Aion hakea yksinhuoltajuutta, ja vähentää isän tapaamisten määrää.
Syitä on monia, enkä jaksa niitä eritellä, mutta onko minulla mahdollisuuksia? Lapsi on isällään n. kolmanneksen ajasta, ja riitelemme vähän väliä tapaamisista. Me maksamme lapsen kulut, isä väittää että jos menemme perheneuvolaan, ratkaisu tulee olemaan vuoroviikoin -systeemi. Isällä on mm. rikosrekisteri, töissä käynyt n. 10 vuotta sitten... vaikuttavatko nämä?
Kommentit (24)
lapsen etu on pysyvä koti. Miksi haluat rajoittaa tapaamisia? Onko miehesi tehnyt lapsellesi pahaa? :0
lapsi on liian pitkiä aikoja jo nyt pois kotoa, mutta mikään ei riitä. Kaikki pyörii heidän perheensä menojen mukaan, ja meidän tulisi vaan mukautua. Isä itse uhkasi menevänsä perheneuvolaan, ja vaativansa enemmän tapaamisia, siksi ajattelin etten enää halua olla liian kiltti ja joustaa.
Käykää ensin perheneuvolassa yrittämässä sopuratkaisua. Jotku tarkasti sovitut päivät saatte sieltä.
apua ja sinä lyöt keppejä rattaisiin? Arvaas vaan miltä tuo ulkopuolisesta kuulostaa... Jotta saisit yksinhuoltajuuden sinulla tulee olla erittäin painava syy tähän kuten väkivaltaisuus/päihdeongelmat yms.
Voidaanko määrätä testeihin? Tuomiota ei ole tietääkseni tullut 9:ään vuoteen.
ap
Lisäksi uhannut tappaa uuden mieheni, tuomittu sakkoihin pahoinpitelystä. Kuulostaako nyt ulkopuolisesta yhtä pahalta?
ap
Kuulostaa kuitenkin suht. pahalta miehesi tilanne, ja kyllä luulisin, että pilvenpoltto on melkoinen miinusjuttu miehesi kannalta. Tuskin saa lisää tapaamisia.
Ja toinen juttu: jos lapsen ja isän tapaamiset ovat sujuneet hyvin ja sovitusti, miksi ne muutettaisi?
Aiemmin lapsi kovasti kaipasi isäänsä, nyt sanoo että on välillä liian pitkiä aikoja pois kotoa. Vaikka en pidä isän kasvatustyylistä, en ole halunnut omia lasta itselleni, koska poika ja isä rakastavat toisiaan. Enkä aio omia nytkään, mutta olen sitä mieltä että joka toinen viikonloppu riittää.
ap
Vierailija:
Aiemmin lapsi kovasti kaipasi isäänsä, nyt sanoo että on välillä liian pitkiä aikoja pois kotoa. Vaikka en pidä isän kasvatustyylistä, en ole halunnut omia lasta itselleni, koska poika ja isä rakastavat toisiaan. Enkä aio omia nytkään, mutta olen sitä mieltä että joka toinen viikonloppu riittää.ap
Jos ette siis pääse sopuun noista tapaamisista, teillä on edessä tappelu asiasta. Kannattaako se sitten pidemmän päälle? Minkä ikäinen lapsi on, voisiko kertoa oman kantansa esim. oikeudessa?
Ja tiedän etten voi yksin päättää, sanoinkin että aion hakea.. Ja en ymmärrä miksi automaattisesti exäni saisi 50 % ajasta, kun ns. malli-isätkin saavat tyytyä joka toiseen viikonloppuun..
Kauheesti en luottas pilvi-veikkoihin koska harvemmin se pelkästään sen polttelua on
Vierailija:
Ja tiedän etten voi yksin päättää, sanoinkin että aion hakea.. Ja en ymmärrä miksi automaattisesti exäni saisi 50 % ajasta, kun ns. malli-isätkin saavat tyytyä joka toiseen viikonloppuun..
Aina kannattaa hakea, mutta kannattaa myös varautua siihen, ettei mikään muutu.
Kun pitäisi olla aika hyvät perusteet...
totaalista muutosta tehnyt. Mutta voidaanko ex määrätä huumetesteihin?
Ei meillä ole kirjallista sopimusta! Olemme aikoinaan keskenämme sopineet, ja poika on kolmanneksen ajastaan isällään. Mutta mitään tapaamisoikeuspapruja ei ole koskaan tehnyt. Ex siis uhkailee mua vain vuoroviikoin-systeemillä ja omilla oikeuksillaan.
ap
Vierailija:
Ei meillä ole kirjallista sopimusta! Olemme aikoinaan keskenämme sopineet, ja poika on kolmanneksen ajastaan isällään. Mutta mitään tapaamisoikeuspapruja ei ole koskaan tehnyt. Ex siis uhkailee mua vain vuoroviikoin-systeemillä ja omilla oikeuksillaan.ap
Mutta miten on mahdollista, ettei teillä ole sopimusta? Kun huoltajuudesta sovitaan, siinä samalla sovitaan myös tapaamiset. Onko teidän yhteishuoltajuudesta siis kuitenkin paperi olemassa?
Aikoinaan lastenvalvojalla sovimme, että tapaamiset joustavasti.. Silloin oltiin vielä lähes seurusteleva pari, nykyään molemmilla uusioperheet.
minunkin lapsen isä... päihteitä,alkoholia,rötöksiä,vankilatuomio. En silti saa yksinhuoltajuutta vaikka sossut hyvin perillä tilanteesta ja sai siinä töitä tehdä senkin eteen että tapaamisista tuli " valvottuja" tapaamisia..
Mutta joka toinen viikonloppu, ei kai se ole kohtuutonta??
ap
Vierailija: