Tänne palstalle ei kannata tehdä (nykyään) enää mitään aloituksia, sillä aina saa vain haukut päällensä
Sitä luulisi, että nämä palstat ovat olemassa sitä varten, että voi hakea (vertais)tukea, ymmärrystä ja apua ongelmiinsa. Nykyään nämä toimivat lähinnä kiusaajien pyhänä paikkana jossa anonyymina voi purkaa omaa pahaa oloaan toisiin. Teki tänne aloituksen mistä tahansa, on iso osa ihmisistä aina hyökkäämässä vastaan ja kiusaamassa aloittajaa. Oli aihe sitten terveys, lapset, ex tai ylipäätään parisuhde, mikä vain! Itse en varmaan enää koskaan tee tänne yhtäkään aloitusta ainakaan siinä toivossa, että saisin ongelmaani jotain apua. Kun tänne tekee aloituksen, on paha olo palstan sulkiessa ainakin kaksinkertainen siihen nähden mitä se oli aloituksen tehdessä.
Tosi kurjaa, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät näin, kiusaavat toisia - itselleen tuntemattomia ihmisiä - tällä tavalla. Kysymys teille ilkeiden kommenttien kirjoittajille; mietittekö koskaan kahdesti ennen kuin julkaisette kommenttinne? Ajatteletteko hetkeäkään, millainen ihminen kommentin vastaanottaja saattaa olla tai miten pahalta kommenttinne saattaa toisesta tuntua? Asetatteko hetkeksikään itseänne vastaanottajan asemaan ennen kuin lauotte ilkeitä asioita? Hauskinta on se, että puolet asioista jäisi sanomatta jos nämä keskustelut käytäisiin face to face. Monelta jäisi ilkeydet sanomatta, jos ne pitäisi sanoa omalla naamalla. Ihmiset, miettikää!
Kommentit (43)
Millaisesta kiusaamisesta puhut? Ehkä olen niin paatunut surffailija etten osaa kuvitella miksi jonkun kiukkuisen trollin jutut pitäisi ottaa tunteisiin? Jos tekee mielipiteitä jakavan aloituksen, saa kommentteja sen mukaan.
Näytä minulle ystävällisesti se kohta, missä käyttäydyin mielestäsi huonosti. Totta kai asenteeni oli kärkäs, koska minua turhauttaa palstalla roikkuvat nettikiusaajat, elämäänsä kyllästyneet ja katkerat ihmiset jotka purkavat pahaa oloaan itselleen tuntemattomiin ihmisiin. Tuollaiset ihmiset menevät samaan kategoriaan näiden kanssa, jotka hetkeäkään miettimättä tuuppivat toisia kadulla, katsovat pahasti, huutelevat perään ja naureskelevat toisille. Ei pysähdytä hetkeksikään miettimään, miten pahalta tuollainen käytös voi toisesta tuntua sillä emme ikinä tiedä mitä toinen käy läpi elämässään. Se, että otin tämän asian nyt melko jyrkällä tavalla esille, tekee minusta sen kiusaajan, huonokäytöksisen, ikävän ihmisen. Joopa joo. Ap