Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä töitä kannattaa hakea opintojen oheen?

Vierailija
16.04.2019 |

Aloitan opiskelut syksyllä ja mietin, millaisia töitä niiden oheen kannattaa hakea. Siis siinä vaiheessa, kun oman alan töistä saa vielä haaveilla, mutta työkokemus tulisi tarpeeseen eikä lisätulotkaan pahaa tekisi.

Luentoja on lähinnä arkisin klo 8-17 välisenä aikana, mutta toisinaan jopa klo 19 asti, ja opintojen vaatima työmäärä vaihtelee jaksojen ja viikkojen välillä huomattavan paljon. Työn siis pitäisi olla sellaista, että sitä ei välttämättä tarvitse tehdä joka viikko, mutta olisi hyvä jos joskus voisi olla useammankin illan töissä. Myös viikonloppuisin on hyvää aikaa käydä töissä, mutta ei aina, koska kuulemma pää hajoaa jos vapaapäiviä ei ole juuri lainkaan.

Tärkeintä olisi siis saada työkokemusta ja hyvä työtodistus, jonka avulla mahdollisuudet oman alan kesätöiden saamiseen paranee jatkossa. Plussaa myös siitä, jos työ ei ole mitään aivotonta liukuhihnameininkiä tms. vaan siinä pääsee kehittämään itseään muutenkin kuin tylsyyden sietokyvyn osalta :).

Mitä töitä siis kannattaisi hakea syksyksi, kun aiempi koulutus rajoittuu lukioon?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka kellään ole mitään sanottavaa?

Vierailija
2/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin, että paras on nimenomaan se ”aivoton” työ, koska opiskelu syö voimia. Itse tein opettajan sijaisuuksia mutta lopetin ne ja vaihdoin asiakaspalveluun, joka ei vaatinut ajattelutyötä kotona.

Eri asia tietysti, jos saat omaan alaan liittyvää hommaa. Siihen kannattaa vähän panostaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi lehdenjakelua?

Vierailija
4/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän vaihtoehtoja. Pikkukaupat, joku iltasiivous, mainosten ja lehden jako. Tietty avustajan hommat, jos tunteja vain vklsin.

Vierailija
5/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ota mitään etätyötä. Tulee ihan järkyttävä stressi.

Joku iltasiivous, kaupan kassa tms.

Vierailija
6/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrillä on nyt työntekijäpulaa. Jos saat jonkun kauppiaan taivuteltua kouluttamaan sinut työhön, voisit tehdä keikkaa kioskille tarvittaessa töihin kutsuttavana. Kioskilla on miljoona eri palvelua ja hommaa, ei pelkkää kassalla seisomista, eli vähän vaihtelua vaikkapa markettityöhön verrattuna. Lisät ovat tosin huonommat kuin marketissa. Kannattaa miettiä myös tuota aiemmin mainittua, että aivoton työ antaa hyvää tasapainoa opiskeluun.

Vierailija
7/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysisesti raskasta, voi vaatia auton käyttöä ja hereilläoloa öisin. Eikä siihen hommaan niin vain pääse.

Jos tarkoitat mainosten jakoa, siinä vasta kuormittava työ, josta saatu korvaus ei vastaa työmäärää.

Kaupan kassahommia suosittelisin.

Vierailija
8/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii sitoutumista säännölliseen työhön useampana yönä viikossa, eikä työpäiviä saa edes valita itse.

Vierailija
9/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa on valinnanvaraa, kannattaa hakea kaikkea mahdollista ellet halua elää lainalla. 

Vierailija
10/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin, että paras on nimenomaan se ”aivoton” työ, koska opiskelu syö voimia. Itse tein opettajan sijaisuuksia mutta lopetin ne ja vaihdoin asiakaspalveluun, joka ei vaatinut ajattelutyötä kotona.

Eri asia tietysti, jos saat omaan alaan liittyvää hommaa. Siihen kannattaa vähän panostaakin.

"Aivottomia" töitä on moneen lähtöön. Pahin jota olen tehnyt oli kesätyö vartijana museossa, jossa piti seistä ryhdikkäästi paikallaan ja vahtia ettei asiakkaat tee mitään kiellettyä. Aika kului tuskaisen hitaasti ja olin joka työpäivän jälkeen henkisesti ihan poikki, koska se virikkeettömyys oli tosi kuluttuvaa ja imi mehuja paljon enemmän kuin pitkät, haastavat päivät yliopistolla koskaan.

Vierailija
11/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoan. Luennot alkaa yleensä klo 9, joten menen aamukuudeksi hommiin ja siitä kodin kautta luennoille. Illalla saa sitten rentoutua. Hieman kyllä tuuriakin mukana, siisti vakiokohde jonka siivoaa nopeasti.

Vierailija
12/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy mll:n lastenhoitokurssi. Yhtään keikkaa ei tarvitse ottaa vastaan silloin kun ei halua, työ on yleensä aika rentoa ja palkka siihen nähden ok.

Vierailija
13/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista asiakaspalvelutyötä teit jos pidit sitä aivottomana hommana? Ainakin mulle asiakaspalvelu tarjoaa jatkuvasti uusia haasteita, kun tilanteita on joka lähtöön ja muutenkin aina voi kehittyä paremmaksi.

Vierailija
14/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista asiakaspalvelutyötä teit jos pidit sitä aivottomana hommana? Ainakin mulle asiakaspalvelu tarjoaa jatkuvasti uusia haasteita, kun tilanteita on joka lähtöön ja muutenkin aina voi kehittyä paremmaksi.

Ei ollut tarkoitus vähätellä. Varmasti työ voi olla hyvin antoisaa ja kaikessa voi aina kehittyä. Kuvasin omaa tilannettani: open sijaisena stressasin illat huomisen tuntisuunnitelmia ja pohdin, miten tietyn levottoman luokan saisi tekemään hommia. Asiakaspalvelussa ojentelin tilaisuuksien osallistujille nimikylttejä ja neuvoin missä on vessat ja mistä saa lounasta ja illalla aivotyö keskittyi omiin opintoihin.

Vierailija
15/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus vähätellä. Varmasti työ voi olla hyvin antoisaa ja kaikessa voi aina kehittyä. Kuvasin omaa tilannettani: open sijaisena stressasin illat huomisen tuntisuunnitelmia ja pohdin, miten tietyn levottoman luokan saisi tekemään hommia. Asiakaspalvelussa ojentelin tilaisuuksien osallistujille nimikylttejä ja neuvoin missä on vessat ja mistä saa lounasta ja illalla aivotyö keskittyi omiin opintoihin.

Opettajan työt nyt onkin sellaisia, että niitä kuuluukin tehdä myös työpaikan ja määrättyjen työaikojen ulkopuolella. Tämä tuntien valmisteluun ja muuhun kuluva aika otetaan huomioon myös palkassa joka opettajille maksetaan. Siksi sitä ei voi suoraan verrata mihinkään perusduuniin, jossa maksetaan just ja tasan siitä ajasta jonka on töissä.

Vierailija
16/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitse mainostenjakoa. Pieni piiri ei vaadi paljon aikaa ja yleensä lomaa saa helposti kun vaan pyytää ajoissa. Voit myös ilmoittautua tuuraamaan muita silloin kun aikaa on paremmin niin saat enemmän rahaa.

Vierailija
17/17 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyin kauppakeskuksessa sijaitsevassa kahvilassa. Tein ilta- ja viikonloppuvuoroja. Ei vaadi ajattelua, mutta se oli vaan plussaa. Oli mukavaa puuhaa, erikoiskahvien tekoa, kassatyötä, plokkaamista, vitriinien siivousta yms. ja iltarutiineja hoidellessa työaika meni nopeasti. Ainoa horror työssä oli lauantairuuhka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme