Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄÄNTÄNI EI OLE REKISTERÖITY TAI SE ON HYLÄTTY

Vierailija
16.04.2019 |

Tarkistin Hs:n äänestysaluekohtaisesta palvelusta, että alueellani oma ehdokkaani ei ole saanut yhtään ääntä. Kyllä sai, nimittäin minun ääneni. Alueella on hylätty kymmenen ääntä. Tiedän, että numeroa ei ole voitu hylätä, oli oikein kirjoitettu. Kyseeasä täytyy ollakin joku muu syy. Mihin tästä voi ottaa yhteyttä?!

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mahdollista että virkailija unohti leimata lipun. Tällöin äämi hylätään

Kyllä äänestäjän pitää olla sen verran tajuissaan, että ymmärtää katsoa käsiteltiinkö se äänestyslipuke asianmukaisesti.

Ei äänestäjän vastuulle panna sitä, miten virkailija käsittelee lippuja! Kyllä virkailijan pitää osata tehdä se.

Tottakai virkailija osaa.,mutta aina on inhimillisen erehdyksen mahdollisuus. Etkö sinäkään katsonut että lappuusi se leima tulee? Ei ole kovin iso vaiva äänestäjällekkään varmistaa, että kaikki sujuu niinkuin pitää- pitää vaan silmät auki.

Äänestämässä on aina paljon ensi kertaa äänestämässä olevia, ensi kertaa ennakkoon äänestäviä. Tilanne on jännittävä, ei äänestäjä voi tietää, mitä siinä tapahtuu. Ei missään ohjeisteta äänestäjää seuraamaan virkailijan toimintaa! Kyllä äänestäjän pitää voida luottaa siihen, että virkailija OSAA hommansa.

Eikö muka teille jo kouluaikana opetettu, miten vaalit toimii? Miten voi edes äänestää jos ei tiedä ja ymmärrä mistään mitään? Ainakin meillä pidettiin jo peruskoulussa vaaleja, joissa valittiin luokan pjt ja sihteerit niinkuin oikeissa vaaleissa. Samoin oli oppilaskunnan vaalit, nuorten kunnallisvaalit, eduskuntavaalit , alueen nuorisoparlamenttivaalit jne jne.

Hyvä sinä, kun olet ollut noin aktiivisessa koulussa; silti päädyit pelkästään tänne vauva-palstalle viisastelemaan.

Minä olen käynyt kouluni aikaisemmin ja mitään vaaleja ei kouluissa tuohon aikaan pidetty. Äänestämässä käy ihmisiä välillä 18-100 vuotta. Et näköjään ymmärrä edes sitä, että on paljon ihmisiä, joille esim koko peruskoulu on tuntematon paikka. Itse olen eläkkeellä, joten joudan kirjoittelemaan  täällä arkiaamuna ;)

Eli äänioikeus pois vanhoilta hourioilta, jotka ei tiedä miten systeemi toimii?

Tämä vaan todistaa sen että jokaisen äänioikeutetun pitäisi suorittaa äänestys kortti joka oikeuttaa äänestämään. Eli kortin suorittamiseksi tulisi hallita tietyt perusasiat suomalaisesta yhteiskunnasta , politiikasta ja itse vaaleista. Kukaan ei voisi jälkikäteen mussuttaa mutta kun mä en tiennyt.

Vierailija
42/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy äänestämässä ennakkoon niin ei sitä lasketa sen virallisen äänestyspäivän määrätyn kaupunginosan/paikan mukaan.

Näin koska ne ennakkoäänestys lasketaan vaalipiirilautakunnassa ja varsinaiset vaalipäivän äänet lasketaan kunkin äänestysalueen vaalilautakunnassa. Siis siellä missä ne on annettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006070645.html

Tässä taas on kyseessä eri asia. On täysin omaa huolimattomuutta, jos ei katso, että asiat sujuu niinkuin pitää. Itse hän sä sen äänestyslipousi sinne kuoreen pistät ja suljet juuri siitä syystä ettei muut siihen koske ja voit myös tarkistaa sen lähetteen.

Kyllä, mutta sitä, miten virkailija allekirjoittaa lapun, sitä harva varmaan enää seuraa. Oma allekirjoitus on varmaan selvä, mutta harva tietää mitä virkailijan kuuluu tehdä. Varsinkin, jos on ensi kertaa äänestämässä, se on aika jännittävä tilanne.

Esim kun itse olin äänestämässä, äänestämään tuli nuori poika äitinsä kanssa. Äiti olisi mennyt koppiin yhdessä poikansa kanssa, no tämä estettiin. Esim ko ihmiset eivät tienneet, että koppiin ei mennä samaan aikaan. Monelle tämä on selvä asia, mutta noille ihmisille se ei ollut. Äänestäjiä on moneen lähtöön, kaikilta ei voi odottaa samaa osaamista.

Ne äänet hyväksyttiin, joista puuttuu pelkästään vaalivirkailijan allekirjoitus, joten jankuti jankuti?

Jankuti jankuti itsellesi vain. Kirkkonummella hylättiin neljä ääntä virkailijan allekirjoituksen puuttumisen myötä.

Vierailija
44/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VMP. Eduskuntavaalien vaatimattomimman äänipotin keräsi varsinaissuomalainen Jarmo Vikman, joka sai vain 2 ääntä.

Ne äänet olivat varmasti Jarmolta ja Jarmon rouvalta. Miten nämä jotka jäävät kokonaan ilman ääniä eivät edes itse äänestä itseään?

Vierailija
45/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellenikin on käynyt näin, ettei äänestämäni henkilö saanut yhtään ääntä äänestyalueelta! Yritin selvitellä ja kysellä asiasta, mutta laihoin tuloksin. Olen kuullut myös vastaavista tapauksista, niin jotenkin luotto mennyt.

Typerys. Asia on selitetty monta kertaa.

Vierailija
46/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et kirjoittanut itse äänestyslappuun mitään. Vain numero, numeron lisäksi hyväksytään myös täysin oikein kirjoitettu koko nimi, mutta ei jos nimessä on kirjoitusvirheitä. Eli parempi olla kirjoittamatta yhtään mitään.

Vierailija
47/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mahdollista että virkailija unohti leimata lipun. Tällöin äämi hylätään

Kyllä äänestäjän pitää olla sen verran tajuissaan, että ymmärtää katsoa käsiteltiinkö se äänestyslipuke asianmukaisesti.

Ei äänestäjän vastuulle panna sitä, miten virkailija käsittelee lippuja! Kyllä virkailijan pitää osata tehdä se.

Tottakai virkailija osaa.,mutta aina on inhimillisen erehdyksen mahdollisuus. Etkö sinäkään katsonut että lappuusi se leima tulee? Ei ole kovin iso vaiva äänestäjällekkään varmistaa, että kaikki sujuu niinkuin pitää- pitää vaan silmät auki.

Äänestämässä on aina paljon ensi kertaa äänestämässä olevia, ensi kertaa ennakkoon äänestäviä. Tilanne on jännittävä, ei äänestäjä voi tietää, mitä siinä tapahtuu. Ei missään ohjeisteta äänestäjää seuraamaan virkailijan toimintaa! Kyllä äänestäjän pitää voida luottaa siihen, että virkailija OSAA hommansa.

Eikö muka teille jo kouluaikana opetettu, miten vaalit toimii? Miten voi edes äänestää jos ei tiedä ja ymmärrä mistään mitään? Ainakin meillä pidettiin jo peruskoulussa vaaleja, joissa valittiin luokan pjt ja sihteerit niinkuin oikeissa vaaleissa. Samoin oli oppilaskunnan vaalit, nuorten kunnallisvaalit, eduskuntavaalit , alueen nuorisoparlamenttivaalit jne jne.

Hyvä sinä, kun olet ollut noin aktiivisessa koulussa; silti päädyit pelkästään tänne vauva-palstalle viisastelemaan.

Minä olen käynyt kouluni aikaisemmin ja mitään vaaleja ei kouluissa tuohon aikaan pidetty. Äänestämässä käy ihmisiä välillä 18-100 vuotta. Et näköjään ymmärrä edes sitä, että on paljon ihmisiä, joille esim koko peruskoulu on tuntematon paikka. Itse olen eläkkeellä, joten joudan kirjoittelemaan  täällä arkiaamuna ;)

Tämä vaan todistaa sen että jokaisen äänioikeutetun pitäisi suorittaa äänestys kortti joka oikeuttaa äänestämään. Eli kortin suorittamiseksi tulisi hallita tietyt perusasiat suomalaisesta yhteiskunnasta , politiikasta ja itse vaaleista. Kukaan ei voisi jälkikäteen mussuttaa mutta kun mä en tiennyt.

Olet p**ka provoilija. Mene töihin, kun olet työikäinenkin peruskoulun käyneenä!

Vierailija
48/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP. Eduskuntavaalien vaatimattomimman äänipotin keräsi varsinaissuomalainen Jarmo Vikman, joka sai vain 2 ääntä.

Ne äänet olivat varmasti Jarmolta ja Jarmon rouvalta. Miten nämä jotka jäävät kokonaan ilman ääniä eivät edes itse äänestä itseään?

Koska vaalipiirissä on satoja äänestysalueita niin Jarmo ja Rouvansa eivät voi kuitenkaan äänestää kuin yhden kerran ja vain omalla äänestysalueella. Jos kukaan muu ei häntä äänestä niin kaikki muut äänestys alueet näyttää silloin hänen osaltaan nollaa.

Vierailija
49/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet p**ka provoilija. Mene töihin, kun olet työikäinenkin peruskoulun käyneenä!

Se koira älähtää johon kalikka kajahtaa.

Vierailija
50/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös tämä sellainen äänestyskortti olekin. Säännöllisin väliajoin testataan, osaako ihminen äänestää ja ellet osaa, äänesi hylätään.

Vierailija
51/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole inhimillinen erehdys jos samalla äänestyspaikalla hylätään kymmeniä ääniä joista puuttuu vaalivirkailijan allekirjoitus. Syynä on joko tahallisuus, huono työhön perehdytys tai vaalivirkailija on täysi typerys.

Vierailija
52/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän käy silloin kun ihminen ei tiedä mihin äänestysalueeseen oikeasti kuuluu. Paniikki, pakokauhu ja ketju poistuu kun tämä tosiasia ilmituodaan.

Tokihan voi olla niinkuin n, ettei tämä harhainen hourailijaja ole osannut kirjoittaa numeroita selvästi ja ääni on hylätty tai sitten tämä on Putinin maksama trolli, joka yrittää heikentää ihmisten luottamusta järjestelmään. Mikä osui kohdalleen?

Jos ”Putinin maksamat trollit” tuntuvat sinusta kovinkin todellisilta, niin suosittelen pikaista hakeutumista terveydenhuollon piiriin.

Vierailija
53/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole inhimillinen erehdys jos samalla äänestyspaikalla hylätään kymmeniä ääniä joista puuttuu vaalivirkailijan allekirjoitus. Syynä on joko tahallisuus, huono työhön perehdytys tai vaalivirkailija on täysi typerys.

Yhtään ääntä, josta puuttui vaalivirkailijan allekirjoitus ei hylätty. Hylättiin vain äänet, joiden lähetteestä oma allekirjoitus puuttui. Idiootti.

Vierailija
54/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellenikin on käynyt näin, ettei äänestämäni henkilö saanut yhtään ääntä äänestyalueelta! Yritin selvitellä ja kysellä asiasta, mutta laihoin tuloksin. Olen kuullut myös vastaavista tapauksista, niin jotenkin luotto mennyt.

No selitä sitten miksi omalla äänestysalueella antama ääni ei näy!

Vierailija
55/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006070645.html

Tässä taas on kyseessä eri asia. On täysin omaa huolimattomuutta, jos ei katso, että asiat sujuu niinkuin pitää. Itse hän sä sen äänestyslipousi sinne kuoreen pistät ja suljet juuri siitä syystä ettei muut siihen koske ja voit myös tarkistaa sen lähetteen.

Kyllä, mutta sitä, miten virkailija allekirjoittaa lapun, sitä harva varmaan enää seuraa. Oma allekirjoitus on varmaan selvä, mutta harva tietää mitä virkailijan kuuluu tehdä. Varsinkin, jos on ensi kertaa äänestämässä, se on aika jännittävä tilanne.

Esim kun itse olin äänestämässä, äänestämään tuli nuori poika äitinsä kanssa. Äiti olisi mennyt koppiin yhdessä poikansa kanssa, no tämä estettiin. Esim ko ihmiset eivät tienneet, että koppiin ei mennä samaan aikaan. Monelle tämä on selvä asia, mutta noille ihmisille se ei ollut. Äänestäjiä on moneen lähtöön, kaikilta ei voi odottaa samaa osaamista.

Ne äänet hyväksyttiin, joista puuttuu pelkästään vaalivirkailijan allekirjoitus, joten jankuti jankuti?

Jankuti jankuti itsellesi vain. Kirkkonummella hylättiin neljä ääntä virkailijan allekirjoituksen puuttumisen myötä.

Höpö höpö. Luetun ymmärtäminen? Alunperin aiottiin hylätä 28 ääntä. Näistä yhden lähetteessä allekirjoitus oli väärässä kohtaa ja neljästä puuttui vain virkailijan allekirjoitus. Päätettiin hylätä vain ne 23 ääntä, joiden lähetteestä puuttui äänestäjän allekirjoitus.

Kaikenlaiset hömelöt sitä saakin äänestää.

Vierailija
56/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään ääntä, josta puuttui vaalivirkailijan allekirjoitus ei hylätty. Hylättiin vain äänet, joiden lähetteestä oma allekirjoitus puuttui. Idiootti.

Mulla olikin pätevä vaalivirkailija joka sanoi että allekirjoitus tuohon ja sitten odottelet että myös virkailijan allekirjoitus tulee. Kumpikaan meistä ei ollut idiootteja.

Vierailija
57/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ensimmäistä kertaa ennakkoäänestämässä ei ehkä tiedä mitä VIRKAILIJAn pitää lapulle tehdä. Kyllä sitä luottaa, että virkailija osaa hommansa.

Vierailija
58/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän aina vaalipäivänä, koska ennakkoäänestyksessä on monta hyökkäysvektoria, jolla vaalitulosta voisi manipuloida.

Vierailija
59/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Äänestitkö ennakkoon? Ääni ei näy äänestysalueesi luvuissa.

2. Katsotko oikeaa äänestys aluetta?

3. Osaatko kirjoittaa numeron selkeästi?

4. Kirjoittelitko ja piirtelit lappuusi muuta?

5. Muistatko edes minkä numeron lappuun kirjoitit?

6. Oliko äänestämäsi tyyppi edes ehdolla vaalipiirissä sitten? Uudenmaan alueella sadat äänestivät Halla-ahoa, vaikka hän oli ehdolla Helsingin vaalipiirissä eli äänet meni Uudeltamaalta eräälle vanhalle kommarille.

7. Olet trolli.

Mikä idiootimaisuuden aste sopii sinuun?

Vierailija
60/114 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ennakkoäänet lasketaan vain vaalipiiriin eikä äänestysalueelle. Jos vaalipiirisi on esimerkiksi Helsingin vaalipiiri, ennakkoääniä ei jaotella erikseen äänestysalueiden (esim Kontula, Munkkiniemi, Töölö, Kannnelmäki jne) mukaan vaan kaikki ennakkoäänet lasketaan samaan Helsingin vaalipiirin pottiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän