Onko joku kävellyt sinua päin, kun et itse ole väistänyt?
Kommentit (79)
Mun asuinalueella koiria ulkoiluttavat ei väistä. Pari kertaa en ole itsekään väistänyt (myöskin koirani kanssa) ja vastaantuleva on joutunut hyppäämään ojaan :D On se niin kamalaa väistää sinne kävelytien puolelle!
Ei kavellyt, mutta pyoraillyt. Kolmen teini-ikaisen pojan porukka, pyorailivat vastaan rinta rinnan ja mina talutin isoa koiraa samalla tiella siten, etta koira oli jo penkereella ja mina itse ihan tien reunassa (talutan aina nain).
Minua lahimpana ollut poika ei vaistanyt. Harmi vaan etta mulla on jenkkifutistausta, eli osaan kylla "blokata"/taklata hartioilla - poika putosi pyoralta ja pyorakin kaatui.
Sama jengi tuli muuten vastaan myohemminkin, olivat kai kouluun menossa - ja vaistivat sen jalkeen aina ryhmittymalla perakkain mun kohdalla :)
Ai juu ja olen 40+ nainen.
Väistän, mutta välillä tarkoituksen mukaisesti en. Tällöin itse olen jatkanut matkaa ilman huolia kun päin kävellyt henkilö keräilee itseään maanpinnalla. En ymmärrä miksi ei voida sivistyneesti ottaa 0,5m oikealle kun vastaantuleva tulee? Välillä palautan maan pinnalle näitä henkilöitä, niin miehiä kun naisia.
Luin jostain jutun väistämisestä, ja siinä kehoitettiin kiinnittämään huomiota ruuhkassa esim 200 metrin matkalta ollaanko sinua väistämässä/väistäisitkö itse.
Todella mielenkiintoinen kokeilu. Huomasin miten röyhkeitä jotkut ihmiset ovat, kävelisivät aivan päin keski-ikäistä naisihmistä ja olettavan toisen/naisen väistävän. Joidenkin tahojen kohdalla varmaan myös vååråuskooisuudellani oli merkitystä sukupuolen lisäksi.
Itse en enää väistä jos kuljen itse oikeaa puolta ja joku ei katso eteensä tai olettaa että minä väistän. En väistä jatkossakaan.
Siinä oppii kun kerää iPhoneaan maasta.
Disclaimer: Lapsia ja vanhuksia väistän aina, no matter what.
Vierailija kirjoitti:
Koraanissa sanotaan, että vääräuskoisten (kristittyjen) pitää väistää tieltä pois. Että jos jotakuta ihmetyttää, miksi kävellään röyhkeästi päälle. Siis näiden muuten vaan tyhmien kännykkäntuijottajien lisäksi.
No ei kylla sanota :D
Viimeksi tänään itseäni reilusti päätä pidempi mies ei olisi harpponut vain päin, vaan vissiin ylikin jos en olisi hypännyt alta pois ajoradan puolelle.
Tuo oli pitkästä aikaa ensimmäinen mies joka "ei nähnyt" minua, tällaisia naisia tapaa sen sijaan melkein päivittäin ja olenkin miettinyt, että jos itse lakkaisin varomasta ja väistämästä näitä itsekkäitä maailmannapoja niin ymmärtäisikö ne jatkossa katsoa eteensä/ympärilleen ja kunnioittaa muita ihmisiä.
N42
Itsehän olet silloin kävellyt sitä toista päin.
Ei kävelyssä ole mistään kunnioittamisesta kysymys. lihakset vie kehoa eteenpäin.
Kävelen yleensä oikealla puolella jalkakäytävää ja en väistä jos joku tulee vastaan. Keski-ikäiseen äijään, iphoneteiniin ja venäläiseen naiseen olen törmännyt. Yleensä ihmiset tajuaa väistää kun ottaa katsekontaktia.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koraanissa sanotaan, että vääräuskoisten (kristittyjen) pitää väistää tieltä pois. Että jos jotakuta ihmetyttää, miksi kävellään röyhkeästi päälle. Siis näiden muuten vaan tyhmien kännykkäntuijottajien lisäksi.
No ei kylla sanota :D
Ehkä se kuuluu sitten vaan k lttuuriin.
Hopo hopo. Kun ma olen mun miehen kanssa ruokakaupassa, niin "ajan" itse mieluummin sita karrya, silla han on niin ylikohtelias ja vaistaa kaikkia, etta kauppareissuun menee puolet enemman aikaa.
Ja mun mies siis on "siita k*lttuurista".
On. Kävelen liikuntarajoitteisena huonosti ja ennen kuin ehdin reagoida ko. henkilö törmäsi minuun tahallaan. Löin pääni katuun. Ko. henkilö ei auttanut ylös tai pahoitellut millään tavalla.
Ei, mutta kerran yksi vastaantuleva lapsi huusi: "Opettele väistämään!" Kyseessä ei ollut mikään pikkulapsi, vaan ehkä 12-vuotias.
Kerran on. Löin otsalla niin kovaa häntä päähän kuin pystyin. Oppi.
Vierailija kirjoitti:
On. Kävelen liikuntarajoitteisena huonosti ja ennen kuin ehdin reagoida ko. henkilö törmäsi minuun tahallaan. Löin pääni katuun. Ko. henkilö ei auttanut ylös tai pahoitellut millään tavalla.
Varmaan Vaasassa. Siellä tykätään tällaisia kiusata.
On. Olen ottanut askeleen sivuun ja silti muutama mies on voimalla taklannut minua. Huvittavaa kuinka oikein ovat nojanneet suuntaani, jotta osuma olisi valmis.
Liikun nopeasti, jos on kiire johonkin, mutta pidän huolen myös etten törmäile kehenkään. Tämä nopeasti liikkuminen ärsyttää jotakin varsinkin kun heillä on olettamus etten väistä ja siksi passiivisaggressiivisesti koittavat kostaa, vaikka en ole tehnyt mitään väärää. Hirviöitä on monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että ihminen ei ole tässäkään asiassa niin sivistynyt kuin haluaisi kuvitella.
Vaan aistii jo kaukaa nokkimisjärjestyksen, väitäjät ja väistettävät. Oi voi kun inhoan tuota sanaa ja käsitettä nokkimisjärjestys. Mutta en nyt parempaakaan keksinyt.
Tää on sellainen asia jota olen miettinyt vuosikausia onko se todella näin, kuten itsekin koen. Niin se taitaa olla että ihmiset pelaa jotain tilanottopeliä koko ajan. Isot miehet tietysti ei edes pelaa sitä, niille on itsestäänselvyys että senkun kävelee miten huvittaa niin tilaa löytyy.
Kyllä fysiiikan lakien mukaiisesti eikös se ole todennnäköisempäää näin päin että isompi jyrää.
Tän keskustelun syytä, en enää väistä ketään, katsotaan miten sitten suu pannaan.
Erään kansnnryhmän miesedustajat kävelevt aina päin. Samoin pitsayrittäjämiehet.
En väistä.