Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilinumero hääkutsussa

Vierailija
22.07.2008 |

Milloin ne rahat pitäisi tilille laittaa, ennen häitä jo vai hääpäivän jälkeen? Ihan vain verkkopankissa vai?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilinumeron ymmärrän siinä tapauksessa, että kyseessä on jonkun hyväntekeväisyysjärjestön tilinumero.

Jos on rahaton, juhlat pitää järjestää sen mukaan. Priorisointi on päivän sana.

Vierailija
22/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimarin kupeista aiemmin. Haluan vielä tarkentaa että me ei siis olisi haluttu mitään lahjoja. Sehän minua näissä juhlien järjestämisissä ahdistaa kun kaikki aina haluaa muistaa jotenkin. Ollaan pidetty monia muitakin juhlia ja aina sama homma. ei haluttaisi tavaraa, vaan viettää aikaa mukavien ihmisien seurassa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos tilinumeroa haluaa laittaa, niin laittaisi jonkun hyväntekeväisyysjärjestön (kummit, itämeri...)

Tiimarin kupeista aiemmin. Haluan vielä tarkentaa että me ei siis olisi haluttu mitään lahjoja. Sehän minua näissä juhlien järjestämisissä ahdistaa kun kaikki aina haluaa muistaa jotenkin. Ollaan pidetty monia muitakin juhlia ja aina sama homma. ei haluttaisi tavaraa, vaan viettää aikaa mukavien ihmisien seurassa!!!

Vierailija
24/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstalta?

14

Vierailija
25/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota ei lahjoja muiden juhlien osalta, aina tulee "jotain pientä". Ja en muista miten oli muotoiltu hääkutsuun, mutta oli ilmaistu että emme tarvitse mitään koska olemme asuneet jo niin kauan yhdessä mutta halutessanne... plaa, plaa, voi kartuttaa häämatkakassaa. En ole kyllä tajunnut laittaa mitään hyväntekeväisyysjärj. juttua kutsuihin. Hyvä idea, täytyy koittaa seuraavien juhlien kohdalla. Epäilen kyllä hiukan, jotenkin monet ei vaan osaa tulla "tyhjin käsin"

Vierailija
26/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö voisi pitää pienempiä häitä ja maksaa sillä rahalla matka?

Minusta on noloa,että tuhlataan kaikki rahat suurellisiin häihin ja sitten kerjätään rahaa ulkomaan matkaan.

Vierailija
27/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se että jättää kutsumatta sukulaisia ja ystäviä vain siksi että halutaan häämatkalle.

Vierailija
28/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, että ei laita kutsuun mitään ohjeita ja niin, että ilmoittautuessa vieraat halutessaan saa jotain vinkkejä.

Meillä ei ollut mitään lahjalistaa ja tästäkin joku valitti, koska hänen oli vaikea keksiä lahjaa.

Jos tilinumero on kutsussa ollut, niin olen laittanut juhlapäivän aamuna rahaa. Muuten olen yleensä ollut vielä se, joka ostaa listan ulkopuolelta.

Vierailija
29/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos annat vaan vinkkejä, niin siinä käy sitten niin että te saatte 5 silitysrautaa jne. Me ollaan saatu muutama kutsu joissa on ollut nettisivu jossa häälahjalista ja sieltä sitten jokainen valitsee mitä ostaa ja merkkaa sen sinne ettei kukaan muu enää sitä osta. Mutta koska meillä oli jo kaikkea niin siksi halusimme rahaa ja mun mielestä se on selkeämpää niin, mä itse inhoan ylikaiken lahjanostoa jos ei ole mitään hajua mitä ostas, joten en halua itsekään vaivata ja aiheuttaa päänsärkyä lahjanostamisella. Me kustannettiin lahjarahoilla häämatka ja mielellään itsekin annan rahaa jos ei muutakaan tarvitse..

Vierailija
30/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne häälahjat on tarkoitettu koko elämänmittaiselle yhteiselle taipaleelle, ei miksikään yhden vuoden projektiksi juuri tämän hetken tarpeiden mukaan.

Ainahan voi vinkkaista viinilaseja, vuodevaatteita tai muuta sellaista, mitä varmasti tulee tarvitsemaan myöhemmin.

Mutta jos joku vaikka nurisee, että sai kuppeja, vaikka on jo kuppeja, niin jos perspektiivinä tosiaan on koko loppu elämä niin eiköhän niille kupeillekin joskus jotain iloa keksi toivottavasti pitkän elämän aikana.

Vierailija
31/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 100 vieraan häitä saa helpolla alle 5000 eurolla kaikkinensa (pääkaupunkiseudulla) ja silloin 50 e per nenä kulut, harva antaa 50 eukan lahjaa per nenä ainakaan oman kokemukseni mukaan. Meidän häät maksoivat 4500 e 2002 ja 55 vierasta, saimme enimmäkseen lahjoja, jotka noin 10-20 euroa per antaja, enimmäkseen sellaista, mitä ei oikeasti tarvittu. tärkeintä toki kuitenkin oli, että bileet oli hyvät ja saatiin juhlia läheisten kanssa.

Vierailija
32/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne häälahjat on tarkoitettu koko elämänmittaiselle yhteiselle taipaleelle, ei miksikään yhden vuoden projektiksi juuri tämän hetken tarpeiden mukaan.

Ainahan voi vinkkaista viinilaseja, vuodevaatteita tai muuta sellaista, mitä varmasti tulee tarvitsemaan myöhemmin.

Mutta jos joku vaikka nurisee, että sai kuppeja, vaikka on jo kuppeja, niin jos perspektiivinä tosiaan on koko loppu elämä niin eiköhän niille kupeillekin joskus jotain iloa keksi toivottavasti pitkän elämän aikana.

mutta asumme niin ahtaasti, ettei meille mahdu yhtään mitään ylimääräistä (ei mahdu kunnolla edes tarvittavia asioita!!) niin missä sitten säilyttäisimme näitä lahjaksi saatuja kippoja ja silitysrautoja joita mahdollisesti tarvitsemme 20 vuoden päästä? Meilläkin kun oli tilanne, että kummallakin oli ollut jo omat huushollit, ja siellä tarvittavat, joten yhteen muuttaessa jo piti tavaraa antaa pois/myydä.

nim. Meillä oli toivomuksena raha häämatkaamme varten.

Vierailija
33/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väärää siinä on että haluaa lahjaksi jotain mitä tarvitsee/haluaa. Oli se sitten rahaa tahi jotain muuta. Eikö se nimenomaan ole tarkoitus ilahduttaa hääparia. mä en ainakaan halua mitään tavaraa, mitä ehkä 10 tai 20 vuoden päästä ehkä tarvitaan. Mä elän tässä ja nyt, koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan..

Vierailija
34/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan tilinumero on kutsuissa valmiina, niin ettei varmasti tule väärinkäsitystä eikä kukaan nyt vahingossakaan osta itse valittua lahjaa näille nirsoille kusipäille! En ole ikinä mitään noin junttia kuullutkaan. Onneksi en asu Suomessa. Täällä on häälistoja, muttei sentään mitään rahastusmeininkiä vielä sentään...

Vierailija
35/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kyllä ollenkaan, että miksi on noloa ja junttimaista toivoa häämatkakassaan rahaa? Paremminhan siitä ikimuistoisesta häämatkasta jää muisteltavaa kuin niistä kupeista ja peitoista jotka notkuu pölyttymässä kaapin perällä. Ja jokainenhan antaa oman mielensä ja kykynsä mukaan.

Ja sitäpaitsi makuja on monenlaisia ja aika vaikea lähteä arvailemaan millaisesta kukin tykkää ja itse ainakin annan sitä mitä tiedän olevan toivottua. Ja ahneudella ja kusipäisyydellä ei kait tässäkään ole kyse ja ainahan voi jättää häät väliin jos jo kutsua lukiessa rupeaa sappi kiehumaan!

Terveisin ilmeisesti helvetin nirso, kusipäinen, ahne ja junttikin kaikenlisäksi.

Vierailija
36/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan,että häävieraat kustantaa meidän häät. se tulee kyllä itsellä heti mieleen.huh.onko minimisumma mainittu?

Vierailija
37/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsussa on tilinumero ja maininta, että rahat käytetään esim uuden sängyn ja sohvan ostoon niin en mitenkään käsitä miten joku voi ajatella että rahoilla katetaan hääkustannuksia.

Ja mitä eroa siinä muka on viekö paikan päälle shekin vai laittaako rahaa tilille? Paitsi että on helpompaa ja turvallisempaa laittaa rahaa suoraan tilille.

Vierailija
38/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikimaailmassa kehtaisi laittaa tilinumeroani kutsuun milläkään verukkeella. Vieraiden tehtävä ei todellakaan ole maksaa hääparin häämatkaa tai mitään muutakaan - jos ei omat rahat riitä omaan häämatkaan niin kannattaa järjestää pienemmät tai ainakin halvemmat häät. (..ja olen nähnyt tapauksiakin, joissa ruinataan rahaa ensin häämatkaa varten, jota ei sitten koskaan tehdäkään?!)

Minulle ainakin on tärkeintä, että läheiseni saapuvat paikalle. He voivat tuoda vaikka Tiimarin kahvikuppeja tai Citymarketista paistinpannun, minä en siitä hikeenny vaan joko säilytän nämä tavarat tai pistän kiertoon. Yksinkertaista ja helppoa, mitä sitä turhaan päätä rassaamaan asialla. Omituista kylläkin, että joku vetää herneen nenäänsä "vääristä" lahjoista? Voin vain kuvitella minkälaisia hirviömorsiamia tällaiset naikkoset ovat...

Vierailija
39/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla on varaa kustantaa omat matkani, mutta myös kykenen ostamaan kuppini, täkkini ja paistinpannunikin ja saan vielä sellaiset jotka miellyttää. Häissä niin kuin muissakin juhlissa vaan on tapana muistaa ja mikä sen mukavampaa kuin antaa sellaista mitä todella toivotaan.

Ja ajatellaan jos vaikka vieraita sen 150 ja jokainen pariskunta tuo mitä lystää niin melkoista hulluutta sekin on, mutta no jokainen tavallaan...

Vierailija
40/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tilinumero kutsun mukana, koska emme tarvinneet kuppeja vaan rahaa remontiin! Moni vieras tätä kiittelikin että oli helppoa ja mukavaakin, kun tiesi että rahat menevät johonkin oikeasti hyödylliseen. Pari viikkoa sitten olin häissä, joiden hääpari toivoi rahaa muttei ollut tilinumeroa ja minusta oli paljon hankalampaa kun piti raahautua pankkiin hakemaan sekki. Viimeisimmissä häissä onneksi oli kutsun mukana tilinumero.