Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tarpeeksi yhteistä aikaa parisuhteessa?

Vierailija
17.04.2019 |

Otsikossa kysymys. Kuinka paljon omasta mielestänne yhdessä kuuluisi viettää viikottain aikaa, jotta parisuhde voi hyvin?

Minua niin ärsyttää, kun olemme mieheni kanssa puhuneet asiasta miljoona kertaa. Oma kokemukseni on, että yhdessä tekemistä ja olemista täytyisi olla ainakin se pari tuntia päivässä (mikä tietysti kestää sen, että ihan joka päivä tämä ei onnistu). Ja yhdessä olemisella tarkoitan ihan sellaista oikeaa kohtaamista, että vaikka kävelyllä jutellaan päivän asioista jne. , laitetaan yhdessä ruokaa ym.

Mutta ei! Mies jaksaa panostaa yhdessä olemiseen aina ehkä sen kuukauden, kunnes taas palataan siihen, että hän palaa omista menoistaan yhdeksän-kymmenen aikaan illalla, tuijottaa televisiota ja nukahtaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti viikossa riittää. Kaikille, ilman poikkeuksia.

Vierailija
2/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin hulluksi, jos mies vaatisi joka päivä 2 tuntia yhteistä aikaa todellisen kohtaamisen merkeissä. Minusta on mukavampaa elää yhdessä kuin elää toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehdyn Ranssi-Matikaisen väitöskirjan tutkimustulos oli, että 10,5 h/vkossa.

Vierailija
4/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo 10,5 h kuulostaa juuri sellaiselta, joka meidän suhteessamme ainakin toimisi. Täytyykin etsiä tuo tutkimus käsiini.

ap

Vierailija
5/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee valtavasti. Jos olen työmatkalla sunnuntai-illasta tai maanantaiaamusta torstai-iltaan saakka, niin yhdessäoloa ei tietenkään ole yhtään. Normiarkena olen kotona 17:45-20:00 välillä ja silloin kun olen kotona aikaisin (ennen kuutta) niin yleensä molemmat tekevät siinä alkuillasta omia juttujaan. Päivällinen syödään yhdessä puoli yhdeksän aikoihin ja sen jälkeen joko katsotaan yhdessä jotain tv:stä/Areenasta tai minä siirryn sänkyyn lukemaan ja puoliso laittaa astiat koneeseen ja pyyhkii pöydän ja jää sitten katsomaan omia ohjelmiaan tai siirtyy koneelle tekemään omia juttujaan.

Viikonloppuisin on yhteistä aikaa enemmän, samoin lomilla.

Vierailija
6/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahditko kellosta, että kaksi tuntia on kulunut? 😂 Heh, jokaisella ihmisellä on tietty tarve läheisyyteen parisuhteessa, mutta kun se ei ole silti määritetty missään,että kuinka paljon se on. Muutenkin tuo tunneissa mittailu on aika lapsellista. Mies ei halua yhteistä aikaa niin paljon kuin sinä. Et voi vaatia mieheltä enempää, kun hän ei halua/jaksa antaa enempää. Vaihda miestä, joka haluaa yhteiselolta samaa kuin sinä.

Vierailija
7/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi minkään tutkimuksen perusteella määritellä. Sehän on ihan tapauskohtaista, jotkut tarvii enemmän ja jotkut vähemmän.

Vierailija
8/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no... Minä teen 3-vuorotyötä ja mies säännöllistä päivätyötä, joten yhteinen aika on aika kortilla. Kerran kuussa suunnilleen teemme jotain erityistä, kun minulla on viikonloppuvapaa... Jos minulla on arkena aamuvuoroa/vapaata, niin käydään lenkillä, tehdään ruokaa yhdessä, saunotaan tms., mutta tätäkin noin kerran tai 2 viikossa.

Kuitenkin ollaan onnellisia ja varsinkin nuo yhteiset viikonloput on ihan omaa luokkaansa :)

Vierailija
9/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä voi minkään tutkimuksen perusteella määritellä. Sehän on ihan tapauskohtaista, jotkut tarvii enemmän ja jotkut vähemmän.

Sitä vartenhan tutkimuksia tehdään, että löydetään jotain yleissääntöä. Sitä varten lääketutkimuksiakin tehdään. Jotta saadaan jokin yleissääntö, kauan jokin lääke vaikuttaa tai mitä sivuvaikutuksia sillä on - suurimmalla osalla ihmisistä.

Vierailija
10/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen tarvitsevani aika paljon yhteistä aikaa.. Arjessa se tarkottaa sitä, että sillon ysin aikaan illalla me käydään yhdessä suihkussa ja sen jälkeen sohvalla kainalossa katsellaan leffaa. Yhdessä keretään harrastamaan 1-3 päivänä viikossa. Sitten välillä pelaillaan esim. lautapelejä.

Vierailija
11/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo 10,5 h kuulostaa juuri sellaiselta, joka meidän suhteessamme ainakin toimisi. Täytyykin etsiä tuo tutkimus käsiini.

ap

Minä ahdistun sun miehesi puolesta. 

Vierailija
12/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tässä on isoja eroja, mitä kukin parisuhteeltaan tarvitsee. Meillä tilanne on kuitenkin siis myös se, että miehellä on ollut koko suhteemme ajan myös huomattavan paljon työmatkoja, jotka ovat tietysti syöneet yhteistä aikaa.

Koen olevani ihminen, joka kestää yksinoloa paremmin kuin moni muu. Nyt vaan on viimeiset pari vuotta alkanut tuntua, että olen suhteessamme ihan altavastaajan paikassa. Hoidan kodin ja ruuat ym, ja mies tulee sitten yhdeksältä kotiin.

Jos jollekin tällainen on ideaalitilanne, niin kivat hänelle. Minulle onnellinen parisuhde tarkoittaa myös aitoa halua viettää toisen kanssa aikaa, eikä mitään rinnakkain omien elämien elämistä. Kaksi tuntia on vain se aika, jonka olen huomannut saavan minut tuntemaan meidät läheisiksi.

ap

Vierailija
13/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähtisi miettimään tunteja.

Miettisin ennemmin sitä että mitä haluan tehdä puolison kanssa yhdessä. Meillä se on usein mies joka kysyy mentäisiinkö kävelylle. Käydään melkein päivittäin yhteinen tunnin kävelylenkki jonka aikana jutellaan päivän asioista ym.

Meillä myös saunotaan usein yhdessä tunti tai pari. Ruokaakin laitetaan aina joskus yhdessä. Eilen kannettiin polttopuita yhdessä sisälle. Minä myös lähden kesäisin usein miehen harrastukseen mukaan radalle. Siellä ei paljon keretä juttelemaan mutta sen jälkeen on kiva kävelylläkin jutella yhdessä kaikesta mitä radalla tapahtui.

Eli ap älä keskity aikaan vaan koeta sopia yhteisiä aterioita (siis suunnittelu, kaupassa käynti, valmistus, ruokailu, loppusiivous), kävelylenkkejä ym. Lähde miehen kavereille /harrastukseen mukaan, ehdota uutta yhteistä harrastusta (uinti, sulkapalloilu, kalastus jne). Ehkä mies tulee jatkossa aikaisemmin kotiin jos tietää että sitten voidaan tehdä yhdessä jotain hauskaa tai lähteä vaikka yhdessä käymään kavereilla.

Vierailija
14/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vartenhan tutkimuksia tehdään, että löydetään jotain yleissääntöä. Sitä varten lääketutkimuksiakin tehdään. Jotta saadaan jokin yleissääntö, kauan jokin lääke vaikuttaa tai mitä sivuvaikutuksia sillä on - suurimmalla osalla ihmisistä.

Elätkö sinä elämääsi kaikkien tutkimustulosten varassa? Sun täytyy olla tosi tarkkaavainen, koska niitä tutkimuksia tehdään jatkuvasti ja tiedätkö mitä? Se ensimmäinen tulos yleensä kumotaan, kun tulee uusi tulos.

Vierailija
15/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, jos mies tulee arkisin myöhään kotiin, kunhan olemme sitten viikonlopun yhdessä. Eli se 10 h toimii minullakin.

En haluaisi olla koko aikaa yhdessä.

Vierailija
16/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko mies töissä yhdeksään asti vai käykö suoraan töiden jälkeen harrastamassa/kyläilemässä ??

Onko yksityisyrittäjä koska kyllähän työntekijän tunneissa on lakisääteiset rajat paljonko saa teettää.

Vierailija
17/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätkö sinä elämääsi kaikkien tutkimustulosten varassa? Sun täytyy olla tosi tarkkaavainen, koska niitä tutkimuksia tehdään jatkuvasti ja tiedätkö mitä? Se ensimmäinen tulos yleensä kumotaan, kun tulee uusi tulos.

Tiedän, mutta tämä on paras tieto tämänhetkisen tietomme varassa. Sama koskee kaikkea

biologiaa ja tähtitiedettä myöten.

Ensimmäinen kysymyksesi on outo. Samalla tavalla minä voisin kysyä sinulta, että elätkö sinä elämääsi pelkän henkilökohtaisen ajattelun ja mututiedon varassa?

Vierailija
18/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen iltamenot koostuvat niin ylitöiden tekemisestä, opiskelusta, harrastuksista kuin kavereiden näkemisestä.

ap

Vierailija
19/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lähtisi miettimään tunteja.

Miettisin ennemmin sitä että mitä haluan tehdä puolison kanssa yhdessä. Meillä se on usein mies joka kysyy mentäisiinkö kävelylle. Käydään melkein päivittäin yhteinen tunnin kävelylenkki jonka aikana jutellaan päivän asioista ym.

Meillä myös saunotaan usein yhdessä tunti tai pari. Ruokaakin laitetaan aina joskus yhdessä. Eilen kannettiin polttopuita yhdessä sisälle. Minä myös lähden kesäisin usein miehen harrastukseen mukaan radalle. Siellä ei paljon keretä juttelemaan mutta sen jälkeen on kiva kävelylläkin jutella yhdessä kaikesta mitä radalla tapahtui.

Eli ap älä keskity aikaan vaan koeta sopia yhteisiä aterioita (siis suunnittelu, kaupassa käynti, valmistus, ruokailu, loppusiivous), kävelylenkkejä ym. Lähde miehen kavereille /harrastukseen mukaan, ehdota uutta yhteistä harrastusta (uinti, sulkapalloilu, kalastus jne). Ehkä mies tulee jatkossa aikaisemmin kotiin jos tietää että sitten voidaan tehdä yhdessä jotain hauskaa tai lähteä vaikka yhdessä käymään kavereilla.

Älkää akat änkekö mukaan äijien yhteisiin iltoihin, tunnelma laskee aina!

Vierailija
20/24 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta tämä on paras tieto tämänhetkisen tietomme varassa. Sama koskee kaikkea

biologiaa ja tähtitiedettä myöten.

Ensimmäinen kysymyksesi on outo. Samalla tavalla minä voisin kysyä sinulta, että elätkö sinä elämääsi pelkän henkilökohtaisen ajattelun ja mututiedon varassa?

Elän sen perusteella mikä minulle tuntuu hyvältä. Jos olen johonkin asiaan tyytymätön, niin ratkaisen sen asian. En ymmärrä miksi tuot tähän keskusteluun jotain astronomiaa. Tässä on kyseessä ihmisen tunteet. Ja ihminen on itse vastuussa omista tunteistaan. Minulla on kokemuspohja tähän ap:n tilanteeseen. Exäni ei tarvinnut niin paljoa yhteistä aikaa ja läheisyyttä kuin minä, enkä voinut hyvin. Ratkaisu -> ero ja uusi mies, joka haluaa läheisyyttä yhtä paljon kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme