Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselleen/nuorelleen vanhempi voi vielä varata ajan lääkärille/hammaslääkärille yms?

Vierailija
15.04.2019 |

Mikä on raja? Alle 18? Alle 16?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä varaan ne edelleen lukiolaiselle. Varmaan sitten kun täyttää 18 niin saa alkaa hoitaa itse.

Vierailija
2/8 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin joskus varata 17-vuotiaalle ja muistan miten närkästyneen oloinen hoitaja sanoi, että pitäisi tuossa iässä jo tietoturva-asioiden takia varata itse aikansa. En kyllä ymmärrä mitä tietoturva-asioita siinä tulee vastaan jos varaa ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä varailen lääkäriaikoja ihan aikuisillekin, miehelleni ja isälleni, ei sitä mikä laki kiellä =)

Vierailija
4/8 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi pystyyn kuollut ajatus, että koululainen varaisi sen ajan, kun siellä on takaisinsoittopalvelu, eikä se nuori koulussa voi vastata kuitenkaan.

Vierailija
5/8 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen varata vaikka aikuisellekin. Esim. kun viimeksi kävin hammaslääkärissä, varasin samalla miehelleni ajan (olimme sopineet näin toki). Nuori tai aikuinen toki itse sitten päättää meneekö varatulla ajalla, eli ei jotain teiniä esim. pakottaa voi sinne lääkäriin tai hammaslääkäriin ajan varaamalla.

Vierailija
6/8 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö tajua nyt kysymystä vai miksi.. Mutta siis voithan sinä varata vaikka kumppanillesi tai isällesi ajan lääkäriltä tai hammaslääkäristä.

Ei siinä ole mitään ikärajaa. Toinen kysymys onkin sitten miten sen nuoren saa sinne tapamiiseen. Siihen en osaa ottaa kantaa.

Mutta mitään lakiteknistä ongelmaa ei ole ajanvaraamisessa toisen puolesta jos hänen hetunsa on vain tiedossa.

Vierailija
7/8 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-8393358

"Nuori aikuinen: Äitisi ei voikaan varata sinulle lääkäriaikaa terkkarista – ilman valtakirjaa

Sängyn pohjalla viruva nuori pyysi äitiään varaamaan ajan lääkäriin. Asia tyssäsi ensimmäiseen puhelinsoittoon. Tietosuojavastaavan mukaan äiti oli sivullinen, jolle ei luovuteta täysi-ikäisen ihmisen potilastietoja. Tilanne olisi ratkennut valtakirjalla."

Vierailija
8/8 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan voi varata vaikka 90-vuotiaalle. Ei siihen valtakirjaa tarvita , koska ajanvarauksessa  ei mitään potilastietoja luovuteta.  Päin vastoin, ajanvaraajan ne tiedot pitää ilmoittaa. Voi olla, että edes aikaa ei ilmoiteta heti vaan laitetaan jonoon ja aika ilmoitetaan sitten myöhemmin asiakkaalle itselleen. Päivystykseen varsinkin on soitettu monta kertaa, kun potilas itse ei ole jostakin syystä voinut itse sinne soittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän