Koiranomistajat huomio! Koirankakat muuttuvat pölyksi hengitysilmaan
Alkaa olla kuivaa ja aurinko kuivattaa kikkareita. Nyt on hyvät kelit kerätä koirankakkoja tienvarsilta talkoohengessä!
Pidetään keuhkot puhtaina :)
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
... Nyt lumien sulettua näkee ties mitä röökiaskia, nenäliinaa ja pahvikahvimukia....
Koiranomistajatkin perustelee p*skakasoja sillä, että ne maatuu. Niin maatuu nuokin roskat (paitsi röökiaskin suojamuovi, jos sattuu olemaan vielä paikallaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirankakkaroskis on pientalon ulkoroskis, johon roskiksen omistaja on antanut ohikulkeville koiranulkoiluttajille luvan pudottaa koirankakkapussiin noukitut pökäleet.
Tämäkin vielä. Minä maksan itse oman jätehuoltoni. Miksi pitäisi antaa toiseten tuoda pask*t meidän roskikseen? Toisaalta silloin niitä ei välttämättä olisi postilaatikon juurella.
Miten kaikkein kiihkeimmät koirankakkavalittajat ovatkin aina näitä "ei kyllä jumalauta minun roskikseeni" -ihmisiä?
Miksi koiranomisjilla pitäisi olla erikoisoikeus käyttää toisten roskiksi? En minäkään vie roskiani naapurin jäteastiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku koiranomistaja voisi selittää.
Rivitaloalueellamme on KAIKKIEN teiden varret yhtenäisen gaggamaton peitossa 365 päivää vuodessa. Koirat kakitetaan myös PIHATEIDEN nurkkiin, käytännössä siihen postilaatikon viereen.
Alueella on leikkipuisto nurmikentän keskellä. Koiraa ulkoiluttavat oikaisevat koirineen JATKUVASTI siitä hiekkalaatikolla leikkivien taaperoiden vierestä. Lisäksi 10 metriä hiekkalaatikosta sijaitseva pusikko näyttäisi heidän mielestään olevan riittävä etäisyys kakittamiseen.
Millaiset aivot pitää koiran omistajalla olla, että tällainen toiminta tuntuu hyvältä ja oikealta? Miten uskoisitte noin yleisemmin tällaisen käytöksen vaikuttavan ihmisten käsityksiin koiran omistajista?
Voisitteko aloittaa hankkeen ja aidattaa hiekkalaatikon? Kaupungeille voisi myös tehdä aloitteita kaupungin ylläpitämien leikkialueiden aidoittamiseksi.
Leikkipuistossa on kaksi koirakieltokylttiä, joilla ei ole vaikutusta. Sen perusteella voisi päätellä, että jos alue aidataan niin portteja tulee olla vain yksi. Muuten koiraa ulkoiluttavat oikaisevat porttien läpi...
Koirakieltokylttihän koskee sitä hiekkalaatikkoa, muita leikkivälineitä ja koiran pitämistä leikkialueella mukana. Silloin jää jokaisen oman tulkinnan varaan mikä on sopiva etäisyys. Lapseton ei välttämättä tule edes ajatelleeksi, että se lapsi haluaa leikkiä myös siinä hiekkalaatikon vieressä. Aitaaminen on ihan hyvä vaihtoehto silloin kun haluaa pitää alueen puhtaana.
Olen muuten myös nähnyt yleisiä leikkipaikkoja, joita on riputeltu yleisten lenkkipolkujen jne. varsille. Silloinhan koira joutuu pakosti kulkemaan leikkialueen läpi. Tuollainen sijoittelu on huonoa suunnittelua kaupungilta.
Miksi portteja pitäisi olla useampi? Eihän kaupungin aidatuissa leikkipuistoissakaan ole välttämättä kuin yksi portti niin ei tarvitse valvoa lasten karkaamista silmät selässä. Lähistöllä on 3 aidattua leikkipuistoa ja kaikissa on vain yksi portti.
Tuollaiset kyltit ovat periaatteessa ihan turhia, koska jo lakikin sanoo, ettei koiria vielä leikkupuistoihin.
Onneksi et sitten tunne :) Järkevältä et kyllä itse myöskään vaikuta.
hahahaa kirjoitti:
Onneksi et sitten tunne :) Järkevältä et kyllä itse myöskään vaikuta.
Mihinköhän asiaan tämä kommentti liittyi?
Pitäisi virittää sähköpaimen roskakatoksen nurkalle. Kenties loppuisi se koirien kuseksiminen. Ja tehoaisi myös känniläisiin.
Ai maatuva koiranpaska muuttuu pölyksi, niinkö? Voi tsiisus mitä diootteja sitä liikkuukin vapaalla jalalla...
Sellainen kysymys koiranomistajille, että miksi ei voi pitää mukana jotain välinettä millä edes heittäisi jätökset kauemmas? Meidän asuinalueelta lähtee ulkoilureitti, mikä kulkee metsän poikki. Eli molempiin suuntiin on muutama kilometri pelkkää metsää. Mutta silti näin kevään tullen tämän ulkoilureitti oli molemmista reunoista miinoitettu oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ai maatuva koiranpaska muuttuu pölyksi, niinkö? Voi tsiisus mitä diootteja sitä liikkuukin vapaalla jalalla...
Totta, siellä flexin yläpäässä niitä riittää.
Kuvitteletko tosiaan, että se pask*kasa ehtiin maatua, ennen kuin katuja aletaan harjaamaan? Ihan oikeasti nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirankakkaroskis on pientalon ulkoroskis, johon roskiksen omistaja on antanut ohikulkeville koiranulkoiluttajille luvan pudottaa koirankakkapussiin noukitut pökäleet.
Tämäkin vielä. Minä maksan itse oman jätehuoltoni. Miksi pitäisi antaa toiseten tuoda pask*t meidän roskikseen? Toisaalta silloin niitä ei välttämättä olisi postilaatikon juurella.
Miten kaikkein kiihkeimmät koirankakkavalittajat ovatkin aina näitä "ei kyllä jumalauta minun roskikseeni" -ihmisiä?
Miksi koiranomisjilla pitäisi olla erikoisoikeus käyttää toisten roskiksi? En minäkään vie roskiani naapurin jäteastiaan.
Mielestäni tämä olisi hyvä idea, jos tähän saisi valtiolta tukea niin, että ne näille ihmisille maksettaisiin jätemaksu, joilla on tuo tarra jäteastiassaan. Reilua. Mutta eihän kenenkään tulisi joutua ilmatteeksi antamaan roskistaan koirankakkapussien käyttöön. Meidänkin alueella niitä tulee paljon. Mutta jos maksuihin saa helpotusta, niin miksi ei. Voisiko tuo koirankakkaroskis.fi koittaa neuvotella valtion tai kuntien kanssa niistä. Silloin esim. pientaloalueille ei erikseen tarvitsisi pystyttää koirille kakkaroskiksia.
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä olet ilmeisesti hyvin viisas, niin kerrotko, miksi koiranomistajien ei tarvitse noudattaa lakia?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kysymys koiranomistajille, että miksi ei voi pitää mukana jotain välinettä millä edes heittäisi jätökset kauemmas? Meidän asuinalueelta lähtee ulkoilureitti, mikä kulkee metsän poikki. Eli molempiin suuntiin on muutama kilometri pelkkää metsää. Mutta silti näin kevään tullen tämän ulkoilureitti oli molemmista reunoista miinoitettu oikein kunnolla.
Aika harva haluaa kantaa mukanaan jotain kakkaista välinettä. Pussiin kerääminen on helpompaa, vaikka tietysti vähemmän luontoystävällistä. Mutta yleensä tuollaisessa paikassa on mielin määrin keppejä, joilla vipata se kakkakasa pöpelikköön, sitä en ymmärrä miten ei edes tätä viitsitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne supikoirien, mäyrien ja kettujen tuotokset? Kuka ne kerää.
No niitä vähemmän kaupungissa on. Mutta eiköhän se koiran omistaja sellaisetkin voisi samalla kerätä, kun on varusteet aina mukana.
Oikeastiko joku tuohon vetoaa?
Koirankakka maatuu keskimäärin kahdessa kuukaudessa. Talvi tietysti muuttaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Keväisin hengittäminen koirankakkaa halusimme tai emme. Siksi on tärkeää, että niissä ei ole loisia.
Kiitos järkeville koiranomistajille.
Noille itsekkäille pitäisi saada kunnon sanktiot.
Meillä on kaksi pientä koiraa ja aiemmin tuli kerättyä jätökset pois, jos ne jäivät ihan jalkakäytävän viereen tai kadulle, mutta nykyään en viitsi vaivautua ollenkaan, kun se keräämättömien paskojen määrä on niin älytön, ettei omaa panosta edes huomaa. En usko että ongelma tulee koskaan poistumaan, ellei asiaa ruveta valvomaan ja sakottamaan koiran paskottajia oikein kunnolla. Jos laitettais vaikka 0,2% koiranpaskavero ja sillä summalla tehtäis valvontaa, niin rupeaisi kadut siistiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Koiria sanotaan lapsiksi/perheenjäseniksi, mutta paskat jätetään maahan.
En minäkään levittele ihmisperheenjäsenieni ulosteita pitkin katuja. Siitähän vasta huuto tulisikin kun koirasi söisi ihmisen paskaa ulkona. Koiranjätöksiähän ne syövätkin ja ai kun on sitten ihana pusutella sitä lemmikkiä :D
Mä olen törmännyt kyllä metsässä/hiekkateillä ja pururadoilla lenkkeillessäni törmännyt ihmisen pas kaan useamman kerran vuodessa. Joillakin ilmeisesti vatsa toimii lenkillä eikä nekään jaksa kovin kauaksi yleiseltä polulta mennä. :)
Pahinta oli kerran kun koirani piehtaroi tällaisessa ihan ilmiselvässä ihmisen skeidassa. Ei naurattanut.
Mutta asiaan. Itse kerään koirani ulosteet teiltä, aina. Suosittaisin tätä muillekkin. Ainoastaan siitä syystä, että koiria myr ku tettäisiin vähemmän hul lujen toimest.a Mutta itse en jaksa tätä "madot bakteerit ja pölyt leviää ihmisiin koiranskeidasta!!! Lapset on vaarassa!!" Hysteriaa. Olen itse ihan tyytyväinen että saan ns tervettä bakteerialtistusta edes jossain. Ns sopivassa määrin eläinten uloste, maatumisjäte ja muu kuuluu terveeseen bakteerialtistukseen ulkosalla. Paljon huonompaa on esimerkiksi autosaaste. :( Juuri oli uutinen siitä, että ihmisten pitäisi mennä metsään ja työntää kädet multaan - näin saataisiin suoliston bakteerikanta paremmaksi. :) Liian puhtaaksi ei saa mennä.
Meidän asuinyhtiössä eräs nuori mies ulkoiluttaa koiransa samaan tienvarteen ja noin 2-3m alueella koira sittii. Voitte kuvitella paljonko sitä ihteään on tällä hyvin pienellä alueella kun koira esim koko talven 2x päivä sittii siihen. Ahdistaa kaikkien muiden puolesta, tosin toivon että asukkaat tietävät sen olevan tämän yhden tyypin tekosia kun itsekkin sen havaitsin aika nopeasti tähän muutettuani. Kyseessä vielä alue lähes keskustassa ja vilkas tie, eli ei todellakaan mikään hiekkapolku/lenkkireitti.
Tällaista itsekyyttä en voi käsittää? Samassa tien varressa on vielä roskiskin.
Monesti mietityttää milloin joillain menee hermo ja alkaa asennella syöttejä.
Heh. Koiran paskaa on moninkertainen määrä muuhun mainitsemaasi jätökseen. Ja toisaalta tiedän tapauksia, että kusemisesta on saanut sakot, mutta koskaan en ole kuullut koiranpask*ttajan saaneen sakkoja.
Mutta on sinullakin hieno asenne: "muutkin sotkee, niin minäkin sotken". Eli sinun mielestä on ihan ok, että minä rahtaa roskani koirien aitaukseen, koska koiranomistajat käyttää meidän pihaa piskiensä vessana?