Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ristiriita tilanne erityishoitolausunnosta!

21.05.2006 |

en enään tiedä mitä teen. olen henkisesti puhki.

lapseni on kohta 2.2v. vilkas poika.

erityishoitolausunto kommunikoinnin ja kontaktin tukemiseksi.

lausunnon kirjoittanut lastenlääkäri puheterapeutin lausunnon mukaan.

lastentarhanopettajan mielestä lapsi normaali 2v.

jankuttaa siitä päivittäin minulle. älä luulekkaan, että lapsesi on jotenkin erityinen.

itse olen puhet. kanssa samaa mieltä lapsesta.

puheenkehityksen viivästymä, tarkkaavaisuuden, kontaktin, vuorovaikutuksen, omaehtosuuden ongelmat.

nyt lapsi kuitenkin ymmärtää puhetta. tuntuisi kuitenkin, että puutteita voisi olla. en enään itsekkään tiedä onko vain vilkas normaali poika.

muutamia juttuja lapseni kehityksestä.

isän ja äidin ymmärtäminen 2v. vanhana.

jatkuva karkailu. kestänyt n. 1 vuoden.

hätäily.

autojen tarkka riviinasettelu. jälkimmäinen rivi siirtyy aina eteen. tiedän aina missä lapseni on ollut, kun löydän autorivin.

puhuu n. 20 sanaa.

pukee itse. rakentaa legoilla. leikkii hoiva leikkejä.

nopea ja ketterä. kova kiipeilemään.

pystyy nyt näyttämään asioita kirjasta.

oppi ymmärtämään puhetta 1.8v. nimeäminen meni hitaasti eteenpäin. nyt nopeutunut selkeesti. ymmärtää käskyjä.

kuntoutuspalaveri tiistaina. otanko asian puheeksi, että lapsestani on eriviä mielipiteitä.

neuvolan täti vittuili suorastaan, että no onko samanlainen kuin isoveli. haloo isoveli kehityvammainen autistisilla piirteillä ja vaikea dyspraksia.

neuvolan täti ei saanut mitään kontaktia. käskytti lasta penkiltänsä ja lapsihan ei sitten tehnyt mitään ja vielä kehtasi verrata lasta isoveljeen.

mitä teen. mikäli lausunto aiheeton, niin haluan purkaa sen, koska saan kunnella piruilua sitten siitä koko ajan, että sanoimmehan lapsesi on normaali.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse varmaan sanoisin nurjamielisille että keskustelen näistä asioista kuntoutuspalavereissa päiväkodin johtajan ja lääkärien ollessa läsnä, muuten on turha tulla vittuilemaan ja kyseenalaistamaan lausuntoa. Jos tilanne jatkuisi kirjoittaisin kantelun epäammattimaisesta käytöksestä päiväkodin johtajalle. Eiköhän leukailu lopu. Päiväkodin tarkoitus on tukea vanhempia kasvatustyössä eikä nakertaa maata vanhempien uskottavuuden alta.

Pistä peli kerrasta poikki.

meidänkin lapset on täysin erilaisia vaikka molemmilla on erityishoitolausunto, so what? Ihme logiikkaa noi päiväkodin akat joskus viljelee.

Vierailija
2/2 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko, että lapsesi on saanut lausunnon, jonka perusteella hänet on haettu 2 lapsen paikalle normaali pk-ryhmässä? Vai mitä?

Eihän kyse niinkään ole kuntoutuksesta - sitä kun ei normaalissa päiväkodissa normaalihoitajien toimesta anneta. Vaan siitä, miten paljon enemmän lapsi vaatii huomiota ja apua selvitäkseen päivästä normaaliryhmässä. Jos lapsesi todellakin puhuu noin heikosti, karkailee jnejne., niin tarvitseehan hän apua enemmän. Luulisi sen olevan hitto vie ennen kaikkea sen lastentarhanopettajan intressissä, että ryhmäkoko noin pienenee ja hänellä piisaa enemmän aikaa lapsille, ml. sinun lapsellesi!

Ilmeisesti olette jo tuon hoitopalaverin pitäneet, kerro miten kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla