Tänne palstalle ei kannata tehdä (nykyään) enää mitään aloituksia, sillä aina saa vain haukut päällensä
Sitä luulisi, että nämä palstat ovat olemassa sitä varten, että voi hakea (vertais)tukea, ymmärrystä ja apua ongelmiinsa. Nykyään nämä toimivat lähinnä kiusaajien pyhänä paikkana jossa anonyymina voi purkaa omaa pahaa oloaan toisiin. Teki tänne aloituksen mistä tahansa, on iso osa ihmisistä aina hyökkäämässä vastaan ja kiusaamassa aloittajaa. Oli aihe sitten terveys, lapset, ex tai ylipäätään parisuhde, mikä vain! Itse en varmaan enää koskaan tee tänne yhtäkään aloitusta ainakaan siinä toivossa, että saisin ongelmaani jotain apua. Kun tänne tekee aloituksen, on paha olo palstan sulkiessa ainakin kaksinkertainen siihen nähden mitä se oli aloituksen tehdessä.
Tosi kurjaa, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät näin, kiusaavat toisia - itselleen tuntemattomia ihmisiä - tällä tavalla. Kysymys teille ilkeiden kommenttien kirjoittajille; mietittekö koskaan kahdesti ennen kuin julkaisette kommenttinne? Ajatteletteko hetkeäkään, millainen ihminen kommentin vastaanottaja saattaa olla tai miten pahalta kommenttinne saattaa toisesta tuntua? Asetatteko hetkeksikään itseänne vastaanottajan asemaan ennen kuin lauotte ilkeitä asioita? Hauskinta on se, että puolet asioista jäisi sanomatta jos nämä keskustelut käytäisiin face to face. Monelta jäisi ilkeydet sanomatta, jos ne pitäisi sanoa omalla naamalla. Ihmiset, miettikää!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipeväksi ap:n nuoleksijaksi en kyllä ala!
Hah. Ja toinen, joka ei ymmärrä eroa mielistelyn, kritiikin ja selkeän pilkkaamisen välillä. Ei tarvitse nuoleskella yhtään ketään, mutta eriävän, kriittisen mielipiteensä voi kyllä ilmaista asiallisestikin ketään haukkumatta/loukkaamatta. On se nyt kumma jos tällaisen asian ymmärtäminen on aikuiselle ihmiselle noin vaikeaa. Ap
Ei tarvitse nuoleskella yhtään ketään, mutta eriävän, kriittisen mielipiteensä voi kyllä ilmaista asiallisestikin ketään haukkumatta/loukkaamatta.
Korjasin kirjoitustasi hieman asiallisempaan suuntaan ja jätin turhan muiden pilkkaamisen pois.
Hetkinen, etkös sinä AP:n tekstiä korjatessasi (sinun mielestäsi) paremmaksi syyllisty juuri tähän "minä olen muita parempi"-asenteeseen itse(kin) sekä siinä pilkkaat AP:ta? ;) :D
Teen aloituksia juuri sen takia että tulee haukut päälle. Saan kiksit kun mammat suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Ja toinen, joka ei ymmärrä eroa mielistelyn, kritiikin ja selkeän pilkkaamisen välillä. Ei tarvitse nuoleskella yhtään ketään, mutta eriävän, kriittisen mielipiteensä voi kyllä ilmaista asiallisestikin ketään haukkumatta/loukkaamatta. On se nyt kumma jos tällaisen asian ymmärtäminen on aikuiselle ihmiselle noin vaikeaa. Ap
Et nyt tunnista itsestäsi käytöstä, josta syytät muita? Mielipiteensä voi ilmaista ilman muiden pilkkaamista ja älykkyyden aliarvioimista.
Tein aloituksen puolustaakseni niitä, jotka saavat pilkkaa osakseen kun tekevät tänne aloituksia. Tässä taas nähtiin, että ihan syystäkin. Heti jotkut ovat oikolukemassa ja väittävät, että yritän sanoa ettei kritiikin antaminen ole ok. En aliarvioinut kenenkään älykkyyttä, vaan minua suututtaa juuri kaltaisesi kiusaajat täällä palstalla ja teen sen takuulla selväksi. Ap
Kaltaistesi? Kuka hitto sinä luulet olevasi kun koet olevasi jotenkin oikeutettu lokeroimaan minut johonkin "kaltaisteni" lokeroon? Aloitus on silkkaa kaksinaismoralista huonosti piilotettua itsekorostusta pirun huonon tekosyyn varjolla, että olet muka heikompien puolella. Huudat silkkasta huutamisen iloista.
"Hallava"ko se siellä? Teit paljon aloituksia joistain alapeukuista ja 'kiusaajista'=niistä jotka ihan asiallisestikin ilmaisivat eriävät mielipiteensä. Omalle trollauksellesi ja inttämisellesi olit kyllä täysin sokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse nuoleskella yhtään ketään, mutta eriävän, kriittisen mielipiteensä voi kyllä ilmaista asiallisestikin ketään haukkumatta/loukkaamatta.
Korjasin kirjoitustasi hieman asiallisempaan suuntaan ja jätin turhan muiden pilkkaamisen pois.
Hetkinen, etkös sinä AP:n tekstiä korjatessasi (sinun mielestäsi) paremmaksi syyllisty juuri tähän "minä olen muita parempi"-asenteeseen itse(kin) sekä siinä pilkkaat AP:ta? ;) :D
XDD! Pahinta vttuilua ikinä. :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih hih
Oikeasti kannattaa olla ottamatta itseensä. Tällä palstalla on sellainen meininki, että yhdessä otetaan joku, vaikkapa ap tai ihan vain joku julkisuuden henkilö, silmätikuksi, ja jos kirjoittaa viestin, jossa sanoo jotain vähän positiivisuuteen viittaavaakin, niin myös tämän kirjoittaja haukutaan maanrakoon, pahuuden ruumiillistumaksi jne.
Tällä palstalla irl "tosi mukavat ja ystävälliset" ihmiset käyvät purkamassa pahaa oloaan, jotta sitten oikeassa elämässä jaksaisivat taas olla tosi mukavia ja ystävällisiä. Muutaman kerran minäkin olen av:lta mielen pahoittaneena lähtenyt, mutta kannattaa muistaa, että av:lla se, mikä toisen tekee surulliseksi, auttaa toista av-mammaa jaksamaan päivänsä hymyssä suin.
Jos haluaa apua omiin ongelmiinsa niin ei kannata tulla sillå asenteella, että jokin asia on väärin. Esimerkiksi että koska itse ei kestä nåhdä kuvia rakkaastaan somessa tämän eksän kanssa niin sellaisten kuvien säilyttäminen on somessa väärin ja menneessä roikkumista jne. Ei, vaan silloin tullaan ja kysytään, tuntuuko muista pahalta nähdä sellaisia kuvia, ja jos muut vastaavat että ei tunnu, niin se vastaus hyväksytåån. Ei aleta väitellä eikå yritetä painostaa muita poistamaan omaa historiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla tais rikka mennä nyt omaan silmään.
Älähän nyt. Hän on vain heikompien puolella.
Kommenteista ja alapeukkujen määrästä aloitusviestiin voi todeta että kiusaajat ovat tänään aktiivisia.
Vastaavia aloituksia on täällä ennenkin ollut mutta niitä on yleensä yläpeukutettu runsain lukemin.
Yläpeukku aloitukselle👍
Itse uskon että hyvästä seuraa hyvää ja pahasta pahaa ☝️
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista ja alapeukkujen määrästä aloitusviestiin voi todeta että kiusaajat ovat tänään aktiivisia.
Vastaavia aloituksia on täällä ennenkin ollut mutta niitä on yleensä yläpeukutettu runsain lukemin.Yläpeukku aloitukselle👍
Ihquu<3
Vierailija kirjoitti:
Vastaavia aloituksia on täällä ennenkin ollut mutta niitä on yleensä yläpeukutettu runsain lukemin.Yläpeukku aloitukselle👍
Hymiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt tunnista itsestäsi käytöstä, josta syytät muita? Mielipiteensä voi ilmaista ilman muiden pilkkaamista ja älykkyyden aliarvioimista.
Tein aloituksen puolustaakseni niitä, jotka saavat pilkkaa osakseen kun tekevät tänne aloituksia. Tässä taas nähtiin, että ihan syystäkin. Heti jotkut ovat oikolukemassa ja väittävät, että yritän sanoa ettei kritiikin antaminen ole ok. En aliarvioinut kenenkään älykkyyttä, vaan minua suututtaa juuri kaltaisesi kiusaajat täällä palstalla ja teen sen takuulla selväksi. Ap
Hyvä, että varoiksi haukut kaikkia kiusaajiksi ja korjaat samalla kaikki väärydet.
Jos etsit jotain 'feelgood'-paikkaa, tämä EI ole se. Kokeile jotain muuta keskustelupalstaa, mahdollisesti rekisteröitymistä vaativaa. Anna muiden syytää myrkkyä täällä, miksi edes välität? Internet on aika iso paikka, muuallekin mahtuu. En nyt tarkoita pahalla mutta täällä tuollaisen valittaminen on väkisin isompien leikkiin änkeämistä ja itkua sitten ettei kyydissä pysy. Parempaa kevättä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon ainakin suoraan niin kuin ne mielestäni ovat. Ei kannata tehdä aloituksia jos ei ole valmis ottamaan vastaan myös niitä vastauksia jotka poikkeavat omasta linjastaan.
Et siis näe eroa siinä, että antaa kritiikkiä/on jonkun kanssa eri mieltä ja siinä, että puhtaasti vain ivaa, pilkkaa ja haukkuu jotakuta? Täällä palstalla näkee surullisen paljon toisten lyttäämistä ja haukkumista. Asiallista kritiikkiä ja erilaisia mielipiteitä moni osaa varmasti ottaa vastaan, mutta täällä näyttää monella olevan ongelmia ymmärtää, millaista se on ja miten sitä annetaan. Ap
Yksinäisyys on tuhonnut monen pään, samoin katkeruus siitä, ettei omat haavekuvat elämästä ole toteutuneet.
Onhan näitä syitä vaikka kuinka. Parempi vaan mennä ulos leikkimään, niin tulee liikuttua ja saa raitista ilmaa 🌞🌞🌞🌞🌞🌞
Eiköhän sillä kompensoidan ihan sitä omaa epävarmuuttaa, kun on itse tullut löydyksi vastaavassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis puolustat omaa huonoa käytöstäsi sillä, että joku on joskus sanonut rumasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaistesi? Kuka hitto sinä luulet olevasi kun koet olevasi jotenkin oikeutettu lokeroimaan minut johonkin "kaltaisteni" lokeroon? Aloitus on silkkaa kaksinaismoralista huonosti piilotettua itsekorostusta pirun huonon tekosyyn varjolla, että olet muka heikompien puolella. Huudat silkkasta huutamisen iloista.
Etkös sinä tosin ollut ensin se, joka hyökkäsit AP:ta vastaan (lue ensimmäinen kommenttisi)? Minä en näe aloitusta kuten sinä, eli jonain kaksinaismoralistista itsekorostusta huonon tekosyyn varjolla. Näen siinä oikeasti pointtia; ihmiset ovat tällä palstalla pirun äkkipikaisia tuomitsemaan ja nimittelemäänkin toisiaan. Ihan hyvä, että joku sanoo sen, vai onko sittenkään kun heti ollaan haukkumassa häntäkin?
No, jos mielestäsi se, että tekee aloituksen ottaakseen kantaa palstalla tapahtuvaan kiusaamiseen ja kritisoi kiusaajia tekee minusta kiusaajan, ehkä sitten olen kiusaaja. Tämänkin aloituksen tein nimenomaan puolustaakseni niitä, joita moni palstalla kiusaa ja jo nyt moni on kerennyt ymmärtämään sen väärin ja hyökkää minua vastaan. :D Juuri tätä tarkoitin aloituksessa! Ap