Ensimmäistä kertaa lapsettomuushoidossa OV.
Alkion siirto IVF tehtiin 12 päivää sitten. Menkat on nyt selkeästi myöhässä 1-3 päivää, vaikea sanoa kun on lääkkeellinen kierto.
Minkäänlaisia raskausoireita ei ole ja se ihmetyttää🤔 Ei rintojen kipua, ei mitään.
Nyt on vasta RV 3+5 joten testausta pitää odottaa RV 4:lle...
Vertaistukea?
Jännittää ihan pirusti holahtaako pääsiäisen kunniaksi veret housuun, vai onko tämä vuodon alkamattomuus/oireettomuus kauan odotettu plussa. 🙏😱
Kommentit (16)
Herkillä testeillä voi näkyä jo nyt haamua jos oot raskaana. Se ettei näy ei kuitenkaan vielä ole lopullinen tuomio. Itse sain haamut x3 ennen rv 4 alkamista, kahdesta lapsi ja yksi varhainen km mikä näkyi myös klinkan labrassa hirmonin nousuna. Testi oli joku acon. HCG piikki jos sellaista käytetty ennen keräystä ei pitäisi enää sotkea testiä.
Käy yksityisellä testauttamassa HCG verestä. Jos tulos on yli 0.1 niin jotain tapahtuu :)
Tee se testi, mulla näky jo tyyliin viis päivää siirrosta ihan sellasella halpaliuskalla. Oli kiva seurata viivan vahvistumista:)
Tälle illalle saisi ajan yksityiselle verille.
Ei ole menkat alkaneet👍😊
Ei ole pieniäkään oireita (olen puristellut rintoja)🤔
Ap
En ehtinyt ennen pääsiäislomaa verikokeisiin! Nyt on pp14, ei ole vuoto alkanut, mutta ei ole raskausoireitakaan.
Nyt olisi RV 4+0 jos onnistunut.
Testaan loman jälkeen❤️
Ap
Ap tässä!
Kyllä tää menee jännitysnäytelmäksi.
Menkat on nyt jo 5-7 päivää myöhässä! Mutta mitään raskausoireita ei ole. Pari päivää sitten oli n 5 x päivän aikana tuntuvaa ”menkkakipua” joka sitten vain loppui
Ollaan pääsiäistä viettämässä pienessä kunnassa, jonka apteekit oli kiinni, en päässyt ostamaan raskaustestiäkään!!! 😱
Nyt olisi siis RV 4+1! Vai voiko Luget ja Zumenon pitää menkat viikon poissa?!
Voiko olla että nyt ollaan onnistuttu!
Ihanaa 😍
Harvemmin kyllä Luget viikkoa pitää menkkoja poissa! Pari-3 päivää kyllä.
Miten muut passilaiset, tiedättekö?
Jos tässä kierrossa on ollut punktio niin ei kannata testata ennen kuin ne lääkärit sano, irrotuspiikki antaa väärän positiivisen, et voi koskaan tietää, oletko niitä, joilta se poistuu nopeasti vai hitaasti.
Pidetään peukut pystyssä, että olisi tärpännyt, meillä tärppäsi ekasta siirrosta syyskuussa, eli viimeisiä kuukausia täällä viedään :) Ei mullakaan mitään raskausoireita ollut vielä positiivisen testin aikaan. Rinnat ja koko kroppa nyt oli turvonnut siitä hormonipiikityksestä, limakalvot oli arat sen progesteronipuikon takia (sopimattomia apuaineita). Vasta muutaman viikon päästä testistä alkoi pahoinvoinnit ja ilmestyi rinnat (itselläni normaalisti sellaiset AA-kupit niin kyllä huomasi).
Vierailija kirjoitti:
Jos tässä kierrossa on ollut punktio niin ei kannata testata ennen kuin ne lääkärit sano, irrotuspiikki antaa väärän positiivisen, et voi koskaan tietää, oletko niitä, joilta se poistuu nopeasti vai hitaasti.
Pidetään peukut pystyssä, että olisi tärpännyt, meillä tärppäsi ekasta siirrosta syyskuussa, eli viimeisiä kuukausia täällä viedään :) Ei mullakaan mitään raskausoireita ollut vielä positiivisen testin aikaan. Rinnat ja koko kroppa nyt oli turvonnut siitä hormonipiikityksestä, limakalvot oli arat sen progesteronipuikon takia (sopimattomia apuaineita). Vasta muutaman viikon päästä testistä alkoi pahoinvoinnit ja ilmestyi rinnat (itselläni normaalisti sellaiset AA-kupit niin kyllä huomasi).
Ihana, onnea kovasti!
Missä kävitte hoidoissa?
Tämä oli PAS eli punktio oli jo aiemmin.
Nyt tosiaan jo 2vkoa 2 päivää siirrosta! Heti kun kaupat aukeaa pääsiäisen jälkeen haen Clearbluen testin!
Ap
Mulla keskeisin raskausoire oli se, että rinnat EIVÄT olleet kipeät. Yleensä kuukautisten aikaan ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla keskeisin raskausoire oli se, että rinnat EIVÄT olleet kipeät. Yleensä kuukautisten aikaan ovat.
Hyvä tietää!
Mulla ei ole mitään kipua.
Alavatsa on iso/ turvonnut. Rinnat on tavallista kiinteämmät (olen niitä koplannut) mutta eivät yhtään kipeät.
Käytännössä ei oireita, paitsi menkat viikon myöhässä!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana, onnea kovasti!
Missä kävitte hoidoissa?
Tämä oli PAS eli punktio oli jo aiemmin.
Nyt tosiaan jo 2vkoa 2 päivää siirrosta! Heti kun kaupat aukeaa pääsiäisen jälkeen haen Clearbluen testin!
Ap
Kiitos onnitteluista :)
Me käytiin hoidossa Naistenklinikalla Helsingissä. Tosiaan ensin kokeilivat inseminaatiolla, mutta viime keväänä päästiin tuloksittomien hoitojen jälkeen koeputkihedelmöityshoitojonoon ja elokuu menikin sitten pistellessä ja siellä ultrissa ravatessa. Muutama alkio jäi varastoonkin, että toivottavasti ei enää ikinä tarvitse käydä hormonihoitoja ja punktiota läpi.
Nyt vaan otat rennosti pääsiäisen pyhät, stressaaminen ei auta, kun et aiemmin kuitenkaan sitä testiä saa. Toivottavasti teillä nyt on tärpännyt :)
Kun itse tulin viimein raskaaksi, niin yllätyin miten oireeton se lopulta oli. Ei mitään rintojen kipua, ei mitään. Hajut etoi, ja viikkojen lisääntyessä eteni oksenteluksi ja alkoi vatsan kasvukivut (ja lopulta tietty mahan kasvu).
Mutta juuri plussattua olo oli täysin oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse tulin viimein raskaaksi, niin yllätyin miten oireeton se lopulta oli. Ei mitään rintojen kipua, ei mitään. Hajut etoi, ja viikkojen lisääntyessä eteni oksenteluksi ja alkoi vatsan kasvukivut (ja lopulta tietty mahan kasvu).
Mutta juuri plussattua olo oli täysin oireeton.
Tosi hyvä tietää!
Tänään on 2-3 x oikealla alavatsassa tuntunut kevyttä juilintaa.
RV 4+2 ja kaupat kiinni täällä kyläpahasessa😱😱😱😱
Ap
😫😫😫jännittävää!