Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistajat huomio! Koirankakat muuttuvat pölyksi hengitysilmaan

Vierailija
17.04.2019 |

Alkaa olla kuivaa ja aurinko kuivattaa kikkareita. Nyt on hyvät kelit kerätä koirankakkoja tienvarsilta talkoohengessä!

Pidetään keuhkot puhtaina :)

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakat keräävänä koiranomistajana meinasin vaipua epätoivoon iltalenkeillä sen jälkeen kun lumi suli. Maa on musta ja täynnä lehtiä ja ties mitä, ja lähimmät katuvalot ovat yleensä ison tien toisella puolella ja nekin sellaiset himmeän oranssit. Kaksinkerroin kumartuneena saa etsiä sitä oman koiran kakkakasaa ja yleensä vielä sitä tehdessä astuu jonkun toisen koiran kakkaan. Pitäisi varmaan hankkia otsalamppu.

Biltemasta LED-taskulamput on alkaen 1,9 €...

Koiraa lenkittäessä ei viitsisi kantaa mukana mitään ylimääräistä, siksi otsalamppu olisi kätevämpi. Tuntuu vain liioittelulta kun kuitenkin kulkee pelkästään valaistuilla kaduilla. Mutta se valaistus on kyllä ainakin täällä surkeaa ja jatkuvasti on lamppuja sen lisäksi vielä pimeinäkin, joten taidan tosiaan hankkia sen otsalampun ensi syksyksi. Ei viitsisi hajun perusteellakaan niitä kakkoja etsiä :D

Mmmh... no joo... ton 1,9 euron LEDin paino on 30 grammaa ja mitat: 23 x 48 mm... On siinä kantamista...

Vierailija
42/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ole pimeä. Ja talvella on todellakin otsalamppu pussien lisäksi mukana, jos mennään katuvalojen ulkopuolelle. Ja juu, joka ikinen 5kg koiran pikkupökäle kerätään, paitsi metsässä. Meillä päin onneksi muutkin kerää. Ei täällä ole mitään koiranpaskahelvettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku koiranomistaja voisi selittää.

Rivitaloalueellamme on KAIKKIEN teiden varret yhtenäisen gaggamaton peitossa 365 päivää vuodessa. Koirat kakitetaan myös PIHATEIDEN nurkkiin, käytännössä siihen postilaatikon viereen.

Alueella on leikkipuisto nurmikentän keskellä. Koiraa ulkoiluttavat oikaisevat koirineen JATKUVASTI siitä hiekkalaatikolla leikkivien taaperoiden vierestä. Lisäksi 10 metriä hiekkalaatikosta sijaitseva pusikko näyttäisi heidän mielestään olevan riittävä etäisyys kakittamiseen.

Millaiset aivot pitää koiran omistajalla olla, että tällainen toiminta tuntuu hyvältä ja oikealta? Miten uskoisitte noin yleisemmin tällaisen käytöksen vaikuttavan ihmisten käsityksiin koiran omistajista?

Ne ovat kuulemma "ihmiskakkoja", näin mua valistettiin kun huomautin koiranomistajaa keräämään kevyenliikenteenväylältä koiransa tuotoksen.

Ihan kirkkain silmin alkoi moista huutamaan....Eipä auttanut huomautus, siihen jäi "hänen ihmiskakka".

Vierailija
44/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne supikoirien, mäyrien ja kettujen tuotokset? Kuka ne kerää.

Näitä on harvemmin sellaisilla alueilla mitä harjataan keväisin. 

Vierailija
45/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranomistajat huomio! Koirankakat muuttuvat pölyksi hengitysilmaan

Valtaosaa koiranomistajista ei kiinnosta tällainen, kun talvella saa niin kivasti ne pökäleet jemmaan. Omahyväisiä m*ullkuja enimmäkseen.

Vierailija
46/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakat keräävänä koiranomistajana meinasin vaipua epätoivoon iltalenkeillä sen jälkeen kun lumi suli. Maa on musta ja täynnä lehtiä ja ties mitä, ja lähimmät katuvalot ovat yleensä ison tien toisella puolella ja nekin sellaiset himmeän oranssit. Kaksinkerroin kumartuneena saa etsiä sitä oman koiran kakkakasaa ja yleensä vielä sitä tehdessä astuu jonkun toisen koiran kakkaan. Pitäisi varmaan hankkia otsalamppu.

Ei toimi taskulampullakaan tuo homma pimeimpänä aikana, kokeiltu on. Kerään sitten aamulenkillä ne, jotka jäivät illallla keräämättä.

Seisot siinä puolen metrin päässä kun koira pyllertää jöötinsä ja sitten et vaan kerta kaikkiaan tiedä mihin se meni....

Ja ihmeellisesti se muuttuukin ihmisp****ksi ,samanlaiseksi kuin flexin päässä oleva koiranomistaja.

Vierailija
47/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne koiran kikkareet tappaa vuosittain vähintään kymmeniä ihmisiä! :-)

Onneksi mikään muu ei pölisekkään näin keväällä, joten koirat ja niiden omistajat ovat syyllisiä aivan kaikkeen maailman pahuuteen.

Hanki AP elämä.

Juuri sinun kaltaisiten ääliöiden takia vihaan koiranomistajia. Olisi erittäin suuri houkutus laittaa omalle pihalle yllärilihapullia, mutta koska luonnossa liikkuvat eläimet saattavat näitä syödä, niin olen jättänyt sen tekemättä. 

Jostain syystä osa siellä narun toisessa päässä olevista pösilöistä kuvittelee, että toisen pihoja voi käyttää koiran vessana. Koirat pitäisi kieltää taajamien sisäpuolelta, poislukien opaskoirat.

Vierailija
48/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi taskulampullakaan tuo homma pimeimpänä aikana, kokeiltu on. Kerään sitten aamulenkillä ne, jotka jäivät illallla keräämättä.

Eri.

Seisot siinä puolen metrin päässä kun koira pyllertää jöötinsä ja sitten et vaan kerta kaikkiaan tiedä mihin se meni....

Voithan kokeilla sitä itse  :)

Vierailija
49/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirankakkaroskis on pientalon ulkoroskis, johon roskiksen omistaja on antanut ohikulkeville koiranulkoiluttajille luvan pudottaa koirankakkapussiin noukitut pökäleet.

http://www.koirankakkaroskis.fi/

Tämäkin vielä. Minä maksan itse oman jätehuoltoni. Miksi pitäisi antaa toiseten tuoda pask*t meidän roskikseen? Toisaalta silloin niitä ei välttämättä olisi postilaatikon juurella.

Vierailija
50/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paska kerran maatuu metsässä, niin kyllä kait se samoin tekee kaupungissakin.

No ei se asfaltilla maadu kovinkaan nopeasti. Kyllä siihen ehtii joku tallaamaan sitä ennen. 

Vierailija
51/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraa lenkittäessä ei viitsisi kantaa mukana mitään ylimääräistä, siksi otsalamppu olisi kätevämpi. Tuntuu vain liioittelulta kun kuitenkin kulkee pelkästään valaistuilla kaduilla. Mutta se valaistus on kyllä ainakin täällä surkeaa ja jatkuvasti on lamppuja sen lisäksi vielä pimeinäkin, joten taidan tosiaan hankkia sen otsalampun ensi syksyksi. Ei viitsisi hajun perusteellakaan niitä kakkoja etsiä :D

Mmmh... no joo... ton 1,9 euron LEDin paino on 30 grammaa ja mitat: 23 x 48 mm... On siinä kantamista...

Sinulla ei taida olla koiraa? Taskuja on rajallinen määrä ja käsien täytyisi olla vapaana hihnaa varten. Itse olen tosin harkinnut, että hankkisin tähän ratkaisuksi sellaisen hirvityksen kuin vyölaukku :D Sinne sen pienen taskulampunkin kyllä sitten jo saisi.

Sille joka ihmetteli että miten ei näe mihin kohtaan koira kakkaa, niin jotkut koirat liikkuvat ja pyörivät kakatessaan ja sitten niitä pökäleitä on eri kohdissa.

Vierailija
52/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne koiran kikkareet tappaa vuosittain vähintään kymmeniä ihmisiä! :-)

Onneksi mikään muu ei pölisekkään näin keväällä, joten koirat ja niiden omistajat ovat syyllisiä aivan kaikkeen maailman pahuuteen.

Hanki AP elämä.

Niin, että koiranomistajien ei tarvitse noudattaa lakia? No minäkin alan sitten tekemään omia poikkeuksia koiria kohtaan. 

Vierailija
53/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerään koirani jätökset, mutta ihan niin jaloksi en ole ryhtynyt kuin muutama muu tässä keskustelussa (nämä, jotka kerää muidenkin jälkiä). Ja satavarmasti huomautan, kun näen jonkun jättävän ne ulosteet keräämättä. Meillä on lähipuisto pelkkää jöötiä täynnä, kun porukka ei vaan kerää niitä jätöksiä. Uskomattoman törkeää, kun siellä puistossa on lasten leikkipaikkaa ja piknik-aluetta ja kulkureittejä, niin eikös vaan joka puolella ole sitä p**kaa.

Ihan yhtälailla kyllä saavat hävetä roskaajatkin. Nyt lumien sulettua näkee ties mitä röökiaskia, nenäliinaa ja pahvikahvimukia. Kaupassa ihmiset jättävät omia ostoslistojaan hyllyväleihin ja ihan vaan heittävät lattialle. Onko näitä ihmisiä kasvatettu lainkaan kotona?

Vierailija
54/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän itse viritettyä kakkapölykaasunaamaria (wc-ankkaa aktiivihiilisuodattimessa), että en altistu kakkapölylle. Suunnittelen myös homman tuotteistamista kansainvälisesti Pökäle Control Oy yrityksen kautta. Halukkaita rahoittajia?

Vierailija
55/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koiranomistajana en edes käsitä miten jonkun koira kakkii keskellä tietä, mulla ei oo ikinä koirat näin tehneet, vaan aina on menty niin pitkälle kuin hihna/flexi riittää. Mut koittakaa oikeesti kerätä ne kakat kun tästä tulee muuten kärsimään me kaikki koiraihmiset, hiukan epäreilua meille jotka kakat keräämme.

Vierailija
56/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirankakkaroskis on pientalon ulkoroskis, johon roskiksen omistaja on antanut ohikulkeville koiranulkoiluttajille luvan pudottaa koirankakkapussiin noukitut pökäleet.

Tämäkin vielä. Minä maksan itse oman jätehuoltoni. Miksi pitäisi antaa toiseten tuoda pask*t meidän roskikseen? Toisaalta silloin niitä ei välttämättä olisi postilaatikon juurella.

Miten kaikkein kiihkeimmät koirankakkavalittajat ovatkin aina näitä "ei kyllä jumalauta minun roskikseeni" -ihmisiä?

Vierailija
57/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikkein kiihkeimmät koirankakkavalittajat ovatkin aina näitä "ei kyllä jumalauta minun roskikseeni" -ihmisiä?

Koska tässä on vuosien varrella alkanut mennä hermo koiranomistajiin. Ilmeisesti heitä ei koske lait, joten voivat ihan rauhassa pask*attaa koiransa toisen pihaan. 

Ja miksi koiranomistajat eivät voi kuskata niitä jätöksiä omiin roskiksiin? Tai sitten ostavat pienen lapion ja viskaavat ne kikkareet metsään. Siellä ei haittaa mitään, kunhan kulkuväylillä ei tarvitse väistellä kasoja. 

Vierailija
58/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira ei kaki siihen tien viereen, ei koskaan.  Se menee aina sinne ojan pohjille, mahdollisimman kauas tiestä.  Yleensä me lenkkeilläänkin metsässä ja siellä en vahdi, mihin kakkii.  Siellä kun on niitä luonnonelävien kakkojakin ihan riittämiin.  

Kyllä ne ihmisten jätöksetkin "pölyksi" ilmaan muuttuu, äijät kusee estoitta keskellä kaupunkiakin talojen seiniin ja porttareihin, oksennuksia näkee siellä täällä ja ällöttäviä sylkyjä ja räkälontteja.

Kunhan tosiaan ensin opetatte ne ukkonne olemaan kuseksimatta ulos, niin sitten aletaan opettaa koiria.

