Tilillä 104€ ja tilipäivä 26., yksin kotona , mitenköhän tuo pääsiäinen..
Sairaslomalla, mies työmatkalla maapallon toisella puolella, tilin saldo tuossa.
Vihanneksia on, soijarouheetta ostin juuri, jotain juustonloppuja ja joku kermapurkki on.
Mutta ei tästä kyllä mitään pääsisäisenä juhla-ateriaa saa millään.
Ja nimenomaan joka paikassa mainostetaan jotain herkkuja ja kalliita viinejä.
Lääkkeet sain ostettua joten se on ainoa hyvä puoli tässä.
Kommentit (39)
26. päivä ei ole mikään ”palkkapäivä” vaan lapsilisän maksupäivä.
Mulla ei varmaan ole tuonkaan vertaa omalla tilillä ja ollaan lapsiperhe. Samoin, 26 pv seuraavat rahat (lapsilisät) tulee.
Onneksi miehen tilillä sekä yhteisellä tilillä on enemmän.
Joten eiköhän yksi henkilö tuolla summalla mukavasti pärjää.
Kävin maksamassa yhden laskun, huomasin että käyttötililläni oli 7589 euroa, mitenhän pärjään, rahaa tulee lisää vasta 1.5. Auttakaa, miten tuolla saa pääsiäisen ruoat hankittua?
Kaapissa on kyllä 20 vuotta vanha 80 % viinaa sisältävä avaamaton pullo, voisiko siitä vaikkapa mehua lisäämällä tehdä viiniä?
Asiasta ananaksen, miten tuollaisen viinan voi hävittää? Saakohan sen kaataa viemäriin?
Sushi kit paketti, halvin paketti graavilohta, kurkkua, ja tofua siitä sushin tekoon. Maksaa noin 20€. Näin minä vietin opiskelu aikana synttäreitä jne kun oli rahaa vähän
Vedonlyöntiin kaikki kiinni: tuto ja KeuPa voittamaan sekä kärpät-hpk tasan niin vajaat pari tonnia rapsahtaa tilille.
Miksi ette osta osakkeita niin saisitte osingoista lisää rahaa. Näin minä ainakin toimin.
Sulla on 104€ ja et pärjää YKSIN yhtä viikkoa? Ok. Tuolla pärjää 2-3 viikkoa ja syö pääsiäisateriankin viineineen.
Vierailija kirjoitti:
Kävin maksamassa yhden laskun, huomasin että käyttötililläni oli 7589 euroa, mitenhän pärjään, rahaa tulee lisää vasta 1.5. Auttakaa, miten tuolla saa pääsiäisen ruoat hankittua?
Kaapissa on kyllä 20 vuotta vanha 80 % viinaa sisältävä avaamaton pullo, voisiko siitä vaikkapa mehua lisäämällä tehdä viiniä?
Asiasta ananaksen, miten tuollaisen viinan voi hävittää? Saakohan sen kaataa viemäriin?
Vie sinne, missä paikkakuntasi "alan miehet" kokoontuu niin tulee niillekin pääsiäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina tarvitse ostaa sampanjaa. Voi hyvin ostaa proseccoa tai cavaakin. Säästää hyvin rahaa.
Ei voi, se on eriarvoistumista!!1
Minulla on 0,6 euroa loppukuuksi :)
13€ per päivä yhdelle ihmiselle. Jos ei pärjää, niin voi syyttää vain itseään.
Ja miksi ihmessä sinä yksinäinen ihminen tarvitsisit jonkun kalliin pääsiäisaterian viineineen? Syötte sitten hienommin kun mieskin on kotona. Ja jos tekisitkin nyt jonkun paistin, niin koska olet yksin niin söisit sitä samaa ainakin neljä päivää.
Ja vuonna 2019 et omista luottokorttia?
Tosi tylsiä tällaiset aloitukset. Aikuiset ihmiset avuttomuuden huippuja.
Hernekeitto 435 g perinteinen
1,19€ Tokmannilta.
Saat tuolla rahalla 87 päiväksi, joten et ainakaan nälkään kuole.
Herkuttelemisiin!
Ymmärrän tuskasi. Minullakin viikkobudjetti ruokaan ja hygieniaann on 200 €, ja olen ihan yksin. Tosin läheskään kaikki tuo raha ei ikinä mene mihinkään, ja pistän sen säästöön. Muistan vielä sen ajan, kun samainen viikkobudjetti oli 35 €. Silloin oli välillä vähän hankalaa ja piti oikein miettiä.
Silppu kirjoitti:
Sushi kit paketti, halvin paketti graavilohta, kurkkua, ja tofua siitä sushin tekoon. Maksaa noin 20€. Näin minä vietin opiskelu aikana synttäreitä jne kun oli rahaa vähän
Mutta onko sushi kit pääsiäisruokaa ja säilyykö edes montaa päivää. Vai joka päivälle oma kit?
Oletko tosissasi? Ostin juuri tismalleen samalla summalla kahden päivän ruoat viidelle hengelle, enkä hintoja paljon tuijotellut: kasan hedelmiä, juureksia, salaattiaineksia, tuoreita yrttejä, tuorejuustoa, leipiä, fetaa, mämmiä, rahkaa, lohta, broilerifileitä, leivontatarvikkeita ym... Luomuakin oli useampi tuote.
Normaalina arkena tarkemmin hintoja katsoen ostan tuolla summalla viiden päivän päivällis-, ilta-, aamu- ja välipalatarvikkeet samalle porukalle.
Mä tiedän, että provoja ei saa ruokkia, mutta kerron kuitenkin, että appelsiini broileri on aika halpa pääsiäisruoka. Käytännössä broilerin koivet ja haluamiasi juureksia /perunoita uuniin pakkauksen ohjeen mukaan. Lopussa sekaan kanalientä ja appelsiini kuorittuna ja paloiteltuna. Riisin kanssa menee hyvin.