Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloin jutella ig:ssä brittisotilaan kanssa, huomasin sitten, että samoilla kuvilla oli tehty useampia profiileja

Vierailija
17.04.2019 |

Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut monien tuollaisten kanssa. Kun kerron olevani leski (mitä en ole) ja lasteni elävän kurjuudessa, koska suomalainen sosiaaliturva on suppea, niin ihmeesti keskustelu ei enää jatku.

Kiitos kommentista, ottavatko he itse yhteyttä ig:ssä?

Huomaatko välittömästi, että kyseessä on feikkiprofiili?

ap

Eiköhän jokainen täyspäinen huomaa samantien, että kyseessä on feikki. Siellä on vastaajarobotti, joka "juttelee" kanssani ja sekä ig että fb on hyviä kanavia yhteydenottoon. Harmitonta viihdettä sille, joka haluaa saada tekoälyn juntturaan, mutta kun ne peijakkaat oppii koko ajan.

Ei ole botti, vaan ihan oikea ihminen. Huomattavasti halvempaa panna sinne joku sellainen joka puolella riisikupillisella chattailee koko päivän, kuin ruvetaa asentamaan jotain bottisoftaa.

Vierailija
22/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloituksessa mainittu käytti tämän henkilön kuvia.

https://twitter.com/seac_defence

Profiileja löytyy niin, että nimi on eri tavoin kirjoitettu, sekä instasta että fb:stä.

Olen ilmiantanut profiilin installe ja estänyt nyt muuten henkilön. Feikki käytti puhelinnumeroa, joka oli Turkista.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut monien tuollaisten kanssa. Kun kerron olevani leski (mitä en ole) ja lasteni elävän kurjuudessa, koska suomalainen sosiaaliturva on suppea, niin ihmeesti keskustelu ei enää jatku.

Kiitos kommentista, ottavatko he itse yhteyttä ig:ssä?

Huomaatko välittömästi, että kyseessä on feikkiprofiili?

ap

Eiköhän jokainen täyspäinen huomaa samantien, että kyseessä on feikki. Siellä on vastaajarobotti, joka "juttelee" kanssani ja sekä ig että fb on hyviä kanavia yhteydenottoon. Harmitonta viihdettä sille, joka haluaa saada tekoälyn juntturaan, mutta kun ne peijakkaat oppii koko ajan.

Ei ole botti, vaan ihan oikea ihminen. Huomattavasti halvempaa panna sinne joku sellainen joka puolella riisikupillisella chattailee koko päivän, kuin ruvetaa asentamaan jotain bottisoftaa.

On botti. Huomattavasti tehokkaampaa ladata simppeli tekoäly rupattelemaan 3000 naisen kanssa kuin palkata maissileipäporukkaa.

Vierailija
24/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittisotilaan 😂😂😂

Voisiko tämän viestin kirjoittanut tai joku niistä 23 yläpeukuttaneesta kertoa, mikä tuossa on niin hauskaa. 

Vierailija
25/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän onkin kattava lista kuinka nuo huijaukset toimivat:

https://www.scamwarners.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=6527&sid=5880ab7…

Vierailija
26/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on muutaman kerran lähestynyt siilitukkainen amerikan merijalkaväen tyyppi facebookissa =)

Vierailija
27/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittisotilaan 😂😂😂

Voisiko tämän viestin kirjoittanut tai joku niistä 23 yläpeukuttaneesta kertoa, mikä tuossa on niin hauskaa. 

Up! Kertokaa mulle, mikä brittisotilaassa on niin hauskaa!

Vierailija
28/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Jo 26 yläpeukkua brittisotilaan hauskuudelle, jonkun on tiedettävä, mitä yläpeukutti!

Vierailija
29/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittisotilaan 😂😂😂

No se, että luulisi tyhmemmänkin tajuavan, ettei kyseessä ole mikään oikea brittisotilas. Lisää rautalankaa?

Vierailija
30/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittisotilaan 😂😂😂

No se, että luulisi tyhmemmänkin tajuavan, ettei kyseessä ole mikään oikea brittisotilas. Lisää rautalankaa?

Kyllä mäkin tajusin heti, että kyse oli huijauksesta, mutta jotenkin se ei käy tuosta yhden sanan ja kolmen hymiön viestistä ilmi, mille siinä nauretaan.

Vierailija
31/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistaa lähettämällä 500e rahaa niin tiedät onko tosirakkaus odottamassa.Pieni raha ikuisesta onnesta

Vierailija
32/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittisotilaan 😂😂😂

(Jaa, olin siis aikaisemmin väärässä, kun oletin ettei enää v. 2019 kukaan mene tähän lankaan...)

Jos on vieläkin epäselvää, niin: kyseessä ei ole sotilas, eikä britti, eikä todellakaan brittisotilas, vaan nettihuijari jostain esim. Länsi-Afrikasta, entisen Neuvostoliiton alueelta, tai mahdollisesti Etelä-Aasiasta. Okei? Tuliko nyt selväksi?

Vierailija
33/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittisotilaan 😂😂😂

(Jaa, olin siis aikaisemmin väärässä, kun oletin ettei enää v. 2019 kukaan mene tähän lankaan...)

Jos on vieläkin epäselvää, niin: kyseessä ei ole sotilas, eikä britti, eikä todellakaan brittisotilas, vaan nettihuijari jostain esim. Länsi-Afrikasta, entisen Neuvostoliiton alueelta, tai mahdollisesti Etelä-Aasiasta. Okei? Tuliko nyt selväksi?

Jotenkin oletin, että me kaikki tiedämme jo nyt, että brittisotilas on synonyymi huijaukselle, ei siis brittisotilas lainkaan. Metafora enemmän kuin olio.

Vierailija
34/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri lankesi moiseen. Koulutettu, verohallinnossa työskentelevä nainen. Siinä ei älykkyys ja tittelit paina, kun ihoikävä ja rakkaudettomuus on valtava.

Tämä mies ei ollut sotilas, vaan luontokuvaaja ja purjehdusta harrastava, mallinakin ollut keski-ikäinen mies.

Oli eriittäin helppo löytää muitakin profiileja, kun niitä lähti etsimään. Kaverilla ei ollut mitään dyytä muka epäillä, joten ei edes etsinyt.

Erosi myös siten, että tuo tyyppi halusi ouhua puhelimessa. Olivat jaaritelleet rakkaudesta tunteja päiväkausia.

Treffit piti olla Milanossa. Kaveri osti jo lentolipun ja varas hotellin. Sitten tuli soittoja, että tyyppi on jäänyt "jumiin" kuvausmatkalla keskiseen afrikkaan, hänet on ryöstetty tarvii rahaa päästäkseen Milanoon.

Siinä vaiheessa kaveri alkoi uskoa mun ja yhden toisen kaverin varotuksia. Oli hurjan pettynyt ja häpeissään. Ei pitänyt enää yhteyttä tyyppiin.

Meni pari päivää, niin mä sitten sain samasta profiilista yhteydenoton. Niin sai muutama muukin, tuon kaverin kaveri. Huijari nähtävästi kävi FB kaverilistaa läpi.. eikun salaiseksi.

On ne kyllä tosi röyhkeitä. Leikkivät toisten tunteilla julmasti.

Muokkautuvaa sorttia. Tämä otti taloudellistakin riskiä puheluiden muodossa. Ja oli uusi profiili. Kaikille ei sotilaat uppoa, niin vihreillekin omansa.

Vierailija
35/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri lankesi moiseen. Koulutettu, verohallinnossa työskentelevä nainen. Siinä ei älykkyys ja tittelit paina, kun ihoikävä ja rakkaudettomuus on valtava.

Tämä mies ei ollut sotilas, vaan luontokuvaaja ja purjehdusta harrastava, mallinakin ollut keski-ikäinen mies.

Oli eriittäin helppo löytää muitakin profiileja, kun niitä lähti etsimään. Kaverilla ei ollut mitään dyytä muka epäillä, joten ei edes etsinyt.

Erosi myös siten, että tuo tyyppi halusi ouhua puhelimessa. Olivat jaaritelleet rakkaudesta tunteja päiväkausia.

Treffit piti olla Milanossa. Kaveri osti jo lentolipun ja varas hotellin. Sitten tuli soittoja, että tyyppi on jäänyt "jumiin" kuvausmatkalla keskiseen afrikkaan, hänet on ryöstetty tarvii rahaa päästäkseen Milanoon.

Siinä vaiheessa kaveri alkoi uskoa mun ja yhden toisen kaverin varotuksia. Oli hurjan pettynyt ja häpeissään. Ei pitänyt enää yhteyttä tyyppiin.

Meni pari päivää, niin mä sitten sain samasta profiilista yhteydenoton. Niin sai muutama muukin, tuon kaverin kaveri. Huijari nähtävästi kävi FB kaverilistaa läpi.. eikun salaiseksi.

On ne kyllä tosi röyhkeitä. Leikkivät toisten tunteilla julmasti.

Muokkautuvaa sorttia. Tämä otti taloudellistakin riskiä puheluiden muodossa. Ja oli uusi profiili. Kaikille ei sotilaat uppoa, niin vihreillekin omansa.

Kiitos tästä kommentista!

ap

Vierailija
36/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen amerikkalaisen sotilaan kanssa. Tapaan hänet parin viikon päästä, kun hän asuu tuossa 50 km:n päässä. Hän on mekaanikko lentotukikohdassa ja vaikuttaa olevan oikein mukava mies. Meillä on myös yhteisiä harrastuksia ja sen takia otin häneen alun perin yhteyttä. 

Vierailija
37/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla samanlainen tapaus

https://www.instagram.com/christyyorks22/

Vierailija
38/39 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija