Libressellä liian härski mainos
Kommentit (178)
Irlannissa on Sheela-Na-Gig veistoksissa esiintynyt estotonta vaginaylpeyttä jo satoja, ellei tuhat vuotta. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/SheelaWiki.jpg
Vierailija kirjoitti:
Joku vuosi sitten oli kiivas keskustelu siitä, että joku kuukautissuojien valmistaja oli alkanut käyttää mainonnassa punaista nestettä havainnoimaan siteen imukykyä. Nestehän on mainoksissa yleensä sinistä, vaikkei kenenkään vuoto ole sen väristä.
Merkillepantavaa oli se, että äänekkäimmin asiaa vastustivat naiset itse - argumentit olivat tasoa "hyi helvetti", "pitääkö kaikki näyttää, oksennan!"
Siis oman kehon toiminta hävettää niin paljon. Samaan aikaan pojat ja miehet oppivat pienestä asti suhtautumaan oman kehonsa toimintoihin hyvin mutkattomasti ja huumorilla. Jo tytön tai naisen kyykkypissakin on nolostelun aihe kun taas miesten ja poikien on aina ollut luonnollista ja sallittua kusaista melkein minne hyvänsä.
Seksuaalinen kontrollointi on edellyttänyt voimakasta kehohäpeän omaksumista. Nainen on ollut miehen omaisuutta ja naisen seksuaalisuus eritoten.
Libressen mainos on todella hyvä. Miettikää, oikeasti, mikä siinä häiritsee?
Jos mainoksessa näytetään verta tai verta kuvaavaa nestettä, se ei tuo mieleen oman kehon eritteitä vaan toisten. On luonnollista, että muiden ihmisten kehon eritteet inhottavat, koska ne ovat henkilökohtaisia ja täynnä vieraita bakteereja. Yhtä lailla minua inhottaa nähdä vieraiden ihmisten räkää tai siemennestettä. Oma kuukautisveri tai vaikka oman lapsen räkä ja pissat ei inhota, koska on luonnollista olla niiden bakteerien kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen yleisin kirosana on v*ttu. En tiedä toista kieltä, jossa toisen sukupuolen sukupuoluelimen nimi olisi niin laajalle levinnyt ja niin halveksivaan/kielteiseen sävyyn.
Siksi ylpeyskampanjalle on tilaus. Eri asia on tuo mainos sellaisenaan.
Mutta alunperin vit_tu ei ollut voimasana. https://www.aamulehti.fi/a/200196481
Se oli arvostettu ja ansaittu voimaelin josta todella sai olla ylpeä :)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että miesten vehkeille naurettais noin. Läpsyteltäisiin jotain ruttuisia nakkeja ja banaaneja musan soidessa.
Miesten vehkeille nauraminen on suhteellisen suosittu huumorin alalaji. En usko, ettet muka ole koskaan missään huomannut sitä?
Vierailija kirjoitti:
Suomen yleisin kirosana on v*ttu. En tiedä toista kieltä, jossa toisen sukupuolen sukupuoluelimen nimi olisi niin laajalle levinnyt ja niin halveksivaan/kielteiseen sävyyn.
Kannattaa muistaa myös sattuman osuus asiassa. Ehkä v*ttu on vaan jäänyt jostain syystä elämään kirosanana, eihän kukaan varsinaisesti ajattele elintä sanoessaan sanan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan tervettä että aletaan pääsemään irti naisen alapäähän liittyvästä häpeästä. Nimikin on suomeksi "häpy". Miehet puolestaan on pippeleistään ylpeitä. Ihan normaali kehon osa se on.
Ei sillä nyt varsinaisesti ylpeillä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että miesten vehkeille naurettais noin. Läpsyteltäisiin jotain ruttuisia nakkeja ja banaaneja musan soidessa.
Vahva ja rohkea nauraa itselleen, mutta säälittävä ruppana ei pysty.
Miehet ovat se heikompi astia, eikö tämä nyt jo ole selvä?
Jos puhe on spotifyssäkin pyörineestä hauskasta mainoksesta, niin äänestän sen parhaaksi kuukautissuojamainokseksi ikinä.
Muhun ei nimittäin vetoa mahdollisuus tanssia valkoiset farkut jalassa capoeiraa keskellä katua kesken menkkojen tai ihmetellä, paljonko sinistä litkua ob kiskoo mittalasista.
Huumorilla tabut murretaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nyt vihdoin vastata, miksi vaginasta pitäisi olla sen ylpeämpi kuin peräaukostakaan?
Olen kyllä mies, mutta olisin kyllä vaginasta ylpeä jos sellainen olisi. Peräaukostani en toistaiseksi ole ollut, eikä ole suunnitelmissa alkaa voimaantua sill'ä saralla. Vaginahan on olemassa ihan eritarkoitusta varten. Se luo elämää ja tuo nautintoa. En itse ole noita peräaukko surffareita, niin siinä on aivan merkittävä ero. Suutelen vaginaa mielelläni. Ateistina ihan hyvä palvonnan kohde.
Tässähän päästään taas siihen, että tavoite ei olekaan neutraali suhtautuminen vaan pitäisi saada joku erityisasema. Mutta sitten toisaalta ihmetellään, mikä siinä on niin ihmeellistä ja häiritsevää. Tuo jalustalle nostaminen on kaukana neutraalista ja luonnollisesta, joten on naurettavaa ratsastaa näillä argumenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, tätä emansipaatiota. Josko Reiskan k*rvännupista ja kosteasta silmästä saataisi samanlaisia lähikuvia menevää musaa taustalla.
Varmaan heti kun Reiskalla on kuukautiset. Milloin alatte mainostaa miesten Tenoja? Tarvettahan on.
Vierailija kirjoitti:
Amerikoissa jotkut naiset käyttävät jopa itsestään ja toisistaan leikkimielisesti nimitystä bitch€s tai h0es. Mitäs siitä olet mieltä? Kuulostaa aika pahalta suomennettuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin pil lu on esitetty ihan vaan pil luna. Sen ei tarvitse olla se ainainen vaatimaton käyttöesine, joka on olemassa vain panemista tai synnyttämistä varten. Ihan hauska mun mielestä :)
Ai, no tuossa mainoksessahan se just muikisteli kutsuvasti huulillaan kuin just panemista varten. Ei ainakaan mikään varsinainen ekan vuotopäivän menkkap*llu
Pillu on hienoin asia ihmiskunnassa.
Boikottiin vaan Libresse meni mulla, koska ei kunnioita kuitenkaan naisia vaan viihtellistää miehille mainoksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julmaa vttuiluahan tuo on suomalaisten naisten värkeille. Mainoksessa paljastuu kaikessa raakuudessaan suomalaisten naisten värkkien suuri koko, irvokas ulkonäkö ja selvästi mainoksessa viitataan myös värkin happamuuteen, ehkä jopa myrkyllisyyteen. Liikkuvat huulet taas kertovat siitä miten yleistä emätinpiereskely on maamme naisten joukossa.
Ihan hyvä provoiluyritys, mutta miten nuo nyt liittyisi juuri suomalaisiin naisiin, kun suomalaisilla ei ole itään tekemistä koko mainoksen kanssa?
No suomalaiset miehetkö täällä käyttävät kuukautissuojia?
Eiköhän pointti ollut nyt ihmetellä kansalaisuuden korostamista eikä sukupuolta?
Alat vaikuttaa hieman yksinkertaiselta. Kuka mainoksen kohderyhmä sitten on, jos ei Suomessa esitettäessä suomalaiset naiset?
itse olet yksinkertainen, jos kuvittelet, että tämä mainos on tehty ja suunnattu ainoastaan ja nimenomaan suomalaisille.
Jmm... Toimisikohan vessapaperimainos missä peräröörit laulaisivat?
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa kappale. "You're so rare" - suurinpiirtein joka toisella on kyseinen elin. Erilainenhan se jokaisella on, mutta kumminkin.
Ainutlaatuinen, arvokas. Minun pilluni on sellainen, mutta voit ajatella omaasi ihan miten halventavasti haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, tätä emansipaatiota. Josko Reiskan k*rvännupista ja kosteasta silmästä saataisi samanlaisia lähikuvia menevää musaa taustalla.
Varmaan heti kun Reiskalla on kuukautiset. Milloin alatte mainostaa miesten Tenoja? Tarvettahan on.
Ainakin radiossa niitä on mainostettu iät ja ajat.
Vierailija kirjoitti:
Jmm... Toimisikohan vessapaperimainos missä peräröörit laulaisivat?
Huomenta Suomi hyvin pyyhkii....
Vierailija kirjoitti:
Oli noloa nähdä tää, kun faija ja veli istuivat telkkarin äärellä.
Johtuen siitä, että sinut on kasvatettu häpeämään naiseuttasi, seksuaalisuuttasi ja ruumistasi.
Ja tämä näkyy tässäkin ketjussa: ne tykkäävät jotka eivät häpeä. Ja ne myös nauttivat em. asioista.
Joita hävettää, inhottaa, nolottaa... ne eivät pidä edes seksistä. Heidät on henkisesti silvottu.
Ja se jos mikä on syy murtaa tabut naiseudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa kappale. "You're so rare" - suurinpiirtein joka toisella on kyseinen elin. Erilainenhan se jokaisella on, mutta kumminkin.
Ainutlaatuinen, arvokas. Minun pilluni on sellainen, mutta voit ajatella omaasi ihan miten halventavasti haluat.
Ainutlaatuinen, arvokas = special, one of a kind, valuable, precious. Rare = harvinainen, epätavallinen.
Ois nyt sitten ruiskunnu verta ja hyytymiäkin nuo kuvatukset. Siteitähän tässä piti mainostaa. Sykkivä elin ei liity kuukautisiin tai siteisiin mitenkään.