Tilinumero hääkutsussa
Milloin ne rahat pitäisi tilille laittaa, ennen häitä jo vai hääpäivän jälkeen? Ihan vain verkkopankissa vai?
Kommentit (50)
Joka tapauksessa veisin lahjan, joten mistään nyhtämisestä ei ole kyse, mutta jos raha on hääparille mieluista niin se säästää multa paljon vaivaa, kun ei tartte ravata kaupoissa ja miettiä mitä ostais.
ja verkkopankissa... waah.. ei kun puhelimeen olen työntänyt ne rahat...
Mieluiten tietysti niin että hääpäivänä tai ainakin seuraavana rahat näkyvät tilillä.
Hassuahan se on häälahjoja jälkikäteen toimitella.
Eihän muitakaan lahjoja jälkikäteen viedä.
Toinen ongelma samaan asiaan liittyen: kai kortti kuitenkin viedään, vaikkei ole lahjaa?
Nuo tilinumerot missä tahansa kutsussa on niin noloja.
Kortti onnentoivotuksineen lahja-/korttipöydälle juhlavastaanotolle. Ihan normaali käytäntö nykyään, eikä mitenkään noloa. Kun yli kolmekymppiset menevät naimisiin, perheestä löytyy jo yleensä kaikki mahdolliset astiastot ym. Usein kaksinkin kappalein. On ihan yleinen käytäntö pistää tilinumero, jolloin vieraat voivat laittaa lahjarahansa suoraan sinne, esim. häämatkakassaa rikastuttamaan.
Häät ovat kuitenkin kallis juhla morsiusparillekin; niissä tarjotaan vieraille usein hyvät illalliset ja ohjelmaa. Ihan luonnollista, että vieraat antavat jotain vastineeksi. Ja miksi antaa/pyytää tavaraa, jos mitään ei tarvita. Tilinumero säästää vaivaakin molemmilta osapuolilta.
Eri asia olisi, jos toivoisin lahjoituksia hyväntekeväisyyteen tms, niin sitä varten voisin järjestön tms. tilinumeron kutsuun laitaa, mutta sekin olisi jo aika rajalla.
No kaikki oli sit vieneet shekkejä ja JOKAISELLA oli sit se ihan sama shekkikortti johon olivat kirjoittaneet onnittelunsa.......... Idioottia.
Mä ostin tietenkin kauniin kortin ja kirjoitin siihen ja sit lisäksi se pankista saatu shekinlaittokortti.....
Hohhoijaa... Olikin kiva kun iso nippu samanlaisia tylsiä shekkikortteja.....
Paremma vastikkeen rahoilleen saa kun menee ihan itse ravintolaan tilaamaan sitä, mistä oikeasti pitää. Ja hääohjelma on harvoin kovin laadukasta.
Lahja annetaan juhlien kunniaksi -ei vastikkeeksi.
Häät ovat kuitenkin kallis juhla morsiusparillekin; niissä tarjotaan vieraille usein hyvät illalliset ja ohjelmaa. Ihan luonnollista, että vieraat antavat jotain vastineeksi.
syystä että meillä oli jo kaikkea ja halusimme rahaa jotta pääsemme häämatkalle johon meillä ei olisi muuten ollut varaa. Tilinumero on paljon turvallisempi kuin viedä rahaa tai shekkejä lahjapöydälle, olen kuullut näitäkin että rahat on hävinneet...toki meilläkin oli kaasolle sanottu että tarkistaa pöydän vielä varmuuden vuoksi jos joku on laittanut sinne rahaa, mutta silti tilille helpompaa ja turvallisempaa.
vaan ihan vaan siksi ettei tarvi mitään tavaraa. Meillä itsellä oli tilinro kutsussa ja myös että jos haluaa muistaa jotenkin muuten niin kyselee lahjatoiveita ilmoittautuessaan. Ja suurin osa vieraista toi jotain jota ei olisi tarvittu tai haluttu (tyyliin Tiimari kahvikuppeja) Hiukan v...tti. Ja jos liittyy mitenkään asiaan niin lahjatoiveet oli suht halpoja ja juhlat olivat ravintolassa jossa tarjottiin ruoat ja ruokajuomat. Selvittäkää minulle miksi on noloa laittaa tilinumero??? Minua kai nolottaisi enemmän jos veisin jotain mitä vastaanottaja ei tod. haluaisi
Kyllä muakin ottas päähän saada tiimarinkuppeja tai vaikka ne olis pentikkiä niin jos mulla ei ole niitä ennestään niin mitä mä teen jollain kahdella kupilla ja sit luultavasti joku toinen tuo arabian kuppeja se kaksi...ei mitään järkeä. Minä ainakin itse annan mieluummin rahaa kuin jotain täysin turhaa, jos ei tunne todella hyvin hääparia.
maksupäätteen hääpaikalle :)
Siellä kun on tapana aina antaa rahaa tai shekkejä, niin jos jollain on unohtunut, saa hoidettua helposti.
paljonko kannattaa laittaa (ruokailun taso, juhlien railakkuus yms)
Tilinumero ihan nykypäivää. Itse vielä mainitsimme, että rahat käytetään häämatkaan.
Olen myös ollut kaasona ja lahjapöydältä katosi kirjekuori, jossa rahaa. Sain syyt niskoilleni. Kirjekuori löytyi myöhemmin hääparin auton takakontista. Tilanne oli inhottava.
siihen hääkutsuun laitetaan se tilinumero. Se on todella noloa!
Meillä ei aikoinaan ollut edes lahjalistoja, vaan äidilleni oli kerrottu joitain toiveita (hän otti vastaan ilmoittautumiset) niin että jos joku kysyi lahjatoiveita niin osasi kertoa.
yhtään huonoa lahjaa ei saatu, ei mitään tiimarikuppeja.
et kai oo tosissas...ethän sä niistä häistä maksa vaan annat lahjan oli se sitten rahaa tai ei..
Tälläkin palstalla on monta kertaa annettu ohje, että pitää maksaa per hlö vähintään se, mikä tarjoilun hinta on.
et kai oo tosissas...ethän sä niistä häistä maksa vaan annat lahjan oli se sitten rahaa tai ei..
ehkä jotkut ajattelee noin, mutta jos mä annan lahjaksi rahaa niin en kyllä ajattele et paljon lie ruoat maksoi..
Tottakai hääparia mielistellään joka asiassa, mutta silti selän takana saatetaan miettiä, että ei juma, miten kukaan kehtaa nyhtää toisilta rahaa. Jos ette halua lahjoja, sanokaa se. Jos haluatte rahaa, niin sitten pitäkää suunne supussa ja toivokaa mielessänne, että vieraat tuovat teille rahaa ilman pyyntöä ja jos eivät tuo, niin kiittäkää silti kauniisti lahjoista. VOITTE MYÖS LAHJOITTAA SAAMANNE LAHJAT HYVÄNTEKEVÄISYYTEEN, jos omaan kotiin ei mahdu tai ei kiinnosta.
Vieraat sentään osaavat vielä olla kohteliaita, toista on näiden hääparien laita.. Ja selityksiä satelee, turhaan te moukkamaisuuttanne yritätte niillä laimentaa.