Lapsettomuus ja kuinka henkisellä tuskalla ei ole merkistystä
Ajelin tuossa äsken autolla ja kesken ajon tuli yhtäkkiä sellainen tunne, että millään henkisellä kivulla tai tuskalla ei ole mitään merkitystä. Fyysinen kipu voi estää toimimasta, mutta henkinen kipu. Henkisen kivun voi päättää lopettaa.
En tiedä mitä tämä tekee ihmiselle pitkässä juoksussa.
Tilannetta edelsi se että vaimoni ilmoitti kivenkovaan, että ei halua lapsia. Asia on nyt selvä kuin pläkki. Ensimmäinen reaktioni oli suru ja pettymys. Epäusko, kuvitelmat itsestäni perheellisenä miehenä murenivat. Sain jopa itsetuhoisia ajatuksia koska nämä vuodet olen kuvitellut että lapsia edes yritämme saada.
Siinä sitten ajellessani yhtäkkiä havahduin siihen, että eihän tällä minun tuskallani ole mitään väliä. Asiaa ei voi muuttaa. Voin joko jäädä vaimoni luo tai lähteä 38-vuotiaana etsimään uutta. En pysty siihen koska rakastan vaimoani. Tuskani ei voi siis muuttaa tätä asiaa.
Kivulla ei ole merkitystä, jos sillä ei voi saavuttaa mitään. Vaimolleni osoitin pettymykseni, se oli kivun ja surun (kyyneleet) funktio. Muuta funktiota sillä ei ole. Se pilaa vain minun elämäni jos koen tuskaa.
Vaimoni ei ole koskaan luvannut minulle mitään. Omat toiveeni ovat olleet selvät. Vaimoni on sanonut ”sitten kun, ei vielä, ei nyt, en halua tällä hetkellä”. Niilläkään sanoilla ei ole merkitystä. Fyysisesti käytännössä me emme ole lisääntyneet ja se on nyt poissuljettu. Oma elämäntarinani ihmisyyden perustoimintojen lisäksi on vain kuvitelmaa ja tarinaa. Sepitystä ja keksittyjä merkityksiä. Nyt siitä on leikattava tämä keksitty jälkikasvun saamisen merkitys pois. Koska suuressa mittakaavassa sillä ei ole merkitystä saanko minä jälkikasvua. Vain itse keksimäni merkitys pääni sisällä antaa sille sen niin tärkeän aseman, että siitä luopuminen aiheuttaa tuskaa.
M38
Kommentit (77)
Mielestäni vaimosi on törkeällä tavalla johtanut sinua harhaan. Voidaanko jopa sanoa, että geneettisen itsemurhan lisäksi hän tehnyt geneettisen murhan.
Yksittäisen ihmisen olemassaololla tai tarpeilla ei toki ole maailman kannalta mitään merkitystä, mutta toisaalta maailmallakaan ei ole tämän ihmisen kannalta mitään merkitystä, mikäli miljoonia vuosia vanha geeniperimä päättyy.
Miksi vaimosi ei halua lapsia?
Jätä se sika...hups, kyseessä olikin vaimo!
Öhöm, sinun täytyy ymmärtää kuinka vaikeaa naisten on elää nyky-yhteiskunnassa ja teet itsellesi vain palveluksen jos annat kaikessa vaimollesi periksi. Ainoastaan nössömiehet tinttailevat ja ovat heti eroamassa jos heidän moderni itsenäinen vaimo ei halua lapsia. Kaikkien ihmisten olisi muutenkin hyvä jättää synnyttämättä ja kuolla pois koska ilmasto.
T.Vauva-foorumi.
No, mä olen käynyt aika lailla samanlaista omien tunteiden hautaamista läpi. Päädyin lopulta eroon 38-vuotiaana. Olen tosin nainen ja harkitsen nyt itsellisenä lasta. Miehenä et ole vielä vanha perheen perustamiseen uuden naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaimosi on törkeällä tavalla johtanut sinua harhaan. Voidaanko jopa sanoa, että geneettisen itsemurhan lisäksi hän tehnyt geneettisen murhan.
Yksittäisen ihmisen olemassaololla tai tarpeilla ei toki ole maailman kannalta mitään merkitystä, mutta toisaalta maailmallakaan ei ole tämän ihmisen kannalta mitään merkitystä, mikäli miljoonia vuosia vanha geeniperimä päättyy.
Syyt ovat mitä hän luetteli:
- ei halua elää pienten lasten/vauvojen kanssa
- ei halua valvoa öisin
- haluaa pystyä lähtemään matkalle milloin haluaa
- ei halua murehtia, ei halua huolen täyttämää elämää kun joutuu huolehtimaan jostain avuttomasta
- ei halua syytää rahaa lapsen tarpeisiin
- ei halua olla poissa töistä
Sanottakoon että en missään nimessä odottaisi vaimon hoitavan lasta ja tarjouduin että voisin olla se joka jää kotiin (toki en tiedä miten se alussa onnistuisi vauvan kannalta). Eli sanomattakin selvää, että aika selvä tämä asia on. Ei voi ihmistä pakottaa.
M38
Sanot, ettei vaimosi ole luvannut sinulle mitään, mutta kerrot kuitenkin, että hän on sanonut "ei vielä, sitten kun" jne. Kyllä hän on vähintäänkin johtanut sinua harhaan näinkin tärkeässä asiassa. Olisin todella vihainen ja pettynyt.
Mieti sitä kautta, että lapsettomuus on lottovoitto. Saat koko elämän itsellesi. Voit nauttia siitä mielin määrin. Nykyisin on trendinä lapsettomuus, se on paljon hyväksyttävämpää kuin esimerkiksi vielä kymmenen vuotta sitten. Unohda murheet ja nauti!
Viisaita ajatuksia sulla. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei halua valvoa öisin
- ei halua murehtia, ei halua huolen täyttämää elämää kun joutuu huolehtimaan jostain avuttomasta
- ei halua olla poissa töistäSanottakoon että en missään nimessä odottaisi vaimon hoitavan lasta ja tarjouduin että voisin olla se joka jää kotiin (toki en tiedä miten se alussa onnistuisi vauvan kannalta). Eli sanomattakin selvää, että aika selvä tämä asia on. Ei voi ihmistä pakottaa.
M38
Voi kuinka nämä itsekkääseen ja hedonistiseen ansaan johdatetut nuoremme saataisiin uskomaan, että millään listallasi mainituista seikoista ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun koet koko elämän uudelleen lapsesi ja lastenlastesi kautta.
Miten ette ole keskustelleet tästä aikaisemmin?
Älä luovuta. Sinun täytyy nyt puntaroida kumpi sinulle on tärkempää, rakkaus vaimoosi vai haave omista lapsista. Jos lapset niin ihan hyvin ehdit vielä rakastua toiseen ja perustaa perheen hänen kanssaan. Jos taas vaimosi on sinulle se One'n'only niin sitten sopeudut lapsettomuuteen. Kumpikin on kipeä ratkaisu alkuun, mutta valiten itselleen rehellisesti kipu helpottaa yleensä ajan kanssa. Mutta väärä valinta noin isoissa asioissa johtaa usein katkeruudessa räytymiseen, valitse siis tarkoin.
Mitä ihmettä? Nyt en ota kantaan vaimosi näkökantoihin, vaan tuohon että olisit liian vanha. Serkkuni sai esikoisensa MIEHENÄ 46-vuotiaana. Lasta haluavia naisia on kyllä.
Et ole alkuunkaan liian vanha lähtemään uuteen parisuhteeseen.
Varsinkin, jos olet hyvätuloinen ja edustava mies. Voit jopa vaihtaa puolet nuorempaan, jos se on sinun juttusi.
Kunhan valitset seuraavalla kerralla naisen, joka oikeasti haluaa lapsia, eikä vain vedätä sinua vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei halua valvoa öisin
- ei halua olla poissa töistäSanottakoon että en missään nimessä odottaisi vaimon hoitavan lasta ja tarjouduin että voisin olla se joka jää kotiin (toki en tiedä miten se alussa onnistuisi vauvan kannalta). Eli sanomattakin selvää, että aika selvä tämä asia on. Ei voi ihmistä pakottaa.
M38
Syyt mitä hän oikeasti luetteli:
- Minä
- Minä
- Minä
- Minä
- Minä
- Minä
En pystyisi edes seurustelemaan kenenkään noin itsekeskeisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin, jos olet hyvätuloinen ja edustava mies. Voit jopa vaihtaa puolet nuorempaan, jos se on sinun juttusi.
Kunhan valitset seuraavalla kerralla naisen, joka oikeasti haluaa lapsia, eikä vain vedätä sinua vuosikausia.
Ja ne lapset alulle heti ensimmäisenä tai viimeistään toisena vuonna tapaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Harva nelikymppinen mies "voi vaihtaa" puolet nuorempaan, vaikka se palstaukon voimafantasiana toimiikin. Ja jos nelikymppinen mies haluaa nopeasti lapsia, kannattaa etsiä nainen, jolla asialla on myös kiire.
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä kautta, että lapsettomuus on lottovoitto. Saat koko elämän itsellesi. Voit nauttia siitä mielin määrin. Nykyisin on trendinä lapsettomuus, se on paljon hyväksyttävämpää kuin esimerkiksi vielä kymmenen vuotta sitten. Unohda murheet ja nauti!
Yritän suunnata ajatuksia tähän.
Ajatuksiini tulvii kuitenkin visioita, kävellä metsässä pienemmät kumisaappaat vieressä tutkien luontoa, kalastaa laiturin nokassa.
Valvoa yö kuumeisen kanssa, pienet ihmeet. Ensimmäinen nauru. Nähdä kasvu.
M38
Seuraa unelmiasi ja lopeta suhde. Muuten edessäsi on katkeruus.
Miehet tekevät tätä jatkuvasti naisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei halua valvoa öisin
M38
Voi kuinka nämä itsekkääseen ja hedonistiseen ansaan johdatetut nuoremme saataisiin uskomaan, että millään listallasi mainituista seikoista ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun koet koko elämän uudelleen lapsesi ja lastenlastesi kautta.
Olisin aika varovainen tuon ajatuksen kanssa, että eletään elämää jonkun muun kautta. Kuulostaa pahalta, kun on nähnyt oikeasti näitä, jotka elää elämää omien lasten kautta (pakotetaan esim. harrastamaan pianon soittamista, koska itseä harmittaa kun ei opetellu heti pienestä pitäen). Tämä vasta itsekästä onkin.
Eiköhän suurin osa meistä hanki lapsia itsekkäistä syistä (eli koska itse haluaa). Lapsettomuus ei ole sen itsekkäämpää.
T. Onnellinen kahden lapsen äiti
Jätä se nainen.