Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Libressellä liian härski mainos

Vierailija
18.04.2019 |

Vai mitä mieltä olette?

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten oli kiivas keskustelu siitä, että joku kuukautissuojien valmistaja oli alkanut käyttää mainonnassa punaista nestettä havainnoimaan siteen imukykyä. Nestehän on mainoksissa yleensä sinistä, vaikkei kenenkään vuoto ole sen väristä.

Merkillepantavaa oli se, että äänekkäimmin asiaa vastustivat naiset itse - argumentit olivat tasoa "hyi helvetti", "pitääkö kaikki näyttää, oksennan!"

Siis oman kehon toiminta hävettää niin paljon. Samaan aikaan pojat ja miehet oppivat pienestä asti suhtautumaan oman kehonsa toimintoihin hyvin mutkattomasti ja huumorilla. Jo tytön tai naisen kyykkypissakin on nolostelun aihe kun taas miesten ja poikien on aina ollut luonnollista ja sallittua kusaista melkein minne hyvänsä.

Seksuaalinen kontrollointi on edellyttänyt voimakasta kehohäpeän omaksumista. Nainen on ollut miehen omaisuutta ja naisen seksuaalisuus eritoten.

Libressen mainos on todella hyvä. Miettikää, oikeasti, mikä siinä häiritsee?

Vierailija
42/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostako mainoksesta on puhe?

Sen on tehnyt sama feministi, joka teki kohutun Gillette-mainoksen, eli tämän:

Molemmissa mainoksissa myös ns. sävytettyä viestiä, kuten huomaatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikähän tuossa oli liian härskiä? Voisiko joku kertoa?

Vierailija
44/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, jotenkin ällöttävä. Miksi niistä pitää aina tehdä jotain ihmeellisiä? Eikö voi vaan näyttää siteet yms. ja se siitä.

Vierailija
45/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän taas on unohdettu se mihin tää mainos just haluaakin kiinnitettävän huomiota.

Näkyvyyteen, huomionhakuisuuteen ja mieleenjäämiseen elikkä

myynnin lisäämiseen.

Kyse on markkinoinnista, jota tehdään asiantuntevasti ja hyvin, käyttämällä ihmisten omia ennakkoluuloja hyväksi.

En ole nähnyt ko. mainosta, mutta kommenteista päätellen , on Libressen markkinointitiimi osunut oikeaan.

Ja porukka täällä vahtoaa aidanseipäästä vaikka tulisi keskustella koko aidasta.

Fiksua porukka, kuten aina.

Vierailija
46/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, tosi hieno ja taiteellinen, tykkäsin.

Vierailija
47/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vouhkaamista, että vagina tarvitsee, jotain erityishuomiota, koska se olisi jotenkin unohdettu. Tehdäänpäs samanlainen ylistysmainos peräaukosta. Ai mitä, miksei?

Kommenttini sai näköjään alapeukkuja, mutta kukaan ei viitsinyt kommentoida. Kaksi piilossa pidettävää erittävää ruumiinaukkoa. Miksi toista pitää ylistää ja läväyttää kasvoille, mutta toista pidetään visusti piilossa? Naurettavaa sanoa, että vaginahan on luonnollinen asia ja siinä ei ole mitään ällöttävää, jos kuitenkaan samanlaista ei ymmärtäisi peräaukon kohdalla. Olisiko sittenkin niin, että tämä nimenomaan kertoo, miten omituiseen asemaan sitä vaginaa yritetään nostaa? 

Vierailija
48/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vuosi sitten oli kiivas keskustelu siitä, että joku kuukautissuojien valmistaja oli alkanut käyttää mainonnassa punaista nestettä havainnoimaan siteen imukykyä. Nestehän on mainoksissa yleensä sinistä, vaikkei kenenkään vuoto ole sen väristä.

Merkillepantavaa oli se, että äänekkäimmin asiaa vastustivat naiset itse - argumentit olivat tasoa "hyi helvetti", "pitääkö kaikki näyttää, oksennan!"

Siis oman kehon toiminta hävettää niin paljon. Samaan aikaan pojat ja miehet oppivat pienestä asti suhtautumaan oman kehonsa toimintoihin hyvin mutkattomasti ja huumorilla. Jo tytön tai naisen kyykkypissakin on nolostelun aihe kun taas miesten ja poikien on aina ollut luonnollista ja sallittua kusaista melkein minne hyvänsä.

Seksuaalinen kontrollointi on edellyttänyt voimakasta kehohäpeän omaksumista. Nainen on ollut miehen omaisuutta ja naisen seksuaalisuus eritoten.

Eihän se ole mitään häpeilyä vaan ällötystä. Eihän he sano että "tosi noloa katseltavaa, hävettää". En minäkään paskantamista häpeä mutta onhan se ällöttävää jos sitä käy miettimään. Jokaisella on omat yökötyksensä ja jos se jollain on menkat niin se heille suotakoon.

Vierailija
49/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelen pitkän mainoksen hintaa,kannattaako firmalle?

Vierailija
50/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy Libresse Vi la vulva.

Vierailija
51/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuis kyrvästä vastaava. Miettikää joku kondomi mainos missä banaanit uppois donitseihin.

Vierailija
52/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mitään häpeilyä vaan ällötystä. Eihän he sano että "tosi noloa katseltavaa, hävettää". En minäkään paskantamista häpeä mutta onhan se ällöttävää jos sitä käy miettimään. Jokaisella on omat yökötyksensä ja jos se jollain on menkat niin se heille suotakoon.

Sama. Ei minua mitenkään hävetä vaikkapa keskustella kuukautisista, mutta kuukautisveren näkeminen ällöttää (osittain siksi, että minulla on voimakasta pahoinvointia kuukautisten aikana, ja kuukautisveren näkeminen ja haistaminen saa aikaan yökkäysreaktion).

Eikö muuten vauvojen vaippamainoksissakin se "pissa" ole sinistä? Tarkoittaako tämä sitä, että vauvoja hävetään?

Vierailija
53/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vouhkaamista, että vagina tarvitsee, jotain erityishuomiota, koska se olisi jotenkin unohdettu. Tehdäänpäs samanlainen ylistysmainos peräaukosta. Ai mitä, miksei?

Kommenttini sai näköjään alapeukkuja, mutta kukaan ei viitsinyt kommentoida. Kaksi piilossa pidettävää erittävää ruumiinaukkoa. Miksi toista pitää ylistää ja läväyttää kasvoille, mutta toista pidetään visusti piilossa? Naurettavaa sanoa, että vaginahan on luonnollinen asia ja siinä ei ole mitään ällöttävää, jos kuitenkaan samanlaista ei ymmärtäisi peräaukon kohdalla. Olisiko sittenkin niin, että tämä nimenomaan kertoo, miten omituiseen asemaan sitä vaginaa yritetään nostaa? 

Peräaukkoon ei liity samanlaista häpeän verhoa kuin vaginaan liittyy/on liittynyt. Vanhemmassa ikäpolvessa on aika tavallista, että naisilla ei ole sanaa jolla puhua omasta vaginastaan tai he eivät edes tiedä, miltä se näyttää. Häpeä on istutettu jo lapsena.

Vierailija
54/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat eri tavalla, sekin on ihan luonnollista. Minä olen esimerkiksi harvinaisen herkkä monelle alalle. Minua alkaa heikottaa, jos näen verta, räkää, kuolaa, limaa, mätäpaiseita, erikoisia lävistyksiä, jopa silmä ällöttää minua niin paljon, että en pystynyt katsomaan kun kaveri laittoi piilareita. Ehkä olen sitten friikki, joka erityisesti häpeää kehoa ja seksuaalisuutta ja olen vieraantunut luonnosta ja ties mitä, mutta tällainen olen ollut aina. Muistan jo lapsena ihmetelleeni, miten kukaan voi haluta olla hammaslääkäri, kun pitää ronkkia ihmisten kuolaisia suita. 

Vierailija
55/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että minua ällöttää myös jokin kuulemani ulostuslääkemainos, jossa oli ripulin ääniä osoituksena siitä, että suoli toimii taas.

Minä en vaan yksinkertaisesti osaa juhlistaa normaaleja ruumiintoimintoja. Olen toki kiitollinen siitä, että ne toimivat normaalisti, mutta en halua osallistua voimaannuttavaan kakkatanssiin enkä ripustaa alapääni kuvaa seinälle.

Vierailija
56/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että minua ällöttää myös jokin kuulemani ulostuslääkemainos, jossa oli ripulin ääniä osoituksena siitä, että suoli toimii taas.

Minä en vaan yksinkertaisesti osaa juhlistaa normaaleja ruumiintoimintoja. Olen toki kiitollinen siitä, että ne toimivat normaalisti, mutta en halua osallistua voimaannuttavaan kakkatanssiin enkä ripustaa alapääni kuvaa seinälle.

En ole siis kirjoittaja 57, tuossa ehti tulla muita viestejä väliin. :D

Vierailija
57/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peräaukkoon ei liity samanlaista häpeän verhoa kuin vaginaan liittyy/on liittynyt. Vanhemmassa ikäpolvessa on aika tavallista, että naisilla ei ole sanaa jolla puhua omasta vaginastaan tai he eivät edes tiedä, miltä se näyttää. Häpeä on istutettu jo lapsena.

No nimenomaan tässähän se juju onkin. Puhutaan jostain myyttisestä häpeästä, mutta samalla unohdetaan, että se on täysin yksityinen ja piilossa pidettävä elin kuin peräaukkokin. Tällainen vaginan ylistävä esiin tuonti vie sitä normaaliutta/ neutraalisuutta vain kauemmas verrattuna siihen peräaukkoon. Siitä häpeästä viedään asia toiseen ääripäähän ja kultaisen keskitien kannattajat leimataan häpeän ylläpitäjiksi. 

Vierailija
58/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo, ettei tiedetä, miltä vagina näyttä ja ettei siitä saa puhua. En minä ole peräaukkoanikaan sen tarkemmin tutkinut tai mitä lie korvantaustoja, joihin en pääse näkemään. Ei siihen liity mitään sen kummempaa, kuin että ei nyt vain ole tässä silmien ulottuvilla. Ja on ihan normaali käytöstapa, ettei peräaukoista ja vaginoista puhuta esim kahvipöydässä. Vai millä ihmeen mittapuulla se peräaukko on yhtään sen luonnollisempi ja vähemmän häpeällisesti suhtauduttu ruumiinosa? 

Vierailija
59/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmaa vttuiluahan tuo on suomalaisten naisten värkeille. Mainoksessa paljastuu kaikessa raakuudessaan suomalaisten naisten värkkien suuri koko, irvokas ulkonäkö ja selvästi mainoksessa viitataan myös värkin happamuuteen, ehkä jopa myrkyllisyyteen. Liikkuvat huulet taas kertovat siitä miten yleistä emätinpiereskely on maamme naisten joukossa.

Vierailija
60/178 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alapään kuvaaminen simpukkana tai greippinä vähentää häpeää? Ei mua hävetä naisten alapäät, mutta tuollainen typerä ja tekopirteä mainos tekee asiasta hävettävän. Ei mun housuissa ainakaan ole suutaan aukovaa laulavaa rahakukkaroa, vaan ihan p.illu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi