytyis opiskella monta vuotta... ja pidän tätä kärsimättömyyttäki mussa hyvänä ominaisuutena ja voin jopa kehuskella sillä että oon niin nopea käytännöntöissä, toisin ku moni korkeekoulutettu on. hähää
Aika vauhdilla teen käytännön töitä palvelualan yrityksessä. Vaikka olenkin korkeakoulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan politikotkin korostaa että on lapsia.
Näitä(kin) kommentteja kun lukee, alkaa vaikuttaa siltä, että kohta ei enää kehtaa oikein mistään puhua. Kaikki voidaan nähdä jonkinlaisena itsensä korostamisena tai muuten negatiivisessa valossa. Perinteinen sääkeskustelu on ehkä ainut, mikä on kaikille kohtalaisen neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitetaan poliitikko, ja sen kertominen, että on lapsia, ei ole pätemistä äitiydellä tai isyydellä. Se on vain perhetilanteen kertomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siksikö sillä pitäisi päteä?
Nykyisin miehen täytyy hakea parisuhdetta hyvin samalla tapaa kuin työpaikkaa haetaan. CV pitää olla kunnossa ja esitellä se naiselle mahdollisimman edustavassa valossa. Koulutuksen ja palkan lisäksi työkokemus (aiemmat suhteet) tulisi olla mahdollisimman hyvässä työpaikoissa (kauniiden naisten kanssa). Lisäksi pitää olla sanavalmis ja edustavan näköinen. Nainen korostaa omaa koulutustaan, koska kuvittelee miehen hakevan suhdetta samoilla kriteereillä.
Jatkuvasti tälläkin palstalta joku kirjoittaa olevansa akateeminen, tai sitten asiantuntija .
En usko että koskaan mies kirjoittais noin.
Tässä vaiheessa en, tykkään kuitenkin opiskella eri asioita ja olen hakemassa yliopistoon.
En kuitenkaan ymmärrä miksi nykyään sitä pitää korostaa liikaa osana identiteettiä. Mielestäni koulutus ei määrittele ihmistä.