Vierailija
59/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerään koirani jätökset, mutta ihan niin jaloksi en ole ryhtynyt kuin muutama muu tässä keskustelussa (nämä, jotka kerää muidenkin jälkiä). Ja satavarmasti huomautan, kun näen jonkun jättävän ne ulosteet keräämättä. Meillä on lähipuisto pelkkää jöötiä täynnä, kun porukka ei vaan kerää niitä jätöksiä. Uskomattoman törkeää, kun siellä puistossa on lasten leikkipaikkaa ja piknik-aluetta ja kulkureittejä, niin eikös vaan joka puolella ole sitä p**kaa.

Ihan yhtälailla kyllä saavat hävetä roskaajatkin. Nyt lumien sulettua näkee ties mitä röökiaskia, nenäliinaa ja pahvikahvimukia. Kaupassa ihmiset jättävät omia ostoslistojaan hyllyväleihin ja ihan vaan heittävät lattialle. Onko näitä ihmisiä kasvatettu lainkaan kotona?

Totta. Ja huvittavaa on, ettei koiria edes saisi viedä leikkipaikoille. 

Ja tuohon roskaamiseen, niin sanottakoon, että niiden roskien määrä on olematon siihen p*skan määrään verrattuna. Muuten kuuluvat kyllä samaan idioottikastiin.

Vierailija
60/126 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku koiranomistaja voisi selittää.

Rivitaloalueellamme on KAIKKIEN teiden varret yhtenäisen gaggamaton peitossa 365 päivää vuodessa. Koirat kakitetaan myös PIHATEIDEN nurkkiin, käytännössä siihen postilaatikon viereen.

Alueella on leikkipuisto nurmikentän keskellä. Koiraa ulkoiluttavat oikaisevat koirineen JATKUVASTI siitä hiekkalaatikolla leikkivien taaperoiden vierestä. Lisäksi 10 metriä hiekkalaatikosta sijaitseva pusikko näyttäisi heidän mielestään olevan riittävä etäisyys kakittamiseen.

Millaiset aivot pitää koiran omistajalla olla, että tällainen toiminta tuntuu hyvältä ja oikealta? Miten uskoisitte noin yleisemmin tällaisen käytöksen vaikuttavan ihmisten käsityksiin koiran omistajista?

Voisitteko aloittaa hankkeen ja aidattaa hiekkalaatikon? Kaupungeille voisi myös tehdä aloitteita kaupungin ylläpitämien leikkialueiden aidoittamiseksi.

Leikkipuistossa on kaksi koirakieltokylttiä, joilla ei ole vaikutusta. Sen perusteella voisi päätellä, että jos alue aidataan niin portteja tulee olla vain yksi. Muuten koiraa ulkoiluttavat oikaisevat porttien läpi...

Koirakieltokylttihän koskee sitä hiekkalaatikkoa, muita leikkivälineitä ja koiran pitämistä leikkialueella mukana. Silloin jää jokaisen oman tulkinnan varaan mikä on sopiva etäisyys. Lapseton ei välttämättä tule edes ajatelleeksi, että se lapsi haluaa leikkiä myös siinä hiekkalaatikon vieressä. Aitaaminen on ihan hyvä vaihtoehto silloin kun haluaa pitää alueen puhtaana.

Olen muuten myös nähnyt yleisiä leikkipaikkoja, joita on riputeltu yleisten lenkkipolkujen jne. varsille. Silloinhan koira joutuu pakosti kulkemaan leikkialueen läpi. Tuollainen sijoittelu on huonoa suunnittelua kaupungilta.

Miksi portteja pitäisi olla useampi? Eihän kaupungin aidatuissa leikkipuistoissakaan ole välttämättä kuin yksi portti niin ei tarvitse valvoa lasten karkaamista silmät selässä. Lähistöllä on 3 aidattua leikkipuistoa ja kaikissa on vain yksi portti.

Eli omalla tavallasi vastasit kysymykseeni millaiset aivot pitää koiran omistajalla olla, että tällainen toiminta tuntuu hyvältä ja oikealta. Vastaus on, että sellaiset joille ainoa läpi menevä viesti on seinä, jonka yli ei pääse helposti kapuamaan......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi