Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna mun käyttää iskuporakonetta

Vierailija
15.04.2019 |

Olisin halunnut kokeilla kun porattiin reikiä betoniin, mutta ei suostunut antamaan sitä mulle kun on kuulemma vaarallinen. En muka jaksa painaa sitä tarpeeksi kovaa ja pitää paikallaan. Just joo, opiskelen btw insinööriksi.....

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin itselleni oikein poravasaran.

Mulla ei ole miestä vahtimassa.

Vierailija
22/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö te insinööriopinnoissanne paljonkin iskuporakonetta? En ehkä itse lähtisi elämäni ekaa reikää poraamaan keskelle olohuoneen seinää, mutta toki jos olet kokenut iskuporailija, niin eihän sun tarvi ukoltasi pyytää lupaa.

Toisaalta kannattaa miettiä tilanteen plussat ja miinukset. Voit keskittää kaiken pätevyytesi töihisi kun saat siitä palkkaa, mutta kotona saattaa olla helpompaa jos mies luulee, ettet osaa itse vaihtaa lamppuja, autoon renkaita, tyhjentää tukkiutunutta viemäriä jne. Mies saa tarpeellisuuden kokemuksia ja sinä hyvän mielen uroksesi miehisen itsetunnon pönkittämisestä ja vapautuksen kaikista "tosi monimutkaisista" kotitöistä.

Ei käytetä. Mutta se kertoo siitä, etten ole sellainen avuton tyttönen, joka ei tajua mistään mitää ja jona jotkut miehet haluavat naiset nähdä. Ja vaihdan renkaani omaan autooni itse. Mies saa olla miehekäs muilla tavoin.

Oi, että! Aivan renkaatkin vaihdat! No sähän se varsin äijä olet. Käy kuule itsenäisenä ja osaavana naisena ostamassa itelles oma iskuporakone. Osta hienompi kuin ukollasi on. Hanki koko Ryobi-sähkötyökalusarja ja nikkaroi itellesi oma seinä, jota saat sitten porailla. Mieti kuinka kade se olisi.

En ole se, jolle kommentoit, mutta onko sinusta Ryobi merkki, joka herättää kateutta?

On. Itelläni on varaa vain sellaisiin Tokmanilla myytäviin, joiden merkkiä ei kukaan muista. Ja niihin käy kuulemma sama akku kaikkiin vempaimiin, kuinka kätevää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma ja näytä sille 👍

Vierailija
24/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskuporakone on oikeasti veemäinen kovaan betoniin porata kun sitä joutuu todella painamaan kovaa että saa edes minkäänlaista jälkeä aikaiseksi. Iskuporakoneen "iskuvoima" perustuu siihen sen painamiseen.

Poravasarassa on sitten toinen asia, siinä on ihan oikeasti vasaramekanismi ja menee kovaankin betoniin iskuporakoneeseen verrattuna hyvin kevyesti eikä tarvitse painaa koko painollaan sitä seinää vasten. Miten insinööriksi opiskelu muuten seinän poraamiseen liittyy?

No ei todellakaan näin.

Iskuporakonetta ei saa oikeastaan edes painaa. Ei varsinkaan jos on isompi ja kalliimpi terä kun painaessa ei huomaa että jyystää harjaterästä tai muuta ja terä pilalla.

Vierailija
25/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Olisin halunnut kokeilla kun porattiin reikiä betoniin, mutta ei suostunut antamaan sitä mulle kun on kuulemma vaarallinen. En muka jaksa painaa sitä tarpeeksi kovaa ja pitää paikallaan. Just joo, opiskelen btw insinööriksi...

Kuten selitettiin, iskuporakone on huono työkalu. Poravasara se olla pitää. Insinööri muka...

Vierailija
26/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on parempi että alat harjoitella poraamisen perusteita ihan jollain käsikäyttöisellä vintilällä ja sitten siirryt pikkuhiljaa akkukoneiden kautta isompiin porakoneisiin.

Porttiteoria.

Se alkaa ihan viattomasti  pienistä itseporautuvista puuruveista ja kohta sitä tajuaa pakuttavanssa  poravasaralla 30mm reikää graniittiin.

t. insinörtti

Vierailija
27/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinä lohkeaa ja et sitä proppua saa kunnolla paikalleen. Kokeile ensin pannuhuoneen seinään. Noita on vmäistä paikkailla.

Vierailija
28/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on parempi että alat harjoitella poraamisen perusteita ihan jollain käsikäyttöisellä vintilällä ja sitten siirryt pikkuhiljaa akkukoneiden kautta isompiin porakoneisiin.

Porttiteoria.

Se alkaa ihan viattomasti  pienistä itseporautuvista puuruveista ja kohta sitä tajuaa pakuttavanssa  poravasaralla 30mm reikää graniittiin.

t. insinörtti

Näinhän se menee. Ensin kaiverrat pienen pieniä puuveistoksia kynttilänvalossa pahaa mieltä purkaaksesi. Sitten tulevat halot, joita alat muotoilla taltalla. Seuraavana onkin vuorossa sukukartanon kattohirret, joita alat jyrskäämään uuteen muotoon.

Minulle kävi juuri näin.

Vierailija
30/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskuporakone on oikeasti veemäinen kovaan betoniin porata kun sitä joutuu todella painamaan kovaa että saa edes minkäänlaista jälkeä aikaiseksi. Iskuporakoneen "iskuvoima" perustuu siihen sen painamiseen.

Poravasarassa on sitten toinen asia, siinä on ihan oikeasti vasaramekanismi ja menee kovaankin betoniin iskuporakoneeseen verrattuna hyvin kevyesti eikä tarvitse painaa koko painollaan sitä seinää vasten. Miten insinööriksi opiskelu muuten seinän poraamiseen liittyy?

Kerroin jo aiemmassa viestissöni miten liittyy.

Vierailija
31/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> Olisin halunnut kokeilla kun porattiin reikiä betoniin, mutta ei suostunut antamaan sitä mulle kun on kuulemma vaarallinen. En muka jaksa painaa sitä tarpeeksi kovaa ja pitää paikallaan. Just joo, opiskelen btw insinööriksi...

Kuten selitettiin, iskuporakone on huono työkalu. Poravasara se olla pitää. Insinööri muka...

Mulla ei ole minkäänlaista poraa. Miehellä on iskuporakone joten sitä käytettiin. Huoh....

Vierailija
32/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sovellu naisille. Jos vain tavallisella akkuporalla poraat ensin?

Jahas. Olen porannut :DD

Ap

No, se on vähän sama, mut ilman iskua. Eiköhän se riitä.

Vierailija
33/33 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on hölmö mies, kyllä meillä muija hoitelee aina moiset hanttihommat että minä saan keskittyä varsinaiseen työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme